مهاجرت

قاچاقی رفتن به دانمارک

مهاجرت قاچاقی به دانمارک

قاچاقی رفتن به دانمارک از ایده های اشتباه مهاجرتی است و در موسسات معتبر حقوقی هیچ گونه خدماتی در باب پناهندگی ارائه نمی گردد. هدف از نگارش این مقاله اطلاعاتی در باب خطرات و مضرات فرآیندهای مهاجرت غیر قانونی می باشد. البته ذکر این نکته لازم است که بسیاری از افراد راه های ممکن و کاملا قانونی و حتی ارزان تر را نمیدانند و آگاهی ندارند. به همین جهت مسیری که انتخاب میکنند راه های میانبر و به نظر ساده است. در حالی که این مسیرها مسیری است پرریسک و معمولا نشدنی.

یکی از راهکارهای بسیار پرطرفدار حال حاضر اروپا جهت مهاجرت ویزای کار آلمان می باشد. این راه در سال پیش با اقبال بسیاری مواجه شد. جهت مطالعه این راه در این سایت مقاله ویزای کار آلمان را جستجو کنید. در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با به کارگیری از افراد خبره این امکان را به وجود آوردیم که اطلاعاتی در باب مشاوره قانونی در اختیار شما قرار دهیم اما در حوزه مهاجرت از طریق پناهندگی هیچ اقدام و مشاوره ای انجام نمی شود.

دانمارک؛ امن ترین کشور جهان در 2023

دانمارک یکی از شادترین و ثروتمندترین کشورهای اروپایی است. دلایل مختلف و متفاوتی برای مهاجران خارجی در راستای مهاجرت به دانمارک وجود دارد. شاید یکی از این دلایل وجود امنیت کامل از هر لحاظ در این کشور اروپایی است. بنا بر آمارهای حاصله از سایت رسمی worldatlas، کشورهای اروپایی سهم بالایی از ایمن ترین کشورهای جهان را به خود اختصاص می دهند. کشور دانمارک نیز با شاخص 1.316 به عنوان پنجمین کشور ایمن دنیا شناخته می شود. چیزی که در جدول زیر نیز به وضوح می توان آن را مشاهده کرد.

ایمن ترین کشورهای جهان

رتبهکشورشاخص صلح جهانی
1ایسلند1.072
2نیوزیلند1.221
3پرتغال1.274
4اتریش1.291
5دانمارک1.316

میزان جرم در کشور دانمارک بسیار ناچیز است. در نمودار ذیل میزان جرم و جنایت در دانمارک طی سال 2023 بررسی شده است:

میزان جرم و جنایت در دانمارک

راه های مهاجرت قانونی به دانمارک

دانمارک یکی از بزرگترین کشورهای حوزه اسکاندیناوی در اروپا است. همچنین دانمارک عضوی از کشورهای ناحیه شنگن محسوب می شود. بدین ترتیب، شرایط مهاجرت به دانمارک کاملا منطبق با شرایط ویزای شنگن می باشد. برای مهاجرت به دانمارک، شرایط و شیوه های مهاجرتی مختلفی وجود دارد. اما نکته مهمی که نباید از آن غفلت کرد همان توجه به ملیت و مدت اقامت در این کشور زیبای اروپایی است.

بسته به هدف مهاجرتی متقاضیان به دانمارک، انواع مختلف آپشن های ویزایی در اختیار متقاضیان قرار دارد که به صورت زیر است:

نوع ویزاشرایط
ویزای توریستی دانمارکصرفا برای بازدید از دانمارک و به مدت 90 روز صادر می شود.
ویزای بیزینسبرای کسانی صادر می شود که قصد مهاجرت به دانمارک برای انجام کار یا بیزینس موقتی را دارند.
ویزای تحصیلی دانمارکبه منظور ادامه تحصیل در دانشگاه های دانمارک و برای مدت بیش از 90 روز صادر می شود.
ویزای کاری دانمارکبه منظور انجام کار (دائمی) در دانمارک و برای مدت بیش از 90 روز صادر می شود.
ویزا جهت درمان پزشکیویزای اقامت کوتاه مدت که برای درمان افراد در کشور دانمارک صادر می شود.
ویزا برای فعالیت های فرهنگی، ورزشی یا هنریویزا از نوع موقت برای شرکت در مسابقات ورزشی یا فستیوال های هنری و یا رویدادهای فرهنگی در کشور دانمارک است.
ویزای ترانزیتجهت عبور از قلمرو دانمارک با هدف دسترسی به کشوری ثالث صادر می شود.
ویزای بازدید رسمی یا دیپلماتیکاین ویزا برای شرکت در جلسات بین دولتی و مذاکرات در سطح عالی صادر می شود.

بررسی قاچاقی رفتن به دانمارک

هدف از ارائه این مقاله اطلاعاتی در باب مهاجرت قاچاقی و عواقب و نتیجه آن است. سالانه هزاران مهاجر قاچاقی به اداره مهاجرت دانمارک مراجعه کرده و طالب استقرار در دانمارک هستند. حتی حاضرند با پرداخت هزینه بتوانند مجوز اقامت دانمارک را خریداری کنند. تعداد زیادی از آنان طالب دریافت اقامت دائم دانمارک هستند. متقاضیان باید به سفارت دانمارک کشور مبدا مراجعه نمایند، در آنجا اطلاعات لازم را کسب نمایند و مراحل قانونی را بگذرانند. برای مهاجرت غیرقانونی افراد به دانمارک دلایل زیادی وجود دارد. حتی در جمعی کوچک از این افراد، انگیزه‌ها و تجربه‌های شخصی متفاوتی وجود دارد. برخی برای فرار از جنگ و غیره مهاجرت می‌کنند.

آنان با امید پناهندگی دائم به دانمارک می‌روند چرا که فکر می‌کنند داستان‌های غم‌انگیز آنان برای پناهندگی دائم کافی است. ولی بسیاری از این افراد از سوی دولت دانمارک اخراج می‌شوند. زیرا واجد شرایط قانونی برای پناهندگی این کشور نیستند. برخی از افراد اخراج شده یا نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند که به کشور خود برگردند. در نهایت به طور کاملا غیرقانونی در دانمارک اقامت می یابند. عده‌ای دیگر از مهاجران به خاطر فرار از جوامع تبعیض‌آمیز می‌آیند. آنان به دلیل عقاید مذهبی و یا قومی خود مورد آزار و اذیت هستند. این دسته از مهاجران با سخت‌ترین شرایط پناهندگی مواجه خواهند شد.

رفتار دولت دانمارک با پناهجو در 2023

افراد پناهجو به طور غیرقانونی در این کشور به دلیل کار بهتر و درآمد بیشتر از کشور خودشان می‌مانند. اقامت غیرقانونی در دانمارک، طبق سیاست مهاجرت که در سال 2012 اصلاح شد، یک جرم جنایی می‌باشد. پس خارجیانی که به طور غیرقانونی وارد دانمارک شده‌اند مجرم محسوب می‌شوند. در رابطه با این مهاجران در سال 2023 موارد زیر طبق قانون اجرا خواهد شد:

  • این افراد به حداکثر 4 ماه زندان یا پرداخت هزینه 3800€ (یورو) یعنی حدودا معادل 4971$ (دلار آمریکا) جریمه محکوم می‌شوند. این جریمه به مدت 4 سال قابل وصول است.
  • برای مهاجرین غیرقانونی بالای 18 سال حکم کیفری اجرا خواهد شد.
  • در رابطه با مهاجران غیرقانونی اقداماتی صورت می‌گیرد. مثلاً در هوای سرد، به آنان محلی برای اقامت و غذا داده خواهد شد.
  • افرادی که به استخدام مهاجران غیرقانونی بپردازند یا با قاچاق انسان به دانمارک در ارتباط باشند، محاکمه خواهند شد.

مبارزه با کار غیر قانونی در دانمارک

طی آخرین اخبار ارائه شده توسط سازمان ها و ادارات مهاجرت دانمارک، درصد بالایی از پناهجویان مشغول به کار غیر قانونی می باشند. فعالیت های غیر قانونی شامل مواردی نظیر باغداری، کارگر ساختمانی است. برای جلوگیری از اشتغال این افراد،‌ جریمه‌های نقدی توسط دولت افزایش یافته است. در حال حاضر دولت دانمارک در حال متوقف کردن کارهای غیرقانونی است. اقدامات قضایی نیز برای مهاجرت غیرقانونی آسان شده است.

در قانون مهاجرت اصلاحاتی صورت گرفته که در تاریخ 11 آوریل 2012 تصویب و در 1 اکتبر 2012 اجرایی شد. طبق این قانون محدودیت‌هایی برای پیوستن به خانواده تعیین شد. طبق این اصلاحیه تنها برای همسران و فرزندان کوچک امکان پیوستن به خانواده وجود دارد. به غیر از این حتی فرزندان بالای 18 سال و سالمندان نیز قانون پیوستن به خانواده برایشان اجرا نمی‌شود. با این اصلاحیه حتی امکان دیدار خانوادگی نیز برداشته شده است. چرا که افراد به نیت دیدار با خانواده به اقامت می‌رسیدند. آخرین اخبار ارائه شده در وزارت امور خارجه دانمارک قوانین تجدیدنظر می باشد. این قانون در تاریخ 21 دسامبر 2012 در پارلمان وزارت اعلام شده است. امروزه برای گرفتن اقامت دائم و یا پیوستن به خانواده به طور قانونی به 3 تا 5 سال زمان نیاز است.

مجازات مهاجرت قاچاقی به دانمارک

استخدام غیرقانونی کارگران خارجی در دانمارک

زمانی که کارفرما یک شخص غیرقانونی را به استخدام درآورد، به میزان 4000€ (یورو) جریمه برای وی در نظر گرفته می شود. حتی ممکن است این مبلغ به 8000€ (یورو) هم برسد. اگر بازرسان اداره مهاجرت متوجه استخدام غیرقانونی دیگری تا 24 ماه آینده شوند این مبلغ به 100% افزایش می‌یابد. بازرسان قادرند بدون مداخله اداره مهاجرت جریمه را انجام دهند. همچنین دولت برای شرکت‌های تجاری که قانون عدم استخدام مهاجران غیرقانونی را زیر پا گذاشته‌اند، جریمه‌ها را افزایش داده است. بر اساس قانون امور اجتماعی اجرایی شده در تاریخ 1 ژانویه 2013، دولت قادر است حکم تعطیلی این شرکت‌ها را بدهد. حتی این امکان است که جواز کار این کارفرمایان باطل شود.

مجازات مهاجرت قاچاقی به دانمارک

بر طبق قانون، هر چه مهاجران غیرقانونی مدت زمان بیشتری در دانمارک بمانند، جرم سنگین ‌تری خواهند داشت. همچنین شانس آنان برای گرفتن اجازه اقامت قانونی کم می‌شود. اخراج این مهاجران غیرقانونی ممکن است با صادر شدن حکم زندانشان برابر باشد. مثلاً ممکن است فردی که 3 سال اقامت غیرقانونی در دانمارک داشته، به 2 سال یا بیشتر زندان محکوم شود. تنها مزیت مهاجرت به دانمارک از طریق پناهندگی برای کسانی است که در نهایت با درخواستشان موافقت می شود. این افراد به جای 9 سال اقامت، پس از 8 سال اقامت می توانند درخواست دهند و با قبولی در آزمون حقوق شهروندی دانمارک و آزمون زبان دانمارکی، پاسپورت این کشور را اخذ نمایند.

دشواری های قاچاقی رفتن به دانمارک

نباید فراموش کرد که در این راه علاوه بر احتمال دستگیری، زندان، جریمه و غیره، فرد حتی تا زمانی که درخواستش مورد بررسی قرار بگیرد و پس از آن، شرایط خیلی سختی خواهد داشت. چرا که با توجه به تعداد بالای پناهندگان در سال های اخیر، کشورهای اروپایی دیگر ظرفیت لازم را برای حمایت از آن ها ندارند و هم فرآیند رسیدگی به درخواست ها بیشتر طول می کشد هم بسیاری از درخواست ها رد می شود. در ضمن حتی به فرض قبولی درخواست پناهندگی، باز هم پناهندگان زندگی سختی در دانمارک خواهند داشت؛ چرا که مردم این کشور با دید بدی به آن ها نگاه می کنند و کارفرمایان معمولا تمایلی به استخدام پناهندگان ندارند.

مسیرهای مهاجرت قانونی به دانمارک

در آخر باید بگوییم مهاجرت غیرقانونی، عواقب خطرناک زیادی دارد. با وجود تمام مطالب گفته شده، برای مهاجرت و اقامت به اروپا راه‌ های آسان‌ تر و امن‌ تری نیز وجود دارد. ناگفته نماند که در موسسات معتبر حقوقی خدماتی در باب مهاجرت قاچاقی ارائه نمی گردد. خدمات ارائه شده توسط موسسات حقوقی معتبر از جمله تحصیل در دانمارک، کار در دانمارک و سرمایه گذاری در دانمارک است. همه مسیرهای گفته شده برای اقامت دانمارک شدنی و ممکن هستند ولی قاچاقی رفتن به دانمارک اصلا امنیت ندارد و خطرات و مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شما خواهد بود تا به صورت قانونی یعنی از طریق تحصیل و کار به دانمارک مهاجرت نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص قاچاقی رفتن به دانمارک

متقاضیان مهاجرت قاچاقی به دانمارک باید از موارد زیر مطلع باشند:

  1. رفتار دولت دانمارک با پناهجویان به چه صورت است؟ برخورد قانونی از جانب دولت این کشور و محکومیت به حداکثر 4 ماه زندان با پرداخت جریمه.
  2. بهترین برنامه مهاجرت به دانمارک چیست؟ اخذ ویزای تحصیلی یکی از برترین و شناخته شده ترین راه مهاجرت به کشور دانمارک محسوب می گردد.
  3. آیا امکان استخدام پناهندگان در دانمارک وجود دارد؟ مطابق قوانین این امکان وجود ندارد و در این صورت کارفرمایان با جریمه 4000€ (یورو) مواجه می شوند.
  4. مهاجرت قاچاقی به دانمارک از چه طریق امکان پذیر است؟ این رویه از طریق جنگل ها و دریاها صورت می گیرد و باعث به خطر افتادن جان و مال افراد می گردد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *