مهاجرت

پناهندگی در پرتغال

پناهندگی در پرتغال

پناهندگی در پرتغال یکی از راه های پرخطر می باشد و افراد به علت ناآگاهی از راه های قانونی مهاجرت، تصمیم به پناهندگی می گیرند. باید متذکر شویم که مهاجرت از طریق پناهندگی در پرتغال، راهی پر از ریسک بوده که در این راه حتی دیده شده بسیاری از افراد جان و مال خود را در این راه به خطر انداخته اند و از دست داده اند. همانطور که می دانید مفهوم واژه پناهندگی کاملا مشخص است و به این معنا می باشد که در هر زمانی که شرایط زندگی کردن برای عده ای از اشخاص سخت باشد و هم چنین جان این اشخاص با خطر مواجه شود، تصمیم به مهاجرت نمودن به مکان دیگری بگیرند.

  • آیا پناهندگی در پرتغال امکان پذیر است؟
  • مهم ترین نکات برای اعلام پناهندگی در پرتغال چیست؟
  • خطرات پناهندگی در پرتغال چیست؟
  • آیا پناهجویان در پرتغال امکان کار در این کشور را خواهند داشت؟
  • شرایط زندگی پناهندگان در پرتغال چیست؟

ناگفته نماند که بعضی اوقات مهاجرت به پرتغال و سایر کشورهای دیگر از روش پناهندگی را قاچاق انسان هم تعریف می کنند به این علت که در این نوع از روش با ریسک مهاجرت امکان این وجود دارد که حتی بدون داشتن ویزا در مراحل ابتدایی این کار مبادرت به انجام این مراحل کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هیچ اقدامی در زمینه پناهندگی به پرتغال و سایر کشورهای دنیا ندارد.

عوامل مهاجرت به کشور پرتغال

از آنجا که در ابتدای این مقاله ذکر شد برای اقدام به مهاجرت کردن دلایل گوناگونی وجود دارد که با وجود برخی از این موارد اشخاص را مجبور به مهاجرت نمودن می نماید. لازم به ذکر است که گاهی اوقات اشخاص به دلایل دیگری نظیر پیشرفت نمودن در مسیر زندگی و هم چنین پیشرفت در زمینه امور درسی تصمیم به مهاجرت کردن می گیرند.


انواع روش های پناهندگی در پرتغال در 2024

برای گرفتن پناهندگی پرتغال در سال 2024 روش های مختلفی وجود دارد که عبارتند از: مهاجرت به این کشور از روش پناهندگی اجتماعی، روش پناهندگی سیاسی، روش پناهندگی مذهبی و روش پناهندگی جنسی. هم اکنون تصمیم به شرح و توضیح انواع روش های پناهندگی که در بالا ذکر شد، داریم.

روش پناهندگیتوضیحات
پناهندگی اجتماعیدر این نوع روش که مربوط به حقوق اجتماعی افرادی می باشد که همواره امکان این وجود دارد که اشخاص به دلایل غیر اصولی و ناگوار در کشوری که زندگی می کنند جان خود را از دست بدهند.
روش پناهندگی سیاسیدر این نوع روش که به دلیل مواردی از جمله مخالف بودن اشخاص با دولت وقت کشور خود که منجر به تعقیب و پیگرد اشخاص میشود، اتفاق می افتد.
پناهندگی مذهبیاین نوع روش مهاجرت که مربوط به اشخاصی می شوند که در کشور خود از جمله اشخاصی باشند که دچار اقلیت مذهبی هستند و از تمامی حق های اولیه خود در کشورشان بی بهره می باشند.
روش پناهندگی جنسیاین نوع روش که مخصوص اشخاصی می باشد که دارای برخی از تمایلات جنسی می باشند که انجام این تمایلات در کشور خودشان جرم محسوب می شود.

انواع روش های پناهندگی در پرتغال

فرایند مهاجرت به پرتغال از روش پناهندگی

اشخاص متقاضی پناهندگی در پرتغال باید این مرحل را سپری کنند:

  1. مرحله اول: بعد از ورود به این کشور ملزم به درخواست و تکمیل نمودن یک فرم که از جانب سازمان SEF صادر شده باشد، است.
  2. مرحله دوم: درصورتی که پس از انجام اقدامات مرحله اول و بعد از سپری نمودن 20 روز از این اقدامات با درخواست این اشخاص موافقت نشد این اشخاص ملزم به فرستادن فرم در خواست خود برای افسران ملی در بخش پناهندگی می باشند تا این فرم به صورت دقیق تری مورد بررسی قرار گیرد. با این توضیح که مدت زمان مورد نیاز برای انجام این بررسی به میزان 48 ساعت می باشد.
  3. مرحله سوم: در صورتی که پس از طی این دو مرحله با در خواست اشخاص متقاضی مخالف شد این اشخاص قادر به این می باشند که در مدت زمان که به میزان 8 روز زمان نیاز دارد به دادگاه صالح در کشور پرتغال اقدام به اعتراض نمایند. پس از طی این مراحل در صورتی که با درخواست این اشخاص مخالفت شود می توانند از یک فرصت اقامت که برای 2 ماه و هم چنین موقت باشد، استفاده نمایند.

پذیرش ابتدایی اعلامیه پناهجویی در پرتغال

در صورتی که با درخواست مهاجرت قاچاقی به پرتغال اشخاص موافقت شود برای این اشخاص مجوز اقامتی صادر شده می شود که برای 2 ماه دارای اعتبار می باشد. ناگفته نماند که گرفتن اقامت موقت این کشور به معنای پذیرش کامل این اشخاص نمی باشد. بعد از بررسی کردن درخواست به صورت دقیق تر و هم چنین موافقت با درخواست این اشخاص، متقاضیان در این مدت زمان 2 ماهه فرصت این را دارند که به دنبال شغل مورد نظر خود بگردند و هم چنین با تامین و پوشش دادن مخارج و هزینه های خود این فرصت را دارند که اقامت این کشور را بدست آورند.

نحوه پذیرش درخواست مهاجرت قاچاقی به پرتغال

در صورتی که درخواست اشخاص متقاضی مهاجرت قاچاقی به پرتغال مورد قبول قرار بگیرد به این معنا می باشد که در صورتی که اجازه اقامت موقت او صادر گردد، این اشخاص ملزم به رعایت نمودن شرایط زیر خواهند بود که عبارتند از:

شروطتوضیحات
اولمدت اعتبار این دوره به میزان دو ماه دارای اعتبار می باشد و در مدت زمان 30 روز تصمیم نهایی اعلام می شود.
دوماشخاصی که در این کشور پناهنده می شوند بعد از قبول کردن دلیل پناهندگیشان عمدتا بعد از 3 سال مجوز کار در پرتغال دارند.
سوماشخاصی که در این کشور پناهنده می شوند دارای مجوز تحصیل در پرتغال می باشند.
چهارماشخاصی که در این کشور پناهنده می شوند دارای حق مشاوره رایگان می باشند.

در حالتی که دوباره درخواست این اشخاص رد شود قادر به این هستند که برای مدت 8 روز به دادگاه اداری درخواست دهند و برای بار دیگر رای به دادگاه تجدید نظر برای شما ارسال خواهد شد. مواردی که بیشترین میزان آسیب پذیری را دارند:

  • زنان و کلیه اشخاصی که دارای فرزند باشند.
  • اشخاصی که دارای معلولیت جسمی می باشند.
  • اشخاصی که دارای بیمارای خاص می باشن.
  • کودکان و خردسالان
  • سالمندان

بعضا مشاهده شده افراد با مهاجرت قاجاقی در وضعیت بسیار خطرناک و اسفناک قرار گرفته و ضررهای مالی و معنوی بسیاری به آن ها رسیده و جان و مال خود را در این راه از دست داده اند

حقوق اجتماعی در پناهندگی در پرتغال

شرایط کار در مهاجرت قاچاقی به پرتغال

قبل از این که اشخاص متقاضی مهاجرت قاچاقی به پرتغال موفق به دریافت مجوز اقامت موقت این کشور شوند، پناهندگان این کشور امکان این را ندارند که در کاری به صورت حرفه ای فعالیت نمایند. پس از این که اقامت موقت شخص صادر شد وی این فرصت را دارد که کار و حرفه خود را شروع نماید. هرچند بهتر است افراد مهاجرت تحصیلی، کاری یا مهاجرت از طریق خرید ملک در پرتغال را انتخاب کنند. برای تحصیل پرتغال بدون مدرک زبان به لینک مربوطه مراجعه نمائید.

شرایط پذیرفتن پناهنده به عنوان نیروی کار در پرتغال

پذیرفتن پناهنده به عنوان نیروی کار شرایطی دارد که به شرح ذیل می باشد:

  • قرارداد این اشخاص می بایست به صورت کتبی باشد.
  • در صورتی که یک طرف قرار داد کارمند باشد ملزم به اثبات وضعیت قانونی خود می باشد.
  • در این نوع قرار داد کارفرما ملزم به ارائه یک رو نوشت از قرارداد به موسسه نظارت داشتن بر توسعه و شرایط کاری نشان می دهد که تا مدت زمان 30 روز با این قوانین به کار مشغول شوند.
  • در این نوع قرار داد کارمند ملزم به قرار دادن نام خود در لیست کارمندان می باشد و می بایست در ظرف 15 روز از زمان شروع و پایان قرارداد به صورت نوشتاری ثبت گردد

این اشخاص در طول این مدت می توانند از کمپ های مخصوص مهاجرین استفاده نموده و هم چنین دارای حقوق اجتماعی مربوط خود باشند. در این میان کارشناسان ما برای کم خطر کردن مهاجرت همواره راه های قانونی مهاجرت به کشور پرتغال را به شما عزیزان پیشنهاد می کنند. از بهترین و راحت ترین راه ها باید تحصیل در پرتغال را متذکر شویم. پس در نتیجه اگر قصد مهاجرت نمودن به این کشور را دارید با مراجعه نمودن به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید با روش های دیگر مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *