ویزای کاری

مهاجرت به دبی از طریق کار

مهاجرت به دبی از طریق کار

مهاجرت به دبی از طریق کار با استفاده از ویزای کار برای متقاضیان بین المللی امکان پذیر می باشد، دقت داشته باشید که برای مهاجرت کاری قوانینی وضع شده است که پیروی از آن الزامی است. امارات متحده عربی در حاشیه خلیج فارس جای گرفته است و از منابع نفتی فراوانی برخوردار می باشد، دبی و ابوظبی 2 شهر مهم این کشور به شمار می آیند. هر ساله ایرانیان زیادی برای کار و اقامت به شهر دبی مهاجرت می کنند، با توجه به افزایش درخواست متقاضیان کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار سعی دارند به بررسی مهاجرت به دبی از طریق کار بپردازند. اگر یکی از مقصدهای شما برای شروع کار شهر دبی می باشد برای دریافت پاسخ سوالات خود تا انتها ما را همراهی کنید.

  • شرایط کار در دبی چیست؟
  • بهترین مسیرمهاجرت کاری به شهر دبی چیست؟
  • هزینه های زندگی در دبی چقدر است؟
  • متوسط درآمد در کشورامارات چقدر است؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدماتی در خصوص اخذ ویزای کار و کاریابی در دبی ندارد. لطفا در این خصوص تماس نگیرید.

مهاجرت ایرانیان به دبی از طریق کار

متقاضیان ایرانی که قصد ورود به بازار کار دبی را دارند باید در اولین گام موفق شوند از کارفرمایی معتبر دعوت نامه شغلی دریافت کنند. برای این منظور فرد باید از طرق ممکن مثل: وب سایت کاریابی، موسسات کاریابی و روزنامه ها به دنبال شغلی مرتبط با تخصص و مهارت خود باشد. دبی شهری مدرن و پیشرفته است که همواره در حال پیشرفت می باشد، دولت این شهر برای ارتقاء در زمینه های مختلف به نیروی انسانی متخصص و ماهر نیاز دارد. در صورتی که متقاضیان ایرانی به زبان انگلیسی یا عربی مسلط باشند و در زمینه کاری دارای مدرک تحصیلی باشند می توانند در شغلی مناسب و ایده آل استخدام شوند.

10 تخصص مورد نیاز در دبی عبارتند از معماری و مهندسی، مهندسی فناوری اطلاعات/ نرم افزار/ طراح گرافیک، بازاریابی و تخصص در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، نمایندگی فروش و ارتباط با مشتری، آشپزی و مهارت های مرتبط با آن، مشاور املاک و مستغلات، کار در هتل، منابع انسانی، خدمات درمانی و منشی گری/ کارهای دفتری.

چگونگی اخذ ویزای کار دبی

تمامی مهاجران خارجی که جزء تبعه امارات نیستند برای کار و زندگی در دبی به ویزای کار نیاز دارند. انجام اقدامات لازم برای اخذ ویزای کار دبی برای متقاضیانی که دارای دعوت نامه شغلی هستند بر عهده کارفرما است. طبق قوانین وضع شده کارفرمایان باید هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار را نیز پرداخت کنند. در شهر دبی انواع مختلفی از ویزای کار با توجه به نوع و مدت زمان اشتغال در اختیار متقاضیان قرار داده می شود. دولت امارات سعی در آسان تر کردن روند اخذ ویزای کار داشته است اما همچنان اسناد و قوانین متعددی برای ارائه ویزای کار وجود دارد. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار دبی به شرح زیر می باشد.

  • تکمیل فرم درخواست
  • چندین قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه اصل و فتوکپی از گذرنامه
  • فتوکپی از کارت معتبر شرکت
  • مجوز تجاری شرکت
  • پرداخت هزینه های درخواست
  • ارائه مجوز ورود که توسط وزارت کار صادر شده باشد
  • ارائه مدارک پزشکی تایید شده (این آزمایشات باید به محض ورود به دبی در بیمارستان یا کلینیک های معتبر انجام شود)

قوانین مهاجرت به دبی از طریق کار

قوانین مهاجرت به دبی از طریق کار

آگاهی از قوانین کار به کارکنان کمک می کند تا شک و تردید در رابطه با ساعت کار، مرخصی سالانه و چندین موضوع مرتبط با شغل برای آن ها برطرف شود. قانون شماره 8 فدرال سال 1980 میلادی با عنوان قانون کار شناخته می شود که بر حقوق کارکنان بخش خصوصی حاکم است. قوانین کار طیف گسترده ای از امور مربوط به شغل را در بر میگیرد از طرفی وزارت کار مسئول نظارت بر روابط کارفرما و کارمند بوده و حفظ حقوق کار در بخش خصوصی را بر عهده دارد. جدول زیر نشانگر برخی از قوانین کار وضع شده در دبی است.

قوانینشرح
ساعت کاریطبق ماده 65 قانون کار ساعت کار عادی برای بخش خصوصی 8 ساعت در طول روز یا 48 ساعت در طول هفته است.
اضافه کاریحقوق اضافه کاری بر اساس دستمزد ساعت کار عادی + 25% حقوق محاسبه می شود. در صورتی که اضافه کاری از ساعت 9 شب تا 4 صبح باشد این میزان به 50% افزایش پیدا می کند.
تعطیلات رسمی و مرخصیجمعه آخر هفته، تعطیل رسمی برای تمامی کارکنان می باشد به جز کارکنان دستمزد روزانه. اگر از کارکنان خواسته شود در این روز اضافه کاری کنند باید حقوق منظم کار + 50% این مبلغ پرداخت شود.
قانون مرخصی های سالانهدر صورتی که کارکنان 6 ماه از شروع کارشان گذشته باشد می توانند در طول هر ماه به مدت 2 روز به مرخصی بروند. پس از گذشت 1 سال از شروع کار فرد می تواند در طول سال از 30 روز مرخصی استفاده کند.
مرخصی استعلاجیطبق قانون کار دبی کارکنان می توانند به مدت 3 ماه (در طول سال) از مرخصی استعلاجی استفاده کنند. به ازای 15 روز اول از مرخصی استعلاجی نصف حقوق دریافتی فرد به وی تعلق میگیرد ولی برای مابقی روزها به فرد حقوقی پرداخت نمی شود.

درآمد حاصل از مهاجرت به دبی از طریق کار

در شهر دبی حقوق و دستمزد ماهانه در مشاغل و حرفه های مختلف متغیر است از عواملی که بر روی حقوق تاثیر می گذارد می توان به سوابق کاری و تحصیلات فرد اشاره کرد. میانگین حقوق پرداختی در دبی 16800AED (درهم امارات) برآورد شده است، کمترین میزان حقوق ارائه شده به کارکنان در این شهر 2270AED (درهم امارات) و بیشترین حقوق 74300AED (درهم امارات) است. اگر قصد کار در کشورهای آسیایی را دارد و می خواهید از شرایط کار در بهترین کشورها مطلع شوید پیشنهاد می شود به مطالعه مقاله 10 کشور برتر آسیا برای کار و زندگی بپردازید.

برای مهاجرت به دبی راه های مختلفی به جز مهاجرت کاری نیز وجود دارد که برای اطلاع از آن ها می توانید به مقاله مهاجرت به دبی رجوع کنید. به منظور اطلاع از شرایط مهاجرت به کشورهای مطرح دنیا می توانید همه روزه با مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

6 دیدگاه برای “مهاجرت به دبی از طریق کار

  1. عباس گفت:

    درودبرشما
    ليسانس مترجمي زبان انگليسي دارم.فوق ليسانس فرهنگ شرق آسيا هم دارم.مدرك دوره هاي كوتاه مدت مديريت واحدهاي اقامتي گردشگري و راهنماي گردشگري هم دارم.سابقه گردشگري دارم.
    ميشه اقامت كاري در امارات ويا كشورهاي ديگرگرفت؟؟؟؟لظفا راهنمايي بفرماييد
    عباس قرباني(43سال سن دارم)

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در امارات یا هر کشور دیگه ای نیاز به دعوتنامه کاری خواهید داشت
      لطفا مقاله موسسه های کاریابی در امارات رو مطالعه نمایید

  2. فاطمه گفت:

    سلام من فوق دیپلم نرم افزارهستم دارای مدرک کمک پرستاری ازنظام پرستاری ودارای 7سال سابقه کاردربیمارستان چطورمیتونم به دبی مهاجرت کنم ایامیتونم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای مهاجرت کاری به دبی بایستی کفیل داشته باشید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  3. سهراب گفت:

    سلام
    من رشته کاریم تکنسین سیستمهای سرمایشی و گرمایشی هستم تمامی سیستم های سرمایشی از کولر های دیواری وی ار اف .فن کوئل.داکت اسپیلت هستم چطوری میتونم ویزای کاری بگیرم میتونین کمکم کنید بی زحمت. مدرک فنی حرفه ایم دارم.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      دوست عزیز شرایط کاری در کشور امارات جهت اخذ اقامت و کفیل در حال حاضر سخته
      اما کشورهایی چون عمان، قطر و یا حتی آلمان نیز امکان اخذ اقامت کاری رو خواهید داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *