ویزای کاری

مهاجرت پرستاران به آفریقای جنوبی

مهاجرت پرستاران به آفریقای جنوبی

شغل پرستاری در آفریقای جنوبی یکی از مشاغل مورد نیاز بوده و به همین دلیل مهاجرت پرستاران به آفریقای جنوبی از اهمیت بسیاری برخوردار می شود. شرایط پرستاری در آفریقای جنوبی چگونه است؟ میانگین درآمد پرستاران در آفریقای جنوبی به چه نحوی است؟ شرایط مهاجرتی و اخذ ویزای کار پرستاران چگونه است؟ این ها و سوالات مشابه دیگر جزء سوالاتی است که ما در این مقاله به تفصیل پاسخ آنها را خواهیم داد.

علی رم نرخ بیکاری بالای کشور آفریقای جنوبی که در سال 2023 نزدیک به 32% تخمین زده شده است برای پرستاران در آفریقای جنوبی موقعیت های شغلی متعدد و سطح درآمدی خوب و کیفیت زندگی بالایی برخوردار هستند. اما شما برای کار پرستاری در کشور آفریقای جنوبی داشتن مدرک لیسانس پرستاری معتبر و نیز مجوز کار از شورای پرستاری آفریقای جنوبی (SANC) می باشد. در این میان، شرط اصلی مهاجرت پرستاران به آفریفای جنوبی همچنان داشتن پیشنهاد کاری یا Job Offer از طرف کارفرمای آفریقایی می باشد. تنها از این طریق است که شما صلاحیت کار پرستاری در آفریقای جنوبی را دارید. البته معادل سازی مدرک از جمله پیش نیاز های مهم برای ورود به این کشور است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با برخورداری از سال ها تجربه موفق در عرصه مهاجرتی آماده مشاوره برای اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی می باشد.

  • آیا پرستاران برای کار در این کشور باید مدارک خود را معادلسازی کنند؟
  • آیا آفریقای جنوبی با کمبود نیرو کار پرستار مواجه است؟
  • شرایط مهاجرت پرستاران به این کشور چیست؟
  • آیا درآمد پرستاران در آفریقای جنوبی مناسب است؟

شرایط مهاجرت پرستاران به آفریقای جنوبی در 2023

پرستاری یکی از مشاغل بسیار مهم و کلیدی دنیا است. در آفریقای جنوبی انواع مختلف پرستاران شامل کمک پرستاران، ماماها و حتی پرستاران روانپزشکی می باشد. جدا از اینکه شما مایل به انجام کار در کدام یک از انواع مختلف پرستاری هستید، کلیه پرستاران آفریقای جنوبی نخست بایستی در یک دانشکده پرستاری تحصیل کنند. اما پرستاران جدید مستقیما به سر کار نمی روند و آنها قبل از ورود به بازار کار در آفریقای جنوبی بایستی یک سال کار عام المنفعه انجام دهند. بنابراین، شرایط اصلی انجام کار پرستاری در آفریقای جنوبی عبارت است از:

  • اخذ مدرک لیسانس پرستاری (BCur)
  • ثبت نام در شورای پرستاری آفریقای جنوبی (SANC)

اما سوال اینجاست که در سال 2022 دانشجویان یا فارغ التحصیلان خارجی چگونه می توانند در آفریقای جنوبی به کار پرستاری مشغول شوند؟ دانشجویان خارجی در شورای پرستاری آفریقای جنوبی (SANC) ثبت نام نمی کنند. آنها بایستی در کشور خودشان ثبت نام کنند. اگر دانشجویی مایل به کار پرستاری در آفریقای جنوبی باشد، او بایستی در کشور خود ثبت نام کرده و سپس جهت اخذ ویزای کار به منظور برگشت به آفریقای جنوبی از پروتکل های مهاجرتی آفریقایی تبعیت کند.

شرایط تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی برنامه های مختلف پرستاری برای تحصیل دانشجویان خارجی وجود دارد که توسط دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور ارائه می شود. طول مدت تحصیل پرستاری در آفریقای جنوبی در حدود 4 سال است و در پایان دوره به فارغ التحصیلان مدرک لیسانس پرستاری یا BCur اعطاء می شود. دانشجویان همچنین می توانند دوره فوق لیسانس پرستاری را در رشته های پرستاری عمومی، پرستاری روانپزشکی و مامایی نیز ادامه تحصیل دهند و حتی در مقطع بالاتر، درجه دکترا پرستاری یا DCur خود را نیز دریافت کنند. از شرایط و الزامات اخذ پذیرش تحصیلی در رشته پرستاری آفریقای جنوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم درخواست پذیرش تحصیلی
  • دیپلم متوسطه و کارنامه تحصیلی
  • داشتن مدرک زبان IELTS با حداقل نمره 6.0
  • داشتن گواهی برتر ملی (NSC) یا مدرک معادل در 3 سطح (زبان انگلیسی یا آفریقایی (50- 59%)، زیست شناسی (50- 59%) و ریاضیات (50- 59%)

به محض پذیرش در برنامه تحصیلی پرستاری، کلیه دانشجویان رشته پرستاری بایستی در شورای پرستاری آفریقای جنوبی (SANC) ثبت نام کرده، در کلاس های درس حاضر شده و برنامه تحصیلی خود را به پایان برسانند. اما پس از فارغ التحصیلی، دانشکده پرستاری گواهی اتمام دوره تحصیلی دانشجو را به این شورا ارسال می کند. سپس بعد از گذراندن آزمون پرستاری و انجام یک سال کار عام المنفعه، فرد به عنوان پرستار ثبتی (RN) مشغول کار در آفریقای جنوبی خواهد شد.

شرایط مهاجرت پرستاران به آفریقای جنوبی

بازار کار پرستاری در آفریقای جنوبی

بر اساس آخرین اطلاعات و آمار بدست آمده از دولت آفریقای جنوبی، پرستاران در آفریقای جنوبی از سطح درآمدی خوبی برخوردار هستند و میانگین درآمدی پرستاران ثبتی در حدود ZAR26455 (راند) می باشد. اما لازم به ذکر است که درآمد فوق صرفا متوسط درآمدی پرستاران در آفریقای جنوبی است و این سطح درآمدی با توجه به میزات تحصیلات و سطح سابقه و تجربه کاری از ZAR19309 تا ZAR37455 (راند) متغییر است. شما در جدول زیر با میانگین درآمدی مشاغل مختلف پرستاری در آفریقای جنوبی در سال 2023 آشنا می شوید:

عنوان شغلیمیانگین درآمدی به راند (ZAR)عنوان شغلیمیانگین درآمدی به راند (ZAR)
پرستار مراقبت ویژهZAR27115ماماییZAR30940
مدیر پرستاریZAR36123کمک پرستارZAR23561
مدیر پروندهZAR33198پرستار مدرسهZAR24506
پرستار شرکتZAR20162کارمند پرستارZAR26609
پرستار بخشZAR25491پرستار بهداشت روانیZAR24704
سر پرستارZAR28762پرستار ثبتی ICUZAR25180
پرستار خانهZAR24679

پرستاری از جمله مشاغل حساس و مهم هر جامعه ای از جمله آفریقای جنوبی است که وظیفه اصلی آن ارتقا و حفظ سلامت عمومی جامعه با بهره گیری از روش ها و متدهای روز دنیا است. پرستاران در آفریقای جنوبی بایستی دارای مهارت های کافی در زمینه جراحی/ پزشکی، مامایی و زایمان، مراقبت ویژه و اضطراری، ICU و روانپزشکی را داشته باشند. در بازار کار آفریقای جنوبی، شما به عنوان یک پرستار حاذق می توانید در بیمارستان های خصوصی و دولتی، درمانگاه ها یا کلینیک ها و خانه ها و شرکت ها کار کنید.

مهاجرت کاری پرستاران به آفریقای جنوبی

پرستاران عزیز توجه نمایند که برای مهاجرت به آفریقای جنوبی شرایط و الزاماتی وجود دارد که بایستی به هنگام اقدام به درخواست مورد توجه قرار گیرد. به طور کلی، برای مهاجرت کاری به کشور آفریقای جنوبی 3 نوع ویزای کار شامل ویزای کار عمومی، انتقال درون شرکتی و مهاجر مهارت بالا وجود دارد. ویزای مهاجرت پرستاران به آفریقای جنوبی از چه نوع ویزایی است؟ از آنجایی که آفریقای جنوبی دارای یک اقتصاد رو به رشد و بخش تولیدی پیشرفته ای است، این کشور دارای فرصت های شغلی بسیاری برای کارگران خارجی ماهر است.

بنابراین همه ساله، دولت آفریقای جنوبی برای تامین نیروی انسانی لازم فهرست مشاغل مورد نیاز خود را با عنوان لیست مشاغل بحرانی با 35000 پست شغلی منتشر می کند که پرستاری نیز جزء آنها است. اما مهاجرت پرستاران به آفریقای جنوبی به دلیل تخصص بالای این گروه از شاغلین، از نوع ویزای مهارت بالا است و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی در این دسته مهاجرتی شامل موارد ذیل است:

  • پاسپورت معتبر بی المللی یا مدارک شناسایی
  • فرم درخواست ویزای تکمیل شده
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • قرارداد کاری یا Job Offer
  • بیمه مسافرت
  • تاییدیه سلامت
  • تاییدیه عدم سوء پیشینه
  • مدرک تحصیلی معتبر
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی با ارائه صورت حساب بانکی

علاقمندان کار پرستاری جهت کسب اطلاع و مشاوره در خصوص شرایط معادل سازی مدرک پرستاری از طریق شورای پرستاری آفریقای جنوبی (SANC) و نیز دریافت ویزای کار مهارتی این کشور با مشاورین حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

2/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *