مهاجرت

مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج

مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج

یکی از روش های دریافت تابعیت و اقامت، مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج است که امروزه این روش مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. کشور مکزیک در آمریکا شمالی واقع شده است. پایتخت این کشور شهر مکزیکوسیتی و واحد پول آن پزو می باشد. مردم این کشور به 3 زبان مسلط هستند: اسپانیایی، انگلیسی و فرانسوی. این کشور با ایالات متحده آمریکا، گواتمالا، بلیز، اقیانوس آرام، خلیج مکزیک و دریای کارائیب همسایه می باشد. مکزیک به 31 ایالت و یک قسمت فدرال تقسیم شده است. کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به مکزیک، مهاجرت از طریق کار به مکزیک، مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج، مهاجرت به مکزیک از طریق سرمایه گذاری و غیره به صورت تلفنی و حضوری به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

  • شرایط اقامت در مکزیک از طریق ازدواج چیست؟
  • چگونه از طریق ازدواج می توان به مکزیک مهاجرت کرد؟
  • شرایط اولیه مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج چیست؟
  • چگونه می توان به عنوان شهروند خارجی اقامت کشور مکزیک را به دست آورد؟
  • مزایای ازدواج با یک شهروند مکزیکی در چیست؟

روش های مهاجرت به مکزیک در 2024

بابت دریافت ویزای این کشور می توانید به 2 روش اقدام کنید. اگر شما قصد داشته باشید به صورت یک گردشگر یا به هر دلیلی به این کشور وارد شوید و کمتر از 6 ماه آن جا بمانید، باید بابت ویزای غیر مهاجرتی اقدامات لازم را انجام دهید و اگر شما قصد داشته باشید بلند مدت در این کشور اقامت داشته باشید، باید ویزای نوع D این کشور را دریافت کنید. در سال 2024 مهاجرت به این کشور از روش های زیر امکان پذیر می باشد:

  • مهاجرت به مکزیک از طریق سرمایه گذاری
  •  مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج
  • دریافت ویزای کاری برای افراد متخصص
  • مهاجرت تحصیلی
  • پناهندگی

در خصوص اطلاع از شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مکزیک می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج

اگر همسر یا شریک زندگی شما قبلاً مقیم یا شهروند مکزیک باشد، می توانید برای این درخواست اقدام کنید. شما از یک اداره مهاجرت محلی در مکزیک درخواست می دهید. بنابراین، اگر قبلاً آنجا نیستید، باید از قبل به عنوان یک توریست وارد مکزیک شوید. اگر در مکزیک ازدواج نکرده اید، به یک گواهی ازدواج تایید شده یا تایید شده نیز نیاز خواهید داشت. همچنین اگر به زبان اسپانیایی نیست باید ترجمه شود. در حالی که، اگر در مکزیک ازدواج کرده اید، به سادگی به گواهی ازدواج مکزیکی خود نیاز خواهید داشت. زوج های مجرد نیاز به یک سند رسمی برای تأیید شراکت طبق قوانین مدنی دارند. باید بیان کند که شما و شهروند یا مقیم مکزیک در دوره مربوطه به طور ثابت و دائمی با هم زندگی کرده اید.

انواع مجوز بابت ورود به کشور مکزیک

انواع مجوزهایی که در سال 2024 برای ورود به کشور مکزیک وجود دارد شامل موارد زیر می باشد:

  • مجوزهای غیر مهاجرتی مکزیکی: این مجوز برای کسانی می باشد که قصد سفر به این کشور را دارند و هدف و دلیل خاصی را دارند و بعد از آن خاک این کشور را ترک می کنند.
  • مجوزهای مهاجرتی مکزیک: این نوع مجوز برای اشخاصی می باشد که تمایل به دریافت اقامت مکزیک به صورت دائمی را داشته باشند.

مدارک لازم بابت مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج

مدارک لازم بابت مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج

برای ورود به مکزیک پس از ازدواج با یکی از شهروندان این کشور، فرد باید تقاضای اخذ ویزای نوع D داشته باشد تا اقامت مکزیک را به دست آورد. برای مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج مدارک و شرایطی لازم است که به صورت زیر می باشد:‌

  • ارائه فرم درخواست بابت ویزا که با اطلاعات صحیح و دقیق پر شده باشد
  • ارائه کپی از پاسپورت هر دو طرف
  • ارائه عکس پاسپورتی از هر دو طرف
  • ارائه گواهی یا سند ازدواج شخص خارجی با شهروند مکزیکی
  • ارائه مدارک بابت اثبات داشتن رابطه واقعی بین هر دو طرف و زندگی مشترک آن ها در محل سکونت در داخل این کشور
  • ارائه مدارک بابت اثبات کردن پرداخت هزینه زندگی در مکزیک برای طرفین

شرایط لازم بابت شرایط مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج

براساس قانون مکزیک، سن طرفین باید بالای 18 سال باشد. همچنین همسری نداشته باشند، چرا که بر اساس قانون این کشور، دارا بودن همسر مانع ازدواج مجدد می‌باشد و ممنوع است. از سمتی شرایط مالی اسپانسر به نوعی می‌باشد که نشان‌ دهد وی این امکان را دارد که از لحاظ مالی همسرش را حمایت کند. همه مدارک و اسناد ارسال شده توسط ایمیل به سفارت این کشور، باید در روز مشخص شده در فرم تعیین شده به سفارت مکزیک ارائه شود. حساب‌های بانکی و گردش‌های مالی باید به صورت اصل با تایید بانک مربوطه ارائه شود.

مکان برگزاری مصاحبه در مکزیک

اگر شخصی تمایل دارد که در مکزیک ازدواج کند، باید مطمئن شود که ازدواج به صورت قانونی و معتبر می باشد. مکان برگزاری مصاحبه در این کشور در کنسولگری ها است. کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و تابعیت به کشورهای مختلف از جمله مکزیک، فنلاند، نروژ، ترکیه، کانادا و غیره مقالاتی را تهیه نموده اند که امید است مطالعه آن ها مفید واقع شده باشد.

4.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *