ویترین

مهاجرت بدون مدرک زبان

مهاجرت بدون مدرک زبان

سالانه بسیاری از متقاضیان برای ادامه تحصیل در کشورهای نظام برتر و دارای سیستم آموزشی حرفه ای تحت عنوان مهاجرت بدون مدرک زبان اقدام می کنند. بسیاری از متقاضیان تمایل دارند برای کشورهایی اقدام نمایند که برای ورود، به مدرک زبان نیاز نداشته یا امکان زبان آموزی را به متقاضیان این امر اعطا مینمایند. از شرایط لازم برای تحصیل و کار در هر کشوری آشنایی به زبان آن کشور می باشد که با رعایت شرایط و قوانین هر کشور امکان یادگیری زبان در کشور مبدا یا مقصد برای متقاضی وجود دارد.

  • کدام کشور معتبر در دنیا بدون مدرک زبان ویزا میدهد؟
  • آیا مهاجرت به کانادا و استرالیا و نیوزلند بدون مدرک زبان ممکن است؟
  • کدام کشور روی پذیرش تحصیلی زبان ویزا میدهد؟این مقاله توسط تیم تولید محتوای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است و امیدواریم توانسته باشیم به سوالات و ابهاماتتان پاسخ داده باشیم.

این مقاله توسط تیم تولید محتوای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است و امیدواریم توانسته باشیم به سوالات و ابهاماتتان پاسخ داده باشیم.

مهاجرت تحصیلی به اروپا بدون مدرک زبان

یکی از شیوه های مهاجرت بدون مدرک زبان، مهاجرت تحصیلی است. در این مورد نیز بایستی به دنبال کشورهایی گشت که اخذ پذیرش و دریافت ویزا از آنها منوط به ارائه مدرک زبان انگلیسی مدرک IELTS یا TOEFL نمی باشد. از جمله دانشگاه های اروپایی پذیرش کننده دانشجو بدون مدرک IELTS می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

کشوردانشگاه
آلماندانشگاه زگن
دانشگاه علوم کاربردی
دانشگاه کوبلنز و لاندائو اسلینگن (uni-koblenz.de)
فرانسهمدرسه بازرگانی آمریکا (absparis)
مدرسه مهندسان ESAIP (generationzebree)
Paris-EBS Paris
ایتالیادانشگاه بولونیا (unibo.it)
دانشگاه پلی تکنیک میلان (polimi.it)
لهستاندانشگاه پزشکی گدانسک (trojmiasto.mapaakademicka.pl)
دانشگاه پزشکی ورسای (uvsq.fr)
بلژیکدانشگاه خنت (ugent.be)
نروژدانشگاه اوسلو (uio.no)
دانشگاه برگن
قبرسدانشگاه قبرس (ucy.ac.cy)
دانشگاه مدیترانه شرقی
سوئددانشگاه آپسالا (uu.s)

تحصیل در کشورهای آسیایی بدون مدرک زبان

در مجموع می توان به جرات گفت که اغلب کشورهای آسیایی جزء آندسته از کشورها هستند که افراد بدون مدرک زبان انگلیسی مثل تافل و یا آیلتس می توانند در آنها ادامه تحصیل دهند. از جمله این کشورها نیز می توان به چین، کره جنوبی، ژاپن، مالزی، سنگاپور و سایر اشاره کرد. دانشجویان در این کشورها با شرکت در دوره های کالج زبان و یا در کنار دروس دانشگاهی خود می توانند به مدرک زبان آن کشورها دست یابند.

در جدول زیر می توان با این کشورها و شرایط زبانی آنها برای تحصیل آشنا شد:

شرایط زبان برای تحصیل در آن کشورهاکشورها
مدرک زبان ماندارین HSKچین
تست مهارت زبان ژاپنی (JLPT) در سطح N2ژاپن
مدرک زبان کره ایکره جنوبی
مدرک زبان مالاییسنگاپور
مدرک زبان مالاییمالزی

تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان در 2024

دانش آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل در مدارس کشورهای انگلیسی زبان در سال 2024 را دارند این امکان را خواهند داشت تا در کنار دروس تحصیلی خود به یادگیری زبان نیز بپردازند. به طور مثال در کشوری نظیر کانادا دانش آموزان زبر 18 سال با داشتن آشنایی نسبی به زبان انگلیسی می توانند برای مدارس کانادا اقدام نمایند. کشورهایی چون انگلستان و استرالیا نیز بستری مناسب برای تحصیل زبان دانش آموزان در مدارس این کشور فراهم نموده اند. اطلاعات بیشتر در باب مدارس دولتی کانادا را در لینک فوق بخوایند.

پس از تحصیل مدارس، متقاضیان برای ورود به دانشگاه های این کشور باید سطح زبان مناسبی همراه با مدرک زبان ارائه نمایند. در نتیجه دانشگاه های کشور کانادا، انگلستان و استرالیا برای تحصیل دانشجویان در دانشگاه ها و اخذ پذیرش از متقاضیان خواستار مدرک زبان در سطح حداقل آیلتس 6 می باشند. امکان تحصیل دوره زبان در این کشورها پیش از ورود برای متقاضیان وجود دارد اما شانس اخذ ویزا برای مهاجرت بدون مدرک زبان چندان بالا نخواهد بود.

مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان

آیا شما هم قصد مهاجرت به کانادا را دارید ولی مدرک زبان در اختیار ندارید؟ آیا اصلا مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان شدنی است؟ (امتیاز بندی کانادا) واقعیت این است که ثبت نام و ورود به اکثر برنامه های مهاجرت اقتصادی کانادا مستلزم ارایه امتیاز زبان است. مثلا به استناد اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در صورت درخواست مهاجرت به کانادا 2024 از طریق اکسپرس اینترای Express Entry، شما حتما بایستی امتیازات تست زبانتان را وارد پروفایلتان بکنید که اعتبار تست های زبان نیز معمولا تا 2 سال می باشد. بر این اساس، فقط نتایج تست های زیر مورد قبول IRCC است:

زبانتست های مورد قبول
انگلیسیبرنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادایی CELPIP
سیستم آزمون زبان انگلیسی بین المللی IELTS
PTE Core
فرانسهTEF Canad
TCF Canada

پس تقریبا اغلب برنامه های مهاجرتی کانادا مخصوصا برنامه های درخواست اقامت دائمی (PR) این کشور مستلزم ارایه مدرک زبان است. در این میان تنها ویزای مبتنی بر ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) مستلزم ارایه مدرک زبان نیست. چرا که در قالب این برنامه مهاجرتی این کارفرمای کانادایی است که مسئول تایید مهارت های زبانی کارگر خارجی در رابطه با شغل مدنظر می باشد. (منبع: سایت getgis.org)

مسئول تایید مهارت های زبانی کارگر خارجی

مهاجرت کاری بدون نیاز به مدرک زبان

آیا امکان مهاجرت کاری و اخذ ویزای کار Work visa بدون نیاز به مدرک زبان وجود دارد؟ برای پاسخ به این نباید عجله کرد. بر طبق گزارش سایت daadscholarship.com، برخی از کشورهای جهان مستقیما از متقاضیان مدرک زبان نمی خواهند اما در عوض از متقاضیان خواسته می شود تا در مصاحبه سفارت شرکت بکنند و از این طریق است که آفیسر مهاجرت به ارزیابی مهارت زبان متقاضیان می پردازد. مضاف بر اینکه آنها بایستی سایر مدارک مثل مدارک تحصیلی، توصیه نامه، پاسپورت، سابقه کاری و غیره را نیز ارایه دهند. به این ترتیب، لیست کشورهای صادر کننده ویزای کاری بدون نیاز به مدرک زبان شامل:

  • سنگاپور
  • لهستان
  • چین
  • اسپانیا
  • ژاپن
  • امارات
  • یونان
  • KSA
  • فیلیپین
  • هونگ گنگ
  • مجارستان
  • هلند
  • دانمارک
  • کانادا
  • هند
  • آلمان
  • مالزی
  • قطر
  • لیتوانی
  • ویتنام

نکته جالب اینکه در بین معیارهای گزینش نیوزلند ارائه مدرک مهارت زبان جزء معیارهای امتیاز آور نیست:

امتیاز مهارت زبان انگلیسیکشورها
28 امتیازکانادا
20 امتیازاسترالیا
10 امتیازانگلستان

بلوکارت با ارائه مدرک مهارت زبان آلمانی

کشور سوئد و مهاجرت بدون زبان

برخی از کشورها نظیر کشور سوئد با داشتن حداقل مدرک زبان در سطح آیلتس 5، 5.5 فرصت این را به متقاضی می دهند تا پیش از شروع ترم اصلی خود، دوره زبان انگلیسی و زبان سوئد گذرانده و به سطح مورد نیاز دانشگاه های این کشور برسند. دوره های زبان در سوئد معمولا 6 ماهه بوده و امکان تمدید را به متقاضیان تحصیل در سوئد می دهد. از دیگر مزیت های تحصیل در سوئد امکان بردن همراه به صورت همزمان می باشد و متقاضیان می توانند پس از تحصیل برای کاریابی و اخذ اقامت اقدام نمایند.

دوره های زبان در کشور اتریش

کشور اتریش یکی از کشورهایی می باشد که امکان تحصیل را به دانشجویان اعطا می کند. متقاضیان تحصیل در این کشور می توانند برای دوره های زبان آلمانی یا انگلیسی در کشور اتریش اقدام نموده و به تقویت زبان خود بپردازند. دوره های زبان در کشور اتریش 6 ماهه بوده که امکان تمدید را نظیر کشور سوئد به متقاضیان می دهد

مهاجرت بدون مدرک زبان به مجارستان و فرانسه

مهاجرت بدون مدرک زبان به مجارستان و فرانسه

برخی از کشورها نظیر کشور اتریش، فرانسه، مجارستان، مالت، نیوزیلند، آفریقای جنوبی و… دوره های زبان برگزار می نمایند و امکان تحصیل زبان در کشور مقصد را به متقاضیان این امر می دهند. کشوری نظیر فرانسه برای دوره زبان در هر ترم هزینه ای معادل 2000€ تا 6000€ (یورو) دارد. هزینه های مسکن در این کشور نزدیک به ماهی 1000€ (یورو) برآورد شده است و دانشجویان می توانند پس از تحصیل زبان برای شروع ترم دانشگاه اقدام نمایند. برای آگاهی بیشتر در این زمینه مقاله مهاجرت از طریق کالج زبان در فرانسه را مطالعه بفرمایید.

کشور مجارستان نیز امکان تحصیل زبان (زبان انگلیسی و آلمانی) را به متقاضیان می دهد که بین 5000€ تا 6500€ (یورو) سالیانه هزینه خواهد داشت. دوره های زبان در کشورهای مختلف نظیر مالت، آفریقای جنوبی، نیوزیلند و بسیاری از کشورها هر یک شرایط خاص و هزینه های مخصوص به خود را داراست که راه ورود مناسبی برای ورود به سیستم آموزشی کشور مورد نظر محسوب می شود. جهت اگاهی در مورد مهاجرت بدون مدرک زبان در مجارستان مقاله ویزای تحصیلی مجارستان را مطالعه بفرمایید.

مهاجرت سرمایه گذاری به اروپا بدون مدرک زبان

سرمایه گذاری از جمله برنامه های مهاجرتی است که طرفداران خاصی داشته و بسیاری از متقاضیان درپی سرمایه گذاری در اروپا جهت اخذ اقامت خانوادگی و بهره مندی از مزایا و امتیازات این نوع مهاجرت می باشند. این روش مهاجرتی با مدرک زبان و بدون مدرک زبان نیز برای متقاضیان امکان پذیر است. منتهی بایستی قبل از اقدام به سرمایه گذاری و اخذ اقامت اروپایی با شرایط و الزامات این روش مهاجرتی آشنا شد. جهت اطلاع باید به این نکته اشاره کرد که سرمایه گذاری در اروپا 2022 از روش های مختلفی امکان پذیر است و افراد با استفاده از این روش ها می توانند به ویزای طلایی Golden Visa اروپت دست یابند:

این برنامه ها متقاضیان را علاوه بر امکان دسترسی به اقامت دائم همچنین به تابعیت اروپایی نیز نزدیک می کند. برخی از برنامه های سرمایه گذاری در کشورهایی نظیر یونان، پرتغال، فرانسه و غیره نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند. اطلاعات بیشتر در باب بهترین کشور برای سرمایه گذاری را در لینک فوق بخوانید.

مهاجرت بدون مدرک زبان در 2024

نیاز است پیش از هر اقدامی برای تحصیل زبان، در خصوص شانس پذیرش و ویزا برای کورس های زبان کشور مقصد اطلاعات لازم را کسب نموده و سپس برای این امر اقدام نمایید. همچنین آگاهی از قوانین و تغییرات سال 2024 در کشورهای آلمان، مجارستان و سایر که پیش تر معرفی شدند ضروری می باشد. جهت اخذ اطلاعات لازم در این راه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط گرفته و با مشاورین مجرب ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص مهاجرت بدون مدرک زبان

متقاضیان مهاجرت بدون مدرک زبان با سوالات زیر مواجه می شوند:

  • بهترین روش برای مهاجرت به خارج از کشور بدون مدرک زبان چیست؟ روش های سرمایه گذاری در کشورهای مختلف معمولا نیازی به در اختیار داشتن مدرک زبان ندارند.
  • آیا امکان تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان وجود دارد؟ برخی از کشورهای جهان نسبت به پذیرش دانشجویان بدون مدارک زبان اقدام می کنند اما این دانشجویان نیز موظف هستند در دوره های آموزش زبان شرکت کنند.
  • آیا امکان شرکت در دوره های زبان در خارج از کشور وجود دارد؟ برخی از کشورهای جهان مانند مجارستان، ترکیه و روسیه اجازه شرکت در دوره های زبان را به متقاضیان خارجی می دهند.
  • آیا شرکت در دوره های زبان در سوئد بدون مدرک زبان ممکن است؟ خیر، متقاضیان شرکت در دوره های آموزش زبان در سوئد باید حداقل مدرک 5.5 آیلتس را در اختیار داشته باشند.
  • امکان کار در آلمان بدون مدرک زبان وجود دارد؟ خیر، یکی از الزامات دریافت ویزای جستجوی کار آلمان، داشتن تسلط کامل به زبان آلمانی است.
4.7/5 - (20 امتیاز)

یک دیدگاه برای “مهاجرت بدون مدرک زبان

  1. وحید گفت:

    ابن نوع مهاجرت برای همه کشورهاست اما به ما ایرانیا ویزا نمیدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *