مهاجرت

قاچاقی رفتن به ایتالیا

قاچاقی رفتن به ایتالیا

قاچاقی رفتن به ایتالیا بسیار خطرناک است و در سال 2024 به هیچ عنوان به افرادی که خواهان بهبود شرایط زندگی خود هستند، پیشنهاد نمی شود. ایتالیا کشوری پرجمعیت در اروپا می­ باشد که پایتخت این کشور شهر باستانی رم است. ایتالیا نیز یکی از کشورهای محدوده شنگن به حساب می آید افراد سعی می ­کنند ابتدا بصورت قاچاق وارد خاک این سرزمین شده و پس از آن به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا همچون اتریش و آلمان درخواست پناهندگی می­دهند. در همین باب سوالاتی در ذهن افراد متقاضی ایجاد می گردد که کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به پاسخگویی نیز هستند:

  • مهاجرت به ایتالیا ممکن است؟
  • بهترین روش مهاجرت به ایتالیا چیست؟
  • اقامت ایتالیا به دست یافتنی است؟
  • پناهندگی در ایتالیا در سال 2024 چگونه است؟
  • سرنوشت پناهجویان چیست؟
  • قاچاقی رفتن از ترکیه به ایتالیا به چه صورت است؟
  • از ترکیه تا ایتالیا با کشتی چند ساعت راه است؟
  • قانون دوبلین ایتالیا 2024 به چه صورت است؟
  • فاصله یونان تا ایتالیا با کشتی چقدر است؟

کشور ایتالیا یکی از پر جمعیت ترین کشورهای اروپایی است و چون عضو حوزه شنگن است و به دلیل وجود راه دریایی که با ترکیه دارد افراد از طریق این راه به این کشور وارد شده و سعی می­کنند خود را به سایر کشورهای اروپایی برسانند. افراد از طریق راه دریایی میان ترکیه و ایتالیا و پرداخت هزینه های زیاد خود را به خاک ایتالیا می­رسانند، در حالی که پذیرفته شدن پناهجویان در اتحادیه اروپا مشکلات بسیاری دارد و برای قبول شدن درخواست پناهندگی باید کیس مناسب و مستند ارائه گردد تا دادگاه کشور مقصد با بررسی پرونده متقاضی مجاب شود که جان وی در کشور مقصد واقعا درخطر بوده و وی مجبور به فرار شده است.

مهاجرت به ایتالیا در 2024

روش های مختلفی در سال 2024 برای مهاجرت قانونی به کشور ایتالیا وجود دارد. هر فرد بسته به دلیل خود برای مهاجرت به ایتالیا باید مراحل اخذ ویزا را طی کند و مسیر مهاجرت خود به این کشور را فراهم کند. امروزه تحصیل در پر متقاضی ترین روش مهاجرتی به این کشور است و با توجه به هزینه های اندک تحصیل در این کشور هر ساله جمعیت قابل توجهی از سراسر جهان برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام قانونی انجام می دهند. بسیاری از افراد مهاجرت به ایتالیا را بهانه ای برای دریافت اقامت دائم این کشور می دانند.


اقامت ایتالیا از طرق زیر ممکن است:

  • مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق کار
  • از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی

قوانین پناهندگی اروپا

موضوع پناهندگی مسئله ای دشوار است و طبق قوانین اروپا افرادی که به قصد پناهندگی به کشوری مراجعت می­ کنند، فرد باید به اولین کشوری که عضو محدوده شنگن بوده پا نهاده است برگردانده شود. همچنین قانون دیگری بنام قانون دوبلین در اتحادیه اروپا معروف است که اگر هریک از کشورهای عضو شنگن درخواست موافقت با پناهنده ای را رد نمود هیچ کشور اروپایی دیگری با درخواست وی موافقت نخواهد کرد.

اکثر افراد از طریق راه دریایی که میان ترکیه و ایتالیا قرار دارد تصمیم به مهاجرت قاچاقی به کشور ایتالیا می­ گیرند. رسیدگی به وضعیت پناهندگان بر عهده سازمان UNHCR یا سازمان ملل است که مسئول امنیت پناهندگان، رسیدگی به اوضاع بیماران و همکاری با دولت ها در مقابل پناهندگان و ایجاد امنیت آنها می ­باشد. پناهجویان در ایتالیا اجازه کار ندارند و این مسئله دشواری برای پناهجویان است. زیرا دولت ایتالیا هیچ حمایتی از پناهجویان نمی ­کند تا زمانی که کمیسیون دلیل ورود غیر قانونی پناهجو را قبول نماید.

سرنوشت قاچاقی رفتن به ایتالیا

هنگامی که افراد قصد قاچاقی رفتن به ایتالیا را دارند، اگر آنها در کشور ایتالیا توسط پلیس ایتالیا شناسایی شوند از آنها انگشت نگاری خواهند نمود و تمامی اطلاعات شخصی آنها را وارد بانک اطلاعاتی اتحادیه اروپا می­ کنند. از این رو اگر افراد به کشورهای دیگری از اتحادیه اروپا نیز وارد شوند به دلیل اینکه تمامی اطلاعات فرد به کشورهای اروپایی فرستاده شده است، فرد شناسایی شده و به کشور مبدأ فرستاده خواهد شد.

در برخی موارد تعیین هویت افرادی که قاچاقی رفتن به ایتالیا را انتخاب کرده اند ممکن است دشوار تر باشد، انگشت نگاری به گونه ای است که پلیس از تمامی انگشتان فرد پناهنده انگشت نگاری به عمل می­اورد و از چهره فرد به صورت کامل و نیم رخ عکس تهیه می­کند در این صورت فرد به مدت 24 ساعت برای احراز هویت بازداشت خواهد شد. اما پلیس ایتالیا حق استفاده از ضرب و شتم در مقابل پناهجویان را ندارد و فرد پناهجو در اینگونه موارد به راحتی با اعضای خانواده ملاقات می­کند و برای آزادی خود می­تواند از وکیل استفاده کند. در صورتیکه فرد در مقابل پلیس مقاومت نماید وی مرتکب جرم شده و باید هزینه ای معادل 200€ (یورو) به این دولت پرداخت نماید.

سرنوشت قاچاقی رفتن به ایتالیا

رویه قاچاقی رفتن به ایتالیا

پناهجویان که قصد قاچاقی رفتن به ایتالیا را دارند در بدو ورود به خاک این کشور ابتدا به مراکزی فرستاده می­ شوند و این مراکز پناهجویان را به مدت 3 روز نگهداری می ­کنند. پناهجویان در این مرکز قرار می­ گیرند و از کمک هایی که دولت ایتالیا و یا سازمان ملل برای آنها در نظر گرفته است بهره می برند و به کمیسیون برای کسب پناهندگی معرفی می­ شوند. در صورتی که پناهجو بدون اجازه از مراکز پناهجویی در ایتالیا مرکز را ترک کند حق ماندن در این مراکز را از دست خواهد داد.

از ترکیه تا ایتالیا با کشتی چند ساعت راه است?

سریع ترین راه برای رسیدن از استانبول به رم با کشتی حدود 9 روز و 3 ساعت طول می کشد و از Derince (TRDRC) حرکت می کند و به تریست (ITTRS) می رسد. هر 1-2 هفته یک بار کشتی هایی در این مسیر حرکت می کنند. MSC یکی از شرکت های حمل و نقل است که خدمات منظمی را در این مسیر با کشتی هایی که هر 1-2 هفته یکبار حرکت می کنند، انجام می دهد.

مراحل قاچاقی رفتن به ایتالیا

پس از ورود به ایتالیا و ثبت مشخصات فردی پناهجو توسط پلیس گواهینامه ای به فرد داده می­ شود که دارای 6 ماه اعتبار است و پس از گذشت 2 ماه فرد اجازه کار در ایتالیا را خواهد داشت. افرادی که مهاجرت قاچاقی به ایتالیا دارند باید برای دریافت پناهندگی این کشور مدتی برای جواب کمیسیون برای موافقت پناهندگی به انتظار باشند. کمیسیون ممکن است برای فرد پناهندگی به مدت 5 سال و یا 2 سال صادر نماید و در بعضی مواقع پناهندگی فرد به صورت دائم موافقت می ­شود.

در هر صورت فرد پناهنده برای دریافت پناهندگی باید مدت زمان زیادی را برای پناهندگی منتظر مانده و تا آن زمان حق اشتغال به کار را ندارد مگر در مواردی محدود. بسیاری از افراد سالانه برای مهاجرت راه های غیرقانونی از طریق راه های دریایی را انتخاب می­ کنند و سخت ترین مسیرها را می گذرانند و پس از رسیدن نیز ضررهای زیادی را برای بدست آوردن پناهندگی کشورهای اروپایی تحمل می­ نمایند که این راه ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

قاچاقی رفتن از ترکیه به ایتالیا

سال هاست که ایرانیان بسیاری مسیر مهاجرت خود را از ترکیه آغاز می کنند. حال این مهاجرت قانونی باشد یا غیر قانونی، انتخاب بسیاری ترکیه است. به دلیل عدم وجود محدودیت ها از لحاظ روادید و نیاز نداشتن به ویزای توریستی و همچنین امکان مهاجرت قاچاقی از طریق مهاجرت زمینی و دریایی به ترکیه این امکان برای بسیاری وجود داشته است. یکی از مقاصد برای مهاجرت از مسیر ترکیه ایتالیاست. ایتالیا یک کشور اروپایی است که مهاجران را سراسر جهان به صورت قانونی می پذیرد و در صورتی که از طریق تحصیل و کار و تجارت اقدام نمایید موفق تر خواهید بود.

وضعیت پناهندگان در ایتالیا بعد از حکم پناهندگی

زمانی که پناهنده به ایتالیا می­رسد برای قبولی و دریافت اقامت دائم ایتالیا باید پروسه طولانی را تحمل نماید که همه این ها مشکلاتی از جمله نداشتن حق کار، دوری از خانواده و غیره را در پی دارد. خصوصا در صورتی که پناهنده به تنهایی به این کشور مهاجرت نموده باشد. پناهجویان تا قبل از موافقت کمیسیون ایتالیا برای قبولی درخواست وی برای پناهندگی حق کار و استفاده از خدمات دولت ایتالیا را ندارد.

همچنان پناهندگان دلیل عدم داشتن مجوز کار مجبور به انجام کارهای غیر قانونی برای بدست آوردن مخارج خود خواهد شد که به این بازار کار قانونی کار سیاه گفته می­شود که کارفرمایان با پرداخت دستمزدهای پایین به پناهجویان آنها را استخدام می­کنند. در صورتی که پلیس ایتالیا متوجه انجام کار غیر قانونی پناهندگان شود آنها بازداشت و یا گاهاً جریمه های نقدی از آنها دریافت خواهد شد. بهتر است افراد برای مهاجرت کاری یا تحصیلی ایتالیا در صورت واجد شرایط بودن اقدام نمایند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحت هیچ شرایطی قاچاقی رفتن به ایتالیا را پیشنهاد نمی کند بلکه به همه افراد توصیه می­کند از طریق راه های قانونی از جمله مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، مهاجرت کاری و غیره وارد این کشور شوند. برای مشاوره با کارشناسان این موسسه می ­توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار نمائید.

سوالات پرتکرار در خصوص قاچاقی رفتن به ایتالیا

متقاضیان قاچاقی رفتن به ایتالیا سوالات زیر را عنوان می نمایند:

  1. آیا از طریق قاچاقی رفتن به ایتالیا، امکان اخذ اقامت این کشور وجود دارد؟ در حال حاضر دولت ایتالیا، به افرادی که به صورت قاچاقی وارد این کشور می شوند دستور ترک خاک این کشور را می دهد.
  2. آیا امکان پناهندگی در ایتالیا وجود دارد؟ بر اساس قوانین داخلی ایتالیا، در حال حاضر هیچ گونه پرونده پناهندگی در این کشور مورد بررسی قرار نمی گیرد.
  3. آیا پناهجویان در کشور ایتالیا اجازه کار دارند؟ پناهجویان در کشور ایتالیا اجازه کار نخواهند داشت و ماهیانه از دولت ایتالیا مبلغ ناچیزی دریافت می کنند.
  4. آیا پناهندگی در ایتالیا منجر به اقامت می شود؟ در صورتی که فرد در بازه زمانی مشخصی مرتکب تخلفات قانونی نشود، می تواند پس از حدود 5 سال اقامت دائم ایتالیا را بدست آورد.
  5. دلایل پناهندگی در کشور ایتالیا چیست؟ مهم ترین دلایلی که منجر به پناهندگی در ایتالیا می شوند، دلایل مذهبی، سیاسی و امنیتی هستند.
2.5/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه برای “قاچاقی رفتن به ایتالیا

  1. احسان گفت:

    سلام ویزای کاری آلمان چه شرایطی دارد و چقدر هزینه باید کرد ؟
    آیا ویزای کاری فقط به متخصصین یک حوزه کاری داده میشه ؟
    آیا خدمات خاصی برای ویزای کاری در نظر دارید ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      سوال هایی که مطرح کردید دوست من هر کدوم به ااندازه یک صفجه آچهار مطلب داره
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  2. یزدان حسین آبادی گفت:

    سپاس از راهنمایی روشن
    میشه بفرمایید تکلیف خانواده سه نفره که از طریق قاچاق وارد خاک ایتالیا شدن و پلیس ترکیه آنها را بازداشت کرده الان چیه

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      سلامت باشید اما موسسه سفیران هیچگونه خدماتی در خصوص مهاجرت قاچاقی ارائه نمیکنه

      1. نظر گفت:

        سلام افغان هستم از ایران چطور میتونم درخواست پناهندگی بدم و چه مدرکی لازم است هزینه چند میشه

        1. داوری گفت:

          سلام
          موسسه سفیران هیچگونه خدماتی در خصوص مهاجرت پناهندگی ارائه نمیکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *