ویزای تحصیلی

شرایط تحصیل در آفریقای جنوبی

شرایط تحصیل در آفریقای جنوبی

شرایط تحصیل در آفریقای جنوبی خیلی سختگیرانه نیست و مهم ترین مزیت آن کمتر بودن شهریه ها و هزینه زندگی نسبت به کشورهای اروپایی است. در واقع آفریقای جنوبی کشوری است که غالب مردم آن به زبان انگلیسی تسلط دارند و شرایط کاری نسبتا خوبی نیز دارد در نتیجه افراد تقریبا اطمینان دارند که پس از فارغ التحصیلی می توانند شغلی نیز بیابند. گزینه دیگری نیز که پیش روی افراد پس از اتمام تحصیلات در آفریقای جنوبی قرار دارد درخواست پذیرش از دانشگاه های مطرح دنیا است چرا که تحصیل در دانشگاه های مطرح آفریقای جنوبی امتیاز مثبتی است. در مقاله پیش رو تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در خصوص شرایط تحصیل در آفریقای جنوبی پرداخته اند.

بررسی شرایط تحصیل در آفریقای جنوبی

با توجه به هزینه های بالای زندگی و تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان و دشواری اخذ ویزای ورود به این کشورها و همچنین وجود موانعی همچون نداشتن مدرک زبان آیلتس (IELTS) برای اخذ پذیرش و ویزای کشورهای انگلیسی زبان، مهاجرت به آفریقای جنوبی می تواند راه حل مناسبی برای افرادی باشد که با هدف فراگیری زبان انگلیسی می خواهند وارد کشورهای دیگر گردند و پس از گذراندن دوره های زبان آیلتس در آن کشورها و یا کشورهای انگلیسی زبان دیگر مشغول به تحصیل گردند.

دانشگاه های معتبر زیادی نیز در آفریقای جنوبی وجود دارد که از آنجمله می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود:

بررسی رتبه دانشگاه های معتبر در آفریقای جنوبی

برنامه های تحصیلی در دانشگاه های آفریقای جنوبی

همانند سایر کشورهای جهان، دانشجویان بین المللی در دانشگاه های مختلف آفریقای جنوبی می توانند در سه دوره لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ادامه تحصیل دهند. اصلی ترین مزایای تحصیلی در این کشور نیز شهریه ارزان و نیز تحصیل به زبان انگلیسی می باشد از جمله معروفترین برنامه های تحصیلی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های فریقای جنوبی نیز می توان به برنامه های زیر اشاره نمود:

  • پزشکی
  • مهندسی
  • معماری
  • علوم اجتماعی
  • مدیریت
  • علوم زیست شناسی

مزایا و شرایط تحصیل در آفریقای جنوبی

به دلیل سو استفاده برخی از افراد که با بهانۀ دوره های زبان وارد کشورهای دیگر می شدند و پس از ورود تقاضای پناهندگی می نمودند، جلوی صدور این گونه ویزاها از طرف اکثر کشورها گرفته شد و اکنون متاسفانه دیگر هیچ کشوری جز 4 یا 5 کشور از جمله آفریقای جنوبی، مالزی و مجارستان، فرانسه و مالتا در اروپا جهت دوره های زبان ویزا صادر نمی نمایند. به همین دلیل متقاضیان گرامی اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی را در محیطی کاملآ انگلیسی زبان دارند، که قطعا نیز این راه باعث رشد بیشتر در فراگیری زبان انگلیسی می گردد، بهترین راه برای افراد اخذ پذیرش دوره های زبان آفریقای جنوبی می باشد. البته این امکان نیز پس از آن وجود دارد که بعد از اخذ مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه های آفریقای جنوبی اقدام نمایند. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب در باب رشته های تحصیلی می توانید مقاله رشته پرستاری در آفریقای جنوبی را مطالعه کنید.

هزینه تحصیل در آفریقای جنوبی

بدین ترتیب که دانشجویان می بایست جهت تحصیل سالیانه مبلغی در حدود 2000$ تا 7000$ (دلار آمریکا) بعنوان شهریه به دانشگاه بپردازند که البته هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی نیز به این هزینه ها اضافه می گردد مضاف بر این ها داشتن بیمه نیز برای دانشجویان خارجی الزامی است و یک مبلغی نیز سالیانه هزینۀ بیمه نیز خواهد شد. ترجیح مشاورین موسسه ما بر آنست که اگر کسی قدرت تامین هزینه های تحصیل در آفریقای جنوبی را داشته باشد، بهتر آنست که با هزینه کردن همان مقدار پول در کشور بهتری و در دانشگاه های معتبرتری در دنیا تحصیل نموده و مدارک تحصیلی معتبر تری را کسب نمایند و قاعدتا آیندۀ کاری بهتری با درآمدهای بهتری نیز در انتظار خواهد داشت.

در جدول زیر با ریز جزییات شهریه های تحصیلی در 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های آفریقای جنوبی آشنا می شوید:

مقطع تحصیلیشهریه سالانه به یورو
کارشناسی€1500 الی €3850
کارشناسی ارشد€720 الی €12800

در بین دانشگاه های مختلف نیز دانشگاه های زیر جزء ارزانترین دانشگاه های آفریقای جنوبی محسوب می شود:

  • دانشگاه فنی کیپ پنینسولا، شهریه سالانه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد از €36 (یورو) شروع می شود.
  • دانشگاه نورث- وست (NWU) که شهریه سالانه کارشناسی ها از €400 ( یورو) شروع می شود.
  • دانشگاه ژوهانسبورگ که شهریه سالانه دانشجویان فوق لیسانس از €755 (یورو) می باشد.

گذشته از این هزینه زندگی دانشجویان بین المللی در آفریقای جنوبی بسته به سبک زندگی آنها ماهیانه در حدود €300 الی €750 (یورو) می باشد. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود بیشترین درصد بودجه دانشجویان بین المللی در آفریقای جنوبی صرف اجاره خانه می شود:

درصد هزینه زندگی دانشجویی در آفریقای جنوبی

آیا تحصیل در آفریقای جنوبی رایگان است؟

پروسه تحصیل رایگان در آفریقای جنوبی با توجه به معیارهایی مانند نوع انتخاب رشته، نوع دانشگاه و میزان شهریه بستگی دارد. همچنین شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی با توجه به انتخاب نوع رشته برای متقاضیان متفاوت خواهد بود. به طور کلی تحصیل رایگان در آفریقای جنوبی تنها با اخذ بورسیه تحصیلی معتبر امکان پذیر خواهد بود.

در لیست زیر تعدادی از دانشگاه هایی که از شهریه پایین تری نسبت به سایر برخوردار می باشند شرح داده است:

  • Cape Peninsula University of Technology
  • North-West University (NWU)
  • University of Johannesburg

بررسی اعتبار دانشگاه ها جهت تحصیل در آفریقای جنوبی

در خصوص تحصیل در کشور آفریقای جنوبی، انتخاب دانشگاه از مهم ترین بخش های تحصیل در نظر گرفته می شود. در میان دانشگاه های برتر کشور کشور آفریقای جنوبی جهت تحصیل می توان به لیست دانشگاه های زیر اشاره نمود:

  • University of cape town
  • University of Pretoria
  • Stellenbosch university

تحصیل در دانشگاه کیپ تون در آفریقای جنوبی به عنوان یکی از برترین دانشگاه ها، ایده آل ترین گزینه در نظر گرفته می شود. امکان تحصیل در رشته های مختلف در دانشگاه کیپ تون در آفریقای جنوبی وجود دارد. در خصوص تحصیل در رشته مهندسی برق بهترین گزینه انتخابی جهت تحصیل در آفریقای جنوبی، Stellenbosch university است.

رتبه بندی دانشگاه های معتبر در آفریقای جنوبی جهت تحصیل در جدول زیر شرح داده شده است:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه کیپ تاون173
دانشگاه ژوهانسبورگ306
دانشگاه پرتوریا323
دانشگاه استلنبوش283

همچنین دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در کشور آفریقای جنوبی عبارتند از:

  • University of Stellenbosch
  • University of Pretoria
  • University of Cape Town
  • North-west University
  • University of Western Cape
  • University of wits business school

بورسیه های دانشجویی جهت تحصیل در آفریقای جنوبی

بورسیه تحصیلی در آفریقای جنوبی در واقع به عنوان کمک هزینه تحصیلی به خصوص در رشته های پر هزینه گزینه معقولی در نظر گرفته می شود. بورسیه های دانشجویی در آفریقای جنوبی تنها از دانشگاه های معتبر گرفته می شود و به عنوان انگیزه ایی جهت حمایت مالی در دوره های تحصیلی مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته می شود. به طور کلی هر ساله بیش از 300 نوع بورسیه تحصیلی به متقاضیان با توجه به نوع پذیرش و میزان بورسیه درخواستی اعطا می شود.

مهم ترین بورسیه های تحصیلی در کشور آفریقای جنوبی عبارتند از:

  • بورسیه SAAB به عنوان بورسیه انجمن گیاه شناسی
  • بورسیه پست دکتری icgeb
  • بورسیه کمک استادی دکتری twas-nrf در زمینه تکنولوژی در آفریقای جنوبی
  • بورسیه vodacum دوره کارشناسی در آفریقای جنوبی
  • بورسیه tan kah keeدر آفریقای جنوبی

چاپ مقالات علمی و کنفرانس مرتبط با تحصیل در آفریقای جنوبی

چاپ مقالات علمی، تسهیلات و کنفرانس های مهم و مرتبط با معقوله تحصیل در آفریقای جنوبی می توانند در ارزشمندسازی روزمه تحصیلی دانشجویان مفید واقع گردد. هر کدام از موارد به صورت مجزا در راستای هدفمندسازی متقاضی در جهت تحصیل در آفریقای جنوبی موثر می باشد. چاپ مقالات علمی و ارائه مقالات به صورت کنفرانس در جلسات آموزشی در ترم های مختلف تحصیلی در آفریقای جنوبی امکان پذیر خواهد بود. در دانشگاه های مختلف در کشور آفریقای جنوبی روش های مختلفی جهت تسهیلات مالی مانند خدمات بانکی و تسهیلات درمانی در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

خطرات احتمالی دانشجویان جهت تحصیل در آفریقای جنوبی

در راستای تحصیل در کشور آفریقای جنوبی، خطرات احتمالی شامل حال دانشجویان می گردد. مهم ترین موضوعاتی که بایستی دانشجویان پیش از انتخاب رشته تحصیلی در آفریقای جنوبی در نظر بگیرند انتخاب شهر، انتخاب دانشگاه معتبر و انتخاب خوابگاه دانشجویی خواهد بود. بررسی دقیق هر یک از موارد فوق جهت تحصیل در آفریقای جنوبی حائز اهمیت بوده و نیارمند مشاوره خواهد بود.

شرایط اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی

پس از گذراندن دوره های زبان کالج زبان و اخذ مدرک زبان IELTS برای ادامه تحصیل به کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس و کانادا و استرالیا و نیوزلند مهاجرت نمایند و یا حتی پس از اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی برای کار در این کشور یا حتی به کشورهای دیگر اقدام نمایند. البته ذکر این نکته اساسی است که اگر به جهت کار فردی بخواهد با درآمد بالا و راضی کننده کار کند، خود کشور آفریقای جنوبی با بهره مندی از فضای اقتصادی مناسب بهترین گزینه می تواند باشد.

از دیگر مزایایی اخذ پذیرش و ورود درسی که دوره های زبان آفریقای جنوبی دارد سرعت ورود و سرعت مهاجرت می باشد و آنست که افرادی که مسئلۀ زمانی برای انها بسیار با اهمیت است و می خواهند که درمدت کمترین زمان ممکن از کشورشان خارج شوند و سریع مهاجرت کنند و به تحصیل و زبان بپردازند با اخذ پذیرش از دوره های زبان آفریقای جنوبی به سرعت و با صرف کمترین زمان ممکن پا به این کشور بگذارند.

شرایط اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی

ادامه تحصیل در آفریقای جنوبی

تقریبآ تعداد 11 دانشگاه آفریقای جنوبی مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند و می توان گفت تقریبا تمامی رشته ها نیز در دانشگاههای آفریقای جنوبی ارائه می گردند. برای گذراندن دوره های لیسانس و دانشگاه و داشتن مدرک آیلتس (IELTS) با نمره میانگین 6 و برای دوره های ارشد فوق لیسانس داشتن مدرک زبان آیلتس (IELTS) نمرۀ 6.5 میانگین و برای مقطع برتر دکتری نمرۀ میانگین 7 الزامی می باشد. دانشجویان خارجی در تمامی مقاطع دانشگاهی اجازۀ کار 20 ساعتی در هفته کاری را دارا هستند و امکان بردن تمام اعضای خانواده خود یعنی همسر و فرزند زیر 18 سال را نیز به همراه خود دارند، البته این فقط در مورد ویزای دانشجویان و تحصیل در دانشگاه می باشد و جهت دوره های زبان، ویزای فرد همراه صادر نمی گردد. ادامه تحصیل در آفریقای جنوبی در رشته های متفاوت امکان پذیر می باشد که از رشته های تحصیلی مورد توجه متقاضیان می توان به رشته رادیولوژی در آفریقای جنوبی اشاره نمود.

شرایط تحصیل در آفریقای جنوبی و ثبت نام دانشگاه

دانشگاه های آفریقای جنوبی 2 بار در سال اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند، ترم اول: فوریه (مهلت ثبت نام در این ترم، اول آگوست و در بعضی از دانشگاه ها تا اول اکتبر) و ترم دوم: جولای ( مهلت ثبت نام در این ترم، اول مارچ و در بعضی از دانشگاه ها تا اول آوریل) می باشد. دانشگاه های آفریقای جنوبی که مورد تآیید وزارت علوم ایران می باشند به شرح ذیل اند:

  • Pretoria
  • Witwatersrand
  • Stellenbosch
  • Durban-Westville
  • Natal
  • Rhodes
  • Free State
  • South Africa
  • Western Cape
  • Port Elizabeth

دانشجویانی که با مدرک دانشگاهی از ایران به آفریقای جنوبی جهت ادامه تحصیل می روند، نمی توانند مستقیما وارد مقطع بعدی گردند، ابتدا برخی از واحدهای معادل سازی و تطبیق خواهد شد و بعد از آن باید حدودا 1 تا 3 ترم دروس پیش نیاز را پاس نمایند و پس از معادل سازی مدرک خود با مدرک آفریقای جنوبی می توانند به مقطع بعدی راه پیدا کنند.

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش تحصیلی از آفریقای جنوبی

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی عبارتست از:

  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و و ریزنمرات دیپلم
  • ترجمه رسمی مدرک دوره پیش دانشگاهی و ریز نمرات دوره پیش دانشگاهی
  • ترجمه رسمی مدرک لیسانس و ریز نمرات دوره لیسانس (برای متقاضیان دوره فوق لیسانس)
  • ترجمه رسمی مدرک فوق لیسانس و ریزنمرات دوره فوق لیسانس (برای متقاضیان دوره دکتری)
  • پروپزال (برای متقاضیان دوره دکتری)
  • رزومه و انگیزه نامه (برای متقاضیان فوق لیسانس و دکتری)
  • توصیه نامه از اساتید (برای متقاضیان فوق لیسانس و دکتری)
  • تصویر صفحه اول پاسپورت (پاسپورت باید دارای اعتبار حداقل 6 ماهه باشد)
  • شش قطعه عکس رنگی پاسپورتی

در صورتی که افراد دارای مدارک ذیل هستند، می توانند با ارائه آنها شانس اخذ پذیرش و ویزای خود را افزایش دهند:

  • سابقه کار
  • مدرک فنی و حرفه ای مرتبط با رشته تحصیلی آکادمیک
  • رزومه تحصیلی و شغلی
  • گواهینامه های معتبر مربوط به رشته تحصیلی

متقاضیانی که خواهان کسب اطلاعات بیشتر یا حتی شروع فرآیند تحصیلی خود در آفریقای جنوبی هستند می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و شروع اقدامات با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

4.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *