ویزای تحصیلی

کالج زبان در مجارستان

کالج زبان در مجارستان

اخذ پذیرش از دانشگاه های اروپایی مشروط به ارائه مدرک زبان است و تحصیل کالج زبان در مجارستان بهترین روش برای زبان آموزی در اروپا میباشد. به 2 دلیل به متقاضیان تحصیل در مجارستان و اروپا توصیه می شود که در کالج زبان مجارستان ثبت نام نمایند. اولا، پروسه صدور ویزا در کشورهای انگلیسی زبان برای شرکت در کالج های زبان، پروسه سخت و پیچیده ای می باشد و حتی در این بین نیز امکان رد درخواست ویزای متقاضیان نیز وجود دارد. ثانیا، دوره های آموزش زبان در ایران به دلیل وجود شرایط آموزشی نامانوس و نیز روند آموزشی وقت گیر باعث اتلاف وقت متقاضیان و نیز از دست دادن شانس اخذ ویزا می شود.

کلیات کالج زبان مجارستان

مجارستانی، یک زبان منحصر به فرد و جذاب که عمدتاً در مجارستان صحبت می شود، دروازه ای را به زبان آموزان به میراث فرهنگی غنی اروپای مرکزی ارائه می دهد. برای کسانی که به دنبال تسلط به زبان مجارستانی و غوطه ور شدن در ظرافت های زبانی آن هستند، ثبت نام در مدارس زبان و دوره هایی که آموزش غوطه وری را ارائه می دهند، گامی حیاتی است. ELTE، یکی از دانشگاه های برجسته مجارستان، دوره های زبان مجارستانی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این دوره ها یادگیری زبان را با تجربیات فرهنگی، گشت و گذار و فرصتی برای تعامل با مردم محلی ترکیب می کند. بوداپست، به عنوان پایتخت، یک پس زمینه ایده آل برای غوطه وری فراهم می کند.


به علاقه مندان تحصیل در مجارستان و اروپا توصیه می شود که از مشاوره های بزرگترین و معتبرترین موسسه حقوقی و مهاجرتی کشور یعنی، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه بهره مند شوند.

ضمنا در تصویر زیر می توانید با انواع روش های مهاجرت به مجارستان آشنا شوید:

انواع روش های مهاجرت به مجارستان

 

مهاجرت به مجارستان از طریق کالج زبان

در واقع این نوع مهاجرت یک نوع مهاجرت آسان و سریع به قلب اروپا یعنی کشور مجارستان می باشد. افراد از این طریق چند هدف را دنبال می کنند. اول اینکه از طریق ورود به کالج زبان به آموزش زبان آلمانی یا انگلیسی پرداخته و تسلط کافی به آن زبان را ضمن آشنایی با فرهنگ اروپایی بدست می آورند. ثانیا از این طریق دیگر به راحتی می توان از دانشگاه های معتبر مجارستان یا یکی از کشورهای اروپایی معروف اخذ پذیرش گرفت و یا از طریق راه دوم یعنی ویزای کاری اروپا اقدام به مهاجرت کرد.

اهداف مهاجرت به مجارستان از طریق کالج زبان

این کورس های زبان در کالج های مجارستان معمولا از ماه سپتامبر شروع شده و از همین رو باید از شش ماه قبل نسبت به اخذ پذیرش و تدارک ویزای مجارستان اقدام نمود. برای آشنایی با هزینه های کالج زبان (شهریه و هزینه زندگی) در دوره های مختلف لطفا به لیست زیر توجه نمائید:

عنوان کورس آموزشیهزینه به یورو
کورس زبان انگلیسی5000€ تا 6000€
کورس زبان آلمانی6000€ تا 7000€
هزینه زندگی (ماهیانه)500€ تا 700€

ضرورت ثبت نام در کالج زبان مجارستان

مجارستان کشوری کوچک اما زیبا در قلب قاره اروپاست که در بین دانشجویان خارجی به خاطر ارائه برنامه های آموزشی کیفیت برتر در اروپا معروف است. بهتر است بدانید که با وجود اینکه زبان رسمی مردمان مجارستان زبان انگلیسی نیست اما زبان انگلیسی، زبان رایج در بین مردم مجارستان است. در حال حاضر نیز برنامه های تحصیلی در دانشگاه های مجارستانی معمولا به زبان های مجاری، انگلیسی و آلمانی به دانشجویان ارائه می شود. به عبارتی دیگر، یکی از پیش نیازهای اخذ پذیرش از دانشگاه های اروپایی و مجارستانی، ارائه مدرک زبان توسط متقاضیان می باشد

در مجارستان، گزینه های زیادی در اختیار متقاضیانی قرار دارد که خواستار تحصیل به زبان مجاری و امکان برخورداری از مزیت تحصیل رایگان می باشند. همچنین گزینه هایی برای آموزش زبان انگلیسی و آلمانی جهت آمادگی برای پذیرش دانشگاه های مجارستانی و اروپایی وجود دارد. این گزینه ها با شرکت در کالج زبان در این کشور محقق می شود. در حقیقت، کالج های زبان در مجارستان روشی برای مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت اروپایی نیز تلقی می شوند.

کالج های زبان مختلفی در کشور مجارستان وجود دارد و دوره های ارائه شده در این کالج ها به شرح ذیل می باشد:

دوره های ارائه شده در کالج زبان مجارستان

دوره های زبان انگلیسی در کالج زبان در مجارستان

یکی از پر متقاضی ترین دوره های زبان آموزی در کالج های مجارستان، دوره زبان انگلیسی است. این دوره ها در مقایسه با دوره های مشابه در کشورهای دیگر ارزانتر بوده و در امر آموزش دانشجویان نیز از آخرین متدهای استاندارد جهانی استفاده می شود. همین امر نیز کالج زبان مجارستان را به مقصد اصلی جهت آموزش زبان در اروپا تبدیل میکند. شرط پذیرش و حضور در این دوره ها شرکت در آزمون تعیین سطح و ارائه پاسپورت معتبر است. تحصیل در این دوره می تواند گزیه خوبی برای علاقه مندان تحصیل پزشکی در مجارستان نیز باشد.

این دوره های از سطح مقدماتی تا سطح پیشرفته وجود دارند و دانشجویان معمولا برای آمادگی جهت آزمون پذیرش دانشگاهی در این دوره ها حاضر میشوند. مشخصات دوره های زبان انگلیسی در کالج های زبان مجارستان به شرح زیر می باشد:

دوره های زبان انگلیسی در کالج های زبان مجارستانهزینه ثبت نام به یورو
دوره فشرده 3 هفته ای (شامل 24 ساعت درس)هزینه ثبت نام 166€
یک سال (شامل دو ترم متوالی)هزینه ثبت نام 6000€

از مزایای این دوره ها میتوان به برخورداری از تجهیزات آموزشی پیشرفته، آموزش به همراه تور گردشگری اروپا، امکانات سلف سرویس رایگان و غیره اشاره نمود. علاوه بر هزینه های تحصیلی، هزینه های جانبی دیگری ممکن است بسته به موسسه مربوطه و نیز محل زندگی متقاضی وجود داشته باشد. اما بطور خلاصه میتوان چنین گفت که حضور در کالج زبان این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه میباشد.

آموزش دوره آلمانی در مجارستان

دوره های زبان مجاری در کالج های مجارستان

این دوره آموزشی تحت عنوان زبان مجاری به عنوان یک زبان خارجه (ELTE) در کالج زبان در مجارستان به صورت دوره یکساله برگزار میشود و شامل همه سطوح از سطح مبتدی (A1) تا سطح پیشرفته (C2) می باشد. از خصوصیات بارز این دوره آموزشی میتوان به آموزش، تدریس و ارزشیابی به تبعیت از اصول و قواعد چارچوب مرجع زبان اروپایی مشترک (CEFR) اشاره نمود. لازم به توضیح است که اساتید زبان مجارستانی از بهترین اساتید این رشته میباشند. از شرایط پذیرش در دوره زبان مجاری، شرکت در آزمون تعیین سطح می باشد. پس از تعیین سطح و گذراندن آزمون موفق، دانشجویان حاضر در دوره مذکور می توانند واحدهای آموزشی (ECTS) را اخذ نمایند.

شاخصه های اصلی دوره زبان مجاری به شرح جدول زیر میباشد:

فاکتورشرح
زمان ثبت ناماز 10 آوریل
شروع کلاس13 و 14 آوریل
مدت زمان دورهمعمولا 6 هفته شامل دو کلاس 90 دقیقه ای در هفته
هزینه دورهمتغیر تا 22000HUF (فورنیت مجارستان)

از نکات مهم درباره دوره های زبان اینکه با وجود متوسط هزینه 22000HUF (فورنیتی) این دوره ها، اما دوره های مجاری دارای هزینه پایینتر و تا 14000HUF (فورنیت) می باشد. هزینه زندگی در مجارستان حدود 520€ (یورو) معادل 185420HU است که شامل هزینه غذا، حمل و نقل، اجاره خانه و غیره می شود که عمده ترین بخش از این هزینه ها متعلق به هزینه خرید از بازار به صورت زیر میباشد:

توزیع هزینه های زندگی در مجارستان

برترین کالج های زبان در مجارستان

هدف اصلی از کالجهای زبان در مجارستان کمک به بهبود و ارتقای مهارت های زبان متقاضیان، بدون توجه به نیازهای زبانی آنها یا سطح آکادمیک آنها است. تحصیل زبان در کالج های زبان نسبتا ساده و روتین است و کالج های زبان معتبر زیادی در کشور مجارستان وجود دارند که برنامه های آموزشی خود را به صورت زیر به دانشجویان ارائه می دهند:

کالج زباندوره زبان
British Council Hungaryدوره زبان انگلیسی
International House language schoolدوره زبان انگلیسی
Central European Universitiesدوره زبان آلمانی
Akademija Foreign Oxfordدوره زبان مجاری
Inter-Ex Centrumدوره زبان انگلیسی
Babilon Language studio KFTدوره زبان مجاری
Oxford language Centerدوره زبان انگلیسی
SOTER language schoolدوره زبان انگلیسی
Ulysses Hungarian Language Schoolدوره زبان مجاری و آلمانی
MacDaniel College Bufapestدوره زبان مجاری و آلمانی
Duna Collegeدوره زبان مجاری، انگلیسی و آلمانی
The English Centerدوره زبان انگلیسی
Goeth-Institiute Hungaryدوره زبان آلمانی
Avicenna international collegeدوره زبان مجاری، انگلیسی و آلمانی

در پایان، مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در هر زمینه از اعزام دانشجو به اروپا و پذیرش تحصیلی در این کشورها و نیز اخذ ویزای تحصیلی مجارستان و سایر کشورهای اروپایی، آماده ارائه همه گونه مشاوره تخصصی به شما هموطنان گرامی می باشند.

سوالاتی در رابطه با کالج زبان در مجارستان

یکی از ساده ترین راه های ورود به کشور مجارستان، اخذ پذیرش از کالج های زبان در این کشور است. سوالات کلیدی در این خصوص عبارتند از:

  • هزینه تحصیل در کالج زبان در مجارستان چه مقدار است؟ کالج های زبان هزینه ای معادل 5500€ تا 7000€ (یورو) در بر خواهند داشت.
  • کالج های زبان در مجارستان چه زبان هایی را ارائه می دهند؟ امکان تحصیل زبان های آلمان و انگلیسی در مجارستان ممکن است.
  • چرا شرکت در دوره های زبان در مجارستان توصیه می شود؟ به دلیل شانس بالای مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان و یا آلمان و اتریش.
4.9/5 - (35 امتیاز)

14 دیدگاه برای “کالج زبان در مجارستان

  1. آرش گفت:

    سلام با سن 23 و معدل زیر 15 دیپلم امکان پذیرش دوره زبان هست ؟ ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      عوامل مختلفی در این رابطه وجود دارند و معدل کل شما هم یکی از اون ها است.
      با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا شما رو دقیقتر راهنمایی کنند

  2. علی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من برای کارشناسی اگر بخوام برای کالج زبان انگلیسی اقدام کنم بعد از گذشت یکسال کالج میتوانم در همون دانشگاه های مجارستان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله هیچ مشکلی از این بابت نیست

  3. محمد پارسا حضرتی گفت:

    سلام من برای دوره زبان آلمانی در کالج مجارستان دارم اقدام میکنم آیا کار حین دوره زبان هم عین کار حین تحصیل در مدارس و دانشگاه هم هستش یا خیر ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید کار کنید و مشکلی نیست

  4. درسا بوذرجمهری گفت:

    وقت به خیر
    می خواستم بدونم من اگر دوره زبان انگلیسی را در مجارستان بگذرانم،پس از اتمام دوره می تونم
    “با هزینه کم” برای یکی از دانشگاه های انگلیسی زبان اروپا اقدام کنم؟
    چون شنیده بودم دانشگاه های انگلیسی زبان هزینه زیادی دارند.

    1. داوری گفت:

      سلام
      دانشگاه های انگلیسی زبان کم هزینه هم در اروپا میشه پذیرش گرفت و همه دانشگاه های انگلیسی زبان شهریه بالایی ندارن

  5. Mostafa گفت:

    سلام و عرض ادب واسه دوره زبان ۳هفته ای انگلیسی چطور باید اقدام کنم چه مدارکی لازمه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای دوره زبان بایستی دوره های یکساله رو اقدام کنید تا ویزا شید

  6. N.hossein گفت:

    سلام وقتتون بخیر .خانوم هستم .برای گذراندن دوره ی یک ساله زبان در مجارستان امکان همراه بردن همسرمم هست ؟ اگه نه چه راهی پیشنهاد میکنید که همسرم هم پیشم باشن

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت مشا خیر مجارستان ویزای همراه ندارد و میتونید برای دوره زبان سوئد اقدام کنید که ویزای همراه دارد

  7. محمد گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    برای دوره زبان آلمانی در مجارستان هزینه چقدر میشه؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام وعرض ادب لطفا با شماره ۰۲۱۲۶۷۰۵۳۵۶ تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *