ویزای تحصیلی

مهندسی نفت در روسیه

مهندسی نفت در روسیه

برای تحصیل در رشته مهندسی نفت در روسیه دانشجویان باید بدانند که این رشته فرآیند حفاری به منظور استخراج نفت و گاز است و شرایط خود را داراست. برای تحصیل در این رشته دانشجویان باید درک کاملی از اصول مکانیکی، سیستم کامپیوتری و دانش تجهیزات داشته باشند. این رشته شامل نظارت بر چاه ها به جهت اطمینان از سودآوری بیشتری برای استخراج از این چاه ها می باشد. دانشجویان در طول تحصیل با موضوعات تئوری و تحلیلی آشنا می شوند، همچنین دانشجویان باید از تجهیزات مهندسی نفت نیز آگاهی داشته باشند.

آگاهی در این 3 مورد در آینده شغلی فرد نقش به سزایی دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارد در این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه و تحصیل در رشته مهندسی نفت در روسیه در اختیار متقاضیان و داوطلبان قرار دهد. پس اگر قصد تحصیل در دانشگاه های روسیه را دارید تا پایان با ما همراه باشید.

دانشگاه مهندسی نفت در روسیه

در سال 1947 میلادی دانشگاه فنی و مهندسی نفت در کشور روسیه تاسیس شد. استادان و دکتران خبره ای در این دانشگاه به آموزش دروس تحصیلی در زمینه های تکنولوژی، گاز و مهندسی نفت می پردازند. این دروس به نحوی به دانشجویان ارائه می شود که آنها به مهندسین خبره و عالی تبدیل می شوند. دانشجویانی که این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می کنند، امکان کار در آزمایشگاه های مدرن و مجهز به تمامی امکانات را دارند. دانشگاه علم و صنعت در سال 1914 میلادی تاسیس شد، امروزه این دانشگاه دارای 3 محوطه اصلی، 17 ساختمان آموزشی، 50 مرکز تحقیقاتی، هشت خوابگاه، 2 مجتمع ورزشی و 3 مرکز تفریحی می باشد. این دانشگاه مجاز است که فعالیت های آموزشی در زمینه های آموزش عالی را با کسب مجوز از فدراسیون روسیه و وزارت آموزش و پرورش ارائه نماید.

محبوبیت دانشگاه های مهندسی نفت روسیه

امروزه افراد زیادی برای ادامه تحصیل قصد دارند به کشورهایی مهاجرت کنند که دانشگاه های معتبر در آن وجود دارد. یکی از این کشورها روسیه می باشد. دانشجویان ایرانی به دلیل نزدیک بودن این کشور به کشور ایران و و هزینه های کم برای تحصیل این کشور را برای مهاجرت و ادامه تحصیل انتخاب می کنند. اگر بخواهیم دانشگاه های این کشور را با سایر دانشگاه ها مقایسه کنیم، می توانیم بگوییم تحصیل در این کشور مزیت های زیادی دارد. برای مثال امکان تحصیل در رشته مهندسی هوا فضا که جزو خاص ترین رشته های تحصیلی در دنیا می باشد، در دانشگاه های کشور روسیه وجود دارد. این در حالی است که این رشته در خیلی از دانشگاه ها ارائه نمی شود. کشور روسیه در ارائه این رشته تحصیلی جزء قدرتمندترین کشور محسوب می شود.

روند اخذ پذیرش رشته مهندسی نفت در روسیه

متقاضیان تحصیل در رشته مهندسی نفت در روسیه ابتدا باید قراردادی را امضاء کنند و هزینه های مربوط به سال اول تحصیلی و یا ترم اول را پرداخت کنند. متقاضیانی که به زبان روسی تسلط ندارند، باید در یک دوره 12 ماهه ثبت نام کنند و زبان روسی را آموزش دیده و به این زبان تسلط داشته باشند. دانشجویان بعد از پایان دوره باید در آزمونی شرکت نمایند و بعد از قبولی باید مدرک قبولی خود را جهت اخذ پذیرش از دانشگاه ارائه نمایند. سایر مدارک لازم جهت اخذ پذیرش به شرح زیر است:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک تحصیلی گذشته و ریز نمرات مقاطع تحصیلی

دانشجویان باید منتظر جواب پذیرش از دانشگاه باشند که روند بررسی در خواست فرد بین 14 تا 21 روز می باشد، دانشجویان توجه داشته باشند که تمامی مدارک باید ترجمه شده و ارائه شوند، همچنین اسناد رسمی باید تایید شوند. بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه دانشجویان باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای دانشجویی انجام دهند.

روند اخذ پذیرش رشته مهندسی نفت در روسیه

کسب ویزای دانشجویی روسیه

موسسه سفیران سروش سعادت مقاله کاملی در رابطه با اخذ ویزای تحصیلی روسیه تهیه کرده است که دانشجویان می توانند مقاله مدارک لازم برای اخذ پذیرش از روسیه را مطالعه نمایند. اما در ادامه توضیحات مختصری در این رابطه توضیح خواهیم داد. دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید ویزای تحصیلی دریافت نمایند. جهت دریافت ویزای تحصیلی متقاضیان باید مدارکی را به شرح زیر به کنسولگری و یا سفارتخانه کشور روسیه در کشور خود ارائه نمایند.

  • ارائه 2 قطعه عکس رنگی
  • فیش پرداختی شهریه دانشگاه مد نظر
  • ارائه پاسپورت معتبر و داشتن حداقل 2 برگ سفید و اعتبار شش ماهه
  • گواهی پزشکی که مشخص شود شما به بیماری هایی مثل: ایدز و سل مبتلا نیستید
  • ارائه گواهی پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات مقاطع تحصیلی

آزمون مهندسی نفت در روسیه

برای تحصیل در رشته مهندسی نفت در روسیه دانشجویان باید در آزمون شرکت نمایند که موارد این آزمون شامل دروس زیر است:

  • ریاضیات
  • فیزیک
  • زبان روسی

جهت تحصیل در این رشته دانشجو باید به مدت 4 سال مشغول به تحصیل باشد. هزینه های سالانه در نظر گرفته شده برای تحصیل در روسیه در رشته مهندسی نفت مبلغ 126200RUB (روبل روسیه) است.

فارغ التحصیلان رشته مهندسی نفت روسیه

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از رشته مهندسی نفت در روسیه می توانند برای توسعه در میدان های نفتی بر اساس تجربیات علمی که از دوره های تحصیلی و کار آموزی به دست آورده اند، استدلال های بومی و اقتصادی ایجاد نمایند. علاوه بر این روش ها دانشجویان روش های مناسبی برای استخراج های نفت آموزش می بینند. متقاضیان تا تاریخ 19 آگوست وقت دارند اقدامات لازم را جهت اخذ پذیرش از دانشگاه انجام دهند. شروع پذیرش در دانشگاه از تاریخ اول ژوئن است. مهندسی نفت یکی از رشته های پردرآمد در کشور روسیه است.

پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیان این است که پیش از اقدام برای انتخاب دانشگاه در رشته مهندسی نفت در روسیه و سایر رشته های تحصیلی جلسات مشاوره ای با کارشناسان مهاجرتی داشته باشند و سپس اقدامات لازم را انجام دهند. برای تحصیل در این کشور متقاضیان باید اطلاعات کاملی را دریافت نمایند که با مشکل مواجه نشوند.

4.9/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *