ویزای کاری

مهاجرت کاری به آتلانتیک

مهاجرت کاری به آتلانتیک

مهاجرت کاری به آتلانتیک از سال 2017 شروع شد و با توجه به شرایط ساده آن در قیاس با برنامه اکسپرس انتری (Express Entry) مورد توجه قرار گرفت. هدف از این برنامه این است که نیروهای متخصصی به 4 استان آتلانتیک یعنی استان های نیوبرانزویک، نیوفاندلند، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد، جذب شوند. با جذب نیروهای متخصص به استان های آتلانتیک رشد اقتصادی این استان ها پیشرفت چشم گیری خواهد داشت چرا که کسانی که از این طریق به کانادا مهاجرت می نمایند ملزم هستند در این استان ها اقامت و کار کنند نه سایر استان های کانادا. برخی از این استان ها از جمله منیتوبا به دلیل سرمای شدید و شرایط نامساعد آب و هوایی طرفداران زیادی بین علاقه مندان به مهاجرت به کانادا ندارند.

این در حالی است که 4 استان ذکر شده در بالا که به عنوان استان های آتلانتیک شناخته می شوند به واسطه داشتن سواحل با اقیانوس اطلاس غالبا آب و هوای معتدل اقیانوسی دارند چرا که آب های گرم معمولا سرمای هوا را تا حدی متعادل تر و قابل تحمل تر می کنند. مساعد بودن شرایط آب و هوایی و عدم وجود سخت گیری هایی که در سیستم ورود سریع یا همان اکسپرس انتری کانادا وجود دارد سبب شده مهاجرت به کانادا از طریق کار در آتلانتیک طرفداران زیادی پیدا کند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص مهاجرت کاری به آتلانتیک توضیحاتی ارائه گردیده و به سوالات مهم پاسخ داده شده است:

خارجی های دارای صلاحیت برای مهاجرت کاری به آتلانتیک

خارجی ها تحت عنوان یکی از 3 گروه ذیل می توانند برای اخذ اقامت آتلانتیک اقدام نمایند:

  1. کارگران ماهر
  2. کارگران نیمه ماهر
  3. فارغ التحصیلان بین المللی

هر کدام از این 3 گروه باید شرایطی داشته باشند؛ کارگران ماهر باید از یکی از کارفرماهای تعیین شده از سوی دولت برای مدت زمان حداقل 12 ماهه قرارداد کاری رسمی داشته باشند که سطح مهارت کاری آن نیز 0، A یا B باشد. آن ها همچنین باید دارای شرایط ذیل باشند:

  • تجربه کاری: حداقل 12 ماه کار تمام وقت یا معادل ساعات آن در مشاغل پاره وقت
  • تحصیلات: دیپلم کانادایی یا معادل خارجی آن
  • مهارت زبان: داشتن CLB 4 در زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • تمکن مالی: داشتن تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های زندگی

چگونگی مهاجرت کاری به آتلانتیک

کارگران نیمه ماهر و فارغ التحصیلان جهت کار در آتلانتیک

کارگران نیمه ماهر باید در سطوح مهارتی 0، A، B یا C از یکی از کارفرماهای تعیین شده برای یک موقعیت شغلی دائمی قرارداد کار داشته باشند. آن ها همچنین باید دارای شرایط ذیل باشند:

  • تجربه کاری: حداقل 12 ماه کار تمام وقت یا معادل ساعات آن در مشاغل پاره وقت در NOC سطح 0، A، B یا C
  • تحصیلات: دیپلم کانادایی یا معادل خارجی آن
  • مهارت زبان: داشتن CLB 4 در زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • تمکن مالی: داشتن تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های زندگی

فارغ التحصیلان بین المللی باید از یکی از کارفرماهای تعیین شده پیشنهاد شغلی برای یک دوره کاری 12 ماهه در سطوح 0، A، B یا C داشته باشند و علاوه بر آن دارای شرایط ذیل باشند:

  • تجربه کاری: این گروه نیازی به داشتن تجربه کاری ندارند.
  • تحصیلات: 2 سال تحصیل در موسسات آموزش عالی استان های آتلانتیک کانادا به طوری که در 2 سال آخر فرد حداقل 16 ماه را در این استان ها اقامت داشته باشد.
  • مهارت زبان: داشتن CLB 4 در زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • تمکن مالی: داشتن تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های زندگی

شرایط کاری در آتلانتیک

نرخ بیکاری در استان های آتلانتیک 7.5% است یعنی پیدا کردن پیشنهاد شغلی از سوی افراد متخصصی که به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشند دشوار نیست در نتیجه مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استان های آتلانتیک دشوار نخواهد بود.

سطح درآمدی که افراد در این حوزه دریافت می کنند نیز به شرح ذیل است:

سطح درآمد ماهانه (دلار کانادا)توضیحات
$2520کم ترین میزان درآمد
$9960متوسط درآمد
$44500بشترین میزان درآمد

در نمودار ذیل نیز مشخص شده است جنسیت چه نقشی در میزان درآمد در کانادا دارد؛ همان طور که مشاهده می شود زنان به طور متوسط 5% کم تر از آقایان حقوق دریافت می کنند:

مقایسه متوسط درآمد ماهانه زنان و مردان در آتلانتیک

علاوه بر سطح بالای درآمد و فرصت های شغلی زیاد از دیگر عواملی که منجر می شود زندگی در آتلانتیک ایده آل به نظر برسد امنیت بالای این استان ها است. شاید کانادا امن ترین کشور دنیا نباشد اما بی شک با توجه به نرخ پایین جرایم، علی الخصوص جرایم خشن، یکی از امن ترین نقاط دنیا است. به همین دلیل است که تحصیل در کانادا نیز طرفداران زیادی دارد؛ دانشجویان با اخذ پذیرش از دانشگاه ها و کالج های استان های آتلانتیک راه را برای اخذ اقامت دائم از طریق برنامه مهاجرتی آتلانتیک پس از فارغ التحصیلی هموار می نمایند. علاقه مندان به زندگی در آتلانتیک کانادا می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *