مهاجرت

قاچاقی رفتن به فرانسه

قاچاقی رفتن به فرانسه

موضوع امروز به یک ناهنجاری اجتماعی یعنی قاچاقی رفتن به فرانسه اختصاص دارد که همانند یک بیماری، بخش های مختلف یک جامعه را درگیر خواهد کرد. برای مثال اکنون برآورد می شود که قاچاقی رفتن به فرانسه بر طبق گزارش پارلمان فرانسه شدیدا باعث محدود شدن خدمات عمومی شده و تنش های اجتماعی را ایجاد کرده است. توصیه می شود که در رابطه با موضوع مهاجرت قانونی به فرانسه با مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تلفنی یا حضوری مشاوره کنید تا از اطلاعات جامع تری در این مورد برخوردار گردید. البته راجع به روش پناهندگی هیچ مشاوره ای ارائه نمی شود.

  • آیا فرانسه مقصد مناسبی برای پناهندگی است؟
  • آیا در فرانسه با پناهجویان به خوبی رفتار می شود؟
  • هزینه مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی چه مقدار است؟
  • آیا به عنوان پناهنده می توان در فضای خارج از کمپ زندگی کرد؟

درباره مهاجرت قاچاقی به فرانسه

هر ملت، کشور یا اجتماعی اغلب دارای قوانین و مقرراتی است که بر افرادی کنترل و نظارت دارد که از کشورهای دیگر وارد آن می شوند. مهاجرت، زمانی قاچاقی اطلاق می گردد که افراد هیچ گونه مجوز اقامت آن کشور یا مرزهایی که آنها وارد می شوند را در اختیار نداشته باشند و قوانین مهاجرتی آن کشور را نقض بکنند.

در زمان حال، قاچاقی رفتن به فرانسه رو به افزایش است. افراد از راه دریا و خشکی مخفیانه وارد کشورهای دیگر می شوند و در این زمینه هم گروه های سازمان یافته و تبهکار به افراد جهت انجام این کار غیر قانونی کمک می کنند. در اینجا کلمه قاچاقی در واقع به وضعیت یک شخص در یک نقطه خاص در زمان یا در طی یک دوره خاص و نه به خود شخص اشاره می کند.

دشواری های درخواست پناهندگی در فرانسه در 2023

از آنجایی که بسیاری از مهاجرت های قاچاقی غیر قانونی بوده و در تضاد با قوانین کشورها می باشد، افراد در اینگونه مهاجرت ها در معرض موقعیت های خطرناک و بسیار اسفناک قرار می گیرند که گاه به قیمت جان آنها تمام می شود. این افراد مهاجران بدون مدرک هستند که در یک مکانی بدون مجوز زندگی می کنند و مقامات مسئول آنها را به عنوان پناهجو ثبت نکرده اند. آنها حالا مهاجران قاچاقی و غیرقانونی هستند.

چرا که آن ها با زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات مهاجرتی کشوری که آمده اند، باعث تحمیل هزینه های اقتصادی و امنیتی برای آن کشور می شوند. در حال حاضر با توجه به این که نظام تحصیلی فرانسه حتی برای غیر اروپایی ها نیز رایگان است، پیشنهاد می شود افراد با صرف کمی هزینه برای تحصیل در دانشگاه یا کالج های زبان فرانسوی به صورت قانونی وارد این کشور شوند.

آمار پناهجویان کشور فرانسه

آمارها درباره دسته ها یا جریان های مهاجران قاچاقی یا غیرقانونی و رفاه مهاجران در وضعیت های قاچاقی یا حد و اندازه ای که آنها به خدماتی همچون بهداشت و آموزش دسترسی دارند، معمولا در دسترس نیست. چرا که در تمامی کشورها مهاجرت قاچاقی جزو مهاجرت غیرقانونی بشمار رفته و ناقضان بر اساس قانون تحت پیگرد قانونی و مجازات قرار می گیرند. توجه به این نکته مهم است که اصطلاح قاچاقی به افراد اطلاق نمی شود بلکه به وضعیت مهاجرت در یک نقطه خاصی از زمان اشاره می کند، تغییرات در قوانین و سیاست های ملی می تواند مهاجرت قانونی را به مهاجرت قاچاقی تبدیل بکند و بالعکس.

مطابق گزارشات اداره حفاظت از پناهندگان و اشخاص آواره (OFPRA) در سال 2017 حدود 987654 به عنوان پناهنده در این کشور ثبت نام کرده اند. در سال 2021 نیز به این تعداد حدود 20710 نفر اضافه شده است. همانطوری که در جدول زیر نیز مشاهده می شود، در سال گذشته حدود 119190 درخواست پناهندگی داده و فقط 20940 نفر توانسته اند وضعیت پناهندگی اخذ کنند:

کشوردرخواست وضعیت پناهندگیرد درخواست
افغانستان102706152760
آلبانی96901758285
گرجستان69901254985
گینه688012354055
ساحل عاج53758204150
بنگلادش48202753555
سودان436024351745
مالی31704101950
چین271015301415
سوریه29301265480
عراق21001225525
اریتره17201285285

شرایط قاچاقی رفتن به فرانسه در 2023

یک مهاجر ممکن است که در مهاجرت قاچاقی به یک کشور، در سال 2023 دارای یک یا چند شرط از شروط زیر باشد:

  • ممکن است به طور غیرقانونی برای مثال به همراه مدارک جعلی یا بدون عبور از نقطه تردد مرزی رسمی وارد کشور شود
  • ممکن است در یک کشوری به طور غیرقانونی و با نقض بندهای یک مجوز اقامت/ ویزای ورود اقامت گزیند
  • ممکن است غیر قانونی در فرانسه استخدام شود برای مثال ممکن است که حق اقامت موقت داشته اما در آن کشور حق اشتغال با قرارداد و حقوق نداشته باشد

اطلاعات دقیق راجع به قاچاقی رفتن به فرانسه

داده ها درباره مهاجرت قاچاقی به سیاستمداران امکان درک بهتر از این پدیده و نیز توسعه سیاست هایی را می دهد که تا مهاجرت ایمن و قاعده مند را تبلیغ و تقویت کنند. در سال 2023 داده ها در خصوص قاچاقی رفتن کمیاب است. تقریبا هیچ گزارش جهانی سالانه ای درباره روندهای قاچاقی مهاجران وجود ندارد و آمارهای رسمی درباره مهاجرت قاچاقی هم در آن دسته از کشورهایی که چنین داده هایی را گردآوری یا منتشر نمی کنند، محدود است.

اطلاعات دقیق راجع به قاچاقی رفتن به فرانسه

بررسی مهاجرت قاچاقی به فرانسه

فرانسه دارای تاریخ طولانی به عنوان یک کشور خیلی قدرتمند با تاثیر فرهنگی، اقتصادی و سیاسی عمده در جهان می باشد. تا به امروز، فرانسه یکی از توسعه یافته ترین و ثروتمندترین کشورها با یکی از بزرگترین اقتصادها در جهان باقی مانده است که برای ساکنین اش استاندارد زندگی نسبتا بالایی را فراهم می کند. همین امر هم فرانسه را برای مهاجرین مخصوصا مهاجرین غیرقانونی به مقصد جذابی بدل کرده است.

فرانسه اعلام کرده است که مهاجرین غیرقانونی را در داخل مرزهایش قانونی نخواهد کرد. اخیرا هم اهداف بالاتری را برای حبس و اخراج مهاجرین غیرقانونی در پیش گرفته است. از جهت اینکه این کشور کاملا از ورود مهاجران قاچاقی به عنوان پناهنده جلوگیری می کند به افراد پیشنهاد می شود برای مهاجرت به فرانسه، حتی الامکان از راه های قانونی استفاده نمایند. این روزها از پرمخاطب ترین راه های قانونی ورود به کشور فرانسه میتوان، ویزاهایی مانند ویزای تحصیلی فرانسه و ویزای کاری فرانسه را مثال زد که در آخر حتی منجر به اقامت دائم در این کشور خواهد شد.

مبدا اکثر مهاجران قاچاقی فرانسه

آمارها نشان می دهد که همه ساله تقریبا 400000 مهاجر قاچاقی عمدتا از آسیا، آفریقای مرکزی، غرب آفریقا، الجزیره، مراکش، ترکیه چین عمدتا از راه ایتالیا به فرانسه می آیند. به تبع، این تعداد از مهاجرین غیرقانونی برای فرانسه پیامدها و هزینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی سنگینی در پی دارد و به همین دلیل، همه ساله دولت های فرانسوی قوانین مربوط به محدودیت قاچاقی رفتن به فرانسه را با اعمال مجازات های سنگین، شدیدتر می کنند. برای همین است که سیاست مهاجرتی فرانسه در اروپا سخت گیرانه تر است.

راه های ورودغیرقانونی به فرانسه

در رابطه با روندهای منطقه ای، در سال 2016 بالغ بر 181000 مهاجر قاچاق از آفریقای شمالی وارد اروپا شده اند و اعتقاد بر این هست که همگی آن ها از خدمات قاچاقی استفاده کرده اند. بر طبق آمار وزارت کشور فرانسه، بیشترین آمار مربوط به مهاجران قاچاقی در فرانسه به مهاجران کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه اختصاص دارد.

اغلب از راه دریایی و از طریق دریای مدیترانه ابتدا خود را به ایتالیا رسانده و سپس بعد از اقامت کوتاه مدت غیرقانونی در آن کشور، خود را به طور غیرقانونی به مرزهای فرانسه می رسانند. در واقع، یک موج نسبی در جریانات قاچاقی رفتن به فرانسه از سال 2015 در مقایسه با سال های قبلی رخ داده است. که پر واضح است که دلیل اصلی این روند افزایشی در مهاجرت قاچاقی به تنش های داخلی کشورها و مناقشات منطقه ای و بی ثباتی وضعیت اقتصادی در منطقه برمی گردد.

راه های اصلی قاچاقی رفتن به اروپا

در اروپا دو راه اصلی برای ورود مهاجرین غیرقانونی وجود دارد:

  • مسیر شرق مدیترانه ( اساسا از ترکیه به یونان)
  • مسیر مرکز مدیترانه ( از شمال آفریقا به ایتالیا)

اما بر طبق گزارشات و مشاهدات عینی، مسیر اصلی و غالب مهاجران و پناهجویان قاچاقی به فرانسه، مسیر مدیترانه مرکزی (از آفریقای شمالی به ایتالیا و سپس فرانسه) می باشد که بیشترین آمار مهاجرین غیرقانونی از این مسیر وارد فرانسه می شوند.

قوانین ورود قاچاقی به فرانسه

بر طبق قانون فرانسه، محدودیت زمانی مهاجران برای بدست آوردن مجوز پناهندگی در این کشور به 6 ماه کاهش می یابد. اما مدت زمان حبس موقتی در مراکز بازداشت مهاجران قاچاقی و غیرقانونی افزایش خواهد یافت. همچنین در قوانین فرانسه مجازات های کیفری برای افرادی وجود دارد که بطور قاچاقی از مرز عبور کرده اند یعنی همان مهاجران بدون مجوز موسوم به sans-papiers که مجازات زندان تا 5 سال در انتظار آن هاست. و در برخی موارد اخراج از خاک فرانسه را شامل می شود. قاچاقی رفتن به  دارای تبعات و نتایج منفی بیشمار هم برای شخص مهاجر و هم برای کشور فرانسه می باشد. به همین دلیل، دولت فرانسه مخصوصا در سال های اخیر قوانین و اقدامات سخت گیرانه تری مثل مجازات های زندان چندساله، حبس، محرومیت از همه خدمات اجتماعی و عمومی و اخراج را در پیش گرفته است.

اگر که به دنبال راحت ترین، کم هزینه ترین و سریع ترین ورود به کشور فرانسه هستید، در اینجا اخذ ویزای تحصیلی فرانسه برای گذراندن دوره زبان در فرانسه بدون محدودیت سنی، با کمک هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه به شما عزیزان پیشنهاد میشود. به همین خاطر و به منظور اطلاع همه جانبه از این موضوع، شما را دعوت به مشاوره با وکلای زبده و کارآزموده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت حضوری یا تلفنی می کنیم.

سوالات پرتکرار در قاچاقی رفتن به فرانسه

سوالاتی که پیرامون قاچاقی رفتن به فرانسه مطرح می شوند معمولا عبارتند از:

  1. آیا کشور فرانسه پذیرای مهاجران قاچاقی است؟ به دلیل تحمیل هزینه های زندگی و پیامدهای سیاسی-اجتماعی عملکرد دولت با پناهچویان دارای محدودیت است و درهای خود را به روی آنها بسته است.
  2. قاچاقی رفتن به فرانسه از طریقی انجام می شود؟ ورود غیر قانونی به کشور فرانسه با مدارک جعلی، استخدام غیر قانونی در یک کشور با مجوز ورود جعلی.
  3. بیشترین مهاجران قاچاقی به فرانسه مربوط به کدام دسته هستند؟ شهروندان کشورهای خاورمیانه و آفریقا که از راه دریای مدیترانه به این کشور مهاجرت می کنند.
  4. قوانین پناهندگی در این کشور چقدر طول می کشد؟ رویه بررسی پناهندگی در این کشور به 6 ماه کاهش یافته است.
  5. بهترین طرق مهاجرت به فرانسه برای ایرانی ها چیست؟ مهاجرت از طریق تحصیل در دروه های زبان یکی از ایده آل ترین ها می باشد که به صورت قانونی و کم هزینه اتفاق می افتد.
1.2/5 - (76 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *