مهاجرت

مهاجرت به روسیه

مهاجرت به روسیه

مهاجرت به روسیه در سال 2024 برای شهروندان خارجی به طرق مختلفی امکان پذیر است و هر فرد پیش از ورود به این کشور باید هدف خود را تعیین کند. از جمله معیارهای اولیه یک شخص برای مهاجرت به یک کشور طبیعتا اخذ هر چه سریعتر اقامت و تابعیت آن کشور می باشد. روسیه به دلیل نزدیکی به ایران توجه افراد زیادی در کشورمان را به خود جلب می کند و به همین دلیل است که توجه به قوانین مهاجرتی در کشور روسیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

  • آیا مهاجرت به روسیه برای ایرانیان امکان پذیر است؟
  • چرا مهاجرت به روسیه پر طرفدار است؟
  • هزینه مهاجرت به روسیه چقدر است؟
  • شرایط مهاجرت به روسیه چیست؟
  • چگونه به روسیه مهاجرت کنیم؟
  • مهاجرت روسیه از کدام کشور راحت تر است؟
  • آیا مهاجرت روسیه مقرون به صرفه است؟
  • آیا کشور روسیه برای مهاجرت برای مهاجرت خوب است؟
  • هزینه مهاجرت به روسیه پائین تر است یا اوکراین؟
  • راه های مهاجرت به روسیه از طریق قانونی کدام اند؟
  • شرایط رفتن به روسیه از طریق قاچاق به چه صورت است؟
  • شرایط مهاجرت به مسکو چیست؟

مهاجرت به روسیه از طرق زیر امکان پذیر می باشد:

  • تحصیل در روسیه
  • کار در روسیه
  • سرمایه گذاری در روسیه
  • ازدواج با تبعه روس
  • پناهندگی در روسیه

تولد فرزند در روسیه منجر به اعطای اقامت نمی شود زیرا قوانین اعطای تابعیت کشور روسیه بر مبنا خون می باشد. اشخاص متقاضی می بایست راه های مهاجرت به روسیه را طور کامل مورد بررسی قرار دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در خصوص مهاجرت به روسیه در سال 2024 توضیحاتی ارائه نموده است.

تاریخچه مهاجرت به روسیه

کشور روسیه در پایان سال 1991 با انحلال اتحاد جماهیر شوروی به عنوان یک کشور مستقل ظاهر گردید. روسیه به خانه مهاجرانی تبدیل شد که از کشورهای سابق جماهیر شوروی در آن سال ها به روسیه مهاجرت می کردند که از آغاز دهه 1950 تا اواسط دهه 1970 بیش از دو میلیون و نیم نفر از مردم روسیه به کشورهای اوکراین و بلاروس رفتند اما در بین سال های 1975 تا 1990 جمعیت روسیه با حضور مهاجران جماهیر شورروی مجدد افزایش پیدا کرد.


در آن سالها بیش از دو میلیون و نیم نفر به جهت سرمایه گذاری دولت در توسعه نفت و گاز به روسیه مهاجرت کردند که در آن زمان نیز دانشجویان زیادی بیش از شصت هزار نفر از 165 کشور مختلف جهت تحصیل در روسیه بودند که در دهه 1980 بیش از 100000 نیروی کار از بلغارستان کره شمالی و مخصوصا ویتنام به روسیه مهاجرت کرده بودند. این سیستم و سیاست مهاجرپذیری همواره از سیاست های اولیه دولت روسیه بوده و هم اکنون نیز ادامه دارد.

طرق مهاجرت به روسیه

بطور کلی برای مهاجرت به روسیه متقاضیان می توانند از طریق راه های مختلف اقدام کنند، این طرق به شرح زیر می باشند:

  1. از طریق تحصیل در دانشگاه های این کشور
  2. از طریق کار
  3. مهاجرت از طریق ازدواج در این کشور
  4. از طریق ثبت شرکت
  5. از طریق پناهندگی

به عنوان یک گردشگر، دانشجو، سرمایه گذار یا کارآفرین و یا یک نیروی کار می توان به کشور روسیه مهاجرت نمود در کنار این طرق نیز مسیرهای دیگری برای اخذ اقامت و تابعیت مانند ازدواج با یک تبعه روسی نیز وجود دارد اما ویزاهایی که نام برده شد پرکاربرد و پر تقاضا هستند که اخذ هر کدام از این ویزاها شرایط متفاوتی دارد.

افراد نیز می توانند به جهت صنعت و قدرت اقتصادی این کشور در صنایع نفت، گاز طبیعی و غیره سرمایه گذاری نمایند یا به جهت تحصیل کم هزینه در دانشگاه های این کشور راه ورود با ویزای تحصیلی به روسیه بهترین حالت مهاجرت را رقم زنند، افراد نیز می توانند با یک پیشنهاد کاری تمام وقت با ویزای کار به روسیه مهاجرت کنند یا برای بازدید از این کشور یا یک سفر کوتاه مدت برای جستجوی کار یا ایجاد بیزینس ویزای کوتاه مدت اخذ نمایند.

طرق مهاجرت به روسیه

مسکو از بهترین شهرهای روسیه

یکی از قدیمی ترین و در عین حال زیباترین شهرهای روسیه، مسکو Moscow می باشد. این شهر قرن هاست که مرکز تاریخی و فرهنگی کشور روسیه محسوب می شود. مطمئنا دوستداران و علاقه مندان فرهنگ و هنر در سفر به این شهر ابتداء گالری ترتیاکوف و موزه دولتی هنرهای عالی پوشکین را برای بازدید انتخاب می کنند و می توانند به تماشای نمایش معروف جهانی در تئاتر بولشکی بپردازند. میدان سرخ بزرگترین میدان در روسیه است و در اطراف آن می توان از سایت های بسیار معروف این کشور از جمله کاخ کرملین، کلیسای جامع سنت باسیل و آرامگاه پدر انقلاب روسیه لنین بازدید کرد که تصاویری از این سه سایت توریستی را در زیر مشاهده می کنید:

مسکو از بهترین شهرهای روسیه

علاوه بر این مسکو دارای یکسری محلات و بلوارهای زیبا و دوست داشتنی است که گردشگران به هنگام قدم زنی در آنجا می توانند شور زندگی و انرژی شهروندان روس را حس کنند. در اینجا برای هر کسی آیتم جذابی وجود دارد. همچنین گردشگران می توانند از بالای تپه گنجشگ ها چشم انداز شهر مسکو را مشاهده کنند. همچنین مسکو دارای زیرساخت های ارتباطی بسیار پیشرفته ای با دیگر شهرها و مناطق روسیه است به طوری که شما در عرض فقط 4 ساعت می توانید از مسکو به سنت پترزبورگ برسید. نماهایی از تپه گنجشک های مسکو را در زیر مشاهده می کنید:

نماهایی از تپه گنجشک های مسکو

سنت پترزبورگ از بهترین شهرهای روسیه

این شهر که با عنوان عروس شهرهای روسیه هم مشهور است، شهری بسیار زیبا و دیدنی است. شهری که یقینا شما را در همان نگاه اول مجذوب جاذبه های فرهنگی و تاریخی خود می کند. همان طوری که در تصاویر زیر هم مشاهده می شود، پربازدیدترین و معروف ترین سایت های توریستی این شهر موزه هرمیتاژ (دومین موزه بزرگ جهان) و موزه روسیه (بزرگترین کلکسیون هنر روسیه در کل کشور) می باشد:

موزه های سنت پترزبورگ روسیه

علاوه بر این شما می توانید در سنت پترزبورگ St Petersburg به عنوان یکی از بهترین شهرهای روسیه همچنین به بازدید کلیسای جامع سنت ایساک به عنوان بزرگترین کلیسای ارتدوکس جهان بروید و یا از کلیسای ناجی خون ریخته شده به عنوان یکی از شاهکارهای معماری روسی دیدن کنیدهمچنین شما می توانید به شاهراه اصلی شهر یعنی نوسکی پروسپکت رفته و در امتداد سواحل ونیز شمال قدم زده و بالا رفتن پل های معروف سنت پترزبورگ را مشاهده کنید:

پل های معروف سنت پترزبورگ

ولادیوستوک از بهترین شهرهای روسیه

امکان ندارد که به شهر زیبای ولادیوستوک Vladivostok سفر کنید و غرق در زیبایی های این شهر روسی نشوید. این شهر در واقع آخرین ایستگاه در مسیر راه آهن فراسیبری محسوب می شود. اگر بخواهیم موقعیت ولادیوستوک را خوب تداعی کنیم باید بگوییم که این شهر در خاور دور درست در ساحل اقیانوس آرام قرار دارد. نام ولادیوستوک به معنای رودخانه شرق است و این شهر یقینا نقش پیوند دهنده دو فرهنگ آسیا و روسیه را برعهده دارد. لقب سان فرانسیسکو روسیه نیز به خاطر چشم انداز تپه ای آن است. معمولا این شهر در فصل تابستان میعادگاه عاشقان ورزش های آبی مثل موجسواری، قایق سواری و حتی موجسواری با کایت و غیره می باشد. نمایی از سان فرانسیسکو روسیه شهر ولادیوستوک را در زیر مشاهده می کنید:

شهر ولادیوستوک

شهر ایروکوتسک از بهترین شهرهای روسیه

ایروکوتسک Irkutsk مرکز علوم و فرهنگ امپریال روسیه در کنار بزرگترین دریاچه جهان یعنی دریاچه بایکال می باشد. برای گردشگرانی که مایل به بازدید از سیبری هستند دیدن این شهر توصیه می شود. این شهر روسیه نیز دارای تاریخچه فرهنگی منحصر بفردی است و شما در بازدید از آن می توانید معماری چوبی سنتی روسی را مشاهده کنید که خیابان ها را با نقش و نگارهای رنگی خود مزین کرده است. شما در این شهر ضمن بازدید از بازار مرکزی شهر همچنین می توانید بزرگترین کلکسیون هنری موجود در سیبری را مشاهده کرده و همچنین در زمستان ایروکوتسک مشغول اسکی در پیست های این منطقه شوید.

شهر ایروکوتسک

کازان از بهترین شهرهای روسیه

این شهر مرکز منطقه تاتارستان روسیه است و به خاطر درهم آمیزی فرهنگ روسی و اسلامی مشهور است. چراکه اغلب ساکنان این شهر مسلمان هستند. همچنین شهر کازان Kazan بیشتر به خاطر معماری منحصر بفرد خود نیز معروف است. شما در کازان گردی خود می توانید از مسجد کول شریف با گنبدهای آبی لاجوردی و مناره های بلندش، از کرانه های یخ زده و زیبای ولگا، بازار مرکزی کازان، کرملین کازان و غیره دیدن کنید. نمایی از مسجد کول شریف را در شهر کازان مشاهده می کنید:

مسجد کول شریف در شهر کازان

مناسب ترین طرق مهاجرت به روسیه

افراد نیز می توانند پس از مهاجرت به روسیه اقامت دائم این کشور را در یک سال و تابعیت را بعد از 5 سال اخذ نمایند. برای ورود و ماندن به صورت بلند مدت نیاز به مجوز اقامت موقت نیز می باشد، که نوع اقامت ها متفاوت است. افرادی که از طریق برنامه های کاری و سرمایه گذاری اقدام به مهاجرت به روسیه می نمایند نیز خیلی سریعتر می توانند نسبت به اخذ اقامت و پاسپورت اقدام نمایند. مهاجرت از طریق کار به روسیه به عنوان نیروی کار ماهر و متخصص از جمله بهترین طرق مهاجرت به این کشور پهناور محسوب می گردد اما حقیقت امر آن است که دسترسی به این مهم دشوار است.

همان طور که می دانید اخذ اقامت از طریق کار نه تنها در روسیه بلکه در اکثر نقاط جهان، روندی کم هزینه می باشد که از امتیازات فراوانی نظیر حقوق و سایر خدمات شهروندی برخوردار می باشد که طبق قوانین حاکم متقاضیان کار در روسیه نیاز به دعوت نامه کاری یا پیشنهاد کاری از کارفرما روسی دارند این در حالی است که قوانین حاکم بر یکسری از کشورهایی نظیر آلمان، اتریش و آفریقای جنوبی اقامتی موقت تحت عنوان کاریابی برای اشخاص نیز در نظر گرفته می شود.

مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل به منظور بهره گیری از فرصت کاری پس از تحصیل از سایر راه های اخذ اقامت روسیه محسوب می گردد. آماده سازی افراد برای ورود به بازار کار و آشنایی دانشجویان با محیط کار روسیه از جمله مزیت های این کشور پهناور محسوب می گردد که افراد می توانند مدنظر قرار دهند.

تحصیل در روسیه

همان طور که اشاره شد در حال حاضر تحصیل در روسیه بهترین راه مهاجرت به این کشور است. چرا که روش های سرمایه گذاری بسیار پرهزینه اند و لازمه کار در روسیه نیز داشتن پیشنهاد شغلی پیش از ورود به این کشور است. شهریه دانشگاه های روسیه در سال 2022 با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی سالیانه بین 1880$ تا 9730$ (دلار آمریکا) می باشد.

یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در روسیه برای ایرانی ها تحصیل پزشکی است که شهریه آن به طور متوسط سالیانه بین 4460$ تا 4920$ (دلار آمریکا) می باشد. اما علاوه بر بحث شهریه ها، هزینه زندگی در کشور روسیه هم مزید بر علت شده و موجب جذب دانشجویان بسیاری به طرف این کشور شده است. هم اکنون متوسط هزینه زندگی دانشجوئی در روسیه ماهانه حدود 400$ (دلار) است که در قیاس با هزینه تحصیل در کشوری مثل آمریکا به عنوان مقصد تحصیلی درجه یک دنیا بسیار پایین است:

مقایسه متوسط هزینه ماهیانه زندگی دانشجوئی در روسیه و آمریکا

چرا تحصیل در روسیه

روسیه یکی از کشورهای برتر جهان برای تحصیل به حساب می آید، رشد جایگاه علمی دانشگاه های این کشور در سال های اخیر باعث شده است تا توجه جمعیت بیش تری به تحصیل در این کشور جلب شود. هزینه های تحصیل در روسیه نیز به نسبت کشورهای مطرح اروپایی بسیار ارزان تر است و از همین رو بسیاری ترجیح می دهند در یک جایگاه علمی مشابه، هزینه تحصیلی کمتری را پرداخت کنند. در جدول زیر، جایگاه علمی دانشگاه های مختلف روسیه را مشاهده می کنید.

نام دانشگاهQSجایاه USNتایمز
دانشگاه لومونوسف74285174
دانشگاه سنت پترزبورگ225447601-800
دانشگاه نووسیبریسک228453601-800
دانشگاه تومسک250490601-800
مووسسه تکنولوژی و فیزیک281385201-250
دانشگاه بوومن282401-500
دانشگاه HSE298251-300
دانشگاه تحقیقات اتمی314402
دانشگاه RUDN326

شرایط مهاجرت به روسیه از طریق کار

بسیاری از متقاضیانی که قصد ورود به کشور روسیه را دارند اگر سوابق کاری مفیدی دارند و در زمینه کاری تخصص و مهارت دارند می توانند از طریق کار، به این کشور مهاجرت کنند. متقاضیانی که در این کشور مشغول به کار می شوند از حقوق و مزایای یکسانی بهره مند می شوند. فردی که قصد دارد در کشور روسیه مشغول به کار شود باید به زبان روسی تسلط کامل داشته باشد. در حال حاضر بازار کار روسیه در حال تجربه نرخ بیکاری 5.2% است و این حاکی از وضعیت کار و کاسبی خوبی در این کشور است. مطابق آمار متوسط درآمد ماهانه روس ها حدود 1340$ (دلار) است. در نگاه اول درآمد خیلی پایینی است اما واقعیت این است که با سطح متوسط هزینه 700$ (دلاری) اتفاقا درآمد نسبتا خوبی برای خود محسوب می شود:

مقایسه درآمد و هزینه های زندگی در کشور روسیه به دلار

متقاضیانی که بتوانند از کارفرما روسی دعوت نامه کاری دریافت کنند برای اخذ ویزای کاری در اولویت هستند. افرادی که قصد مهاجرت کاری دارند ولی دعوت نامه کاری ندارند می توانند از طریق ویزای کار آفرینی یا از طریق ویزای تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهند. با دریافت این ویزا متقاضی باید کسب کاری را که مورد تایید اداره مهاجرت کشور روسیه می باشد راه اندازی کنند. برای مطالعه بیشتر می توانید مقاله مهاجرت کاری به روسیه را مطالعه نمایید.

ازدواج در کشور روسیه

متقاضیانی که با فردی با تابعیت کشور روسیه ازدواج کنند می توانند تابعیت کشور روسیه را اخذ نمایند. روند دریافت تابعیت از این طریق 3 سال طول خواهد کشید. در ادامه به شرایط مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج اشاره خواهیم کرد.

  • متقاضی باید اثبات نماید که پشتوانه مالی دارد
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی معتبر و تایید شده
  • تسلط به زبان روسی
  • ارائه گواهی که نشان دهد فرد مکانی را برای اقامت در نظر گرفته است
  • متقاضی باید به مدت شش ماه در این کشور اقامت داشته باشد

نکته: افرادی که با فردی با تابعیت این کشور ازدواج می کنند ازدواجشان تنها در کشور روسیه ثبت می شود، این افراد برای ثبت ازدواجشان در کشورشان باید به سفارت خانه و یا در کشور خود اقدامات لازم را انجام دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر و شرایط لازم برای اخذ اقامت از این طریق مقاله ازدواج با دختران روسی را مطالعه نمایید.

سایر راه های مهاجرتی به روسیه

در اکثر کشورها و مخصوصا روسیه در صورت سرمایه گذاری یا کارآفرینی موفقیت آمیز می توان به اقامت دست یافت. در روسیه نیز به جهت اقتصاد پویا و صنایع قوی و منابع طبیعی فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد که با ایجاد یک کسب و کار و سرمایه گذاری در روسیه می توان اقامت را اخذ نمود. موفقیت در این پروسه مستلزم علم و آگاهی کامل اشخاص نسبت به تعهد خواهد بود. برنامه های نوینی جهت سرمایه گذاری در صنایع مختلف در روسیه وجود داشته که سرمایه گذار می طلبد که در اکثر برنامه های سرمایه گذاری اتباع کشورهای آمریکا، چین، ژاپن و اتحادیه اروپا از شرایط بهتری برخوردارند. خوشبختانه، روسیه از نظر آسانی انجام بیزینس در جهان عملکرد بسیار عالی دارد و مطابق آخرین رنکینگ بانک جهانی از این نظر روسیه با چند پله صعود در رتبه 28 جهانی قرار گرفته است:

رتبه روسیه از نظر آسانی انجام بیزینس در آن

مهاجرت از طریق تحصیل در روسیه و سرمایه گذاری از جمله راه های پر استقبال در خصوص اخذ اقامت و تابعیت این کشور می باشد که روندی سهل تر را نیز به خود اختصاص داده است. بررسی شرایط کشور روسیه به عنوان کشوری برتر در خصوص سیستم آموزشی برای شاخه های پزشکی و مهندسی و هوافضا از جمله دغدغه دانشجویان می باشد.

جایگزین هایی برای مهاجرت به روسیه

روسیه به تازگی جنگی تمام عیار با اوکراین به صورتی با اتحادیه اروپا آغاز کرده است و به همین دلیل است که چالش های بسیاری پیش روی مهاجران به این کشور وجود دارد. افراد زیادی به دلیل هزینه های کم، مهاجرت به روسیه را انتخاب می کنند اما مسیرهایی مانند ثبت شرکت در انگلستان یا مهاجرت به کانادا از طریق کار می تواند برگ برنده ای برای افراد باشد تا خود را از این مسیر پرفراز و نشیب رهایی بخشند.

در این مقاله اطلاعاتی راجع به روسیه ارائه گردید و علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند برای بررسی شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص مهاجرت به روسیه

در خصوص مهاجرت به کشور روسیه سوالات فراوانی وجود دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • بهترین روش برای مهاجرت به کشور روسیه چیست؟ در حال حاضر بهترین روش ورود به کشور روسیه اخذ ویزای تحصیلی این کشور است.
  • آیا می توان با تولد فرزند در روسیه اقامت این کشور را بدست آورد؟ خیر، قوانین تابعیت در روسیه مطابق با اصل خون است و بدان معناست که اماکن اخذ اقامت از این طریق وجود ندارد.
  • آیا می توان با خرید ملک در روسیه به این کشور مهاجرت کرد؟ در حال حاضر هیچ برنامه اقامتی از این طریق در روسیه برنامه ریزی نشده است.
  • مهاجرت توریستی به روسیه چگونه است؟ مهاجرت توریستی به روسیه از طریق ویزای توریستی این کشور با اعتبار 30 روزه ممکن است.
5/5 - (22 امتیاز)

77 دیدگاه برای “مهاجرت به روسیه

  1. صادق روشنایی گفت:

    سلام وقت بخیر رابطه روس‌ها با اتباع خارجی یا ایرانیا چجوریه ؟ روسیه کشور مهاجر پذیر هس؟کدوم کشور اروپایی بنظرتون مناسبترین برای اقامت ایرانیا؟خیلی ممنون از راهنماییتون💙💙💙

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      روس ها افراد چندان مهمان نوازی نیستند ولی تطبیق شما با اون ها مهم هست. اگر که زبان روسی بلد باشید و بتونید رفتارهای اون ها رو بپذیرید و مثل خودشون رفتار کنید، در آینده شما رو خواهند پذیرفت.
      از نظر مناسب تر بودن کشورها برای اقامت، الان آلمان بهترین شرایط رو داره ولی نمیشه برای همه این رو گفت. باید بررسی بشه شما به چه دلیل و از چه راهی قصد مهاجرت دارید

  2. A.R گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دانشجوی ترم 2 رشته معماری هستم . بخوام به این کشور مخصوصا شهر کازان سفر کنم چه شرایطی باید داشته باشم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیلی سخت از شما می پذیرند که دروس پاس شده رو مورد تایید قرار بدن.
      شما باید آزمون پادفک بدید یا این که دوره آموزشیش رو پشت سر بگذارید
      مدرک زبان هم نیاز ندارید

  3. Mahdie گفت:

    سلام من دانشجوی ترم ۵ کارشناسی رشته مهندسی کامپیوترم بخوام به این کشور مهاجرت کنم چه شرایطی باید داشته باشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما فقط ریز نمراتتون رو می خواهید تا بتونید توی دوره پادفک شرکت کنید و بعد وارد دانشگاه بشید

  4. Alirezarezvani گفت:

    سلام وقتتون بخیر من اگه بخوام در روسیه ازدواج کنم باید چه اقدامی کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نیاز به کار خاصی نیست. شما باید با همسرتون توی این کشور حضور داشته باشید تا ازدواجتون رو ثبت کنید

  5. Sara گفت:

    سلام من دانشجوی سال اخر ادبیات انگلیسیم
    تخصصم توی حرفه ارایشگری و ساخت عدسی و عینک هم دارم
    تکنسین داروخونه و دندان پزشکی هم از طریق فنی حرفه ای یاد گرفتم
    بنظرتون شرایطتشو دارم برم هزینه روسیه بیشتر از ایرانه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برمایید که از چه طریقی قصد مهاجرت دارید؟

  6. SHAHROKH گفت:

    سلام بنده فوق دیبلوم تربیت بدنی دارم 26 سالمه و سربازی رو هم به اتمام رسوندم و مربی باشگاه بدنسازی هستم میخواستم بدونم چگونه میتونم از طریق مربی گری به روسیه مهاجرت کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      فقط در صورتی که یک پیشنهاد رسمی از این کشور برای کار داشته باشید می تونید اقدام کنید

  7. بهار گفت:

    سلام من امسال کنکور تجربی دارم و اگه همینجا دندانپزشکی قبول نشدم میخوام که بعد کنکور مهاجرت کنم برای تحصیل آیا امکانش هست؟و اینکه چقدر هزینه اولیه نیاز هست چه اقدامی باید انجام بدم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما نیاز ندارید که برای تحصیل در روسیه کنکور بدید،. حتما با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند چون باید یک سال قبل شروع کنید به درس خوندن توی روسیه

  8. علی رستمی گفت:

    سلام من 17سالمه و کاراته کار میکنم و مقام های کشوری دارم همچنین مدرک سخت افزار و نرم افزار گوشی هم دارم خواستم بدونم میتونم از طریق این دو موضوع به روسیه مهاجرت کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای اینکه بتونید به عنوان ورزشکار مهاجرت کنید، باید یک پیشنهاد از یک تیم داشته باشید.
      در مرحله بعدی هم برای توانمندی هاتون باید پیشنهاد کار داشته باشید که با توجه به سنتون ممکن نیست

  9. نیماعقیلی گفت:

    سلام خسته نباشید برای کار میخواستم برم
    کار من آشپزی مدرک تحصیلی دیپلم
    کارت یاندخدمت هم دارم
    فقط برای رفتن چیکار باید بکنم
    یه راهی بهم نشون بدین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید پیشنهاد کاری داشته باشید از این کشور، راه دیگه ای وجود نداره

  10. لیلا نصیری گفت:

    سلام خسته نباشید، من مدرک کاردانی تربیت بدنی دارم و دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی هستم۲۳ سالمه و همچنین مدرک بین المللی مربیگری هندبال از فدراسیون دارم، میخواستم بدونم میتونم برای ویزای تحصیلی اقدام کنم و همزمان با درس خوندنم اونجا کار هم بکنم؟ و اینکه برای این برنامه چقدر هزینه لازمه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله هیچ محدودیت نیست و می تونید ادامه تحصیل بدید توی روسیه
      برای کار هم امکانش هست ولی فقط به صورت نیمه وقت نه تمام وقت
      برای این روش شما باید 10000$ (دلار) برای یک سال در نظر داشته باشید ولی اگر کار نیمه وقت داشته باشید، بخشیش جبران میشه

  11. امیر گفت:

    سلام من امسال کاردانی مکانیک خودرو رو تموم میکنم آیا تو روسیه این رشته رو میتونم بخونم پایان خدمت ندارم ۲۱ سالمه نمراتم هم بد نیست خودم تو درس عالیم ولی بخاطر کرونا یکم نمراتم پایین بود ایا میتونم به روسیه مهاجرت تحصیلی کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید در این زمینه اقدام کنید حتما با ما تماس بگیرید تا شما رو در این زمینه بیشتر راهنمایی کنیم

  12. سردار گفت:

    سلام بر شما و وقتتون بخیر دوست عزیز میشه با مدارک دوره های هلال احمر و دوره کمک پرستاری و اینکه در حال گرفتن لیسانس مهندسی هستم با این ها میشه به روسیه مهاجرت کرد.🧐🧐

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید توی مقطع کارشناسی ارشد اقدام به پذیرش کنید و بعد از 2 سال درس خوندن، کار پیدا کنید و بمونید توی روسیه. این یکی از ساده ترین راه های شما هست

  13. سهیل سلیمی گفت:

    سلام خسته نباشید بنده 16 سالمه و آشنایی متوسطی به اینگلیسی دارم و میتونم طراحی قطعات صنعتی در برنامه هایی مثل کتیا و سالیدوورک انجام بدم و چند اختراعی کردم که هنوز ثبت نکردم..به برنامه های فتوشاپ و تقریبا اکثر برنامه های شرکت ادوب مسلطم..
    خواستم بدونم میتونم از طریق تحصیل به روسیه مهاجرت کنم؟
    چه کشور هایی به جز روسیه هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که برای مدرسه می خواهید مهاجرت کنید شانس های زیادی خواهید داشت و برای مهاجرت از طریق ویزای دانشجویی برای تحصیل در دانشگاه های خارجی علاوه بر روسیه دانشگاه های بسیار زیادی پیش روی شما هست.
      سوالی که مطرح کردید بسیار کلی هست. توصیه می کنم با مشاورین ما در ابتدا تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند.

  14. حسین گفت:

    سلام برای کار عادی بخوام برم میتونم از طریق ویزای تفریحی برم بعد همونجا دنبال کار بگردم و اونجا شروع بکار کنم و ویزای کاری رو همونجا بگیرم .
    سربازی هم نرفتم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید با ویزای توریستی برید به روسیه و دنبال کار بگردید اما در صورتی که بتونید از مراحل سخت رسیدن به کار عبور کنید، باید به ایران برگردید و از سفارت روسیه درخواست ویزای کار کنید

  15. Arshia Ramezani گفت:

    سلام من در زمینه ارز های دیجیتال فعالیت دارم و با تکنولوژی بلاکچین هم آشنایی دارم دو عنوان کتاب هم چاپ شده از نوشته هام آیا ممکن است از طریق بلاکچین و رمز ارز ها یا به عنوان نویسنده به کشور روسیه مهاجرت کرد؟ و شرایط در روسیه چطور هست برای فردی که حدود ۱۸ سال داره میتونه بدون مدرک دانشگاهی بره و اونجا مدرک رو بگیره هم زمان با داشتن یه شغل یا حتما باید اول مدرک در اون زمینه داشته باشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید به عنوان دانشجو به این کشور مهاجرت کنید و در روسیه کار نیمه وقت داشته باشید و بعد از تحصیل توی این کشور، اقامت کاری دریافت کنید

  16. علیرضا گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید
    بنده در شرف اتمام دوره فوق لیسانس در رشته ی بیوتکنولوژی هستم
    برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری شرایط چگونه است؟
    تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی دارم
    دوستی دارم که در شهر اوفا زندگی می کنه
    آیا میتونه کمکم کنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در روسیه زبان فرانسوی شما کاربردی نداره اما باید با اساتید مختلف در روسیه مذاکره کنید و متوجه بشید که کدام استاد آمادگی پذیرش شما رو داره

  17. رضا اسلامی گفت:

    ببخشید میخواستم بدونم چطور پناهنده روسیه بشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید خودتون رو قانونی به این کشور برسونید و درخواست پناهندگی بدید اما شرایط مهاجرت قانونی به این کشور بسیار مناسب هست و نیازی به دردسر کشیدن نداره

  18. حسین آجودانی گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه رشته انسانی هستم میخواستم برای مهجرت تحصیلی اقدامکنم میخواستم بدونم میتوم که میتونم ۱۲ هم رو اونجا بخونم زبانشم تقریبا
    و هزینش چقدر میشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهتر هست دوره دبیرستان رو در ایران تمام کنید و برای دوره پادفک در روسیه به این کشور مهاجرت کنید.

  19. امیر گفت:

    سلام خسته نباشید. من کارشناسی پرستاری دارم و به زبان انگلیسی مسلط هستم 23سالمه مجرد هستم البته کارت پایان خدمتم رو هم گرفتم. می خواستم بدونم به نظر شما شغل پرستاری تو ایران بهتره یا اینکه برم یه کشور دیگه ؟ شما چه کشوری رو پیشنهاد میکنید (در ضمن المانی هم کمی بلدم)

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز شما شرایط مناسبی برای مهاجرت دارید، توصیه می کنم با مشاورین ما در تماس باشید تا شما رو در این زمینه راهنمایی کنند.

  20. علیرضا ایمانی گفت:

    سلام خسته نباشید
    از طریق کاری قصد مهاجرت دارم کار های گرافیکی تصویری و تدوین انجام میدم در کنارش تتو هم انجام میدم بنظر شما امکان مهاجرت من به چه کشوری آسونتره؟ سربازیمم رفتم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هرکشوری که به شما پیشنهاد کاری بده شرایط راحت تری رو برای شما ایجاد می کنه.
      البته روی کاغذ شرایط مهاجرت کاری به آلمان برای شما هم فراهم هست به شرط اینکه بتونید زبان آلمانی رو یاد بگیرید.

  21. ابولفضل گفت:

    سلام من 25سالمه و سربازی نرفتم و اینکه لیسانس حسابداری دارم و 4 ماه فرصت دارم برای پست کردن دفترچم، میخوام بدونم با وثیقه برم روسیه از طریق تور اگر برنگردم میتونم بمونم؟ شرایطش و محیا میکنن دولت روسیه یا اوناهم مارو دیپورت میکنن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دلیلی وجود نداره که دولت روسیه یا هر کشور دیگه ای به شما اجازه بده که با ویزای توریستی توی اون کشور بمونید مگر اینکه درخواست پناهندگی بدید. در صورتی که دلیل شما برای دریافت پناهندگی قانع کننده نباشه، قطعا دیپورت خواهید شد.

  22. محمدحسین گفت:

    سلام وقت بخیر
    من کار کناف(سقف کاذب)انجام میدم میشه برای ادامه همین کار برم روسیه؟یا اگه نمیشه. میتونم به عنوان کارگر ساده برم؟شرایطش چطوره؟توضیح بدید ممنون میشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک پیشنهاد کاری از کشور روسیه داشته باشید و کار کردن نیروی کار خارجی در روسیه کمی دشوار هست. شما این فرصت رو در اختیار دارید که به عنوان نیروی کار وارد کشور آلمان بشید.

  23. آیه گفت:

    سلام من دانشجوی رشته مهندسی هستم میتونم برای ادامه تحصیل در همین زمینه مهاجرت کنم ب زبان روسی آشنایی دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید برای تحصیل در روسیه اقدام کنید.

  24. عبدالرضا گفت:

    سلام ببخشید من فوتبالیست هستم می خوام برم اونجا فوتبال را ادامه بدم آیا میشه به راحتی رفت و موفق شد ممنون میشم جواب بدید

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اینکه از طریق فوتبال مهاجرت کنید نیاز به دعوتنامه باشگاهی در این خصوص دارید

  25. Erfan گفت:

    اونا نونوایی فکر کنم نداشته باشن میشه رفت اونجا اول تو نونوایی هایه خودشون کار کرد بعد یه نونوایی زد من خودم نونوام

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه

  26. هنگامه گفت:

    سلام من برای کشور آلمان میخام مهاجرت کاری داشته باشم زبانشو خیلی کم تا حدودی آموزش دیدم اما فشده میتونم مسلط شم …سابقه کاری همراه با بیمه هم دارم میخام یک برآورد هزینه داشته باشم و اینکه من کارم حسابداریه میتونین کمکم کنین ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کشور آلمان اگر زبانتون خوب بشه در این زمینه هم سابقه کار خوبی داشته باشید میشه اقداماتتون رو انجام بدید
      برای این کار در ابتدا با ما تماس بگیرید تا برای شروع راهنماییتون کنیم

  27. Mohsen گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من 19سالمه و قصد دارم تا 10سال دیگه از طریق ازدواج به روسیه مهاجرت کنم. میخواستم بدونم برای دریافت اقامت دائم باید در ایران خدمت سربازی رو گذرونده باشیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله همینطوره

      1. Mohsen گفت:

        سلام مجدد
        اینو برای این میگید که تا اون موقع معافیت تحصیلی من تموم شده و اجازه خروج از کشور ندارم؛ درسته؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          یکی از دلایل اصلی همینه که میفرمائید الیته تا ده سال دیگه خیلی از شرایط اون زمان رو نمیشه پیش بینی کرد

  28. صدرا گفت:

    سلام من چند یاله از همسرم جدا شدم میخام برم روسیه ازدواج کنم کارگر هم هستم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      چه کمکی از من برمیاد؟

  29. علی قاسمی گفت:

    شرایط تحصیل داروسازی در روسیه برای کسی که پرستاری خونده چیست؟ امکان تطبیق واحد وجود دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما بایستی از ابتدا تحصیل داروسازی رو انجام بدید. ممکنه بعضی از واحدهای شما رو تطبیق بدن اما بهش دل نبندید

  30. ارشاد گفت:

    مهاجرت به جای جدید باید خیلی جذاب باشه اما اگر از قبل از معایب و مزایای اون کشور آگاهی کامل داشته باشیم ممنون که صادقانه راهنمایی کردید بنده رو

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      خواهش میکنم باز هم اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  31. amir abbas گفت:

    در مورد مطلب به روزتون در مورد مهاجرت به روسیه تشکر میکنم اگه امکانش هست در مورد شرایط مهاجرت به ایتالیا هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در این زمینه هم مطلب داریم لطفا مقاله مهاجرت به ایتالیا رو مطالعه بفرمائید

  32. لیدا بهرامی گفت:

    سلام هزینه تحصیل در رشته پزشکی چه قدر میشه در روسیه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در خصوص هزینه ها لطفا مقاله هزینه تحصیل در روسیه رو مطالعه بفرمائید

    2. مهدی گفت:

      برای مهاجرت از طریق ویزا توریستی بعد از یکماه میشه تمدید کرد و تا چند سال باید تمدید کرد که اقامت دائم داشته باشیم تو این مدت میتونیم خونه اجاره کنیم کار پیدا کنیم یا نه

      1. داوری گفت:

        سلام و عرض ادب
        سوالتون رو لطفا واضح تر بپرسید تا بتونم راهنماییتون کنم

  33. سحر صابری گفت:

    سلام
    من شنیدم خرید ملک در روسیه راحت ترین نوع اقامت دائم برای این کشور می باشد. آیا واقعا همینطوره؟
    ممنون از مطالب به روزتون

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      به شنیده ها اکتفا نکنید بلکه به دنبال واقعی ترین راه و بهترین مسیر برای مهاجرت باشید
      برای کار در قطر نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل خواهید داشت.

  34. رضا ثروتی گفت:

    به نظرم یکی از بدترین گزینه های مهاجرتی است

    1. داوری گفت:

      سلاام و درود
      قطعا گزینه های بهتری هم وجود داره اما اینطور که شما میفرمائید نیست و در خیلی زمینه ها کشور مطلوبی محسوب میشه

  35. چراغعلی اویسی گفت:

    سلام
    ممنون از اطلاعات خوب و مفید و کاربردیتون

    1. شاه مار گفت:

      سلام من ۱۶ سالمه و فنی و حرفه ای نقشه کشی معماری میخونم
      اگه بخوام برای دانشگاه معماری اونجا اقدام کنم چقدر شانس دارم ؟
      آشنایی نسبی با انگلیسی و برنامه های معماری دارم

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        شما باید در دوره پادفک شرکت کنید.
        توی این دوره می تونید زبان روسی یا انگلیسی خودتون رو تقویت کنید. در صورتی که توی این دوره موفق بشید، می تونید تحصیلات دانشگاهی خودتون رو شروع کنید.

  36. mani گفت:

    با سلام ،من مهندس تجهیزات پزشکی با سابقه کاری بالا هستم ایا مهاجرت به روسیه برای من گزینه مناسبی است؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      این مسئله بستگی به توانمندی شما در به کار رسیدن هم داره و لذا باید یک دعوتنامه کاری در ابتدا بدست بیارید تا بتونید مهاجرت کاری داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *