تحصیل و اعزام دانشجو, ویترین

مهاجرت تحصیلی افغان ها

مهاجرت تحصیلی افغان ها

در سال های اخیر، ایران به یکی از مقاصد مهاجرتی اصلی اتباع افغان تبدیل شده و یکی از روش های مهاجرتی آسان برای آنها مهاجرت تحصیلی افغان ها است. دانشجویان افغان نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اروپایی نیز از شانس پذیرش خوبی برخوردار هستند البته به شرط اینکه بتوانند از عهده شرایط و الزامات پذیرشی همانند قبولی در آزمون پذیرش برآیند. اما سوالاتی که ممکن است به هنگام مهاجرت تحصیلی برای هر دانشجوی افغان مطرح شود عبارتند از:

  • آیا افغان ها می توانند از داخل ایران برای تحصیل در خارج اقدام نمایند؟
  • دانشجویان افغانی برای تحصیل در خارج به چه مدارکی نیاز دارند؟
  • بهترین کشورها و دانشگاه ها برای تحصیل دانشجویان افغان کدامند؟
  • شرایط مدرک زبان برای تحصیل افغان ها در خارج چیست؟
  • هزینه تحصیلی افغان ها در خارج چقدر است؟

دانشجویان افغانی می توانند در جهت دسترسی به اطلاعات جامع و بروز مهاجرتی با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کرده و فرآیند مهاجرت تحصیلی خود را شروع کنند. برخی ازافغانستانی ها نمی توانند از ایران اقدامات لازم را انجام دهند و باید به کشور خود بازگردند تا امور سفارتی را انجام دهند و باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

شرایط مهاجرت تحصیلی افغان ها

دانشجویان افغانی با توجه به شرایط خود می توانند چه از داخل کشور افغانستان و چه از داخل ایران نسبت به پذیرش از دانشگاه های برتر کشورهای خارجی درخواست دهند. معمولا مهاجرت تحصیلی افغان ها به این صورت است که مرحله درخواست پذیرش از دانشگاه ها به صورت آنلاین اما مرحله درخواست ویزای تحصیلی به صورت حضوری در سفارتخانه ها میسر است. در همین راستا، دانشجویان افغان می توانند با تامین شرایط لازم در هر سه مقطع کارشناسی (3 تا 4 سال)، کارشناسی ارشد (2 سال) و دکتری (4 تا 5 سال) ادامه تحصیل دهند. از جمله مدارک لازم برای درخواست پذیرش دانشجویان افغان شامل فرم تکمیلی درخواست پذیرش، پاسپورت ملی افغانستان،گواهی فارغ التحصیلی پایه 12، قبولی در آزمون ورودی و ارائه مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی از قرار ذیل است:

مقصد تحصیلیشرایط مدارک زبان
آلمانTestDaf یا DSH
آمریکاTOEFL یا IELTS
کاناداTOEFL یا IELTS
انگلستانTOEFL یا IELTS

متقاضیان افغان پس از اخذ پذیرش و دریافت تاییدیه دانشگاهی می توانند جهت درخواست ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند. شرط اینکار نیز مراجعه دانشجویان افغانی به سفارت برای تحویل مدارک لازم و تعیین وقت مصاحبه می باشد. اما برترین دانشگاه های جهان برای مهاجرت تحصیلی افغان ها مطابق رنکینگ Times سال 2023 عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه بین المللی تایمز
دانشگاه آکسفورد1
موسسه فناوری کالیفرنیا2
دانشگاه کمبریج3
دانشگاه استانفورد4
موسسه فناوری ماساچوست5
دانشگاه پرینستون6
دانشگاه هاروارد7
دانشگاه ییل8
دانشگاه شیکاگو9
کالج امپریال لندن10

مهاجرت تحصیلی افغان ها به آلمان

آلمان پیشرو سیستم های آموزش عالی غیرانگلیسی زبان در جهان است که دانشجویان افغانی نیز می توانند برای تحصیل در این کشور اروپایی اقدام کنند. در واقع مهاجرت تحصیلی افغان ها به آلمان همزمان چند امتیاز مهم و عمده را برای آنها به ارمغان می آورد.

امتیازات مهاجرت تحصیلی افغان ها به آلمان

دانشجویان افغان همانند همتایان ایرانی خود برای تحصیل در آلمان 2023 درکنار ارائه مدارک دیپلم متوسطه و پاسپورت خود همچنین نیازمند آن هستند که در تست دانشجویان خارجی (TestAS) آلمان نیز شرکت کنند. در واقع این تست در حکم آزمون ورودی به دانشگاه های آلمانی بوده و متشکل از 3 بخش شامل تست زبان onScreen، تست اصلی و مدول های تست ویژه موضوعات درسی می باشد. دانشجویان افغان می توانند مهارت زبان آلمانی خود را با ارائه نمرات تست TestDaf و DSH به اثبات برسانند. مورد آخر مربوط به مرحله پس از اخذ نامه پذیرش و درخواست ویزای تحصیلی آلمان با شرایط زیر است:

  • فرم درخواست ویزا
  • نامه پذیرش
  • پاسپورت معتبر
  • آخرین مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان آلمانی مورد تایید
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تمکن مالی در حدود 10236€ (یورو)
  • بیمه سلامت دانشجوئی با پوشش 30000€ (یورو)
  • واریز هزینه کنسولی قبل از مصاحبه حدود 60 الی 75€ (یورو)

مهاجرت تحصیلی افغانها به کانادا

کانادا نیز از جمله برترین مقاصد تحصیلی افغان ها می باشد و مهاجرت تحصیلی افغان ها به کانادا دارای فرآیند بسیار ساده و راحتی است. متقاضیان افغانی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا می توانند با توجه به مهلت زمانی اعلامی توسط دانشگاه اقدام نمایند. معمولا هم فرآیند پذیرش به صورت آنلاین بوده و دانشجویان افغان بایستی با مراجعه به سایت دانشگاه اقدام به تکمیل فرم درخواست نمایند. از جمله مدارک لازم برای درخواست پذیرش و اعزام دانشجو به کانادا می توان به مدرک دیپلم متوسطه، مدرک زبان و نیز پاسپورت معتبر اشاره نمود. برترین دانشگاه های کشور کانادا را می توان در نمودار دانشگاه های رتبه بندی شده کانادا 2023 مشاهده کرد:

رنکینگ برترین دانشگاه های کانادا

مطابق نمودار فوق، برترین دانشگاه کانادا برای مهاجرت تحصیلی افغان ها دانشگاه تورنتو می باشد. دانشجویان افغان برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در سال جدید نیازمند ارائه مدارک ضروری زیر به سفارت این کشور هستند:

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک پذیرش دانشگاهی
  • مدرک اثبات تمکن مالی سالانه حداقل CAD$ 10000 (دلار کانادا)
  • عکس های پاسپورتی
  • آزمایش پزشکی مهاجرت
  • انگیزه نامه
  • نمره مدرک زبان انگلیسی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا به مبلغ حدود CAD$ 160 (دلار کانادا)

مهاجرت تحصیلی افغان ها به آمریکا

مهاجرت تحصیلی افغان ها به آمریکا

آمریکا با داشتن بهترین سیستم آموزش عالی می تواند به برترین مقصد مهاجرت تحصیلی افغان ها تبدیل شود. چراکه دانشجویان افغان در آمریکا علاوه بر بهره مندی از بهترین کیفیت آموزش عالی همچنین از بهترین کیفیت زندگی نیز برخوردار می شوند. آنها می توانند علاوه بر برخورداری از فرصت بورس تحصیلی همچنین از فرصت های کار حین و پس از تحصیل در آمریکا نیز برخوردار شوند. دانشجویان افغان مثل سایر دانشجویان بین المللی در آمریکا مجازند تا 20ساعت در هفته کار کنند. دانشجویان افغان می توانند در آمریکا هر ساعت 7$ تا 9$ (دلار) کسب کنند و در مشاغل مهارت بالا نیزتا 10$ (دلار) دریافت کنند. اما مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکایی معتبر شامل موارد ذیل است:

  • مدرک فرم درخواست تکمیلی اتمام دوره متوسطه
  • گواهی زبان انگلیسی معمولا TOEFL بالای 78 و IELTS بالای
  • مدرک تمکن مالی (فرم I-20)
  • آزمون ارزیابی علمی (SAT) یا تست کالج آمریکایی (ACT)

دانشجویان افغان به محض دریافت نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر آمریکایی می توانند برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا یا ویزای F1 اقدام نمایند. برای درخواست این نوع ویزای آمریکا متقاضیان افغان علاوه بر ارائه پاسپورت ملی (معتبر برای 6 ماه آینده) نیازمند تاییدیه پذیرش SEVP، فرم I-20 تکمیل شده و نیز رسید پرداخت هزینه رسیدگی به درخواست ویزای F1 هستند.

مهاجرت تحصیلی افغانها به انگلستان

بی تردید انگلستان برترین قطب آموزشی اروپا و جهان است و پذیرش از دانشگاه های انگلستان می تواند کلیدی برای ساخت آینده بهتر برای دانشجویان افغان تلقی شود. دانشجویان افغانی می توانند علاوه بر تحصیل در انگلستان از تجربه کار نیمه وقت در بازار کار انگستان نیز برخوردار شوند. جهت مهاجرت تحصیلی افغان ها و پذیرش در انگلستان، دانشجویان افغانی نیازمند ارائه نمره آزمون زبان انگلیسی آیلتس 5.5 به بالا، نمره معدل کل (GPA) سطح A و ارائه مدرک دیپلم متوسطه هستند.

اما نکته حائز اهمیت درباره مهاجرت تحصیلی افغان ها به انگلستان درباره هزینه تحصیلی آنها است که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار بالاست. در این زمینه هزینه تحصیل بسته به نوع برنامه تحصیلی بین 17000$ تا 25000$ (دلار) متغیر است. اما جالب است بدانید که 59% از دانشجویان بین المللی از سطح شهریه ها با توجه به کیفیت تحصیلی موسسات آموزش عالی انگلستان احساس رضایت کرده و در حدود 16% از دانشجویان ابراز عدم رضایت کرده اند:

درصد رضایت دانشجویان از شهریه دانشگاه های انگلستان

در واقع فرآیند مهاجرت تحصیلی افغان ها به کشور انگلستان با اخذ تاییدیه پذیرش تحصیلی (CAS) وارد مرحله درخواست ویزای تحصیلی Tier4 می گردد. از مهمترین شرایط اخذ این ویزا نیز داشتن سن بالای 16 سال، مدرک مهارت زبان انگلیسی و نیز کسب کلا 40 امتیاز به صورت جدول بندی زیر است:

شرط لازمامتیاز یا پوینت
داشتن نامه پذیرش تحصیلی (CAS) از اسپانسر Tier430 امتیاز
داشتن گواهی تمکن مالی کافی10 امتیاز

دانشجویان افغان نیز می توانند پس از مشاوره با کارشناسان ارشد مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فرآیند اخذ ویزای تحصیلی انگلستان (Tier4 visa) آشنا شده و ویزای تحصیلی خود را هر چه زودتر و به صورت تضمینی اخذ کنند.

5/5 - (4 امتیاز)

362 دیدگاه برای “مهاجرت تحصیلی افغان ها

  1. حامد حسنی گفت:

    سلام من اهل افغانستان هستم و ساکن ایران رشته م ریاضیه امسال سال اخرمه
    میتونم با معدل دیپلم از
    دانشگاه های آلمان پذیرش بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله می شه برای مقطع کارشناسی پذیرش گرفت

  2. محمد گفت:

    سلام من از فغانستان هستم الانم کلاس یازدهم میخواستم بدونم بورسیه کره جنوبی هم برای افغان ها وجود داره اگه داره لطف کنید شرایط شو بگید ممنون میشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه مشخص برای مردم افغانستان در این کشور نیست اما بورسیه های دولتی هست که می تونید برای اون ها اقدام کنید

  3. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    من تازه دوازدهم رو تموم کردم دیپلم تجربی دارم
    کارت آمایش دارم
    آیا میتونم درخواست بورسیه تحصیلی بدهم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای کدوم کشور؟

  4. سمیرا گفت:

    سلام من سمیرا سروری هستم از افغانستان کلاس دهم اینجا تموم کردم ولی الان دوسال میشه مدرسه ها مونو تعطیل کردن میخوام بدونم میتونم بیام ایران واونجا ادامه بدم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این موضوع رو باید از طریق آموزش و پرورش ایران پیگیری کنید

  5. رها گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ساکن ایرانم و با مدرک کارشناسی پرستاری تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شدم.
    برای مهاجرت کدوم کشوره مناسبه واینکه ویزای کاری بهتره یا تحصیلی؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      قطعا ویزای کاری بهتر هست ولی مسئله این جاست که برای ویزای کاری شما باید پیشنهاد کاری داشته باشید که به دست آوردنش ساده نیست.
      بهتر هست با مشاورین ما در تماس باشید تا شما رو در این زمینه راهنمایی کنند. بدون داشتن اطلاعات، نمی تونیم گزینه ای رو معرفی کنیم

  6. حسینی گفت:

    سلام خسته نباشید من 22سال دارم دانشجوترم3مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه غیرانتفاعی هستم میخواستم بدونم آیا رشته منروهگ بورسیه میکنن؟!بورسیه مالی و…میشه لطفا کامل راهنماییم کنید؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی داره در کدوم کشور قصد ادامه تحصیل داشته باشید.
      کشوری مثل ایتالیا این کار رو برای شما انجام می ده که بورسیه کنه

  7. MH گفت:

    سلام وقت بخیر
    من افغانستانی هستم و ساکن ایران.17 سالمه و سال دیگه دیپلم رشته تجربی رو دریافت میکنم. سطح زبان انگلیسی من همC هستش. معدلمم همیشه بالای 18.5 بوده. در فرانسه کسی رو دارم که میتونه بهم کمک کنه.
    میتونم اقدام کنم برای مهاجرت؟ هر کشوری باشه فرقی نداره و اینکه راهی هست که بدون کنکور بشه رفت؟
    تمکن مالی هم تا حدودی دارم و میتونم هزینه کنم. با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر دنبال تحصیل پزشکی هستید، همه کشورهای جهان آزمون های ورودی خودشون رو دارن
      ولی مشکلی برای مهاجرت تحصیلی شما نیست فقط باید حتما پاسپورت داشته باشید

  8. زهرا حسینی گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه من میخوام برای تحصیل رشته پزشکی در المان اقدام کنم،الان کلاس یازدهم هستم و اینکه دایی من توی المان زندگی میکنه و شهروند اونجا هستش ،پول زیادی هم ندارم برای مهاجرتم ،شرایطش چجوری هست ،زبان انگلیسی من در حد b1و زبان المانیم همA2

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید در کشور خودتون یا ایران اگر هستید، در رشته پزشکی قبول بشید یا این که برای کالج های اون کشور اقدام کنید.
      برای تحصیل پزشکی در آلمان، حداقل مدرک B2 نیاز دارید

  9. سبحان مددیار گفت:

    سلام و عرض ادب من فعلا به افغانستان زندگی میکنم و میخام که ویزای تحصیلی کشور ایتالیا رو در مقطع کارشناسی بگیرم ،چه مدارکی لازم است تا آماده بسازم و از کجا باید اقدام نمایم ..

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله ویزای تحصیلی ایتالیا رو مطالعه کنید، با جزئیات توضیح داده شده

  10. Abbas zahedi گفت:

    سلام آیا میتوان بورسیه تحصیلی انگلستان را دریافت کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که رزومه بسیار قوی در اختیار داشته باشید بله ولی به طور کلی بورسیه های 1000 پوندی هم در دانشگاه های انگلستان وجود داره

  11. نوید گفت:

    سلام وقتتون بخیر، میخواستم بپرسم که آیا بورسیه تحصیلی رایگان هم دارین یا نه، منظورم از رایگان همون بورسیه های دولتی هستش که تمام هزینه ها رو کشور مقصد پرداخت می‌کنه، چون اینجا تموم بورسیه های رو که متذکر شدید پولی بودن یه جورایی.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در ایتالیا بورسیه وجود داره

  12. هدیه گفت:

    سلام ۱۹ ساله هستم و یه سال میشه که دیپلم گرفتم میخوام مقطع کارشناسی رو در بلژیک که عمه ها و عموم اونجا هستن بگذرونم رشته مهندسی کامپیوتر، و پاسپورت هم ندارم.
    امکانش هست توی این رشته بورسیه تحصیلی بگیرم و اینکه شرایطش چیه؟اقوامم که بلژیک هستن امکان اینو دارن که از لحاظ پذیرش و قانونی بیشتر بهم کمک کنن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این که اقوام شما اون جا هستند تاثیری در پذیرش گرفتن نداره قطعا.
      در روند ویزا هم اثرگذار نیست.
      با این حال شما می تونید در ملک اون ها زندگی کنید و هزینه هاتون رو کاهش بدید.
      در بلژیک بورسیه مشخصی وجود نداره که به شما وعده داده بشه. با این حال شما می تونید با معدل بالایی که در طول تحصیل به دست میارید، کمک هزینه هایی دریافت کنید.
      برای پذیرش گرفتن شما قطعا باید پاسپورت داشته باشید

  13. اسما حنیف گفت:

    سلام وقت تون بخیر
    من اسما حنیف هستم از افغانستان فعلا ساکن ایران هستم میخواستم بدونم چطور برای ثبت نام بورسیه آلمان اقدام کنم در رشته پزشکی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه مشخصی برای تحصیل پزشکی در آلمان وجود نداره.
      شما باید از سایت دانشگاهی که در اون تحصیل می کنید پیگیری کنید این موضوع رو

  14. marjan گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من افغانستانی ام و فعلا ایران زندگی میکنم و اقامت دانشجویی کارشناسی دارم ولی دوست دارم برم ایتالیا اونجا درس بخونم و همه شرایط ایتالیا میدونم فقط مدارکی که باید تهیه کنم برای پذیرش در دانشگاه برای افغانستانی ها چی است و مدارک که باید ترجمه کنم باید در افغانستان ترجمه کنم یا ایران و اینکه مدارک مون تنها وقت سفارت باید ترجمه کنیم یا باید زمان پذیرش دانشگاه هم ترجمه کنیم مدارم مون رو
    چون ترجمه مدارک فقط شش ماه اعتبار داره
    ممنون راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از ایران می تونید اقدام کنید
      شما برای پذیرش گرفتن باید ترجمه مدارک رو داشته باشید و این که ایران ترجمه کنید کفایت می کنه.
      مدارکی مثل شناسنامه هست که 6 ماه اعتبار داره، سایر مدارک بلند مدت تر اعتبار دارن.
      مقاله تحصیل در ایتالیا رو مطالعه کنید، تمام جزئیات مدارک مورد نیاز شما ارائه شده

  15. مقدس نعیمی گفت:

    سلام من ۱۴ سالمه توی ایران زنده‌گی میکنم یک سال میشه از افغانستان اومدم کلاس ۸ استم چون بابا ندارم نمیتونم درست درس بخونم معدلم هم خوبه من میتونم برم ولی تو اونجا کسی رو ندارم و پول هم ندارم که هزینه کنم این چطور میشه میشه کمکم کنید خیلی ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کدوم کشور قصد دارید برید؟
      به عنوان یک خارجی باید هزینه تحصیل توی مدارس رو پرداخت کنید

  16. سحر کریمی گفت:

    سلام
    بنده تجربی خوندم ۲۲ سالمه افغانستانی هستم
    میخاستم در رشته دندونپزشکی در کشور آلمان ادامه تحصیل بدم
    پاسپورت هم دارم وبزودی مدرک زبان آلمانی در سطح B1 رو هم میگیرم
    میخاستم بپرسم آیا امکانش هست در آلمان ادامه تحصیل بدم؟؟
    هزینه مهاجرت وتحصیل چقدر میشه؟ ؟
    وغیر از این مدارکی که گفتم دگه چی لازم هست ؟
    خیلی ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      لطفا ابتدا مقاله تحصیل دندانپزشکی در آلمان رو مطالعه کنید
      اگر در ایران هستید، باید کنکور دندانپزشکی قبول بشید
      زبان هم باید حداقل B2 داشته باشید
      شهریه ها می تونه از حدود 1200 یورو به بالا باشه.
      شما باید حدود 11000 یورو هم توی حساب بانکی داشته باشید که بتونه هزینه زندگی شما رو شامل بشه

  17. Фахим Сарвари گفت:

    سلام
    من برای ایتالیا اقدام کردم بعد سال قبل دوستام رفته بودن مدارک رو به انکلیسی تحویل داده بودن و از اونا نخواسته بود که به ایتالیایی باشه بعد امسال اقدام کردم توی چک لیست گفته که به ایتالیایی باشه مثل سال قبل
    ترجمه لازمه یا نه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ملاک چیزی هست که توی چک لیست به شما داده شده

  18. فردی گفت:

    سلام من اهل افغانستان هستم و در ایران زندگی میکنم.
    پاسپورت معتبر دارم و ۱۳ سالمه.در نروژ یکی از اقوام زندگی می‌کنه و دوست دارم نروژ برم.نروژ نرخ بیکاری اش هم کمه.
    متاسفانه تمکن مالی ندارم برای رفتن.
    آیا امکان بورسیه رایگان هست؟؟
    و اینکه در دوره دبیرستان میشه رفت؟ یا حتما برای دانشگاه.
    میخوام کامپیوتر یا گرافیک بخونم.
    برای ایتلس هم دارم میخونم و تا دبیرستان میگیرم
    معدل امسالمم ۲۰ شده
    اینکه اقوامم اقوامم نروژ هست می‌تونه کمکم کنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      آیا اون فردی که در این کشور هست، می تونه شما رو حمایت کنه از نظر مالی؟
      در نروژ تحصیل به زبان نروژی انجام می شه و نیازی به مدرک زبان نیست برای دوره دبیرستان
      بله موثر هست و شما نیاز داریم که یک قیم قانونی در نروژ داشته باشید

  19. حسین گفت:

    سلام ، خسته نباشید.
    من دپیلم علوم انسانی روداروم وتافل هم داروم و در راه گرفتن مدرک C1 المانی ام ولی کارت امایش دارم ایاامکان مهاجرت هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر باید حتما پاسپورت داشته باشید. اگر قصد دارید به تحصیل در آلمان رو تجربه کنید، باید در ایران هم کنکور بدید

  20. محمدرضاصدیقی گفت:

    باسلام متشکر اره نمایی
    و اینکه دختر من متولد ایران هست کلاس ده اقامت خانوار ایران رو داریم میتونه
    برای ادامه تحصیل به آلمان اقدام کرد یاخیر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که پاسپورت داشته باشند، بله

  21. همااا گفت:

    سلام، ممنون از مطالب خوب تون،
    ببخشید من سوالی داشتم در مورد اعتبار گذرنامه برای ویزای تحصیلی فوق لیسانس۲ ساله،
    با توجه به اینکه من بورسیه اراسموس اروپا رو پذیرفته شده ام، و میخام برای ویزای تحصیلی دوساله فنلاند اقدام کنم و اعتبار پاسپورت من هم تا آخر سال ۲۰۲۴ هست، و در بورسیه ذکر شده که اعتبار پاسپورتم باید ۴ ماه بیشتر از کل دوره تحصیلم باشد، یعنی باید اعتبار تا اواخر ۲۰۲۵ باشد.
    ممکن هست راهنمایی کنید که آیا در فرایند گرفتن ویزا از سفارت فنلاند در تهران با مشکلی روبه‌رو میشوم؟؟؟
    و اینکه الان که سفارت در دست طالبان هست، میتونم اقدامی انجام بدم در جهت تمدید اعتبار پاسپورتم؟
    و همچنین برای مدارک هویتی، من تذکره و هیچ چیز دیگه ای به جز پاسپورتم ندارم، آیا این مسئله هم مشکل ساز خواهد بود؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که اطلاعاتی که برای دریافت بورسیه اراسموس گرفتید، با پاسپورت فعلی بوده، در صورتی که پاسپورت رو تغییر بدید، اون بورسیه هم از ارزش خارج میشه

  22. عاطفه گفت:

    سلام من افغانستانی ساکن ایرانم ، میخواستم بپرسم میتونم از ایران به کره جنوبی درخواست تحصیل بدم؟ در مقطع کارشناسی
    و این که چه مدارکی لازمه و تمکن مالیش چقدره؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تمکن مالی سال جدید هنوز اعلام نشده
      مدارک تحصیلی تمام مقاطع قبلی (3 سال آخر دبیرستان) بعلاوه ریز نمرات و پاسپورت معتبر کشور افغانستا

  23. شهرام علیزاده گفت:

    سلام خیلی ممنون بابت مقاله ای ک ارائه کردین من تا سال ۱۲ تو ایران خوندم مدرک دیپلم دارم معدلمم خوب هستش فقط مدرک زبان ندارم ایا بدون مدرک زبان میشه به کشوری درخواست پذیرش داد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر میشه پذیرش تحصیلی رو گرفت ولی مسئله اصلی این هست که برای ویزای تحصیلی شما به مدرک زبان نیاز خواهید داشت.
      در صورتی که برای دوره زبان مهاجرت کنید، به این مدرک نیازی ندارید

  24. سارا گفت:

    ‌سلام وقت بخیر
    من افغانم و توایران به دنیا اومدم و ویزای دانشجویی ایران رو دارم الانم ترم دو کارشناسی هستم.
    بعد الانم میخام بورسیه یه کشور خارجی دیگه مثل ایتالیا یا… بشم اونوقت میتونم؟اگه اره چکاری باید انجام بدم
    آیا میشه بورسیه شد و اونجا رایگان تحصیل کرد..؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله در ایتالیا میشه در روسیه هم این امکان برای شما وجود خواهد داشت. با ما تماس بگیرید، مشاورین ما شما رو راهنمایی می کنند

  25. هلیا جهان آرا گفت:

    سلام من اتباع هستم و اینکه پاسپورت ملی افغانستان رو ندارم و در ایران به دنیا اومدم و پاسپورت اتباع تو ایران دارم و اینکه من الان کلاس هفتم هستم و معدلم خوبه بد نیستش کلاس نهم اونموقع من میتونم اقدام به مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان رو کنم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید پاسپورت شما معتبر باشه که بتونید مهاجرت کنید.
      بله مشکلی نیست فقط باید یک نفر رو پیدا کنید که کفالت شما رو در انگلستان قبول کنه که می تونه مدیر مدرسه باشه

  26. Mehr Mirzaii گفت:

    سلام وقت بخیر من دانشجویی رشته مدیریت دولتی ترم ۶ تویی تهران هستم و میخوام بعد اتمام این دوره برای لسانس برم ایتالیا نمراتم اونقدر هم بد نیست میشه یه معلومات برام بدهید چیجوری اقدام کنم ممنون میشم🙏

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ریز نمرات رو باید از دانشگاه بگیرید و ترجمه کنید. بعد از اون مدرک زبان رو هم باید داشته باشید. لیست دانشگاه هایی که رشته شما رو ارائه می کنند رو هم استخراج کنید و بعد درخواست خودتون رو به صورت آنلاین به دانشگاه بفرستید.
      اگر تمایل داشته باشید می تونید با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما شما رو راهنمایی کنند

  27. مهدیه اکبری گفت:

    سلام من تا دوازدهم ت افغانستان درس خوندم امانتونستم تمومش کنم و تا نهم قبلا ایران درس خوندم میخوام بورسیه کره جنوبی بگیرم میشه راهنماییم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید دیپلم 12 ساله رو داشته باشید تحت هر شرایطی و در غیر این صورت امکان مهاجرت تحصیلی رو ندارید

  28. صدف علی زاده گفت:

    سلام
    من اتباع افغانی هستم مدت یک سال میشه ایران زندگی میکنم معدل نمرات ام ۲۰ هست کلاس دهم رو افغانستان خوندم ولی اینجا نتونستم ادامه تحصیل بدم
    میخاستم بدونم امکان دریافت بورسیه به کشور های مثل آلمان،فرانسه و یا انگلستان هست؟
    پاسپورت و مدارک لازم مثل مدرک زبان انگلیسی رو دارم
    ممنون میشم معلومات بدین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر شما باید تا آخر سال 12 رو بخونید و بعد از اون می تونید اقدام کنید برای تحصیل در این کشورها

    2. محمد گفت:

      سلام خسته نباشید پدر مادرم مال افغانستان هستند خودم ایران به دنیا اومدم آیا از رشته فنی حرفه‌ای هم میشه ادامه تحصیل داد برای کشورهایی مثل آلمان فرانسه یا کانادا

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        بله به شرط این که شما در رشته های مرتبط با فنی و حرفه ای تحصیل کرده باشید

  29. Mustafa گفت:

    سلام من اهل افغانستان هستم و یک سوال داشتم اینکه من مدرسه ام را در افغانستان به اتمام رساندم و الانم در مقطع کارشناسی دانشگاه امیرکبیر در رشته مهندسی کامپیوتر فناوری اطلاعات مصروف تحصیل هستم و اینکه تافل هم دارم الان میتوانم به کشورهای کانادا و امریکا یا انگلستان انتقال کردیدت یا انتقال واحد کنم بدون تمکن مالی آیا امکان تحصیل رایگان برایم امکان داره اونجا یا خیر؟؟؟تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      انتقال ممکن نیست و خیلی خیلی سخت شما رو مورد پذیرش قرار می دن ولی می تونید اگر شرایط سنی مناسب دارید، مجدد برای کارشناسی اقدام کنید

  30. هلال گفت:

    سلام
    تشکر اﺯ معلومات تان
    من پاسپورت ندارو ولى ميخواهم در دانشګاهاى ايران
    يک رشته بخوانم
    امکان داره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسئله رو باید از دانشگاه ها پرس و جو کنید که چه مدارکی برای ثبت نام شما نیاز دارند

  31. ممحمد گفت:

    سلام
    خسته نباشید، خیلی ممنونم بابت این سایتتون و همینطور از مشاوره هایی که بازگو میکنید.
    من اتباع افغانستانیَم و اینکه ، من امسال دبیرستان: سال یازدهم ریاضی فیزیک هستم، و مدرک زبان آیتلس هم دارم، آیا کشور هایی هستند که با دیپلم معدل خوب و مدرک زبان آیلتس بورسیه کنند بدون تمکن مالی و کلا، رایگان.؟ و اینکه من باید برای بورسیه گرفتن چکار هایی انجام دهم از صفر تا صد.
    مرصی از اینکه وقت گرانبهاتونو به ما اختصاص میدین🙏

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید در روسیه و ایتالیا بورسیه بگیرید. البته که برای گرفتن ویزا، باید تمکن مالی هم داشته باشید.
      بورسیه ها متفاوت هست و نمیشه به راحتی در این کامنت به شما جواب داد. با مشاورین ما تماس بگیرید، شما رو راهنمایی می کنند

    2. nx گفت:

      سلام روزتون بخیر و خسته نباشید فراوان به مقاله مفیدتون
      من سال یازدهمم تجربی هستم با معدل ترم اول ۱۷.۵ و دارای پاسپورت معتبر و تمکن مالی (و یه سوال پول باید تو حساب ایران باشه یا کشور مقصد) و زبان انگلیسی متوسط و قصد دارم برای بورسیه رایگان کشور المان درخواست بدم
      سوال اول:شرایط و شانس بورسیه رو دارم البته قراره به طور فشرده زبان و شروع کنم تا سال دوازدهمم
      سوال دوم:ازمون ورودی دانشگاه برای رشته پزشکی در حد کنکور ایرانه یا اسانتر
      و سوال اخر اینکه بیمه دانشجویی ۳۰۰۰۰ دلارو بابد پرداخت کنیم همون ابتدا

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        اگر می خواهید توی آلمان درس بخونید، تمکن مالی شما باید توی آلمان باشه.
        برای آلمان بورسیه مالی وجود نداره و شما نمی تونید انتظار داشته باشید که اون رو دریافت کنید. شهریه شما کم هست و بورسیه خاصی وجود نداره که بخواهید ازش استفاده کنید.
        برای بیمه، این مبلغی هست که بیمه پوشش می ده و نیاز نیست که شما 30000 یورو پرداخت کنید تا اینقدر بیمه بشید. این مبلغ پوشش بیمه هست. شما خیلی هزینه ناچیزی در برابر این مبلغ پرداخت می کنید.
        کنکور ایران رو باید حتما قبول بشید. هر رشته ای رو دانشگاه دولتی قبول شدید، همون رو می تونید در آلمان بخونید.
        شما می تونید تحصیل پزشکی در ایتالیا رو انتخاب کنید که به مراتب ساده تر هست و فقط یک آزمون ورودی داره

  32. زیبا حسنی گفت:

    سلام من سال ۱۱ حسابداری ام و می خوام بورسیه ایتالیا یا فرانسه رو بگیرم امکانش هست و چه موقعی برای درخواست بورسیه اقدام کنم پاسپورت دارم‌ و

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تا زمانی که مدرک دیپلم رو دریافت کردید، نمی تونید اقدام کنید. ایتالیا بورسیه های بهتری داره ولی فرانسه خیلی سخت به شما بورسیه می ده.
      بهتر هست که ایتالیا رو برای تحصیل مقطع کارشناسی انتخاب کنید

  33. فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر من پایه دهم تجربی هستم و تالان نمراتم خوب بوده بالای ۱۹ و ایران بدنیا اومدم تحصیل کردم ولی مدرک معتر ندارم امکان بورسیه هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      منظورتون از مدرک معتبر چی هست؟
      اگر پاسپورت منظورتون هست که باید دریافت کنید.
      اگر منظورتون از طرف مدرسه هست که در پایان سال 12 به شما داده میشه

  34. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید من پایه دهم تجربی هستم و اینکه معدلم و درسام تا به الان خوب بوده ولی ی مشکلی هست من مدرک معتبری ندارم ولی در همین ایران بدنیا اومدم و تحصیل کردم امکان بورسیه هم هست که بتونم از الان براش برنامه ریزی داشته باشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما در کشورهایی مثل ایتالیا شانس بالایی دارید ولی هیچ کشور دیگه نیست که به صورت تضمینی به شما بورسیه بده

  35. مسیح محمدی گفت:

    سلام. ببخشید من دانش آموز رشته معماری داخلی هنرستان هستم. میخواستم بدونم برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا چگونه اقدام کنم؟. نمراتم چجوری باید باشه؟. آیا راهی هست؟ من در ایران به دنیا اومدم و کارت اقامت موقت دارم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اول اینکه حتما باید پاسپورت داشته باشید.
      دوم این که نمرات شما هرچقدر بالاتر باشه، شانس دریافت پذیرش شما بیشتر هست.
      زمانی که تحصیل شما به پایان رسید، مدارکتون و نمراتتون رو باید ترجمه کنید و برای دانشگاه های آمریکایی بفرستید. اگر پذیرش برای شما صادر شد، می تونید برای ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنید

  36. معصومه گفت:

    سلام وقت بخیر من اتباع هستم و درایران زندگی میکنم دوزادهم انسانی هستم و معدلم ۱۸ یا۱۸.۵هست و اقامت ایران رو دارم آیا میتونم بورسیه بگیرم برای تحصیل در کشور آلمان یا ایتالیا یا سوئد.؟ به نظر شما کدوم کشور برام مناسب تر هست. ممنون میشم جواب بدید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حال حاضر می شه گفت که ایتالیا شانس بیشتری برای درخواست شما داره و سوئد کمترین مقدار. در سوئد در مقطع کارشناسی شما باید به زبان سوئدی تحصیل کنید و این هم یک مشکل دیگه هست

  37. محمدرضا گفت:

    سلام من دانش آموز افغانی ۱۲دهم انسانی هستم برای رفتن به ایتالیا چه شرایطی نیاز هست معدل هم بالا ۱۷بوده و الان ساکن کشور ایرانم و پاسپورت دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط اولیه رو همگی دارید.
      مدارک پایان دوره دیپلمتون رو باید ترجمه کنید تا بتونید شرکت کنید. توی بعضی از دانشگاه های نیازی به مدرک زبان ندارید ولی برای بعضی از دانشگاه باید مدرک زبان داشته باشید.
      از طرفی باید ببینید رشته شما به زبان انگلیسی ارائه میشه یا خیر. همچنین باید در نظر داشته باشید که ممکن هست بعضی از رشته ها آزمون ورودی هم داشته باشه.
      توصیه می کنم با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  38. ErenJaegar گفت:

    سلام خسته نباشید من اتباع افغان هستم در ایران سال دوازدهمم و کارت آمایش دارم میخوام برای ادامه تحصیل سوئیس یا کانادا یا آمریکا یا آلمان برم کدوم بهتره راحتره باید چکاری انجام بدم شرایط قبولی چیه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سوئیس بسیار سخت گیرانه انجام می ده.
      در صورتی که تمکن مالی کافی داشته باشید، می تونید کانادا رو انتخاب کنید و بعد از اون آمریکا
      آلمان هم شرایط خوبی داره.
      البته در صورتی که پاسپورت نداشته باشید، نمی تونید مهاجرت کنید.

  39. محدثه حیدری گفت:

    سلام من اتباع هستم و فعلا در کشور ایران زنده گی میکنم من الان پایه دوازدهم رو تموم کردم و مدرک دیپلم را دارم و در دبیرستان نمره معادلم بین ۱۸ تا ۱۹ هست و در رشته طراحی (نقاشی) درس خوندم ولی در حال حاضر پاسپورت افغانستان رو ندارم و مدرک اقامت ایران رو دارم میخوام بورسیه کره جنوبی رو بگیرم برای اینکه بورسیه اونجا رو بدست بیارم، باید چه مراحلی رو بگذرونم؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اول از همه این که شما برای مهاجرت به هر کشوری، ، حتما باید پاسپورت رو داشته باشید.
      دوم این که هیچ تضمینی نیست که شما بتونید بورسیه کره جنوبی رو بگیرید حتی اگر معدل کامل ارائه کنید. در مقطع کارشناسی هم شانس دریافت بورسیه خیلی کمتر میشه

  40. اسحاق علی نجیب زاده گفت:

    باعرض سلام خسته نباشید من یکی از بچه های اتباع افغانستان هستم دوازده رو خوندم افغانستان چند مدت معلم هنر خطاطی بودم بعد از تحولات سیاسی که در افغانستان رخ داد متاسفانه از طرف حکومت امارت تهدید به قتل شدم اومدم ایران آیا واجد شرایط بورسیه تحصیلی هستم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنید و به صورت رایگان تحصیل کنید.

  41. Mahtab گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دانش اموز یازدهم تجربی هستم و پاسپورت ایران رو دارم برای بورسیه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا در راستای رشته ایی که دارم باید مدارک تحصیل سال دوازدهم رو به دانشگاه های این کشور ارسال کنم ؟ یا همین امسال هم می تونم اقدام کنم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید سال 12 که رسیدید اقدام کنید. مدارک تحصیلی شما کامل باید ترجمه بشه و در اختیار دانشگاه قرار بگیره و شما هنوز مدرک سال 11 رو هم در اختیار ندارید.
      اول باید از دانشگاه پذیرش بگیرید، بعد اقدام کنید برای بورسیه

  42. مجتبی گفت:

    سلام روز بخیر
    من اتباع هستم و درحال حاضر دیپلمم رو گرفتم و میانگین معدلم در ۳ سال آخر ۱۸ الی ۱۹ بوده و در کنکورم قبولی رشته کامپیوتر اوردم اما ب دلایلی دانشگاه ثبت نام نکردم و پشت کنکور موندم خواستم بدونم که امکان دریافت بورسیه برای من با این شرایط وجود داره؟ممنون میشم راهنماییم کنید برای دریافت بورسیه چطور اقدام کنم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر برای ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنید، شانس بالایی برای دریافت بورسیه تحصیلی خواهید داشت.

  43. امیر مهدی طهماسبی گفت:

    سلام آقا خسته نباشید
    من دانش آموز اتباع هستم دهم تجربی معدل دارستان ۱۸.۵شد البته یه میزان افت تحصیلی داشتم در طول دوران تحصیل باید حداقل و حداکثر چه نمراتی داشته باشم برای مقصد تحصیلی آلمان(یا هر کدوم با شرایطم مطلوب باشه ) و شرایط گواهی تمکن مالی اگر نداشته باشم چی خانواده من فقیر هستند(آیا راهی در این مورد هست؟) من میخوام به جایی برسم یه راهنمایی کامل و مختصر بکنید که من باید چجوری برنامه ریزی کنم و چه اقداماتی در آینده برای شرایط پذیرش بهتر انجام بدم؟(نمی‌دونم مثل مقاله و شرکت تو کنفرانس های بین المللی و… .) با تشکر از شما و همکاران گرامی تون فقط میشه جواب همینجا بدید چون شاید سوال بعضی ها باشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای مهاجرت به آلمان شما نیاز دارید که در حدود 10300 یورو در حساب بانکی خودتون داشته باشید که مبلغ زیادی هست. اگر این برای شما ممکن نیست، بهتر هست مهاجرت به ایتالیا رو در نظر داشته باشید

  44. فهیمه محمدی گفت:

    سلام وقت بخیر من افغانم ولی ایران زندگی میکنم امسال دوازدهمم رشته طراحی لباس با معدل ۱۹.۶۰ امکان گرفتن بورسیه از کشور کانادا هس ؟ و اینکه اقامت ایران ندارم باید چیکار کنم ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما امکان دریافت بورسیه دارید ولی این که بهتون قول بدیم که قطعی بورسیه می شید، وجود نداره و شاید نهایتا بتونید کمک هزینه بگیرید یا از وام های دانشجویی استفاده کنید.
      برای ویزای تحصیلی کانادا، هم از کشوری اقدام کنید که اقامتش رو دارید. با این حال وقتی می فرمایید در ایران تحصیل کردید، احتمالا اقامت موقت رو دارید!

  45. فاطمه احمدی گفت:

    سلام
    من دانش آموز سال دهم رشته انسانی هستم.
    خواستم بدونم شرایط بورسیه رشته های حقوق و مدریت بازرگانی چطوریه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      لطفا بفرمایید مقصد تحصیلی شما کجا هست؟

  46. Armin گفت:

    سلام من اتباع هستم دانش آموز سال دوازدهم رشته ریاضی فیزیک برای مهاجرت تحصیلی به آلمان باید به فکر چه چیزایی باشم غیر از تمکن مالی مثلاً نمره مدرسه مهم تر است یا رتبه کنکور ؟من پاسپورت افغانستان را دارم ولی ویزا ندارد میتوانید راهنماییم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما هر رشته ای که کنکور ایران قبول بشید، می تونید برید آلمان همون رو ادامه بدید

  47. قربانی گفت:

    سلام ببخشید من ترم اول شیمی کاربردی الزهرا هستم میخوام بورسیه پزشکی بگیرم
    چه کشوری بورسیه پزشکی میده که تمکن مالی نداشته باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      همه کشورها برای این که به شما ویزای تحصیلی بدن، حتما تمکن مالی رو می خوان اما شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا و روسیه و همچنین ترکیه از این نظر بهتر هست.

  48. مرتضی گفت:

    سلام خیته نباشید من اتباعم
    اینکه میگید بورسیه برای تحصیل در ایتالیا راحتره تا بقیه کشورها، چه مدارمی برای بورسیه در ایتالیا نیازه و اینکه با دیپلم ریاضی هم میشه بورسیه شد
    ممنونم از همکاریتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید با این رشته هم ثبت نام کنید در پروسه دریافت بورسیه.
      در حال حاضر مدارک مالی (فیش حقوقی سرپرست، گواهی محل اقامت مثل کرایه یا سند مالکیت) و امسال اون مورد نیاز هست

  49. محمد گفت:

    سلام درود بر شما
    ممنون از همکاری ها و لطفتون که چنین مشاوره هایی در زمینه ی بورسیه که آینده یه فرد رو تضمین میکنه به مخاطبان ارائه میدهید،
    من دانش آموز یازدهم رشته ریاضی هستم، برای اینکه بیتونم بورسیه کشور های کانادا یا آلمان را در مقطع دانشگاه بگیرم باید از الان بنظر شما چه برنامه هایی داشته باشم، و اینکه با رتبه برتری در کنکور نیز میشه بورسیه اون دو کشور را بدست آورد ، ممنون میشم همکاریم کنین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ممنون از لطف شما
      در نظر داشته باشید که دریافت بورسیه تحصیلی در این کشورهایی که اسمشون رو اوردید، قطعی نیست و ممکن هست که نتونید بورسیه دریافت کنید.
      هر چی معدل شما بهتر باشه قطعا شانس دریافت بورسیه هم برای شما بیشتر می شه. اگر دنبال این هستید که رایگان تحصیل کنید، تحصیل در آلمان گزینه بهتری هست برای شما ولی برای گرفتن ویزای تحصیلی آلمان باید در حدود 10500 یورو توی حسابتون باشه.
      کشوری مثل ایتالیا هم وجود داره که به شما فرصت تحصیل کاملا رایگان با بورسیه رو اعطا می کنه. توصیه می کنم با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

      1. حنا گفت:

        سلام من اتباع هستم
        در ایران زندگی می کنم و می خوام بورسیه هنر طراحی را در ایتالیا بگیرم من کلاس نهم هستم و سطح معدلم شانزده و نیم هست است و پاسپورت دارم
        باید تا دانشگاه صبر کنم

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          مشکلی از این بابت برای شما نیست. فعلا این قوانین برای ویزای تحصیلی ایتالیا وجود داره و باید دید در 3 سال آینده که شما می تونید اقدام کنید، چه تغییراتی رخ می ده

  50. رحیمه گفت:

    سلام من اتباع هستم و رشتم ریاضیه
    میخاصتم لطف کنید بهم بگین که برای بورسیه کدوم کشور بهتره و دانشگاه دولتی داره ینی هزینه تحصیلو کااج بدن یا هزیمه مناسبی دارن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهتر هست شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا رو برای خودتون فراهم کنید

  51. رحیمه گفت:

    سلام من اتباع هستم و رشتم ریاضیه لیسانس مهندس شیمی از دانشگاه اصفهان دارم
    میخاصتم لطف کنید بهم بگین که برای بورسیه کدوم کشور بهتره و دانشگاه دولتی داره ینی هزینه تحصیلو کااج بدن یا هزیمه مناسبی دارن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کشورهای ایتالیا و روسیه بهترین شرایط رو برای شما ایجاد می کنند

  52. احسان گفت:

    سلام و وقت بخیر خدمت شما من ۱۹ سالمه ساکن تهران هستم دیپلم دارم و در حال درس خواندن در دانشگاه در رشته مهندسی کامپیوتر هستم بنده می خواهم برای فرانسه ویزای تحصیلی بگیرم میشه توضیح بدید که هزینه بورسیه و روش گرفتن بورسیه به چه شکل هست ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کشور فرانسه به طور کلی بورسیه نداره و شما باید از دانشگاه های این کشور به طور مجزا درخواست بورسیه داشته باشید.
      با توجه به این که هزینه های تحصیل در فرانسه نسبتا مناسب هست، کمتر دانشگاه های این کشور بورسیه ارائه می کنند اما اگر معدل خوبی داشته باشید، می تونید پذیرش بورسیه هم بگیرید.
      برای ویزای تحصیلی فرانسه شما باید اول از دانشگاه مورد نظر خودتون پذیرش بگیرید و بعد مدارکتون رو به سفارت ارسال کنید تا به شما ویزا داده بشه.

  53. زهرا گفت:

    سلام خسته نباشید من دانش آموز افغانستانی رشته ریاضی تو ایران هستم آیا بعد از کنکور میتونم برای تحصیل تو رشته نرم افزار کامیپوتر تو آلمان اقدام کنم؟ که البته تمکن مالی نیاز نداشته باشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه آلمان بدون تمکن مالی هیچ کس رو نمی پذیره.
      شما می تونید مهاجرت به ایتالیا رو انتخاب کنید که به شما بورسیه می ده

      1. زهرا گفت:

        سلام به جزء ایتالیا کشور دیگه ای هست که تمکن مالی نیاز نداشته باشه

        1. امیر جلالی گفت:

          روسیه هم بورسیه می ده ولی بقیه کشورها همه تمکن رو نیاز دارند.
          البته همین کشورها هم برای اینکه به شما ویزا بدن باید ابتدا یک مبلغی در حساب شما باشه

  54. عزیزه گفت:

    سلام من افغان هستم و ۱۲ سال در ایران درس خوندم ودیپلم انسانی دارم
    من پاسپورتم ویزای اقامت ایران هست
    می تونم برا رشته مدیریت بازرگانی در کشور آلمان
    دانشگاه آکسفورد. اقدام کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که پاسپورت در اختیار دارید، مشکلی برای مهاجرت نخواهید داشت ولی اگر کارت آمایش دارید، نمی تونید اقدام کنید.
      دانشگاه آکسفورد هم در انگلستان قرار داره و برای دریافت پذیرش باید رزومه خیلی قوی داشته باشید

  55. Rose گفت:

    من ۲۰سالمه دوساله که فارغ‌التحصیل شدم رشتم کامپیوتر کاردانش بوده دیپلم 12ساله دارم میتونم درخواست بدم برای رشته هنر به کانادا؟ میشه راهنماییم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی ندارید و می تونید اقدام کنید اما این که می گید هنر، باید مشخص کنید دقیقا چه رشته ای می خواهید مطالعه کنید. بعضی از رشته ها نیاز به ارائه کارهای قبلی داره، بعضی ها ممکن هست آزمون ورودی داشته باشه و بعضی ها هیچ آزمونی نداره. برای اینکه بتونید مسیر مهاجرت به کانادا رو به درستی طی کنید، باید اطلاعات مربوط به رشته خودتون رو از سایت هر دانشگاه مجزا استخراج کنید یا با مشاورین ما در تماس باشید.

  56. صدیقه سادات حسینی گفت:

    سلام خسته نباشید ممنون از اطلاع رسانی خوبتان ببخشید من افغان هستم ساکن ایران فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی هستم می خوام برای ارشد به کشور کانادا اپلای بدم نمیدونم از کجا باید شروع کنم و اینکه معدل در چه حد باشه درصد قبولی بیشتر می شود و اگر درخواست قبول شد می تونم همسر و فرزندانم رو هم با خودم ببرم ؟ ممنون می شم راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در کانادا دانشگاه های بسیار زیادی در دسترس شما خواهند بود و شما می تونید بالاخره در یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش رو بگرید ولی هرچه معدل شما بالاتر باشه، انگیزه نامه بهتر بنویسید و غیره شما شانس بیشتری برای دریافت پذیرش از دانشگاه های بهتر خواهید داشت.
      در صورتی که بودجه کافی داشته باشید و بتونید تمکن مالی خودتون رو بالا ببرید، می تونید مهاجرت به کانادا رو به صورت همزمان تجربه کنید

  57. Zarin Asghari گفت:

    درود برشما
    من تبعه افغانستان هستم، مدرک لیسانس از افغانستان گرفتم و ارشد درایران دانشگاه اصفهان رشته روابط بین‌الملل درحال خواندن هستم هنوز ارشد تمام نکردم، میخواستم برای دکترا در یکی از کشور های اروپایی درخواست بدهم، زبان انگلیسی فعلا در حدی متوسط است اما در حالی عالی کردن زبانم هستم، لطف کرده رهنمایی کنید که کدام کشور و دانشگاه برای من مناسب است و چی شرایط برای این مقطع برای پذیرش وجود دارد، بورسیه هم میتوانم بگیرم؟
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که محدودیت کشور برای خودتون ایجاد نکنید، این فرصت رو دارید که رزومه و پروپوزال خودتون رو در اختیار اساتید مختلف قرار بدید و در این صورت شما مسیر ساده تری برای مهاجرت خواهید داشت.
      دقت کنید که مقطع دکترا باید رشته مرتبط با دوره کارشناسی رو انتخاب کنید.
      کشورهای آمریکا و کانادا و ایتالیا، انگلستان، استرالیا و این دست کشورها در صورتی که رزومه خوبی داشته باشید، حتی فول فاند که شامل هزینه زندگی هم میشه به شما می دهند

  58. امیری گفت:

    سلام وقت بخیر من اتباع افغانستان هستم ولی متولد و مقیم ایران و دیپلم رشته شبکه و نرم افزار امسال تازه دریافت کردم بانمرات عالی و دارای پاسپورت اقامتی معتبر نیز هستم و بعد از سپری کنکوردانشگاه هم قبول شدم.. میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل در کشور اتریش یا آلمان چه پروسه ای رو باید انجام بدم مدرک زبان هم هرچی لازم باشه رو میتونم بگیرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید یک دانشگاه در آلمان یا اتریش برای خودتون پیدا کنید و متوجه بشید که چه زمانی رو برای ارسال مدارک در نظر گرفتند.
      مدارک رو مطابق با خواسته دانشگاه آماده کنید و حداکثر تا تاریخ مشخص شده از طریق سایت برای دانشگاه بفرستید و منتظر باشید تا جواب نهایی به شما داده بشه

  59. علی گفت:

    سلام و عرض خداقوت به خدمت رسانی تان
    بنده دیپلمم از افغانستان، کارشناسی فقه و معارف اسلامی داشته و کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی از جامعه المصطفی را دارم میگیرم
    دارم زبان انگلیسی هم کار میکنم
    تصمیم دارم دوره دکتری روانشناسی را در یکی از کشورهای اروپایی یا کانادا بگیرم، به نظر شما امکان دارد این مورد برا من؟ و دقیقا شرایط ویژه اش چیه؟
    برای ویزای تحصیلی آلمان، معرفی یک یا دو استاد آلمانی الزامی است؟
    ممنونم از لطف تان

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به طور کلی برای تحصیل دکترا در خارج از کشور، نیاز خواهید داشت که معرفی نامه دریافت کنید.
      برای تحصیل در مقطع دکترا، مدرک کارشناسی شما ملاک در نظر گرفته میشه و باید در رشته مرتبط با آن تحصیل کنید و خیلی سخت میشه اگر به مقطع کارشناسی ارشد توجه کنید

  60. محدثه گفت:

    سلام وقت بخیر من افغان هستم کلاس ۱۲ هستم نمرات معدلم ۱۹ونیم به بالا هست رشته معماری داخلی میخونم میخام بورسیه دانشگاه معماری در ایتالیا رو بگیرم میشه شرایطش رو بگین و اینکه درصد اینکه بتونم برم ایتالیا چقدر هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای این که بتونید در ایتالیا به تحصیل رشته معماری مشغول بشید، باید آزمون ورودی شرکت کنید.
      اگر آزمون رو با موفقیت پشت سر بگذارید، می تونید اقدام کنید برای پذیرش تحصیلی ایتالیا در دانشگاه مورد نظر خودتون اقدام کنید.
      شما می تونید بعد از این مرحله اقدام کنید برای بورسیه و بعد از اون وقت دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا هست.
      شما شانس خوبی دارید با توجه به بالا بودن معدل و همینطور سن مناسب

  61. ali گفت:

    سلام ممنون از مطالب خوبتون، اگه یه دانشجوی افغان از یکی از دانشگاه های امریکا بتونه پذیرش بگیره برای گرفتن ویزا باید بره ترکیه؟ در اون صورت باید از ترکیه اول ویزا بگیره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله دقیقا همین مسیر برایمهاجرت به آمریکا باید طی بشه

  62. آرش گفت:

    با سلام
    امیدوارم خوب و سلامت باشید

    من تبعه افغانستان هستم و فعلا در کابل، افغانستان
    زندگی میکنم و در یک دانشگاه در شهر برلین آلمان برای آپریل سال ۲۰۲۳ در رشته فوق لیسانس مدیریت مهندسی قبولی گرفتم و نظر به شرایط افغانستان و نبود سفارت آلمان در افغانستان میخواستم در سفارت آلمان در تهران برای ویزای دانشجویی اقدام کنم.

    آیا امکان این کار هست و اگر هست باید چطور وقت سفارت بگیرم چون باید برای ویزای ایران هم اقدام کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید تحقیق کنید که کار شهروندان افغانستان رو سفارت کدام کشور انجام می ده. شاید نیاز باشه به کشور دیگه ای مهاجرت کنید که متاسفانه بنده در این زمینه اطلاعی ندارم.
      شما می تونید از سایت سفارت آلمان وقت رو رزرو کنید و مدارکی که لازم دارید رو هم به طور کامل بررسی کنید

  63. طاهری گفت:

    سلام وقت بخیر. من مهاجر افغانستانی ساکن ایران هستم. تمکن مالی حدود ۴۰۰ میلیون دارم. از بین مدارک‌ شناسایی، یک کارت آمایش و شناسنامه افغانستانی (تذکره) دارم. اما به دلیل شرایطی که در دولت افغانستان پیش اومده فعلا نمیتونم درخواست پاسپورت افغانستانی بدم. میخواستم بدونم بدون پاسپورت میشه برای مهاجرت تحصيلي اپلای کرد؟ اگر خیر، جایگزینی وجود داره؟ ممنون میشم راهنماییم کنید. با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما تنها در صورتی می تونید درخواست مهاجرت به خارج از کشور رو داشته باشید که پاسپورت رسمی ارائه کنید

  64. فرزانه گفت:

    سلام من ۲۲سالمه و دیپلم کامپیوتر از کاردانش دارم
    پیش دانشگاهی نخوندم اما نمرات هنرستانم خوبه
    میخواستم بدونم با این شرایط برای چه کشوری میتونم برای بورسیه رایگان اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تقریبا هیچ کشوری! شما باید دیپلم 12 ساله داشته باشید

  65. راحله گفت:

    سلامم. روز بخیر من ۲۲ سالمه مقطع کارشناسی مدیریت بازرگانی قبلا برای تحصیل در خارج زیاد رفتم موسسات مختلف ولی متاسفانه گفتن نمیتونم از ایران برم من پاسپورت دانشجویی. دارم برا کشور سوئیس میخوام اقدام کنم از نظر مالی مشکل ندارم ولی زبان انگلیسی بلدم اما المانی یا فرانسوی بلد نیستم بعد نامزد من تو سوئیس هست من میتونم اقدام کنم یا برا ویزا تحصیلی یا پیوست شرایطش چطوریه میشه بگید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای سوئیس نمی تونید اقدام کنید متاسفانه.
      برای شما بهترین روش این هست که نامزدتون ویزای الحاق برای شما ارسال کنن.

  66. فاطمه گفت:

    سلام ممنون از مطالب خوبتون
    من 22 سالمه و فارغ تحصیل کارشناسی فیزیک از دانشگاه زنجانم با معدل 17.21
    چند تا سوال راجع به اپلای دانشجویان افغان داشتم
    اول اینکه تو مرحله صدور ویزا بین مدارک لازم برای ماها وجود تذکره هم نیاز هست ؟
    دوم اینکه ماهایی که ساکن ایرانیم بعد از پذیرش از دانشگاه مورد نظر (آلمان)برای درخواست ویزا باید به همون سفارت آلمان در تهران مراجعه کنیم یا جای دیگه ای ؟
    سوم اینکه برای مقطع ارشد آلمان ریز نمرات و معدل کارشناسی مهم تره یا دبیرستان ؟چون نمرات دبیرستانم خیلی جالب نیست معدل پیش دانشگاهیم13عه دیپلمم در همین حد.
    ولی ریز نمرات کارشناسی و دروس تخصصیم بالاست میترسم بخاطر نمرات دبیرستان پذیرشم به مشکل بخوره.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که منظورتون از تذکره مدارک شناسایی هست، بله نیاز خواهد بود.
      در صورتی که اقامت قانونی ایران رو دارید، بله باید از سفارت آلمان در ایران استفاده کنید
      نمرات دوره دانشگاه شما مهم تر هست

  67. معظمه صدیقی گفت:

    سلام مه معظمه هستم در کابل زنده گی میکنم سال گذشته فارغ صنف دوازدهم شدم و حالی تصمیم دارم در آلمان ادامه تحصیل بتم و از نظر مالی هم نامزدم در آلمان است حمایتم میکنه یگانه مشکلم لسان است که میتوانم در یک مدت کوتا لسان هم یاد بگیرم و پاسپورت هم هنوز ندارم ولی کار های پاسپورتم در جریان است به همین زودی ها میگیرم به نظر شما امکانش اس برم آلمان ادامه تحصیل بتم و یا خیر؟ و اگر هست چگونه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نامزد شما می تونه یک دعوتنامه برای شما ارسال کنه و شما برید آلمان (باید حتما پاسپورت داشته باشید).
      شما برای این که بتونید از دعوتنامه همسرتون استفاده کنید باید زبان (لسان) آلمانی را در سطح A1 بلد باشید.
      زمانی که وارد آلمان شدید، می تونید برای تحصیل در این کشور اقدام کنید.
      باید در آلمان زبان آلمانی رو تا سطح B2 یاد بگیرید و مدرک آن را داشته باشید

  68. Sanaz گفت:

    سلام وقت به خیر. ببخشید من ۱۹ سالمه دیپلم تجربی با معدل ۱۹.۵ دارم و افغانستانیم ولی ایران به دنیا اومدم و بزرگ شدم و کارت آمایش دارم. میخوام بدونم امکانش هس بتونم یه کشور خارجه بورسیه شم و با حداقل هزینه بتونم پزشکی بخونم؟ راستش میخواستم همینجا ایران بخونم ولی شهریه ها (حتی دانشگاه آزاد) خیلی زیاده و واقعا از پسش بر نمیام. وضع مالی مون ضعیفه. ممنون میشم راهنمایی کنید برا چه کشوری شانس بورسیه پزشکی زیاده.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر دنبال این هستید که تقریبا رایگان تحصیل کنید و بورسیه تحصیلی دریافت کنید، باید تحصیل پزشکی در ایتالیا رو انتخاب کنید. برای این که به این خواسته برسید باید آزمون ورودی رو شرکت کنید حتما

  69. زینب گفت:

    سلام من حدود ۱ سال دیگه دانشگاه میرم
    من افغان مقیم ایران هستم و همینجا متولد شدم و پاسپورت دارم ولی پاسپورتم جدا نیس سرپرست دارم باید حتما پاسپورتم جدا بشه؟و هزینه تحصیلی خیلی زیاد میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله باید پاسپورت مستقل داشته باشید.
      بستگی داره کدوم کشور رو برای تحصیل انتخاب می کنید

  70. Negineh miri گفت:

    با عرض سلام
    من ۱۷ ساله هستم و در ایران زندگی میکنم کلاس دهم هستم و رشته حسابداری انتخاب کردم
    زیان انگلیسی هم فوله و زبان آلمانی هم در حد کمی بلدم
    برگه ی آمایش هم دارم
    از نظر شما به کدام کشور مهاجرت کنم بهتر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در ابتدا باید عرض کنم که شما باید پاسپورت داشته باشید و با کارت آمایش نمی تونید مهاجرت کنید.
      عوامل متعددی وجود داره که شما می تونید به کمک اون ها این مسیر رو طی کنید و کشور مورد نظرتون رو انتخاب کنید.
      لطفا با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

  71. Lela گفت:

    سلام وقت بخیر برای شخصی که ۳۰سالشه و رشته ی کامپیوتر در دانشگاه پیام نور خونده شانس بورسیه یا تحصیل در کانادا هست ؟ معدل لیسانس چند به بالا لازمه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه های کانادا بورسیه های زیادی توی مقطع کارشناسی ارشد ارائه می کنند. باید دانشگاه خودتون رو انتخاب کنید و شرایطش رو بررسی کنید

  72. Baran گفت:

    سلام من ۲۴ سالمه ولیسانس حسابداری دارم درایران درس خوندم ومعدل دیپلمم بالای ۱۶و لیسانسم بالای ۱۷وتازه زبان آلمانی روشروع کردم وبه سطح A2رسیدم.چه موقع بهتره درخواست بدم برای ویزای تحصیلی آلمان واینکه بدون تمکن مالی میشه کسی ازآلمان تعهد بده که مخارج زندگیه منو به عهده میگیره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدرک B2 زبان آلمانی داشته باشید تا بتونید پذیرش بگیرید.
      برای تمکن مالی هم اگر ایشون رسما حمایت مالی شما رو بپذیرن می تونید از تمکن مالی ایشون استفاده کنید

  73. زینب گفت:

    سلام من سال ۹۱ ترک تحصیل کردم و الان ۲۸ سالمه تا دوم تجربی خوندم میخوام ادامه تحصیل بدم و برای بورسیه بخونم
    و اینکه میخوام تغییر رشته بدم ایا امکانش هست که برای بورسیه قبول بشم یا نه؟ و. اینکه کارت امایش دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید ابتدا مدرک دیپلم 12 ساله رو دریافت کنید و بعد اقدام کنید برای ادامه تحصیل
      دقت داشته باشید که بدون پاسپورت امکان مهاجرت ندارید.
      برای کدوم کشورها قصد اقدام دارید؟

  74. رضایی گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه میخوام برم یازدهم.رشتم تصویر سازی هست.ولی میخوام بعد ازینکه دیپلم گرفتم دانشگاه رشته طراحی لباس بخونم.میتونم با اون دیپلم بورسیه تحصیلی کره جنوبی بگیرمبرای طراحی دوخت؟الانم دارم یه جا دیگه کلاسای خیاطی میرم که دیپلم خیاطی بهم میدن. اگه نمیتونم با اون دیپلم طراحی لباس بخونم میتونم با این دیپلم که تو مدرسه نبوده طراحی لباس بخونم و بورسیه بگیرم؟
    واینکه منظورتون از پاسپورت اینکه خودمون جدا پاسپورت داشته باشیم یا اونی که با خانوادمون هست؟
    بورسیه برام خیلی مهمه میتونم بورسیه ای بگیرم که همه مخارجمو بده. برای کره جنوبی یا هر کشوری که بورسیه های بهتری داشته باشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما با اون دیپلم هم می تونید اقدام کنید برای تحصیل.
      سوال اول رو باید اینطور پاسخ داد که کره جنوبی بورسیه قطعی نداره در نتیجه نمی شه به شما قول داد که حتما بورسیه می شید.
      سوال دوم این که بعد از 18 سال، شما باید پاسپورت جداگانه داشته باشید و نمی شه با پاسپورت خانواده تشریف ببرید.
      در صورتی که کشور برای شما مهم نیست بهتره ایتالیا رو انتخاب کنید که بورسیه 90% به بالا داره و شما می تونید توی این کشور بدون هزینه تحصیل کنید

  75. Azi گفت:

    سلام روز خوش
    من دانشجوی ترم یک حسابداری مقطع کاردانی هستم . رتبه کنکورم ۵۱۵ هست و دانشگاه دولتی درس میخونم . میخوام برای تحصیل در المان درخواست بدم . سوالم اینه ک برای کارشناسی اقدام کنم یا ارشد؟ و اینکه اگه ۳۰ درصد از هزینه ها رو دانشگاه پوشش بده حدودا چقد برای من میمونه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدرک کاردانی در آلمان جز مدارک دانشگاهی حساب نمی شه و شما باید برای مقطع کارشناسی اقدام کنید.
      اگر دانشگاه 30% رو پوشش بده شما باید مابقیش رو پرداخت کنید که بسته به هزینه دانشگاهی داره که قصد تحصیل در اون رو دارید

  76. نصیبه گفت:

    سلام وقت تون بخیر . من 23 سالمه از افغانستان استم و پاسپورتم هم درحال اماده شدن است چطور میتوانم به یک بورسیه تحصیلی در ایران ثبت نام کنم میشه کمک کنید لطفا در افغانستان تحت شراید بد قرار دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید توی دانشگاه های ایران پذیرش بگیرید ولی گرفتن بورسیه کار ساده ای نیست

  77. مهناز گفت:

    سلام من دانش آموز رشته تجربی هستم امسال سال دوازدهمم هست و 18 سالمه پاسپورت دارم متولد ایرانم خودم افغانی هستم
    توی مدارس ایران درس خوندم ولی میگن برای تحصیل توی دانشگاش باید بورسیه از افغانستان داشته باشی من چجوری توی این اوضاع از افغانستان بورسیه بگیرم؟
    چطور توی دانشگاه ایران برای دندون پزشکی بدون کنکور بورسیه بگیرم و تحصیل کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هیچ نیازی به بورسیه تحصیلی از افغانستان ندارید.
      شما باید کشور مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید و برای دانشگا هایی که رشته مورد نظر خودتون رو دارند درخواست بدید. دقت کنید که همه کشورهای مطرح جهان برای این که در رشته دندانپزشکی به شما پذیرش بدن، آزمون ورودی دارند

  78. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۱۸ سالمه و دیپلم مکانیک خودرو دارم و اهل افغانستان هستم.
    اقامت قانونی در ایران داشته ام و پاسپورت ملی افغانستان را دارم.
    میخواهم رشته مترجمی زبان انگلیسی را در کشور انگلستان بخوانم.
    ی سوال داشتم اینکه باید در کنکور زبان شرکت کنم؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر نیازی نیست که در کنکور شرکت کنید.
      باید از دانشگاه های انگلستان مستقیما پذیرش دریافت کنید

  79. Samyra گفت:

    سلام
    من در رشته انسانی تحصیل کرده ام و پاسپورت دارم
    آیا امکانش هست بدون شرکت در کنکور د با دیپلم انسانی در کانادا در رشته پزشکی تحصیل کنم ؟
    میشه جواب بدید خواهشاً

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای این که بتونید تحصیل پزشکی در کانادا رو تجربه کنید، باید ابتدا در یکی از رشته های علوم پایه پذیرش بگیرید، لیسانس رو که دریافت کردید، می تونید وارد دوره پزشکی بشید. آزمون هم حتما داره این دوره.

  80. نسیم گفت:

    سلام
    یک فرد افغان مقیم ایران با داشتن پاسپورت و داشتن پذیرش ارشد از آلمان باید همانند متقاضیان ایرانی از طریق ویزامتریک اقدام کند؟ آیا مدارک بیش از آنچه ایرانیها ارائه میدهند لازم دارد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدارکی که نشون می ده اقامت شما در ایران قانونی هست رو هم الزاما ارائه کنید

  81. افسانه گفت:

    سلام وقت تون بخیر
    من میخوام پزشکی بخونم در کانادا
    شرایطش چه جور هست
    البته من کارت آمایش دارم
    دیپلم تجربی هم دارم
    برای پزشکی کانادا باید ایران کنکور قبول شم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر نیازی نیست که کنکور قبول بشید. باید ابتدا یک کارشناسی علوم پایه در این کشور به دست بیارید و بعد اقدام کنید برای پزشکی

  82. الی گفت:

    سلام
    اگه پزشکی ایران قبول شیم آزاد یا دولتیش مهمه برای بورسیه؟
    و اینکه اتباع افغانستانی باید شهریه پرداخت کنند؟! یعنی مثله مهاجر اروپا شدن از لحاظ مالی و خونه اینا کمک نمیکنن؟
    شهریه های کشورای ذکر شده از دانشگاه های ایران بیشتره؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کدوم کشور مد نظر شما هست؟
      اگر برای تحصیل پزشکی ایتالیا رو انتخاب کنید مواردی که درخواست دارید برای شما فراهم میشه

  83. لونا گفت:

    سلام خسته نباشید من 18 سالمه و پاسپورت دارم آیا میتونم برای تحصیل در کشور چین یا کره جنوبی بورسیه بگیرم بورسیه می‌دهند؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هیچ کس نمی تونه به شما تعهد بده که می تونید بورسیه دریافت کنید ولی این امکان هست

  84. مصطفی گفت:

    سلام، من ۲۳ ساله هستم، مدرک زبان ندارم و مدرک اتمام دوره ی تحصیلی ۱۲ ساله ی افغانستان دارم،پاسپورت معتبر نیز دارم اگر بخواه
    م برای مهاجرت به کشور هایی مانند انگلیس و یا فرانسه اقدام بکنم امکان داره در رشته ی ادبیات زبان فرانسه یا انگلیسی اقدام به تحصیل بکنم ؟و میخواستم بپرسم آیا راهی وجود داره خودم رو شامل بورسیه کنم؟و لطف کنید شماره واتس اپ اگر دارید به اشتراک بگذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای تحصیل در خارج از کشور باید مدرک زبان داشته باشید و این موردی هست که باید در نظر داشته باشید.
      شماره واتس اپ 09309195303

  85. امیرحسین کلی گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه و کارت اتباع یا همون کارت آمایش دارم در ایران و خوستم بدونم اگه برای تحصیل بخوام به کره برم و پاسپورت داشته باشم و زبانشم کامل بلد باشم میتونم برای تحصیل بازیگری برم اونجا ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی از این بابت برای شما نیست. باید مدرک زبان داشته باشید بعلاوه پاسپورت و مدرک دیپلم 12 ساله

  86. Parviz parsa گفت:

    سلام خسته نباشد بنده پرویز بهادری هستم اهل افغانستان غیر قانونی آمدم و الان تصمیم دارم برم آلمان تا درس بخوانم آیا بدون مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی امکانش است.در آلمان اگر استش لطفعا راهنمایی کنم ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه مدرک زبان یکی از اولویت های شما برای ورود به این کشور هست

  87. عصمت الله محمودی گفت:

    سلام من ۲۱سالمه اتباع افغانستانی مقیم ایران هستم
    دیپلم انسانی دارم معدل ۱۸.۴۰
    کارت امایش دارم
    آیا امکان این هست بورسیه تحصیلی بگیرم ؟(آلمان)(انگلیس)
    و اگه میشه چقد زمان میبره کارام انجام بشه،؟
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید پاسپورت داشته باشید
      برای آلمان به خاطر این که هزینه ها کم هست، شانس دریافت بورسیه کمه.
      برای انگلیسی میشه بورسیه شد اما این بورسیه ها به این معنی نیست که شما نیازی به پرداخت هزینه کامل ندارید بلکه بخشی از اون پوشش داده میشه

  88. مهرنگار گفت:

    سلام ممنون از مطلب خوبتون
    من هم کارت آمایش دارم، هم پاسپورت افغانی
    سوالم اینه:
    بعد از گرفتن پذیرش از یک دانشگاه شخصی آلمان،
    باید برای درخواست ویزا کجا برم دقیقا؟!
    سفارت آلمان یا ویزامتریک ؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید وقت سفارت بگیرید ولی مراجعه باید به ویزامتریک باشه

  89. Alireza گفت:

    سلام من ۱۸سالمه دیپلم نقشه کشی ساختمان دارم پاس افغانستانی هم دارم چگونه باشما درارتباط باشم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  90. بنین گفت:

    سلام من کلاس دوازدهم رشته ریاضی ام آیا اتباع توی ایران که درس خوندن و دانشگاه برن بورسیه میشن؟ یعنی میتونن بورسیه بگیرن
    و اینکه امکانش هست بورسیه چین قبول شند

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      محل تحصیل و ملیت شما در بورسیه گرفتن تاثیری نداره.
      بورسیه شدن توی مقطع کارشناسی بیشتر در ایتالیا امکان پذیر هست

  91. ارسلان گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۱۸ سالمه و دیپلم تجربی با معدل کل ۱۸/۷ دارم و مدرک c1 زبان المانی و همچنین تو ایران زندگی میکنم و پاسپورت دارم میخواستم ببینم از داخل ایران میشه برای دانشگاه های آلمان برای پزشکی اپلای کرد یعنی نیازی نیست برم افغانستان و برگردم؟؟ (چون بعضیا میگن افغانها اگه میخوان برن اروپا باید اول یه بار برن افغانستان و یه سری مدرک بگیرن و …)
    سوال بعدیم این هست که اگه پذیرش کالج رو گرفتم حداقل چقدر طول میکشه تا ویزام بیاد؟؟
    ممنون میشم اگه پاسخ بدید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر قانونی اقامت داشته باشید در ایران، می تونید از طریق سفارت آلمان در ایران پروسه کاری خودتون رو پیگیری کنید.
      برای تحصیل رشته پزشکی در آلمان، شما باید در کنکور ایران قبول بشید

  92. رضایی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ترنسم و میخوام رشته مو مهندسی مکانیک بزنم و یا زبان ، من سوالم اینه که اگه دیپلم رو بگیرم و بعد از اون تغییر جنسیت بدم و بعدش بخوام درخواست بورسیه تحصیلی بدم ایا مشکلی پیش نمیاد برای مدرک دیپلم که گرفتم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد اومد

  93. پریسا گفت:

    سلام من در حال حاضر دوازدهم ریاضی ( نمونه دولتی ) هستم و می خواهم در کشور کره جنوبی در بورسیه آما شرکت کنم
    نمره معدل را زده اند بالای ۸۰ درصد در ایران میشود معدل ۱۶ به بالا درسته؟
    می خواهم رشته ی سینما گرایش ادیتور را انتخاب کنم

    سوال دیگرم اینکه زمان ارسال مدارک تا ۲۰ خرداد است و من هنوز معدل دیپلم ندارم می توانم هنوز درخواست دهم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به این که باید مدارک رو ترجمه کنید، به احتمال زیاد نمی رسید به این دوره و باید برای سال بعد اقدام کنید

  94. شانار گفت:

    سلام من 19 سالمه و 12سال درسم رو اینجا خوندم و مدرکش رو دارم بابت شرایط مالی هم مشکلی ندارم
    فقط کارت آمایش دارم و پاسپورت ندارم میخوام که برای تحصیل به کره جنوبی برم یعنی امکانش هست؟
    اینجا توی ایران می‌تونم پاسپورت بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما حتما باید پاسپورت داشته باشید

      1. Mohammad sadeghi گفت:

        سلام خسته نباشید من افغانستانی هستم و پاسپورت دارم و در ایران تحصیل کردم و دیپلم انسانی دارم میخواستم بدونم میتونم برای ادامه تحصیل ویزا دریافت کنم و به خارج از کشور مثلا استرالیا مهاجرت کنم لطفا راهنمایی کنید

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله هیچ مشکلی ندارید.
          اگر توانایی مالی تحصیل توی این کشور رو داشته باشید و بعد از اون پذیرش از دانشگاه دریافت کنید، قطعا می تونید

  95. Shekofeh Ahmadi گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۱۸ سالمه در ایران اقامت دارم و پاسپورت هم دارم
    من امسال دیپلم فنی حرفه ای کامپیوتر رو میگیرم میخواستم بدونم من با این شرایط میتونم به کشور آلمان یا سوئیس مهاجرت کنم. زبان آلمانی را هم میتوانم اوکی کنم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید هر دو کشور رو برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنید ولی شانس آلمان خیلی بیشتر هست

      1. SARA گفت:

        سلام من افغانیم و کلاس هشتمم
        ایران درس میخونم
        از کلاس پنجم اومدیم اینجا
        پاسپور شناسنامه همه چی از افغانستان دارم
        کلاس ۱۲ تو ایران تموم کنم بازم میتونم بورسیه بگیرم برم امریکا؟
        و چطور میشه بورسیه گرفت؟
        لدفا جواب بدین

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          شما دارید در مورد 4 سال دیگه صحبت کنید و نمیشه انتظارداشت که قوانین یکسان بمونه. احتمال داره دولت آمریکا عوض بشه.
          در حال حاضر اما شرایط این طور نیست که راحت به دانشجوهای مقطع کارشناسی بورسیه داده بشه.
          کشورهای دیگه مثل ایتالیا هستند که این امکان رو برای شما ایجاد می کند که بورسیه هم بگیرید

          1. S گفت:

            اگه الان بخوام برم تو همین سن چطور میشه رفت؟
            و یه سوال دیگه
            اگر همسر ایرانی باشد باز هم میشه بخواهیمش امریکا؟
            یا اگر بخواهیم با یک ایرانی ازدواج کنیم اونم میتونه بیاد؟

          2. امیر جلالی گفت:

            شما الان می تونید از طریق مدارس مهاجرت کنید ولی نباید انتظار بورسیه داشته باشید.
            الان شما احتمالا 14-15 ساله هستید و ازدواج در این سن در آمریکا ممنوع هست. تا 18 ساله بشید
            شما در صورتی به عنوان یک دانش آموز یا دانشجو می تونید همسر خودتون رو ببرید، که از نظر مالی تمکن کافی داشته باشید ولی شما می فرمایید که دنبال بورسیه هستید

  96. غزل گفت:

    سلام
    من ۱۸ سالمه ، اتباع مقیم ایران و برگه سرشماری برای تحصیل در ایران دارم.
    رشته تحصیلی من ریاضی، الان کلاس یازدهمم و معدلمم بین ۱۸ و۱۹ است
    خیلی دوست دارم بورسیه کشور کانادا یا آمریکا رو بگیرم
    میشه بگید شرایطش چیه و اینکه برای گرفتن بورسیه چی کار باید بکنم؟ چه رشته ای در دانشگاه برای من خوب است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در اکثر کشورهای دنیا، در مقطع کارشناسی بورسیه ارائه نمی کنند مگر این که فرد رزومه خیلی فوق العاده ای داشته باشه مثل ثبت اختراع. با این حال وام های دانشجویی برای افرادی که توان مالی کافی ندارند وجود داره که به اون ها کمک می کنه که دوره تحصیل خودشون رو تمام کنند و بعد از اون هزینه ها رو دوباره پرداخت کنند.
      با این حال اگر دنبال این هستید که حتما بورسیه تحصیلی داشته باشید، بهتر هست اول مهاجرت به ایتالیا رو انتخاب کنید و بعد از اون اقدام کنید برای کارشناسی ارشد در این دو کشور که هم شرایط مهاجرت برای شما آسون تر میشه و هم این که احتمال دریافت بورسیه و پذیرش برای شما افزایش پیدا می کنه

  97. okmery گفت:

    سلام
    در حال تحصیل در رشته ی کامپیوتر شاخه کار و دانش هستم،
    بعد دیپلم چطوری میتونم بورسیه کره جنوبی بگیرم!
    یعنی از کجا باید استارت کارامو بزنم؟!
    🥲❤

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هیچ تضمینی برای دریافت بورسیه در کره جنوبی برای شما وجود نداره.
      دقت داشته باشید که بورسیه های در کره جنوبی سهمیه محدود برای کل دانشجوهای ورودی دارند

  98. رها محمدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    بنده 25سالمه و فارغ التحصیل رشته حسابداری در مقطع کارشناسی در ایران هستم.
    ضمن اینکه بنده اهل افغانستان ولی ایران زندگی میکنم،دارای پاسپورت اقامتی،معدل لیسانس18،در حال تقویت زبان انگیسی ام هستم.
    میخوام اگر امکانش باشه بورسیه تحصیلی برای مقطع ارشد بگیرم.میشه لطفا راهنمایی کنید.
    من متاهل هستم و همسرم مدرک قانونی ایران را ندارند فقط پاسپورت افغانستان.آیا این امکان وجود دارد ایشون هم همراه من باشند؟
    و آیا بعد پایان تحصیل امکان گرفتن اقامت هست یا خیر؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید مشخص کنید که کدوم کشور قصد مهاجرت دارید. شاید تحصیل در ایتالیا بهترین گزینه برای شما برای دریافت بورسیه باشه ولی همسرتون رو نمی تونید با خودتون همراه داشته باشید مگر این که ایشون هم برای تحصیل اقدام کنه که باز هم می تونن بورسیه بگیرند.
      مسئله اصلی شما در حال حاضر خروج ایشون از ایران هست. چون غیرقانونی وارد شدن مشکل برای خروجشون ایجاد میشه

  99. دیانا گفت:

    سلام اففانستانی هستم ۱۸ساله ایران بدنیا امدم و ساکن ایرانم برای پزشکی ایتالیا میخام اقدام کنم.و میخاستم بدونم من باید چه مدارکی برای اپلای اماده کنم؟.و اینکه من کارت امایش دارم الان برای گرفتن پاسپورت داشته باشم چیکار کنم براش ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدارک تحصیلی 4 سال دبیرستان رو در اختیار داشته باشید تا بتونید اقدام کنید.
      در نظر داشته باشید که برای تحصیل پزشکی در ایتالیا، شما نیاز دارید که در آزمون ورودی حتما شرکت کنید

  100. Me گفت:

    سلام خسته نباشید من افغانستانی هستم ، ۱۹ سالمه و امسال دیپلممو میگیرم رشتم شبکه و نرم افزارهست ،پاسپورت قانونی ایران را دارم و معدل تحصیلیم هم بالای ۱۹ هست ولی مدرک زبان ندارم درحد مبتدی انگلیسی بلدم میخواستم بدونم برای مهاجرت به چه کشوری بهتر هست برام و شرایطش رو هم بگین که باید چیکار کنم ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار بدید.
      اولین چیزی که مهم هست برای تحصیل در خارج از کشور این هست که شما 12 سال در مدرسه تحصیل کرده باشید و مدرک نهایی رو به دست اورده باشید.
      در نظر بگیرید که شما باید مشخص کنید که چقدر می تونید برای تحصیل خودتون هزینه کنید و این که داشتن مدرک زبان هم برای شما الزامی هست.
      اگر با مشاورین ما تماس بگیرید، شما رو بهتر راهنمایی خواهند کرد

  101. محمود گفت:

    سلام من رشته آموزش زبان انگلیسی میخونم
    ۶سال زبان خوندم و میخام مدرک ttc بگیرم
    میخام‌برم ب کشور آمریکا یا کانادا
    پاسپورت دانشجویی معتبر افغانستان همراه با اقامت یکساله و خودجلد هم ۴سال معتبره دارم.
    چگونه باید اقدام و چ مراحلی رو برم؟
    چقد هزینه بره این قضیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اول باید مشخص می کردید چند ساله هستید و این که کی مدرک خودتون رو دریافت می کنید.

    2. الهام گفت:

      سلام ، من اصالتا افغان هستم ولی مقیم ایران
      در کشور کره جنوبی در رشته تجربی (پرستاری) ، شرایط بورسیه چجوریه ؟ اصلا امکانش هست؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        شما می تونید توی این کشور بورسیه دریافت کنید ولی هیچ ضمانتی وجود نداره. باید در نظر داشته باشید که دانشجوهای نخبه می تونن از این امکان استفاده کنند

  102. M گفت:

    سلام من میتونم بدون کنکور در ایران در رشته تجربی بورسیه بشم در کانادا

    خودتون هم کار بورسیه انجام میدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما نیازی به شرکت در کنکور ایران ندارید.
      بورسیه قطعی نیست و به همین دلیل نمی شه قطعی گفت شما این بورسیه رو می گیرید

  103. Zahra گفت:

    سلام من ۱۹سالمه و اتباعم ولی ایران به دنیا اومدم و کارت امایش دارم پاییز ۱۴۰۰باید دانشگاه میرفتم ولی نرفتم میخواستم بدونم الانم میشه برای بورسیه اقدام کنم؟سفارت بهمون پاسپورت میده؟ برای کره جنوبی میخواستم اقدام کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در کره جنوبی بورسیه تحصیلی قطعی نیست و کسی نمی تونه به شما تضمین بده که می تونید بورسیه بگیرید

  104. donya گفت:

    سلام وقت بخیر برای تحصیل در رشته تجربی در کانادا باید در ایران کنکور یا در همون کانادا باید آزمون بدم

    واینکه خودتون هم کار بورسیه تحصیلی انجام میدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید در کانادا آزمون بدید ولی بورسیه قطعی نیست

  105. محسا گفت:

    سلام و وقت بخیر.من اول دبیرستان هستم.و در ایران متولد شدم. چون سرپرست خانواده یعنی (پدر)مدرک ندارد،منو برادرمم مدرک نداریم.و با یه برگه سرشماری
    که هر ساله تمدید میکنیم به مدرسه میریم.
    یعنی توسط این برگه سرشماری ما میتونیم در مدرسه درس بخونیم .من می‌خواستم بورسیه کشور آلمان و یا سوئد را بگیرم ولی پاسپورت و یا مدرکی ندارم و فقط برگه سرشماری دارم
    به نظرتون راه حلی هست که برای اتباع افغان که در ایران مدرک ندارند و فقط برگه سرشماری دارند بورسیه شود ممنون میشم جواب بدید .خیلی به راهنمایی شما احتیاج دارم 🙏🙏

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما در ایران متولد شدید ولی ایرانی نیستید که دولت به شما پاسپورت بده.
      باید از طریق دولت افغانستان اقدام به گرفتن پاسپورت کنید.
      در نظر داشته باشید که بورسیه گرفتن از این دو کشوری که گفتید به شدت سخت و نزدیک به غیر ممکن هست به خصوص در شرایطی که شما قصد تحصیل در مقطع کارشناسی رو دارید

  106. Sm گفت:

    سلام من اتباع هستم و مقیم ایران برای گرفتن بورسیه دولت کره جنوبی باید برای درخاست بورسیه ب افغانستان برم و مدارکمو ب سفارت کره جنوبی تو افغانستان تحویل بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در کره جنوبی هیچ بورسیه قطعی وجود نداره. شما هم نیازی نیست تشریف ببرید افغانستان. اگراقامت شما قانونی هست در ایران می تونید از اینجا اقدامات لازم رو انجام بدید

  107. ارسلان گفت:

    سلام وقتتون بخیر من مهاجر افغانستانی ساکن ایران هستم و مدرک فعلی من در ایران پاسپورت هست.
    و معدل دیپلم تجربی = ۱۸ و سطح زبان المانی B2 و کنکور نداده ام و تمکین مالی هم میتونم بکنم.
    میخوام بدونم با این شرایط میتونم برای تحصیل در رشته پزشکی در آلمان درخواست بدم؟
    و یه سوال دیگه هم دارم این هست که ایا شرکت در کنکور برای ویزای تحصیلی المان در رشته پزشکی الزامی هست؟؟و اگه الزامیه چه رتبه ای لازمه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما باید در کنکور ایران شرکت کنید و در دانشگاه های دولتی پذیرش بشید تا بتونید در آلمان رشته مشابه با رشته ای که قبول شدید رو تحصیل کنید.
      می تونید از تحصیل در سایر کشورها استفاده کنید و اگر برنامه ریزی بلند مدت برای دریافت نحصص دارید، در دوره تخصص به این کشور مهاجرت کنید

      1. ارسلان گفت:

        سلام با این شرایطی که گفتم نمیشه بدون کنکور برای تحصیل پزشکی در آلمان اقدام کرد؟؟ مثلا نمیشه بدون شرکت در کنکور ایران برای کالج در آلمان اقدام کرد و بعد در رشته پزشکی تحصیل کرد؟؟ ممنون میشم در این مورد راهنمایی کنید.
        ( معدل دیپلم: بالای ۱۸/۵ و مدرک زبان المانی B2 و تمکین مالی و داشتن پاسپورت که فعلا هم به عنوان یک مهاجر افغان در ایران ساکن هستم).

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          خیر نمیشه به این دلیل که این کشور تحصیلات قبل از دانشگاهش 13 ساله هست

      2. سلام وقت بخیر ماافغانستانی هستم درافغانستان زندګی میکنم میخواهم درایران ماستری کنم دیپلوم ونمرات هشت سمستربه فیصدی 85دارم ازوزارت خارجه تاپه نشده اسنادصنف دوازده نګرفتم فقط تصدیق فراغت صنف دوازده مکتب دارم وپاسپورت به اعتبارشش ماه دارم سنم 44 است میشه برای ماستری درپوهنتون ها ایران ثبت نام کنم

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام بله در ایران می تونید ادامه تحصیل بدید

    2. مریم نظری گفت:

      سلام وقتتون بخیر من رشتم تجربیه و معدلمم خوبه در ایران بدنیا اومدم ولی اصالتا افغانستانی هستم ما اقامت قانونی ایران و رو داریم و دارای کارت آمایش هستیم ولی فقط پدرم پاسپورت افغانستان رو دارن من ندارم میخاستم بپرسم میشه درخواست بورسیه بدم با این شرایط?
      و اینکه هزینه ای هم داره بورسیه ؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        بورسیه یعنی کمک هزینه تحصیلی و به همین دلیل هزینه ای نداره.
        اگر شما هم برای آلمان دوست دارید اقدام کنید، باید در ایران توی رشته مورد نظرتون قبول بشید حتما
        ولی در مجموع، آلمان بورسیه تحصیلی نداره در مقطع کارشناسی و باید خودتون هزینه های تحصیل رو پرداخت کنید.
        برای مهاجرت تحصیلی به هر کشور دیگه، حتما باید پاسپورت داشته باشید و بدون اون نمیشه اقدامی کرد

  108. دنیا گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    بنده ۱۹ ساله ام است وامسال دپیلم را میگیرم میخواستم در آلمان مهاجرت دانشجویی کنم
    دراینجا مدرکی ندارم اما پاسپورت افغانستانی دارم که از خود افغانستان گرفتم سال ۹۷ وارد ایران شدم الان میتونم از ایران درخواست دانشجویی بدم در آلمان رشته ام تجربی است و میخوام پزشکی بخونم
    واینکه پاسپورت افغانستانی میشه کافی است یا پاسپورت تحصیلی چیزی نیاز دارم
    مدرک مورد نیاز چی ها میباشه
    وزبان آلمانی مدرک خاضی نیاز دارد در ایران باید زبان بخونم یا خوده آلمان

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدرک زبانتون رو از خارج از آلمان دریافت کنید.مدرک B2 زبان آلمانی رو حداقل نیاز خواهید داشت برای تحصیل پزشکی در آلمان.
      حتما این مقاله رو با دقت مطالعه کنید.

  109. پیمان گفت:

    سلام
    من سال اول دبیرستان هستم /تجربی/دختر افغانستانی مقیم ایران
    قصد دارم بعدش به کشور چین برای خوندش رشته پزشکی بورسیه بگیرم
    معدل لازم
    و
    شرایط رو میشه بگین ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید این کار رو بکنید و مشکلی ندارید.
      تحصیل پزشکی در چین رو مطالعه کنید تا به جواب سوالاتتون برسید

  110. راضیه تیموری گفت:

    سلام وقت بخیر
    من محصل رشته تجربی هستم و چند ماه دیگ کنکور دارم از اونجایی که من افغانی هستم هیچ شانسی برای اینده م تو ی ایران ندارم چون همه ی دانشگاه ها ی دولتی واسه ما ازاد حساب میشه خواستم ببینم با چه شرایطی میتونم بورسیه خارج بگیرم و کشور مورد نظرمم المان هست میشه شرایط شو کامل بگید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تحصیل توی آلمان هزینه های کمی داره برای همین نمیشه انتظار داشت که بتونید بورسیه دریافت کنید.
      با این حال تحصیل پزشکی در ایتالیا می تونه به شما کمک کنه که با بورسیه و کیفیت بالا ادامه تحصیل بدید

  111. Mohammad گفت:

    سلام من اتباع افغانستان هستم ۱۹ سالمه یک ترم مدیریت مالی خوندم میخاستم بدونم میشه به کشور های اروپایی واسه ادامه تحصیل مهاجرت کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله محدودیتی وجود نداره.
      اگر پاسپورت در اختیار دارید و می تونید مدرک زبان به دست بیارید، گزینه های زیادی در دسترس شما هست

      1. Mohammad گفت:

        پاسپورت ندارم هنوز کارت اقامت موقت دارم برای آلمان میتونم اقدام کنم؟
        و اینکه این رشته مدیریت که میخونم آیا به درد میخوره یا فقد دیپلم مورد قبوله ؟
        میتونم کارشناسی بخونم ؟

        1. امیر جلالی گفت:

          فعلا فقط دیپلم شما مورد پذیرش قرار می گیره و نامه قبولی در رشته مدیریت.
          با این حال باید شما در مقطع کارشناسی اقدام کنید مگر این که صبر کنید تا درستون تمام بشه در مقطع لیسانس و بعد برای دوره فوق لیسانس اقدام کنید

  112. یلدا گفت:

    سلام، ببخشید من۱۹سالمه و رشته انسانی، حقوق میخوانم من افغانی ام و پاسپورت اقامت در ایران رودارم میخوام به کشور ترکیه بورسیه شم امکان داره؟
    باید چه مراحلی رو طی کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه گرفتن در ترکیه به این دلیل که هزینه تحصیل توی این کشور زیاد نیست برای شما نمی تونه قطعی باشه

  113. رحمان زمانی گفت:

    سلام .من نوزده سال دارم سال بعد دیپلم خودم رو میگیرم . میخواستم بپرسم با دیپلم ومدرک زبان Icdl میتوانم به خارج از کشور سفر کنم. در افغانستان به دنیا آمدم و بیست ساله که در ایران زندگی میکنم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که مدارک کافی مثل پاسپورت رو در اختیار داشته باشید و اقامت شما در ایران قانونی باشه می تونید اقدام کنید

  114. Mostafa گفت:

    سلام من ۱۵ سالمه و اتباع و ایران بدنیا امده ام پاسپورت ندارم ولی کارت امایش دارم
    میخواستم از شرایط تحصیل و هزینه های مهاجرت بدونم چون میخوام ادامه تحصیلم را در کشور خارجه انجام بدم
    و در ضمن من ۴ ساله زبان اینگلیسی میخوانم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما محدودیتی برای مهاجرت کردن محدودیتی ندارد اما شرایط تحصیل توی کشورهای مختلف فرق داره. کدوم کشورها مد نظر شماست؟

  115. Mostafa گفت:

    سلام من ۱۵سالمه و ایران بدنیا امده و کارت امایش دارم و پاسپورت ندارم
    میخواستم بدونم چجوری برای ادامه تحصیلم در کشور های خارجه ثبت نام کنم
    و هزبنه تحصیل،مهاجرت را میشه توضیح دهید ممنون
    در ضمن من ۴ ساله زبان اینگلیسی میخوانم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک پذیرش تحصیلی از یکی از مدارس خارجی بگیرید و برای ویزا اقدام کنید. در نظر داشته باشید که هر کشوری شرایط خاص خودش رو داره.
      توصیه می کنیم که تا پایان دبیرستان رو در ایران بگذرونید و بعد برای دانشگاه اقدام کنید برای مهاجرت

  116. M گفت:

    سلام خسته نباشید من ۱۵ سالمه اتباع ( افغانستان) هستم ولی مقیم ایران کلاس نهم هستم معدلم بین ۱۸ و ۱۹ هست و زبانمم در حد مبتدی هستش میخواستم بورسیه شم برم ایتالیا چه طوری باید اقدام کنم ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما سال دوازدهمتون که تمام شد باید اقدام کنید برای دانشگاه
      زبانتون رو توی این سه سال باقی مونده تقویت کنید.
      مقاله تحصیل در ایتالیا رو هم مطالعه کنید.

      1. M گفت:

        سلام خسته نباشید من بعد اینکه سه سال رو خوندم باید اینجا کنکور بدم یا اونجا و اگه بخام بورسیه بشم واسه کانادا باید رتبه کنکور چند باشه

        1. امیر جلالی گفت:

          اگر قصد تحصیل پزشکی داشته باشید، باید آزمون بدید در غیر این صورت نیازی به کنکور ایران یا کانادا ندارید

  117. mina گفت:

    سلام من 18 سالمه اهل افغانستانم و در ایران متولد شدم ، دیپلم رشته ی تجربی و معدلم ۱۷نیم … سطح زبان متوسط و میخوام قویش کنم
    اگر بخوام بورسیه ی کشور انگلستان رو بگیرم چیکار کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      توی انگلستان برای مقطع کارشناسی خیلی خیلی سخت می شه بورسیه کامل گرفت. شاید بهتر باشه لیسانس رو در کشوری مثل ایتالیا پشت سر بگذارید که رایگان هست و برای کارشناسی ارشد اقدام کنید برای انگلستان که شانس بورسیه بیشتری داره

  118. Afii گفت:

    سلام، خسته نباشید ،من دختر افغانستانی مقیم ایران هستم ۲۰سالمه و ب زبان تقریبا مسلط هستم دیپلم تجربی دارم،میخاستم بدونم چجوری میتونم بورسیه فول فاند کشور امریکا یا کانادا بگیرم؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهتر هست برای مقطع کارشناسی کشوری مثل ایتالیا رو انتخاب کنید که هزینه تحصیلش رایگان میشه و بخشی از هزینه زندگی هم به شما پرداخت می شه. برای مقطع ارشد و دکترا شانس بورسیه گرفتن بیشتر هست در کانادا و آمریکا

  119. Omid گفت:

    سلام وقت بخیر . بنده ۱۹ سالمه و اهل کشور افغانستانم‌ ،در ایران متولد شدم وکلاس دوازدهم رشته‌ی ادبیات هستم و معدلم پایانیم۱۷/۵ است . و قصد دارم کنکور شرکت کنم و رشته‌ی حسابداری‌ بخونم .و سطح زبانیم پایینه.و می خوام به زبان مسلط بشم .و قصد مهاجرت به کشور های خارجی و ادمه تحصیل دارم .
    بنده در دانشگاه های ایران حسابداری بخونم یا خارج بهتر است؟
    اگر خارج بروم در کدام کشور می توانم با خود همراه ببرم تا او هم درس بخواند؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر به صورت قانونی در ایران هستید، می تونید به کشورهای مورد علاقه خودتون مهاجرت کنید.
      آلمان، ایتالیا، رومانی، مجارستان، روسیه، چین و غیره کشورهای ارزون قیمت و آمریکا، کانادا، انگلستان، هلند و غیره کشورهای گرون قیمت هستند.

  120. Myrzayy گفت:

    سلام
    من و خواهرم میخواهیم برای تحصیل در دانشگاه کانادا بورسیه تحصیلی بگیریم چگونه میتوانیم بورسیه کانادا را بگیریم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما در کدوم مقطع تحصیلی قصد ادامه تحصیل رو دارید

      1. Myrzayy گفت:

        سلام برای دانشگاه

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          عرض کنم خدمتتون که تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا به ندرت شامل بورسیه تحصیلی می شه. اگر ویزای تحصیلی ایتالیا رو دریافت کنید، می تونید رایگان در ین کشور اروپایی ادامه تحصیل بدید.
          بعد می تونید در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنید برای کانادا که شانس دریافت بورسیه بیشتر میشه

  121. علی گفت:

    سلام من مدرک دیپلم رشته الکتروتکنیک برق رو دارم و معدلم بالای 18هست میخواستم بودنم کدوم کشور راحتر بورسیه میکنه و بهتره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهترین کشور برای بورسیه شدن در حال حاضر برای شما ایتالیا هست

  122. ....... گفت:

    سلام من 17 سالمه و افغانستانی مقیم ایران هستم رشتم طراحی دوخته و امسال دیپلم میگیرم بودجه هم فعلا ندارم زبان انگلیسیمم در حد متوسطه معدلم بین 17 و 18 هست میخاستم بدونم چجوری میتونم بورسیه کره رو بگیرم و اونجا ادامه تحصیل بدم؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه تحصیلی شمادر کره جنوبی قطعی نیست. به ویژه در مقطع کارشناسی، دانشگاه های کره بورسیه های کمی ارائه می کنند

  123. Nazanin گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۱۵ سالمه دانش آموز پایه نهم هستم و رشته امم تجربی چون اتباع هستم می خواستم ببینم میشه بورسیه آلمان بشم و اینکه از نظر زبان هم در حدی مبتدی بلدم و اینکه از وکیل مهاجرتی هم سوال کردم بهم گفت چون سن ات کمه بهتر قبول میکنن آیا درسته؟ اینو هم بگم که معدل پارسالم ۱۹.۹۳ بود

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما توی آلمان شانس کمی برای بورسیه دارید. دلیلش این هست که هزینه های تحصیل در آلمان بسیار کم هست و نیازی به دریافت بورسیه روی اون نیست.
      اگر مسئله مالی یک چالش برای شما هست، می تونید ایتالیا رو به عنوان مقصد خودتون انتخاب کنید که به شما بورسیه می ده

  124. کریمی گفت:

    سلام وقت بخیر من یک افغانم که در ایران زنده گی میکنم دیپلم ازافغانستان گرفتم میخاهم در دانشگاه ثبت نام کنم لطفا معلومات دهید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما در صورتی که قانونی در ایران اقامت داشته باشید می توانید کنکور شرکت کنید و ثبت نام کنید در دانشگاه

  125. سحر گفت:

    همونطور ک گفتم اتباع ساکن ایران هستم
    چ جوری باید ویزای تحصیلی یا اقامت کره رو بگیرم
    من ک وضعیت مالی خوبی ندارم میتونم با ویزای کاری ب کره بروم
    اگه من ب افغانستان بروم و از اونجا درخاست ویزای تحصیلی برای کره رو بدم راحت تره یا ایران؟ من جفت کلیه هامو هم بفروشم ده هزار دلار نمیشه، راهی وجود داره یا خیریه ای حامی چیزی ک حمایتم کنه و من درس بخونم

    1. امیر جلالی گفت:

      شما برای دریافت ویزای تحصیلی باید تمکن مالی داشته باشید و به سفارت ثابت کنید که توان پرداخت هزینه های زندگی رو داشته باشید.
      شاید بهتر باشه با دانشگاه های کره در تماس باشید و ببینید به شما بورسیه می دن یا خیر

  126. سحر گفت:

    سلام من ۱۷سالمه و در رشته تجربی با معدل ۱۸در حال تحصیل هستم. من اتباع هستم و دارای کارت امایش
    وضعیت مالی خوبی نداریم و میخاهم برای تحصیل در یکی از دانشگاه های کره جنوبی(فرقی نداره کدوم دانشگاه) اقدام کنم و زبان انگلیسی من هم خوب نیست و تازه شروع ب یادگیری زبان کره ای کردم(میشه وقتی رفتیم کره زبان کره ای را یادبگیریم و وقتی یادگرفتیم داشنگاه برویم)
    الان باید چیکار کنم؟ راهی وجود داره تا بتونم برم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز متاسفانه نمیشه در رابطه با بورسیه تحصیلی با قاطعیت صحبت کرد.
      شاید بهتر باشه شما تحصیل در ایتالیا رو برای خودتون انتخاب کنید که شانس بالایی برای دریافت بورسیه داره.

  127. مرادی گفت:

    سلام خسته نباشید من رشته ی تولید محتوای الکترونیکی خوندم و الان تقریبا دو ساله که دیپلمم و گرفتم اما به دلیل شرایط مالی ضعیف دانشگاه نرفتم و میخوام که در خارج از کشور ادامه تحصیل بدم اما نمیدونم که باید چیکار کنم و یا شرایط بورسیه چطوریه و باید از کجا اقدام کنم؟و اینکه میتونم در خارج از کشور رشته ی دیگه ای رو انتخاب کنم؟لطفا راهنماییم کنید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط سنی شما از اهمیت زیادی برخوردار هست ولی به طور کلی شما باید مدارک مربوط به تحصیل خودتون شامل ریز نمرات و مدرک تحصیلی رو ترجمه کنید و در زمان هایی که در سایت دانشگاه اعلام شده، برای آن ها ارسال کنید تا بتونید پذیرش تحصیی دریافت کنید.

  128. Zahra گفت:

    سلام
    ببخشید من دخترم و قصد مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی رو دارم رشتم ریاضیه و مقیم ایرانم پاسپورتم ندارم الانم اوضاع افغانستان بهم ریختس. میتونم از سفارت کره تو تهران بورسیه دولتی بگیرم یا باید بورسیه از دانشگاه های کره بگیرم؟ و اینکه با کارت میشه بورسیه گرفت یا باید پاسپورت بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مهاجرت شما ارتباطی با بورسیه تحصیلی نداره.
      شما می تونید با مدارک معتبر مهاجرتی به سفارت کره جنوبی مراجعه کنید.

    2. نسرین خاوری گفت:

      سلام خسته نباشید
      دررابطه با موضوع مهمی میخواستم ازتون مشورت بگیرم.
      من یک افغانستانی هستم ولی در ایران به دنیا اومدم و کارت آمایش دارم.
      تو ایران درسمو تموم کردم و منتظر دیپلمم هستم.
      همسرم افغانستانه و همونجا هم به دنیا اومده و مشغول درس خوندنه. تو رشته پزشکی.
      7 سال دوره دانشگاه اونجا رو تموم کرده و در حال حاظر دوره های استاژ یا همون عملیشو در بیمارستان میگذرونه.
      چند ماهی از دوره ی عملیش مونده و بعد مدارک تحصیلیش به دستش میرسه. و بعد گذراندن چند تا امتحان مهم، میتونه وارد دوره های تخصصی پزشکی بشه و بخونه.
      میخواستم بدونم امکانش هست دوره ی تخصصیشو تو ایران بخونه؟؟؟؟
      اگه امکانش هست شرایطش چیه و چطور میتونیم اقدام به این کار کنیم؟؟؟
      ممنون میشم راهنماییمون کنید

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام این مسئله به نظام آموزش عالی ایران مربوط می شه و متاسفانه اطلاعات دقیق در این رابطه نداریم

  129. M گفت:

    سلام. من دیپلم تجربی دارم و ساکن ایرانم.معدل کل م ۱۹و نهایی کتبی ۱۷/۵. میخاستم بپرسم با این معدل و دیپلم کدوم کشور و چجوری میتونم درخواست بدم. حتما باید مدرک زبان داشته باشم؟ کشوری ک بدون مدرک زبان بورسیه کنه چی؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معدل شما بسیار خوب هست و می تونید برای اکثر کشورها اقدام کنید.
      اگر بورسیه تحصیلی رو به صورت تقریبا قطعی می خواهید باید تحصیل در ایتالیا رو انتخاب کنید که قطعا به مدرک زبان نیاز داره.
      اما اگر بورسیه برای شما مهم نیست، می تونید توی دوره های زبان بعضی از کشورها مثل فرانسه یا مجارستان شرکت کنید و بعد از اون وارد دانشگاه بشید.

  130. مراد گفت:

    سلام من یک اتباع (افغانستانی)ساکن ایران هستم
    و دارای کارت همایش و تا کلاس8رو خواندم میخواستم بپرسم میتونم ادامه درسم رو در المان ادامه بدم

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید درخواست پذیرش تحصیلی و ویزا بدید که البته موافقتش منوط به آفیسر سفارت خواهد بود
      پیشنهاد میکنم در این خصوص مقاله مهاجرت تحصیلی افغان ها رو مطالعه فرمایید

  131. صبغت الله گفت:

    سلام در دانشگاه استانبول در رشته پزشکی شهروندان افغانستان میتونند تحصیل کنند یا نه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی ترکیه باید ابتدا برای این کشور ویزا بگیرید و بررسی کنید که این کشور برای شما ویزا صادر میکنه یا خیر
      لطفا مقاله مهاجرت به ترکیه رو مطالعه نمایید

  132. W one گفت:

    من هم پاسپورت ترکی دارم هم پاسپورت افغانی میخوام برای کشور ایرلند درخواست ویزای دانشجویی کنم به نظر شما با کدام پاسپورت در خواست کنم که زودتر قبول بشه
    میخوام اونجا در مدرسه شبانه روزی بمونم کلاس ۱۱ و ۱۲
    زبان انگلیسی کاملا تسلط دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اعتبار پاسپورت ترکیه بسیار بیشتر هست و در شرایط فعلی شاید بهتر باشه که از اون استفاده کنید.

  133. فاطمه غلامی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دانش آموز اتباع مقیم ایران هستم و سال دوازدهم تجربی
    و دارای کارت آمایش هستم
    آیا از ایران میتونم برای بورسیه ی دانشگاه خارجی درخواست بدم ؟
    یا اینکه حتما باید به افغانستان برگردم
    و سوالی دیگه اینکه حتما باید قبولی در کنکور رو داشته باشم تا بورسیه شم ؟
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      درخواست شما برای بورسیه تحصیلی ارتباطی با محل زندگی شما نداره.
      من اطلاع ندارم شما با چه معدلی در حال تحصیل هستید اما در صورتی که به دنبال رشته های پزشکی با امکان دریافت بورسیه هستید، توصیه می کنم مقاله تحصیل پزشکی در ایتالیا رو مطالعه کنید.

  134. Hadis گفت:

    سلام خیلی ممنون از راهنماییاتون.میخواستم بپرسم اگه بخوام در آینده برم خارج کشور…باید چند دوره دانشگاه اینجا بگذرونم یا با مدرک دیپلم میشه برای ادامه تحصیل رفت؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط سنی شما ملاک هست
      در صورتی که مدت کمی از دریافت مدرک دیپلم شما گذشته باشه، می تونید توی اکثر کشورهای جهان تحصیل کنید در مقطع کارشناسی.
      به طور کلی شما در هر شرایطی می تونید برای تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کنید اما مسئله اصلی شرایط سنی شما هست که باید بررسی بشه. برای این کار با مشاورین ما در تماس باشید.

  135. محمد رضا حسینی گفت:

    ببخشید کارشناسی ارشد مهندسی عمران

    1. داوری گفت:

      خواهش میکنم اما تفاوتی در اون چیزی که شما میفرمائید به وجود نمیاره دوست من

  136. محمد رضا حسینی گفت:

    با سلام‌
    بنده دانشجوی کارشناس مهندسی عمران دانشگاه ملی شهید باهنر کرمان هستم دوره روزانه قبول شدم اما به علت خارجی بودن هزینه های بسیاری ازم میگیرن میخاستم بدونم راهی هست ادامه اون رو در خارج انجام بدم حالا هر کشوری که می‌شود

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید از ابتدا شروع کنید و ممکنه دانشگاه مقصد برخی از واحدهای شما رو تطبیق بده

  137. مسعود گفت:

    سلام من افغانی مقیم ایران هستم
    میخواستم بدونم که بورسیه چیه؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بورسیه کمک هزینه ایه که دانشگاه به شما پرداخت میکنه تا هزینه دانشگاهتون رایگان بشه و برخی از دانشگاه های هزینه های زندگی رو هم به شما پرداخت میکنن

  138. سعید گفت:

    سلام
    من دانش آموز افغان هستم مقیم ایران
    می خواستم به پرسم من در آلمان یک خاله دارم می تونم از طریق ایشون اقدام به رفتن کنم پایه تحصیلی من هم دهم رشته ی تجربی هست

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر باید از طریق خودتون اقدام کنید

  139. گفت:

    سلام خسته نباشید من افغانستانی هستم مقیم ایران*
    عذر میخوام بورسیه تحصیلی المان در مقطع کارشناسی رایگانه؟
    هیچ گونه هزینه نباید پرداخت کنیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در آلمان هزینه ای پرداخت نخواهید کرد

      1. گفت:

        اما من شنیدم در مقطع کارشناسی ارشد اینطور هست نه کارشناسی درسته؟

        1. داوری گفت:

          در مورد ایتالیا در مقطع کارسشناسی هم امکانپذیره

          1. گفت:

            پس بورسیه در مقطع کارشناسی در مورد المان امکان پذیره و رایگان؟
            ادر مقطع کارشناسی المان خیلی سخت بورسیه میده اینجوریه که باید پذیرش بگیری!
            اما شما دارین میگین در مقطع کارشناسی المان بورسیه میده و هیچ هزینه ای نباید پرداخت کرد این درمورد تمام دانشگاهای المان هست یا بعضی هاشون؟
            این فقط برای افغانی هاست یا همه ؟

          2. داوری گفت:

            سلام
            تحصیل در آلمان رایگانه اما اگر میخواین در مقطع کارشناسی بورس بگیرید باید به کشور دیگه ای مثل ایتالیا فکر کنید

  140. رهگذر گفت:

    باسلام وادب میگویم من رشته ریاضی هستم وبخاطرمشکلات دوسال عقب افتادم جوری که ۲سال پش سرهم نیست بلکه یکسال مربوط به سوم ابتدایی ویکسال دیه اش مربوط به دهم است الان هم ۱۲ هستم میخواستم بگویم باتوجه با اتباع بودنم وکارت اقامت وهزینه کدوم کشور برای بورسیه بهتره واینکه بعد بورسیه میشه اقامت گرفت وشرط معدل ونمرات چیه تشکر ازجوابتان

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای تحصیل در مقطع لیسانس برای بورس بهتره که معدل و مدارک شما بررسی شه اما کشورهایی مثل ایتالیا در این مقطع هم به طور کلی میشه برای بورس هم اقدام کرد

  141. sara گفت:

    من یازدهم انسانی هستم( کارت امایش دارم) میخاهم بورسیه kgsp کره رو بگیرم
    من ک پاسپروت ندارم چجوری باید از ایران اقدام کنم؟!

    1. داوری گفت:

      سلام
      با داشتن کارت آمایش میشه اقدام کرد

      1. sara گفت:

        ببخشید میشه یکم بیشتر توضیح بدید چون من میخواهم از الان مدارکمو اماده کنم

        1. داوری گفت:

          بهترین کاری که برای تحصیل در آلمان میتونید انجام بدید خوندن زبان آلمانی و اخذ مذرک زبان و گرفتن دیپلمه
          اما باقی موارد ریز و جزئی هستن که حالا مبتونبد با مطالعه مقاله و تماس با ما از اونها مطلع بشید

  142. عالیه موسوی گفت:

    سلام من اتباع افغانستانی ساکن کشور ایران هستم
    پایه یازدهم علوم انسانی هستم میخواستم بورسیه تحصیلی برای آلمان دریافت کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در آلمان بعد از مدرک دیپلم میتونید اقدام کنید

  143. سکینه گفت:

    سلام من ۱۶سالمه و افغان هستم و الان ایران اقامت دارم
    ولی پاسپورت و کارت ندارم و فقط برگه هدایت تحصیلی دارم
    دهم تجربیم
    برا اتباعی که برگه هدایت تحصیلی دارند اجازه شرکت در کنکور را نمیدهند
    میخواستم بدونم کشور های دیگه پذیرش میکنن یا خیر
    میشه راهنمایی کنین

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تا راهنماییتون کنیم

    2. هادی گفت:

      من کنکور 99 با برگه حمایت تحصیلی شزکت کردم مانعی نداره

      1. داوری گفت:

        سلام
        متوجه سوالتون نمیشم متاسفانه
        لطفا واضح تر سوالتون رو بفرمائید تا راهنماییتون کنم

  144. سکینه گفت:

    سلام
    من ۱۶سالمه و دهم تجربی هستم ولی برگه هدایت تحصیلی دارم. الان ایران اقامت دارم وافغانی هستم
    متاسفانه کنکور برای اتباعی که پاسپورت و کارت ندارند اجازه ی شرکت در کنکور سراسری را نمیدهد وخیلی نگرانم
    میشه راهنمایی کنید..

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله لطفا با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنن

  145. ف گفت:

    سلام میخواستم بدونم که اگه کسی که افغانستانی باشه و بورسیه ایران داشته باشه و بخواد برای کارشناسی ارشد بره خارج (البته من می‌خوام برم ژاپن)
    و کارشناسی داشته باشه
    آیا می‌تونه از ایران اقدام کنه ؟
    چه مدارکی نیاز داره ؟
    اصلا افراد افغانستانی مقیم میتونن پاسپورت دریافت کنند بدون اینکه به افغانستان برن؟
    میشه توضیح بدین…?

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  146. علی حسینی گفت:

    سلام من ۱۹ ساله هستم و امسال دیپلم دوازدهم ام را می گیرم در رشته تجربی در کشور ایران
    (من افغانستانی مقیم ایران هستیم )
    ایا بورسیه ای هست برای من در بقیه کشور های جز ایران
    هر کشوری باشد جز ایران
    اگر هست لطفا راهنمای کنید ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه برای برخی از کشورها با بورس اقدام کرد به عنوان مثال کشور ایتالیا در این خصوص کشور خوبیه و میشه برای بورس اقدام کرد

  147. فاطمه گفت:

    سلام من از اتباع افغانستانی مقیم ایرانم…
    میخواستم بدونم آیا میتونم از کشور ایران برای بورسیه در مقطع فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر برای کشور ژاپن اقدام کنم ؟؟
    یا فقط کشورها محدود هستن برای پذیرش….؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای مهاجرت به ژاپن برای تحصیل در مقطع دکتری میشه اقدام به اخذ بورس کرد

  148. مهدیه گفت:

    سلام
    20ساله هستم دانشجوی کارشناسی شیمی .ایا امکان بورس شدن برای المان برای مقطع ارشد وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      کشور آلمان هزینه ای بابت تحصیل نداره اما اگر رزومه خوبی داشته باشید ممکنه بتونید بورس تحصیلی هم دریافت کنید

  149. Pekay گفت:

    سلام بنده افغانستانی هستم و ساکن ایران؛ ترم۷حقوق هستم و یک ترم دیگه لیسانس میگیرم
    میخواستم بدونم بهترین کشور برای دریافت بورسیه و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای بنده چیه؟
    و اینکه میخوام همونجا استخدام بشم آیا این ممکن هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله در کل امکانپذیره و میشه این کار رو کرد با ما تماس بگیرید تا راهنماییتون کنیم

  150. بنین گفت:

    سلام من 16 سالمه و رشته ام ریاضیه… میخوام در آینده رشته مهندسی برق بردارم
    میخواستم بدونم کدوم کشورها بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس میدن
    و کدوم کشورها خوبن

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیلی از کشورهای کم هزینه وجود دارن و برخی کشورها مثل چین و ایتالیا در ابتدا هم میشه برای بورس اقدام کرد اما در قدم اول با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما رو راهنمایی کنن

  151. Fatememe گفت:

    سلام من
    19سال مه وامسال دیپلم م رو دریافت میکنم درمقعطع تجربی برای لیسانس میتونم بورسیه بشم ؟
    واین که چه کشوری؟
    (البته بنده از اتباع افغانستانی در درایران هستم)
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه برای کشور ایتالیا همراه با بورس براتون اقدام کنیم برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  152. arezou گفت:

    سلام ببخشید من کلاس یازدهمم و رشته‌ تجربی میخونم
    سوالم اینه که میشه برای کره بعد از دیپلم از ایران بورسیه بگیرم
    میشه شرایطشو کامل برام توضیح بدین
    اینکه چه زمانی اقدام کنم و به چه مدارکی نیازه و اینکه ایا لازمه برم سفارت کره درخواست کنم یا خیر

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مقطع لیسانس این احتمال بسیار بعیده اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بله امکان پذیر خواهد بود

  153. زینب گفت:

    سلام من سال یازدهم انسانی هستم میخواستم بدونم برای دیپلم هم بورسیه کانادا اتریش و… بورسیه وجود دارد

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای این مقطع به فکر بورس نباشید میشه پذیرش گرفت اما بورس خیر

  154. Fatemeh گفت:

    سلام من سال اخر دبیرستان هستم برای درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاه کانادا و امریکا ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا بگیریم؟ رو مطالعه کنید اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

    2. S گفت:

      سلام
      یه دانجشو در امریکا
      میتواند کسی را بخواهد که بیاورد امریکا؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        باید اون فرد همسرش باشه یا فرزندش

  155. زینب گفت:

    سلام من 17 سالمه و پایه یازدهم انسانی هستم است بورسیه برای کسایی که دوازده خود را تمام کرده اند هم هست میشه راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما میتونید برای مقطع تحصیلی دانشگاه برای کشور ایتالیا اقدام کیند

  156. محمدحسین گفت:

    سلام ببخشید من 21 سال دارم میخواستم ببینم اگه برای ارشد بخوام اپلای کنم برای کشور هایی مثل امریکا یا استرالیا مقاله لازم هست.
    و اینکه رشته هایی مثل مهندسی عمران سخت پذیرش میکنن یانع .

    1. داوری گفت:

      سلام
      بیشتر رورزمه علمی و مدرک تحصیلی شما در این مقطع مهمه برخی از رشته ها آزمون دارن مثل GRE و GMAT و مدرک زبان انگلیسی و یا از شما رزومه کاری میخوان
      اما برخی از دانشگاه ها به این موارد احتیاجی ندارن

  157. مژده گفت:

    سلام من دختر افغانستانی هستم ۲۲ساله دانشجو مامایی ترم ۵،درخواست اسکلارشیپ برای آمریکا داشتم میشه راهنماییم کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله بورسیه تحصیلی در آمریکا رو مطالعه نمایید اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  158. مستان گفت:

    سلام من مدرک زبان ندارم و میخوام تو ویرجینیا درس بخونم میشه راهنماییم کنید برای اپلای

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب چند سالتونه؟

      1. Fatemeh گفت:

        سلام من سال اخر دبیرستان هستم برای درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاه کانادا و امریکا ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. داوری گفت:

          سلما
          بله در خدمتتون هستیم لطفا با شماره 02191003232 تماس بگیرید

          1. سارا گفت:

            سلام من ۱۲ رشته تجربی هستم .آیا بدون کنکور سراسری نمیتوانم درخواست تحصیل در آلمان در رشته پزشکی بدهم؟ معدلم هم ۱۸ به بالاست

          2. داوری گفت:

            سلام
            بهتره که برای تحصیل در المان در ابتدا یک برنامه ریزی کامل داشته باشید

          3. امیرحسین گفت:

            سلام وقت بخیر
            خواستم بپرسم که تاکیدتون روی این که توصیه می‌کردید که بهتر است به ایتالیا مهاجرت کنیم چیست،،بعد خودم هم سال اخر هستم و میان نمراتم بین هفده تا هجده هستش،
            کارت آمایش دارم و هیچ اطلاعی دربارهی اینکه ایا میشه زمانی که در حال خوندن درس در دانشگاه هستم
            برای دانشگاه های خارج رزومه خودم رو بفرستم تا قبول کنن؟چون نمی‌خوام زیاد از درس ها عقب بمونم!
            تشکر از پاسخ دهیتون

          4. امیر جلالی گفت:

            سلام
            بورسیه ای که ایتالیا برای تحصیل در اختیار شما قرار می ده هزینه های سنگین تحصیل در اروپا رو کاهش می ده.
            شما بلافاصله بعد از دریافت مدرک تحصیلی خودتون، می تونید اقدام کنید برای گرفتن پذیرش و بعد از اون وویزای تحصیلی ایتالیا یا هر کشور دیگری که مد نظر دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *