ویزای تحصیلی

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

سالیانه دانشجویان بسیاری علاقه ­مند به تحصیل در کانادا و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می شوند که بر تعداد آنها افزوده می شود. پیش از هر اقدامی نیاز است در خصوص شرایط و مزایای تحصیل در کشور کانادا، نحوه اخذ پذیرش و ویزا از کانادا، مدارک مورد نیاز، هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور و بسیاری از نکات دیگر اطلاعاتی کسب شود که در این مقاله که توسط موسسه سفیران سروش سعادت نگارش شده است، به توضیحاتی در این باره پرداخته شده است. برای تحصیل قطعا به شرایطی نیاز است که با وجود آن می توان امیدوار بود که متقاضی این امر، شانس تحصیل در این کشور را دارا باشد.

کانادا دومین کشور پهناور جهان می باشد که تنها جمعیتی در حدود 40 میلیون نفر دارد و از همین رو یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا به شمار می رود. کانادا در آمریکای شمالی واقع شده و با کشور ایالات متحده همسایه است. این کشور از شرق و غرب، محصور به دو اقیانوس بزرگ است و از شمال نیز به قطب شمال راه دارد و تنها از سمت جنوب مرز مشترک بسیار طولانی با کشور آمریکا دارد.

اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا

آموزش عالی در کانادا هر ساله در حال تکامل است که باعث می­ شود کانادا برای دانشجویان بین المللی کشوری بسیار جذاب محسوب شود. متقاضیان باید الزامات مورد نیاز را برآورده نموده و برای دریافت مجوز تحصیلی و پذیرش در دانشگاه فرآیند آن را طی نمایند. مدت زمان دوره کارشناسی در کانادا حدودا 3 الی 4 سال، دوره کارشناسی ارشد بین 1 الی 2 سال و دوره دکترا معمولا 2 الی 3 سال است. 2 معیار مهم جهت دریافت پذیرش تحصیلی کانادا، سطح نمرات اشخاص متقاضی در آخرین مقطع تحصیلی و همچنین مهارت های زبان انگلیسی (در اکثر استان ها) و یا فرانسوی در بعضی ایالات فرانسوی زبان می باشد.

شرایط مدرک زبان انگلیسی جهت تحصیل در کاناداشرح
نمره آزمون زبان IELTSحدود 6.5 به بالا
نمره آزمون TOEFL80 یا 90

اینفوگرافیک تحصیل در کانادا

شرط معدل برای اخذ پذیرش از بسیاری از دانشگاه های کشور کانادا نیز اهمیت بسیار بالایی دارد و همین مسئله می تواند روند اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور کانادا را کمی تخصصی کند چراکه هر فرد باید با توجه به معدل و سوابق تحصیلی خود در سال های گذشته برای اخذ پذیرش در کشور کانادا اقدام کند. علاوه بر وضعیت تحصیل، شرایط سنی نیز در مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل نقش ویژه ای دارد.

اعزام دانشجو به کانادا 2024

شرط معدل برای تحصیل در کانادا

در این خصوص چیزی که کاملا واضح و مبرهن است این است که شرط معدلی که بتوان به صورت رسمی بیان نمود وجود ندارد و هیچ دانشگاهی هم در وب سایت های خود از آن یاد نمی کند اما اتفاقی که در عمل می افتد چیز دیگری است. برای بیان ساده تر بهتر است بگوییم تجربه در این میان بسیار دخیل است و بر اساس کسب تجارب فراوان در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا بهتر آن است که فرد متقاضی حداقل نمره معدل 15 را داشته باشد تا بتوان شانس بالایی برای پذیرش از اکثر دانشگاه های این کشور برای او قائل شد. طبیعتا برای گرفتن پذیرش از دانشگاه هایی که دارای رتبه عملی بسیار بالایی هستند بهتر است که حداقل معدل 17 یا 18 را کسب نموده باشند.

البته با توجه به این که دانشگاه های این کشور به دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم می شوند، می توان برای افرادی با معدل پایین تر نیز پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خصوصی این کشور بدست آورد که این خود مستلزم صرف هزینه های فراوان برای تحصیل در کانادا می شود. با در نظر گرفتن این مساله که این دانشگاه ها عمدتا در وهله اول به سود و منفعتی که از جذب دانشجو به دست می آورند اهمیت می دهند، قاعدتا به مسائلی چون معدل وی خیلی توجهی نخواهند کرد. شرط معدل برای رشته های مختلف مانند رشته مهندسی عمران در کانادا متفاوت است.

شرایط سنی تحصیل در کانادا

برای تحصیل شرایط سنی بسیار حائز اهمیت می باشد و کانادا جزء کشورهایی است که به شرایط سنی افراد متقاضی تحصیل در این کشور بسیار حساس است. در این مورد نیز مانند شرط معدل نکته مکتوبی وجود ندارد اما چیزی که بنا بر عرف تحصیلی وجود دارد این است که سنین مشخصی در مورد مقاطع تحصیلی مختلف وجود دارد که متقاضی تحصیل در هر مقطع باید در میانگین سنی آن مقطع قرار داشته باشد.

معمولا در مورد دانش آموزانی که می خواهند به تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه بپردازند باید بین سنین 10 تا 18 سال باشند. افرادی که این مقاطع را پشت سر نهاده و می خواهند در مقطع کارشناسی به تحصیل بپردازند معمولا در سنین بین 18 تا 20 سال قرار دارند و در مقاط کارشناسی ارشد نیز برای افرادی با سن زیر 30 سال به شرط نداشتن فاصله تحصیلی می توانند ویزای تحصیلی این کشور را بدست آورد. شرایط سنی برای تحصیل در مقطع دکترا محدودیت سنی چندانی را برای متقاضیان ایجاد نمی کند.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزندان

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزندان نیز یکی دیگر از انواع مهاجرت تحصیلی به کانادا خواهد بود. افرادی که دغدغه تحصیل فرزند خود را دارند و میخواهند فرزندشان در یکی از بهترین کشورهای دنیا به تحصیل مشغول شوند می توانند کشوری چون کانادا را انتخاب نمایند. تحصیل فرزند در کانادا فرصت مناسبی است که آینده فرزندان در آن کشور را تضمین نماید. یکی از امتیازات مهاجرت تحصیلی فرزندان نسبت به دانشجویان این است که نیازی به داشتن مدرک زبان نخواهند داشت و بدون مدرک زبان می توانند به این کشور مهاجرت نمایند و زبان خود را در خود کانادا تکمیل نمایند.

از دیگر مزایای این نوع از مهاجرت برای فرزندان در این است که برای والدین وی ویزایی صادر می نمایند که پدر و مادر او بتوانند به مدت 5 سال و بدون محدودیت به این کشور رفت و آمد داشته باشند. این ویزا بهترین ویزا در نوع خود است. اما از معایب ویزای تحصیلی فرزندان می توان به این نکته اشاره نمود که والدین با این ویزا نمی توانند به این کشور مهاجرت نمایند و صرفا با ویزای مولتی 5 ساله این کشور خواهند توانست به مدت 5 سال به این کشور رفت و آمد نمایند.

ساختار آموزشی دوره های تحصیلی در کانادا

آموزش در کانادا از جمله اولویت های دولت است. این کشور دارای یک سیستم آموزشی مترقی است که توسط دولت های مختلف محلی، استانی و فدرال حمایت مالی و اجرا می شود. از همین روی می توان شاهد تفاوت های جزئی در سیستم های آموزشی هر استان شد. اما مشابهت ها در آن سیستم ها بر تفاوت ها غلبه می کند. تحصیل در کانادا معمولا به 4 مرحله زیر تقسیم می شود:

  1. پیش- مدرسه یا آموزش پیش ابتدائی
  2. آموزش ابتدائی
  3. آموزش متوسطه
  4. آموزش پسا-متوسطه که شامل برنامه های کالج و دانشگاه است

تحصیل تا سن 16 سالگی در هر استانی در کانادا اجباری است. هر سال تحصیلی در کانادا دارای 190 روز است.روزهای مدرسه اواخر ژوئن به پایان می رسد. علاوه بر مدارس دولتی، همچنین هزاران مدرسه خصوصی، سکولار و مذهبی، هم در کانادا فعالیت می کنند. زبان آموزشی اکثر مدارس کانادا انگلیسی است بجز مدارس ایالت کبک، که آموزش به زبان فرانسوی است. اکثر سیستم های آموزشی کانادا بجزسیستم آموزشی کبک تا پایه 12 ام (17 تا 18 سالگی) ادامه می یابد. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بررسی شرایط تحصیل در کانادا به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید. همانطوریکه در مطالب فوق اشاره گردید ساختار آموزشی کانادا متشکل از چهار دوره مختلف است.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

آیا امکان اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان برای ایرانیان وجود دارد؟ هر سالی که می گذرد انگار قوانین مهاجرتی سخت تر می گردد و بالطبع برخی راه های آسان مهاجرتی نیز دچار تغییرات می شوند و مهاجرت را برای اتباع ایرانی سخت تر از قبل می کند. اگر شما به دنبال ادامه تحصیل بدون ارائه مدرک زبان هستید شما به عنوان یک ایرانی متاسفانه در کشورهای محدودی می توانید درخواست ویزا نمائید.

در کشور کانادا نیز امکان درخواست این برنامه برای ایرانیان و آموزش زبان وجود ندارد، اما می توان گفت بنا به درخواست بالا از سوی اتباع ایرانی برای این دوره ها سختگیری خاصی در صدور ویزا برای اکثریت متقاضیان وجود دارد. در حال حاضر می توان گفت در کشورهای درجه یک امکان اخذ ویزای تحصیلی صرفا برای دوره های زبان برای هر دانشجویی مقدور نمی باشد.

اما دانش آموزانی که در سنین کمتر از 17 یا 18 سال هستند، می توانند راحت تر برای دوره های زبان و یا دوره های آماده سازی قبل از دانشگاه درخواست نمایند. حتی برخی خانواده ها برای شناخت اولیه از این کشور می توانند فرزندان خود را قبل از رسیدن به سن قانونی و در حین تحصیل در مدارس برای دوره های زبان در تابستان و دوره های کمتر از 3 ماه به این کشور بفرستند.

انتخاب دانشگاه مورد نظر جهت تحصیل در کانادا

یکی از مهم ترین مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب دانشگاه برای تحصیل در این کشور است. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که برای مثال تحصیل در اکثر استان های کانادا به زبان انگلیسی ممکن است اما برای تحصیل در کبک، تسلط به زبان فرانسوی الزامی است. به همین دلیل است که آگاهی از شرایط دانشگاه ها بسیار حائز اهمیت است.

در تصویر زیر می توانید با دانشگاه های برتر کانادا آشنا شوید.

معرفی بهترین دانشگاه های کانادا

در جدول زیر برترین دانشگاه های کشور کانادا معرفی شده اند:

نام دانشگاهرتبه QS رتبه شانگهایرتبه USNرتبه THE رتبه وبومتریک
دانشگاه تورنتو2124171819
دانشگاه McGill3090514057
بریتیش کلمبیا3435313427
دانشگاه آلبرتا111101-15013813165
دانشگاه مونترال141151-20014073162
دانشگاه McMaster1899013369141
دانشگاه واترلو112151-200210201-25084
اونتاریو غربی114201-300287201-250169
دانشگاه کلگری182151-20017420099
دانشگاه کینگستون246301-400196

هزینه تحصیل در کانادا

یکی از مهم­ترین جنبه­ های انتخاب محل تحصیل در خارج از کشور، دانستن هزینه تحصیل در آن کشور است. هزینه­ های تحصیل در کانادا برای دانشجویان ملی و بین المللی مناسب است و هزینه­ های تحصیل بسته به دوره ­های آموزشی، دانشگاه ها و ایالت­ ها متفاوت خواهد بود.

به طور کلی هزینه تحصیل در کانادا را می­ توان به 4 بخش تقسیم کرد:

  • هزینه ثبت­ نام (هزینه های بررسی مدارک 50$ الی 150$ (دلار) بسته به نوع دانشگاه متفاوت است)
  • هزینه صدور ویزا 150$ (دلار کانادا)
  • هزینه­ های تحصیل
  • هزینه زندگی و هزینه ­های دیگر (از جمله بیمه، هزینه های سفر و هزینه ویزا)
هزینه های تحصیل در کاناداقیمت به دلار کانادا
اخذ پذیرش تحصیلی50$ تا 150$
شهریه دانشگاه (سالیانه)14000$ تا 52000$
بیمه و کتاب (ماهیانه)1000$ تا 2000$
هزینه های زندگی (ماهیانه)1000$ تا 2000$

بر طبق نتایج آماری این مقاله، گرانترین اما معتبرترین دانشگاه های کانادا همراه با میانگین هزینه های تحصیلی آنها عبارتند از:

متوسط شهریه های دانشجویی در دانشگاه های گران کانادا

 

هزینه تحصیل در مقطع دکترا در کانادا

نکته کلی در خصوص اخذ پذیرش، در وهله اول داشتن دانش زبان کافی جهت تحصیل در رشته مورد نظر است و دومین نکته اینکه معمولا برای اخذ پذیرش رایگان در کشور کانادا باید برای مقطع دکترا اقدام نمود. در مقطع دکترا شانس گرفتن پذیرش رایگان بسیار بیشتر است. اما نیازمند فراهم نمودن شرایطی است که آن شرایط نیز به سادگی فراهم نمی شود. زیرا افرادی که در مقطع دکترا سعی در اخذ پذیرش رایگان دارند بایستی در مرحله اول شخصی را به عنوان یک استاد و یا سوپروایزر در دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارند پیدا نمایند.

آن استاد برای مقاطع دکترا برای دانشجویان فاند صادر می نماید. برای گرفتن فاند نیز دانشجوی مورد نظر بایستی از طریق مکاتبه با استاد رزومه علمی، پژوهش ها و مقالات ISI و همچنین پایان نامه خود را نشان دهد تا وی را متقاعد نماید که او یکی از چند دانشجویی است که آن استاد در هر سال برای مقطع دکترا جذب می نماید. ارائه نمرات آزمون GRE یا GMAT بسته به رشته مورد نظر نیز الزامی است. مدرک زبان آیلتس 7 نیز برای شرکت در مقطع دکترا باید ارائه شود.

تحصیل رایگان در کانادا

از جمله موضوعاتی که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند، امکان تحصیل رایگان در کانادا است. حقیقت امر این است که تحصیل در کانادا برای دانشجویان خارجی نه تنها رایگان نیست، بلکه ایشان باید در طول دوره تحصیل خود، شهریه بیش تری نسبت به شهروندان خارجی پرداخت کنند. با همه این تفاسیر، فرصت هایی برای شهروندان خارجی وجود دارد که بتوانند با ورود به آن تحصیل خود را ارزان قیمت کنند.

دانشگاه های برتر کانادا که از نظر مالی قدرت بیش تری دارند، به دانشجویان برتر خود کمک هزینه های مالی اعطا می کنند به طوری که دانشجویان می توانند پس از تحصیل و اشتغال به کار، وام دریافتی را عودت دهند. از طرفی، امکان دریافت بورسیه های تحصیلی نیز در کشور کانادا وجود دارد. دانشجویان نخبه دسترسی خوبی به این بورسیه ها خواهند داشت.

اخذ بورسیه در حین تحصیل در کانادا

شرایط تحصیل در کالج های کانادا

یکی از پر مخاطب ترین روش های مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا، استفاده از امکان تحصیل در کالج های کانادا است. کالج های مختلفی در کشور کانادا وجود دارد و هر فرد بسته به نیاز خود و شرایط تحصیل در این کشور باید یکی از آن ها را برای خود انتخاب کند. اولین نکته در رابطه با تحصیل در کالج های کشور کانادا، انتخاب رشته تحصیلی است چرا که همه رشته ها در کالج های این کشور برای دانش آموزان بین المللی وجود ندارد.

برای تحصیل در کالج های کشور کانادا سه دوره وجود دارد که عبارتند از:

  • ترم پاییزه ماه آگوست/ سپتامبر
  • ترم زمستانه ماه ژانویه
  • ترم بهاره ماه می

شرط دیگر شروع تحصیل در کالج های کشور کانادا، تسلط به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی بسته به محل قرارگیری کالج مورد نظر افراد است. برای کسب اطلاع از حداقل نمره مورد نظر برای ورود به کالج در کشور کانادا هر فرد باید به سایت رسمی کالج مورد نظر خود مراجعه کند. شهریه کالج ها در کشور کانادا از 14000$ (دلار کانادا) در سال شروع می شود و ممکن است تا 52000$ (دلار کانادا) نیز افزایش پیدا کند. متقاضیان تحصیل در کالج های کشور کانادا نیز باید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند.

لازم است بدانید که برای این کار 3 شرط زیر بایستی توسط متقضیان تامین شود:

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان

یکی از فرصت های مناسب تحصیل در مقطع دبیرستان است. دانش آموزان خارجی می توانند با ورود به این مقطع تحصیلی، آینده مناسبی را برای خود رقم بزنند چرا که می توانند به زودی وارد بازار کار شوند و یا با آرامش بیش تری وارد دانشگاه های کانادا شوند. افرادی که قصد تحصیل در دبیرستان های کانادایی را دارند، باید از والدین خود مجوز رسمی داشته باشند.

در شکل زیر پروسه تحصیل در دبیرستان های این کشور را به تصویر کشیده شده است:

پروسه تحصیل در دبیرستان های کانادا

مزایای تحصیل در کانادا

به طوری کلی بر کسی پوشیده نیست که اعزام دانشجو به کانادا مزایای فراوانی را برای متقاضیان به همراه دارد. این مزایا را می توان در زمینه های مختلفی مورد بررسی قرار داد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان
  • امکان کار نیمه وقت
  • امکان کار تمام وقت در تعطیلات بین دو ترم تحصیلی
  • امکان کار تمام وقت همسر
  • امکان اخذ مدرک تحصیلی از بهترین دانشگاه های جهان
  • امکان اخذ فرصت کاریابی
  • امکان اخذ اقامت کانادا
  • امکان اخذ پاسپورت کانادا

کار پس از تحصیل در کانادا

پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان خارجی حق دارند که برای کار در کانادا به مدت طول دوره تحصیل درخواست تمدید ویزا دهند. هنگامی که دانشجویان در این کشور مشغول به تحصیل شوند ویزای تحصیلی آن ها به ویزای کاری تبدیل خواهد گردید. این افراد سپس می توانند اقامت موقت بگیرید و کشور کانادا این امکان را به ایشان می دهد که این اقامت موقت را در صورت یافتن کار به اقامت دائم تبدیل گردد.

راه های اقامت پس از تحصیل در کانادا عبارتند از:

  • دریافت پیشنهاد کاری از کانادا
  • ادامه تحصیل در این کشور
  • ازدواج با یک فرد مقیم
  • سرمایه گذاری در کانادا
  • درخواست پناهندگی

شایان ذکر است که اصولا برای یافتن کار در کانادا، هنگامی که یک مدرک را از یک موسسه کانادایی اخذ می­ گردد، شانس افراد برای کار و اخذ اقامت دائم در کانادا افزایش می­ یابد. افرادی که مدرک تخصص و مهارت از یک موسسه کانادایی دارند، با سرعت بیشتری موفق به یافتن کار در این کشور می شوند و شغل آنان نیز طبیعتا از کیفیت بیشتری برخوردار است. علاوه بر این به دلیل ارزش بالای مدارک تحصیلی در کانادا، دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را از این کشور دریافت کرده اند شانس بالایی برای کاریابی در اروپا خواهند داشت.

تحصیل دراین کشور به دلایل مختلف از جمله مهاجرپذیر بودن این کشور و ارزان بودن هزینه ها در آن به عنوان یک کشور انگلیسی زبان بسیار پرطرفدار است و علاقه مندان میتوانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در کانادا

متقاضیان تحصیل در کانادا سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • کدام شهرها برای تحصیل در کانادا مفید می باشند؟ طبق رتبه بندی QS شهرهای مونترال، تورنتو، ونکوور، اوتاوا و کبک جز بهترین شهرها برای تحصیل هستند.
  • آیا امکان تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد؟ تحصیل در کانادا رایگان نیست اما مقرون به صرفه است. متوسط هزینه یک دانشجوی خارجی برای یک سال تحصیلی (8 ماه) در یک برنامه کارشناسی ارشد 11903$ (دلار کانادا) است.
  • چرا دانشجویان در کانادا شرایط مناسبی خواهند داشت؟ در حال حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که دانشجویان از فرصت کار دانشجویی در این کشور برخوردار هستند. امکان دریافت بورسیه در مقاطع تحصیلی بالاتر در این کشور وجود دارد. شرایط اقامت پس از تحصیل در این کشور نیز مناسب است.
4.9/5 - (58 امتیاز)

37 دیدگاه برای “تحصیل در کانادا

  1. Ali گفت:

    سلام یه سوال داشتم
    آیا از طریق بسکتبال و ادیت و فتوشاپ میشه اقامت گرفت ؟؟؟
    لطفاً جواب بدید 🥲♥️

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر بسکتبالیست هستید و از یک تیم کانادایی پیشنهاد داشته باشید، می تونید اقدام کنید

  2. کامبیز گفت:

    سلام من ۳۱ سالم هست و مدرک لیسانس مهندسی مکانیک دارم و ۶ سال سابقه کار در شرکت مشاور گازرسانی رو دارم. در حال حاضر دارم زبان انگلیسی خودم رو تقویت میکنم برای امتحان آیلتس.آیا میتونم برای دوره کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه های کانادا ویزا بگیرم.؟و بعد از اتمام تحصیل اونجا کار پیدا کنم.؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میتونید برای کارشناسی ارشد اقدام کنید البته برخی از موارد رو باید در روزمه تون رعایت کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  3. علیرضا گفت:

    با سلام
    امکانش هست در مورد دوره های co-op هم مطلب قرار بدید ؟
    در کل سایتها خیلی مبهم به این موضوع پرداخته شده

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این خصوص با مشاورین ما تماس بگیرید

  4. ارش گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید بابت زحماتتون و سایت عالیتون. میخواستم بدونم هزینه‌های رشته‌های MBA در استان بریتیش کلمبیا در مقطع master تو چه بازه‌ای قرار میگیرد؟ چون بسیار مبالغ متفاوتی را به من میگویند که بسیار بسیار باهم دیگه فرق دارند. ممنون میشم به پرسش من هم جواب بدهید.
    خسته نباشید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      هزینه ها بسته به رشته و دانشگاه و استان متفاوته به همین خاطره که هزینه های متفاوتی شنیدید در این خصوص ابتدا مقاله هزینه تحصیل در کانادا رو مطالعه کنید اگر ابهامی بود در خدمتتون هستم

  5. سحر گفت:

    سلام من دانشجوی ترم ۳ روانشناسی دانشگاه دولتی ام میخواستم بدونم الان شرایط برای رفتن بهتر هست یا زمانی که مدرک گرفتم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      سوال شما خیلی کلی هستش اگر میخواین به این کشور مهاجرت کنید باید باقی رزومه تون رو هم بررسی کنم تا بتونم به شما نظر دقیقی بدم

  6. علیرضا گفت:

    سلام خوب هستید ببخشید من ترم چهار رشته مهندسی مواد و متالورژی هستم دانشگاه سراسری روزانه میخواستم بدونم بعد از گرفتن مدرک کارشناسی شرایط برای حضور من با این رشته چقدر فراهم است و اینکه دارم کلاس های زبان انگلیسی رو میرم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      اگر شرایط مهاجرت به کانادا در 2 سال آینده به همین شکل امروز باشه این امکان وجود داره
      در این خصوص مقاله تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا رو مطالعه کنید

  7. مینا گفت:

    عیتش آقای داوری من امسال کنکور دارم و گفتم اگر بهداشت عمومی ام دربیام می رم دوست ندارم پشت کنکور بمونم و اگر هم رفتم سعی میکنم با معدل خوب ۳ساله تمام کنم و هدفم هم رفتن هست اما نمیدونم بازار کارش توکدام کشور ها خوبه ک من تا سه سال دیگه روی زبان اون کشور کار کنم المان یا کاندیدا انگلیس خوبه بنظرتون تا سه یا چهارسال دیگه؟؟ ک من روی زبان انگلیسی یا المانی کار کنم

  8. مینا گفت:

    واقعیتش آقای داوری من امسال کنکور دارم و گفتم اگر بهداشت عمومی ام دربیام می رم دوست ندارم پشت کنکور بمونم و اگر هم رفتم سعی میکنم با معدل خوب ۳ساله تمام کنم و هدفم هم رفتن هست اما نمیدونم بازار کارش توکدام کشور ها خوبه ک من تا سه سال دیگه روی زبان اون کشور کار کنم المان یا کاندا خوبه بنظرتون تا سه یا چهارسال دیگه؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      چطور میتونم پیش بینی کنم که این رشته در 3 الی 4 سال آینده در کشور کانادا یا آلمان بازار کارش خوبه یا خیر
      من فقط میتونم بگم که این کشورها خوبن و بازار کار خوبی دارن چون نرخ بیکاریشون پایینه طبیعتا بازار کارشون در این رشته هم خوبه

  9. داوری گفت:

    سلام و درود
    خیر متاسفانه در اون برهه زمانی شانس ویزا شدن رو نخواهید داشت
    بهتر اینه که با توجه به شرایط سنیتون همین امسال اقدام کنید
    بهتره که مقاله تحصیل در انگلستان از طریق ویزای تحصیلی انگلستان و تحصیل در کانادا رو مطالعه کنید و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

    1. مینا گفت:

      خب دیپلم خودم ۱۵ به بالا هستش شنیدم داروسازی المان شرایط سنی نداره حداقل تا ۲۶ سالگی اگر کارشناسی مو بگیرم تا سه چهار سال دیگه هم زبان المانی رو بهb2یاc1برسونم میتونم اونجا برای داروسازی اقدام کنم؟ مثلا با کارشناسی پرستاری اول برای کار بدم بعدم تحصیل؟ یا راه دیگه برای تحصیل رایگان میخوام ببینم اگر راهی هست ک از الان زبان المانی رو بخونم چون میگن خیلی سخته

      1. داوری گفت:

        سلام
        شما مقالاتی که معرفی کردم رو مطالعه کردید؟ بهتره که بی گدار به آب نزنید و اول تحصیل داروسازی در آلمان و تحصیل در آلمان رو مطالعه نکید اگر سوالی داشتید در خدمتتون هستم

        1. مینا گفت:

          بله خوندم‌
          ببخشید من‌خیلی سوال میکنم درباره شرایط سن ک چیزی ننوشته بود و اینکه گفته بود در صورتی رایگان نیست ک بخوای رشته متفاوت بخونی الان رشته متفاوت منظور اینه ک مثلا یکی کارشناسی فرضا یه رشته رو داره الان میخواد ارشد یه رشته دیگه رو بگیره یا منظور اینه ک یکی کارشناسی یه رشته رو گرفته تو ایران الان باز بخواد کارشناسی یه رشته دیگه رو تو المان بگیره باید هزینه کنه؟

          1. مینا گفت:

            درباره معدل مورد نیاز هم چیزی ننوشته بود فقط گفته بود ریز نمرات برسی میشه

          2. داوری گفت:

            سلام و درود
            قطعا معدل شما تاثیرگذار خواهد بود اما اگر ریزنمراتتون خوب باشه و معدلتون متوسط باشه امکان پذیرش شما بیشتر خواهد شد

          3. داوری گفت:

            سلام
            همه مطالب که در یک مقاله نمیگنجه. من و همکارانم به همین خاطر اینجا هستیم که پاسخ این سوالات رو بدیم
            شرایط سنی هم مهمه و اگر رعایت نشه امکان پذیرش و ویزا پایین میاد. اما برخی از کشورها کمتر روی این قضیه حساسیت نشون میدن
            میتونید برای اون کشورها اقدام کنید

  10. مینا گفت:

    سلام ببخشید آقای داوری
    من دیپلم تجربی ایران دارم و اگر بخوام مثلا تو انگلیس یا کاندا تحصیل کنم امکان داره ک آزمون بدم دیپلم مجددهمون کشوری ک قراه توش تحصیل کنم رو بگیرم یا نمیشه؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر شما باید برای کارشناسی اقدام کنید دوره های انگلستان برای بچه هایی که دیپلم ندارن شامل FOUNDATION و ALEVEL هست که در
      مقاله دوره های ALEVEL, FOUNDATION, GCSE در انگلستان کامل توضیح داده

      1. مینا گفت:

        مرسی آقای داوری انشاالله شرایطم‌ک‌معلوم‌شد زنگ میزنم موسسه تون برای پیگیری و هماهنگی

        1. داوری گفت:

          خواهش میکنم
          در خدمتتون هستم

  11. مینا گفت:

    با رشته مامایی و هوشبری و اتاق عمل هم‌میشه مهاجرت کار کاندا و استرالیا رو گرفت؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      ابتدا باید مدارکتون رو معادلسازی کنید و در وهله اول مقاله های کار در کانادا و کار در استرالیا رو مطالعه نمایید.

  12. مینا گفت:

    سلام ببخشید با رشته بهداشت عمومی معدل ۱۶به بالا و آیلتس۷ و سن ۲۵ میشه مهاجرت کاری کاندا یا استرالیا و یا کشور های حاشیه خلیج فارس مثل عمان و قطر رو گرفت؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      شما با روش مهاجرت تحصیلی میتونید به کانادا مهاجرت کنید

  13. رضا محمدي گفت:

    سلام
    ممنون از مقاله ي جامع
    در مورد PHD هزينه ها به چه مورد هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      لطفا ابتدا مقاله تحصیل دکتری در کانادا رو مطالعه بفرمائید اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  14. علیرضا سلطانی گفت:

    سلام بنده ۲۱ سالم هستش و لیسانس مهندسی پزشکی با معدل ۱۷.۳۲دارم و مسلط ب تمامی مدارک علوم کامپیوتر و نرم افزار ها هستم،ایتلس ۷.۵زبان هم دارم،میخواستم برای ادامه تحصیل واسه ارشد رشتم ب کانادا اقدام کنم و همزمان درکنار تحصیل کار هم بکنم،سوالم این بود ک با ویزای کار بنده میتونم هم تحصیل و هم کار کنم،ضمنا بنده میخوام حتما بورسم بشم ایا این امکان وجود داره؟

    1. em.user2 گفت:

      سلام و عرض ارادت
      در صورتی که ویزای کار اخذ نمایید امکان تبدیل ویزا به ویزای تحصیلی برای شما وجود ندارد اما با ویزای تحصیلی امکان کار حین تحصیل وجود خواهد داشت. برای بررسی شرایط در خصوص اخذ بورس تحصیلی پیشنهاد میکنیم با دفاتر ما از طریق شماره ۲۶۷۰۵۳۵۶ تماس حاصل نمایید.

    2. مینا گفت:

      میشه تو اون سن ۲۴_۲۵هم دیپلم کشورالمان رو گرفت؟اگر معدلم کم باشه

      1. داوری گفت:

        خیر متاسفانه

  15. شیخان گفت:

    سلام. ممنون از این مقاله ی خیلی خوبتون. کامل بود و جامع. به نظرم یکی از بهترین کشورها جهت مهاجرت همین کشور کاناداست. من که خیلی روشن شدم با این مقاله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *