مهاجرت

مهاجرت به مکزیک از طریق پناهندگی

مهاجرت به مکزیک از طریق پناهندگی

مکزیک کشوری واقع در جنوب آمریکای شمالی می­ باشد و مهاجرت به مکزیک از طریق پناهندگی از جمله روش های مهاجرتی است که ریسک بسیاری دارد. افراد زیادی سالانه از روش های مختلفی به این کشور مهاجرت می نمایند. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به هیچ عنوان مهاجرت به مکزیک از طریق پناهندگی را به افراد پیشنهاد نمی ­نمایند. این کشور از جاذبه های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است و هر ساله میزبان توریست های بسیاری از سایر کشورهای جهان می­باشد.

بطوریکه هم اکنون رتبه 14 را در بین کشورهای جهان در زمینه جذب گردشگران به مکزیک را به خود اختصاص داده است. ضمن بیان این نکته که پناهندگی روندی غیر قانونی بوده اما به دلیل جلوگیری از سوء استفاده برخی منفعت طلبان ما در اینجا به بررسی مهاجرت به مکزیک از طریق پناهندگی می ­پردازیم. از علاقمندان به این موضوع دعوت می­شود مطالب را تا پایان مطالعه فرمایند و در نهایت از راه های قانونی برای مهاجرت به مکزیک اقدام کنند. البته توجه شود موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هیچ اقدامی در زمینه پناهندگی در مکزیک یا کشورهای دیگر، نخواهد داشت.

  • شرایط پناهندگی در کشور مکزیک چیست؟
  • وضعیت پناهجویان در مکزیک چگونه است؟
  • آیا می توان قاچاقی وارد مکزیک شده و درخواست پناهندگی داد؟
  • آیا کمپ های پناهندگی در مکزیک پذیرای پناهجویان هست؟
  • شرایط اقامتی پناهجویان در مکزیک چگونه است؟

پناهندگی در مکزیک

اگر می ‌خواهید در فرودگاهی در مکزیک درخواست پناهندگی کنید، می ‌توانید به هر مرجعی مراجعه کنید و به آن ‌ها بگویید که از بازگشت به کشور خود می ‌ترسید، زیرا زندگی، آزادی یا امنیت شخصی شما در کشورتان در خطر است و به همین دلیل است که شما می خواهید در مکزیک درخواست پناهندگی کنید. همه مقامات مکزیکی موظفند درخواست شما را دریافت کنند و به COMAR (کمیسیون کمک به پناهندگان مکزیکی) فوراً مشاوره دهند. اگر مقامات این تعهد را رعایت نکنند، می توانند مجازات دریافت کنند ( ماده 21 قانون فعلی پناهندگان در مکزیک).

شرایط مهاجرت به مکزیک از طریق پناهندگی در 2024

افراد زیادی از طریق راه‌های غیرقانونی و عبور ازمسیرهای بسیار خطرناک که دربرخی مواقع با ازدست دادن جان افراد همراه می‌باشند، به دیگر کشورها مهاجرت می ­نمایند. در سال 2024 اکثرکشورها با مهاجرت از طریق پناهندگی مخالف و سعی می کنند قوانین سخت‌گیرانه‌ای را وضع نمایند تا از ورود غیرقانونی افراد به دیگرکشورها جلوگیری کنند. طبق آماری که ازسال‌های 2015-2016 گزارش شده است، آژانس پناهندگی در این کشور حدوداً 5421 پناهجو درخواست پناهندگی به مکزیک را نموده‌اند.

شرایط مهاجرت به مکزیک از طریق پناهندگی

تعریف پناهنده در مکزیک

طبق کنوانسیون ژنو در امور پناهندگان، پناهنده به افرادی اطلاق می­ گردد که به دلایلی از جمله دین، مذهب، نژاد، ملیت و باورهای سیاسی و مذهبی مجبور به ترک وطن خویش گردیده و به دیگر کشورها پناه آورده اند. بر طبق این کنوانسیون کشورها موظفند از این دسته از افراد حمایت نموده و تمامی امکانات مناسب زندگی را برای آن ها مهیا نمایند. در بسیاری از موارد افراد بخاطر دست یابی به کیفیت های بالای زندگی زادگاهشان را ترک می­نمایند که در این صورت با درخواست پناهندگی اینگونه افراد موافقت نگردیده و وی به زادگاهش برگردانده خواهد شد.

افرادی که به هر دلیلی کشور مبدأ خود را ترک نموده و به دیگر کشورها درخواست پناهندگی نموده اند تا زمانی که به درخواست آنها رسیدگی نگردیده است و نتیجه اعلام نشده باشد وی را متقاضی پناهندگی می­خوانند. این دسته از افراد در این مدت در کمپ های مهاجرین می­باید زندگی نمایند و اجازه انجام کار، تحصیل را نخواهند داشت.

افرادی که به دلایل سیاسی، اجتماعی و یا مذهبی به دیگر کشورها پناه آورده اند می­توانند با ارائه مدارک صحت گفته های خود را به کشوری مورد نظر اثبات نموده و پناهندگی کشور مورد نظر را دریافت نمایند. دولت مورد نظر نیز با بررسی و ارزیابی مدارک ارائه شده با وی طی جلساتی مصاحبه خواهد نمود و پس از اتمام بررسی ها نتبجه را به وی اعلام خواهد نمود. در صورتی که با درخواست پناهندگی افراد موافقت گردد وی از حقوقی همچون انجام کار، تحصیل و برخی دیگر از حقوق برخوردار خواهد شد.

مردودی درخواست مهاجرت به مکزیک از طریق پناهندگی

آن دسته از افرادی که با درخواست پناهندگی آنها موافقت نشود، بایستی در زمان مشخص شده کشور را ترک نماید. البته بسیاری از کشورها بنا بر مسائل بشر دوستی به اجبار از کشور خارج نمی ­نمایند، اما به آن ها حقوقی تعلق نخواهد گرفت. افراد از راه‌‌های قانونی همچون مهاجرت از طریق کار به مکزیک، سرمایه گذاری در مکزیک و یا مهاجرت تحصیلی به مکریک می ­توانند به این کشور سفر نمایند. زیرا مهاجرت به مکزیک از طریق پناهندگی بسیار دشوار می­باشد و امکان دریافت اقامت مکزیک به صورت دائمی و یا تابعیت مکزیک برای افراد بسیار سخت و دشوار است و در برخی موارد با عدم توافق این دولت روبرو خواهند شد.

مهاجرت کاری به مکزیک

همان طور که گفته شد موضوع این مقاله به مهاجرت به مکزیک از طریق پناهندگی اختصاص دارد اما یکی از بهترین راه های مهاجرتی به مکزیک مهاجرت کاری می­باشد. بدین منظور اتباع خارجی به غیر از شهروندان آمریکایی و انگلستان می بایست ویزای کاری این کشور را تهیه نمایند. افراد برای اخذ ویزای کاری باید دارای پیشنهاد کاری و یا دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان در کشور مکزیک باشند.

برای این که این دسته از افراد بتوانند کارفرمایی را مرتبط با شغل خود بیابند، می­توانند به سایت های کاریابی در مکزیک مراجعه نموده و با ارسال رزومه های کاری خود به شرکت هایی که با مشاغل آنان در ارتباط هستند، درخواست کار نمایند. در صورتی که فرد توانمندی های مورد نیاز این کارفرمایان را دارا باشند با وی مصاحبه نموده و پس از عقد قرارداد کاری برای وی دعوتنامه کاری ارسال خواهد گردید. پس از آن فرد می تواند جهت اخذ ویزای کاری مکزیک اقدام نماید.

علاوه بر مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی با اخذ بورس تحصیلی مکزیک هم طرفدارانی دارد. هرچند از آن جایی که مکزیک کشور امنی نیست و در حال توسعه می باشد، تعداد علاقمندان مهاجرت به آن نیز کم است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت کاری و تحصیلی به کشورهایی مثل کانادا، ترکیه، انگلیس، مجارستان، هلند، نروژ، فرانسه، ایتالیا، آلمان و غیره علاقمندان را راهنمایی می کند.

امتیاز دهید

6 دیدگاه برای “مهاجرت به مکزیک از طریق پناهندگی

  1. میلاد محمدی گفت:

    سلام میلاد محمدی هستم 17 سالمه لطفاً کمکمون کنید شرایط زندگی کردن تو ایران خیلی سخت شده خواهش میکنم کمکمون کنید مارو نجات بدین از بدبختی ما نون خشک نداریم که بخوریم حق نداریم کار کنیم اینجا همه بهمون توهین و بی احترامی میکنن لطفاً کمک کنید

    پاسخ

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام متاسفم که شرایط به این صورت هست اما باید در نظر داشته باشید که این مسئله نمی تونه دلیلی برای پناهندگی شما باشه
      ضمنا در مکزیک گزینه مناسبی برای درخواست پناهندگی نیست

  2. راشد گفت:

    اگر کسی و یا فامیلی از طریق سازمان ملل در مکزیک به عنوان پناهنده پذیرفته شود چی امکانات در اختیار شان قرار می دهد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      منظورتون از امکانات چیه؟

  3. Qasim rezai گفت:

    با سلام خدمت شما من یک افغان استم آیا میتوانم درخواست پناهندگی کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مکزیک اعلام کرده حاضر هست به افرادی که توانایی بالایی دارند اقامت اهدا کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *