ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خوداشتغالی کانادا

خوداشتغالی کانادا

کانادا از جمله کشورهایی است که در حال حاضر به عنوان مقصدی برای مهاجرت از راه های مختلف نظیر خوداشتغالی کانادا است. تا به امروز دیده شده که این کشور در تمامی طرق مهاجرت از جمله کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، توریستی، ازدواج و تولد فرزند انتخاب اول برای اشخاص بوده است.

اقامت از طریق ویزای کار از جمله طرق مهاجرتی می باشد که در بین همگان دارای مخاطبان زیادی بوده است، مخصوصا در کشوری مانند کانادا که از جمله کشورهای مهاجر پذیر می باشد همیشه دیده شده که افراد به دنبال اخذ ویزای کار این کشور می باشند. ویزای کار کانادا به صورت سیستم امتیاز بندی می باشد و انواع مختلفی دارد که ما در مقاله زیر که متعلق به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد به بررسی مهاجرت با خوداشتغالی در کانادا نیز می پردازیم.

کلیات مهاجرت خوداشتغالی به کانادا

برای مهاجرت به کانادا به عنوان فردی خود اشتغال لازم است فرد در زمینه های مرتبط با موارد ذیل مهارت ها و تجربیات ویژه ای داشته باشد:

  • فرهنگی
  • هنری
  • ورزشی

کسانی که از طریق خوداشتغالی وارد کانادا می شوند باید درآمد خوبی داشته باشند و مالیات های تعیین شده از سوی دولت را نیز پرداخت نمایند. در حال حاضر میزان مالیات 1.58% است یعنی اگر فردی 100$ (دلار کانادا) درآمد داشته باشد باید 1.58$ (دلار کانادا) را به عنوان مالیات به دولت این کشور پرداخت کند. حداکثر میزان مالیات خود اشتغال ها در کانادا 54200$ (دلار کانادا) در سال است. خود اشتغال ها بر مبنای سودی که اخذ می کنند مالیات دولت را پرداخت می نمایند؛ برای محاسبه سود درآمد کلی از هزینه ها کسر می گردد.

قوانین خوداشتغالی کانادا

شخص خود اشتغال به منظور یک نیروی کار خارجی است که دارای شرایط مهاجرت به کانادا باشد و همچنین توانایی اینکه قادر باشد آفیسر مهاجرت را قانع نماید و از همه مهم تر توانایی راه اندازی بیزینس شخصی خود را نیز داشته باشد. داشتن سابقه کار مرتبط، مایل بودن به خود اشتغال ماندن در دولت کانادا، داشتن تمایل و توانایی به منظور کمک ویژه در زمینه فعالیت تجاری خاص و نو آورانه در کانادا و غیره از شرایط عمده مهم در مهاجرت به کانادا با خوداشتغالی می باشد. فقط افراد خاصی می توانند در سال 2023 از طریق خوداشتغالی وارد کشور کانادا شوند که برخی از آن ها عبارتند از:

  • نوازندگان
  • هنرمندان
  • سازندگان فیلم
  • روزنامه نگاران
  • تصویربرداران
  • نویسندگان و مولفان
  • موسیقی دانان
  • نقاشان و غیره

مهاجرت به کانادا با خوداشتغالی در ورزش

این ویزا علاوه بر ورزش کاران شامل حال مربیان نیز می شود که نیاز است این ورزشکاران 2 سابقه کار یک ساله در زمینه فعالیت های ورزشی به صورت خوداشتغالی در 5 سال اخیر و یا 2 سابقه کار یک ساله شرکت در فعالیت های ورزشی در سطح جهانی در 5 سال اخیر یا ترکیبی از این 2 را داشته باشند. بنابراین تنها در این صورت است که یک ورزشکار می تواند به صورت مستقل راهی کشور کانادا شود و شانس خود را برای پیوستن به یک تیم رسمی امتحان کند.

خوداشتغالی در اداره کردن و خرید مزرعه در کانادا

شخص باید مهارت بسیار بالا و تجربه قابل توجهی در زمینه زراعت و کشاورزی داشته باشد و نشان دهد درآمد او هزینه های زندگی خودش و خانواده را تامین می نماید. فرد باید بداند که از طریق خوداشتغالی باید تجربه کشاورزی در سطح بین المللی متناسب با اقلیم کشورهای سردسیر را به خوبی می داند و بتواند نوآوری در زمینه کشاورزی در کانادا متناسب با شرایط آب و هوایی راه اندازی نماید.

در مورد کشاورزی، CIC انتظار دارد که یک فرد متخصص ماهر بتواند با مسائل کشاورزی به صورت مدرن برخورد کند و تسلط بالایی یر روی مسایل صلاحیت در فن آوری، دانش عمیق تکنیک های کشاورزی، دانش عمیق در مورد بازارهای محصولات دانه و محصولات حیوانی و مهارت در برخورد با ماشین آلات و تمام جنبه های مزرعه مدرن را داشته باشد. فرد باید نشان دهد با کشاورزی توانسته هزینه های زندگی خود و خانوادش را به دست بیاورد. این نوع از ویزا چون به صورت سیستم امتیاز بندی است فرد باید 100 امتیاز را حداقل کسب کند که برای ورود به این مرحله حداقل فرد باید 35 امتیاز را بیاورد اما باید دقت شود که هیچوقت فردی که 35 امتیاز را بیاورد، انتخاب نخواهد شد و باید امتیاز فرد خیلی نزدیک به 100 باشد.

مراحل و مدارک دریافت کار شخصی در کانادا

برای افرادی که می‌خواهند در یک کشور نوین به راه اندازی کسب و کار جدید و ثبت یک شرکت با ایده خلاقانه بپردازند گزینه خوداشتغالی در کانادا پیشنهاد می شود. مراحل و مدارک زیر را برای اخذ ویزای خوداشتغالی کشور کانادا به یاد داشته باشید:

  • متقاضی باید مالک حداقل 10% از کل سهام کسب و کار جدید و یا شرکت تازه تاسیس در کانادا باشد.
  • حداکثر 5 نفر می توانند برای دریافت ویزای خوداشتغالی در شرکت درخواست دهند.
  • لازم است که هر کدام از این 5 نفر مالک مقدار زیادی از سهام شرکت باشد.
  • ارائه نامه تایید کسب و کار توسط یکی از سازمان های مورد قبول وزارت مهاجرت کانادا
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه با نمره آیلتس بالا
  • ارائه مدارکی مبنی بر تمکن مالی
  • باز کردن یک حساب بانکی در کانادا با موجودی حداقل 20000$ (دلار کانادا) برای 3 نفر
  • ارائه درخواست اخذ اقامت برای حضور در کشور کانادا به جهت راه اندازی استارت-آپ
  • ارائه مدارکی مبنی بر سابقه کار مرتبط یا تحصیلات مرتبط با نوع خوداشتغالی مورد نظر متقاضی
  • ارائه مدارکی دال بر سودآور بودن کسب و کار در کانادا

معیارهای خوداشتغالی در کانادا

معیارهای انتخاب افراد برای مهاجرت به کانادا با خوداشتغالی بر اساس سیستم امتیاز بندی نیز می باشد. مجموع امتیاز لازم برای واجدین شرایط 100 می باشد.

پارامترامتیاز
میزان تحصیلات25 امتیاز
سابقه کاری35 امتیاز
سن10 امتیاز
توانایی زبان انگلیسی و یا فرانسوی24 امتیاز
سازگاری با محیط6 امتیاز
مجموع امتیاز100 امتیاز

معیارهای خوداشتغالی در کانادا

تحصیلات برای مهاجرت به کانادا با خوداشتغالی

تحصیلات حداکثری برای مهاجرت به کانادا با خوداشتغالی 25 امتیاز است. مدرک کارشناسی ارشد یا PhD و حداقل 17 سال تحصیل تمام وقت و ارائه مدرک 25 امتیاز می گیرد. افرادی که دارای 2 یا چند مدرک تحصیلی در سطح کارشناسی و حداقل 15 سال تحصیل به صورت تمام وقت هستند، 22 امتیاز نیز می گیرند. افراد دارای یک دیپلم 3 ساله یا مدرک تجارت یا کارآموزی و حداقل 15 سال تحصیل تمام وقت 22 امتیاز نیز می گیرد.

افرادی که دارای مدرک تحصیلی کاردانی و یا مدرک در سطح لیسانس و حداقل 14 سال تحصیل به صورت تمام وقت هستند، 20 امتیاز و افرادی که دارای یک دیپلم 3 ساله، یا گواهی تجارت یا کارآموزی و حداقل 14 سال تحصیل معادل تمام وقت 20 امتیاز اخذ می کنند. اشخاصی که دارای یک سال تحصیل در رشته کارشناسی و حداقل 13 سال تحصیلی تمام وقت و یا تمام وقت هستند، 15 امتیاز و اشخاص دارای دیپلم یک ساله از دانشگاه و دارای مدرک تجارت یا کارآموزی و حداقل 13 سال تحصیل معادل تمام وقت 15 امتیاز می گیرند.

تجربه کاری برای مهاجرت به کانادا با خوداشتغالی

همان طور که مطالعه فرمودید حداکثر امتیاز تجربه کاری برای خوداشتغالی در کانادا 35 امتیاز می باشد که شامل 5 سال سابقه کار است. حداکثر امتیاز برای 2 سال تجربه کاری 20 امتیاز، برای 3 سال تجربه کاری 25 امتیاز، برای 4 سال تجربه کاری 30 امتیاز می باشد.

سن خوداشتغالی در کانادا

حداکثر امتیاز سن برای برنامه خوداشتغالی کانادا 10 امتیاز نیز می باشد که با توجه به سن اشخاص در زمانی که اداره صدور روادید درخواست افراد را دریافت کنند، امتیازات انتخابی اعطا می گردد.

شرایط سنیامتیاز
16 سال یا کمتر0
172
184
196
208
21 تا 49 سال10
508
516
524
532
54 سال و بیشتر0

سطح زبان برای خوداشتغالی کانادا

امتیازات برای توانایی زبان حداکثر 24 امتیاز می باشد که ارائه زبان انگلیسی به عنوان زبان اول محسوب و زبان فرانسه به عنوان زبان دوم محسوب می شود. برای زبان انگلیسی ارایه آیلتس و CELPIP لازم است. برای زبان فرانسه TEF به صورت compréhension écrite و compréhension orale écrite مورد تایید برای امتیازدهی است.

عوامل سازگاری با کانادا

حداکثر 6 امتیاز برای سازگاری می تواند با هر ترکیبی از موارد زیر به دست آورده شود که سطح تحصیلات همسر یا شریک زندگی مشترک نیز حائز اهمیت می باشد:

  • دیپلم دبیرستان یا کمتر: 0 امتیاز
  • 1 دیپلم یک ساله، گواهینامه تجاری، کارآموزی یا مدرک دانشگاهی و حداقل 12 سال تحصیلات تکمیلی و یا تمام وقت: 3 امتیاز
  • 1 دیپلم 2 یا 1 ساله، گواهینامه تجاری، کارآموزی، یا مدرک دانشگاهی و حداقل 14 سال تحصیلات تمام وقت و یا تمام وقت: 4 امتیاز
  • 1 مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری و حداقل 17 سال تحصیل معادل تمام وقت: 5 امتیاز

تجربه تحصیل و کار در کانادا

فرد یا همسر فرد یا شریک زندگی مشترک، یک برنامه تحصیلی تمام وقت حداقل 2 سال را در یک موسسه در مقطع فوق لیسانس و یا دکترا در کانادا به اتمام رسانده است یا حداقل 17 سال به صورت تمام وقت در کانادا تحصیل کرده است. برای کسب این نکات نیازی به داشتن مدرک یا دیپلم برای این 2 سال تحصیلی نیست. افراد یا همراه همسر یا شریک زندگی مشترک حداقل یک سال کار تمام وقت در کانادا را در یک سازمان کار معتبر به اتمام رسانده باشد نیز 5 امتیاز اخذ می کند.

داشتن اقوام در کانادا 5 امتیاز در مسیر مهاجرت به کانادا با خوداشتغالی به همراه دارد. اقوام شما یا همسرتان (والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، فرزند، نوه، فرزند پدر و مادر، خواهر و برادر، فرزند پدربزرگ و مادربزرگ، عمه یا عمو، یا نوه یک والدین، خواهرزاده یا برادرزاده) باید اقامت یا تابعیت کانادا را داشته باشند. بالا امتیاز بندی مهاجرت به کانادا به صورت کامل در اختیار شما قرار گرفت اما به دلیل اینکه یکسری از این امتیازات برای تبعه ایرانی امکان پذیر نیست بهتر است قبل از اقدام حتما با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید و از مشاوره ما برخوردار شوید.

الزامات حیاتی برای خوداشتغالی کانادا

تمامی متقاضیانی که به دنبال خوداشتغالی در کانادا هستند، باید به خوبی با الزامات حیاتی در این حوزه آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول روند درخواست برای خواشتغالی در کانادا مواجه خواهند شد. برخی از الزامات حیاتی برای خوداشتغالی کانادا به شرح زیر می باشد:

  • تمامی متقاضیان برای خوداشتغالی در کانادا باید حدالق دارای 2 سال سابقه مرتبط باشند.
  • باید نشان دهند که قصد دارند در کانادا به صورت خواشتغال اقدام کنند.
  • باید نشان دهند که بودجه کافی برای نقل مکان و زندگی در کانادا، از جمله با افراد تحت تکفل خود را دارند.
  • داشتن حداقل 35 امتیاز در یک شبکه انتخابی که برای تعیین اینکه آیا می توانید کمک اقتصادی به کانادا داشته باشید یا نه، کسب کنید.

قوانین مالیاتی برای خوداشتغالی کانادا

یکی از اصلی ترین چالش هایی که تمامی سرمایه گذاران برای خوداشتغالی در کانادا با آن مواجه هستند، قوانین مالیاتی در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، خوداشتغالی کانادا این مسئولیت را برای متقاضیان به همراه دارد که بدون توجه به میزان درآمدی  که از کار خود دارید، مالیات خود را انجام دهید. همچنین قوانین مالیاتی در کانادا برای افراد خوداشتغال بسیار متفاوت است، و عدم گزارش درآمد می تواند توسط آژانس درآمد کانادا فرار مالیاتی تلقی شود. البته شایان ذکر است که، محاسبه بدهی مالیاتی فریلنسرها در کانادا در سال اول مشکل ساز است. به این ترتیب، کنار گذاشتن 25 تا 30 درصد از درآمد سالانه خود برای مالیات در این کشور توصیه می شود.

در تصویر ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید با برخی از قوانین مالیاتی برای خوداشتغالی کانادا به طور دقیق آشنا شوید:

قوانین مالیاتی برای خوداشتغالی کانادا

سوالات پرتکرار درباب مهاجرت به کانادا با خوداشتغالی

افرادی که تمایل به مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی دارند سوالات زیر را عنوان می کنند:

  1. چگونه میتوان واجد شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی شد؟ برای مهاجرت به عنوان یک فرد خود اشتغال باید تجربه مرتبط داشته باشید، قادر به کار در کانادا باشید و از شرایطی مانند سابقه کار، تحصیلات، سن، توانایی زبان و تطابق پذیری با محیط برخوردار باشید.
  2. شرط تطابق پذیری با محیط با چه شرایطی اثبات می شود؟ شرط تطابق پذیری با مواردی مثل داشتن یک مدرک از کالج یا دانشگاه های کانادا، داشتن کارفرما از کانادا و داشتن بستگان درجه یک مانند والدین و خواهر و برادر بررسی می گردد.
  3. خوداشتغالی در کانادا چگونه است؟ یک کارگر خود اشتغال فردی است که برای انجام یک سرویس خاص استخدام می شود، آنها حق دارند برای شرکتهای دیگر کار کنند. آنها وظیفه پرداخت مالیات هر استان و یا فدرال را بر عهده دارند.
  4. آیا به افرادی که برای خوداشتغالی اقدام میکنند امکان انجام expree entry داده می شود؟ افرادی که از طریق ویزای خوداشتغالی وارد کانادا می شوند می توانند با محاسبه امتیازات خود از مواردی مانند سن، سابقه کار، مدرک تحصیلی و مدرک زبان اقدام به اکسپرس اینتری نمایند.
5/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *