ویزای کاری

موسسات معتبر کاریابی در اسلوونی

موسسات معتبر کاریابی در اسلوونی

کمک گرفتن از موسسات معتبر کاریابی در اسلوونی می تواند فرآیند نسبتا دشوار یافتن شغل در این کشور را برای متقاضیان سرعت بخشد. علاوه بر کسانی که می خواهند مستقیما ویزای کاری اسلوونی را اخذ نمایند، دانشجویان خارجی در این کشور نیز که باید پیش از انقضای ویزای تحصیلی خود شغلی پیدا کنند، به این قبیل سایت ها و موسسات نیاز دارند. دلیل این امر ضرورت تسلط به زبان اسلوونیایی به منظور پیدا کردن کار در این کشور و عدم اطلاع از تمامی فرصت های شغلی موجود است.

البته نرخ بیکاری در اسلوونی نسبتا معقول است ولی به هر حال کار پیدا کردن به عنوان یک خارجی علی الخصوص زمانی که فرد تابعیت هیچ کدام از کشورهای اتحادیه اروپا (EU) را ندارد، پروسه ساده ای نخواهد بود. در این مقاله که از سوی تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، راجع به موسسات معتبر کاریابی در اسلوونی توضیحاتی ارائه گردیده است.

  • بهترین فرصت های کار در اسلوونی کدامند؟
  • چگونه می توان مسیر مهاجرت کاری به اسلوونی را تسهیل کرد؟
  • مهاجرت کاری به اسلوونی به چه هزینه هایی نیاز دارد؟
  • آیا موسسات کاریابی در اسلوونی شخصا برای فرد کار پیدا می کنند؟

آشنایی با موسسات معتبر کاریابی در اسلوونی

موسسات و سایت های کاریابی در اسلوونی همانند سایر کشورهای دیگر دنیا، پل ارتباطی ای بین کارمند و کارفرما هستند. برخی از این وبسایت ها و موسسات کاریابی علاوه بر اسلوونی در سایر کشورهای دنیا نیز ارائه خدمات می دهند مثل Glassdoor، منتهی برخی دیگر تنها در خاک اسلوونی فعالیت دارند. با استفاده از خدمات این قبیل موسسات فرآیند پیدا کردن کار در اسلوونی تسریع خواهد شد. برخی از این سایت ها و موسسات معتبر کاریابی در اسلوونی عبارت هستند از:

  • Career Jet
  • Employment Service of Slovenia
  • Mojedelo
  • Mojazaposlitev
  • ESL Employment
  • Total ESL
  • Glassdoor
  • Startus

مدارک مورد نیاز موسسات معتبر کاریابی در اسلوونی

ابتدائا ذکر این نکته ضروری است که هر کدام از مشاغل مدارک خاص خود را نیاز خواهند داشت منتهی یک کلیاتی وجود دارد که تقریبا تمامی متقاضیان کار در اسلوونی باید مدنظر داشته باشند. یک سری از مدارک باید ابتدائا برای موسسه یا سایت کاریابی در اسلوونی ارسال شود و یک سری مدارک نیز برای کارفرمای مورد نظر. برخی از این مدارک عبارت هستند از:

  • رزومه ای که باید شامل تمامی فعالیت های تحصیلی و کاری فرد باشد؛ حتی ذکر کارهای داوطلبانه مثل کار در خیریه ها و غیره یا فعالیت های ورزشی مثل اخذ مدال کشوری و غیره در کنار کار اصلی، می تواند رزومه فرد را تقویت کند
  • ترجمه رسمی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شده از جمله مدرک تحصیلی
  • بیمه کاری و نامه کارفرمای پیشین
  • گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
  • مدرک زبان اسلوونیایی یا انگلیسی
  • پاسپورت معتبر برای حداقل 1 سال
  • عکس پاسپورتی جدید

مدارک مورد نیاز موسسات معتبر کاریابی در اسلوونی

اهمیت کمک گرفتن از موسسات معتبر کاریابی در اسلوونی

پس از اتمام تحصیل در اسلوونی نیز ممکن است فارغ التحصیلان دانشگاه از موسسات و سایت های کاریابی کمک بگیرند تا سریع تر شغلی پیدا کنند. هر چند اهمیت کمک گرفتن از موسسات معتبر کاریابی در اسلوونی برای کسانی که تابعیت یکی از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا را ندارند و حین درخواست شغل در اسلوونی نیز مقیم نیستند، چندین برابر بیشتر است. چراکه این گروه از افراد بر خلاف کسانی که چند سال در اسلوونی زندگی کرده اند، آشنایی با محیط و شرایط بازار کار این کشور ندارند. البته نرخ بیکاری در اسلوونی طی سال 2022 نسبتا پایین است؛ یعنی کسانی که در حوزه شغلی خود تخصص کافی داشته باشند شانس خوبی برای پیدا کردن کار خواهند داشت. در جدول زیر نرخ بیکاری در اسلوونی طی سال جاری و چند سال اخیر بررسی شده است:

سالنرخ بیکاری
20168.00%
20176.56%
20185.51%
20195.50%
20207.90%
202111.22%
20229.63%

پیدا کردن کار در اسلوونی

اسلوونی از سال 2004 عضوی از اتحادیه اروپا (EU) شده و از آن جایی که به عضویت حوزه یورو (Euro zone) نیز درآمده است، واحد پول آن یورو (€) می باشد؛ کسانی که در این کشور کار می کنند حقوق خود را به یورو دریافت می کنند. از جمله صنایع معروف در اسلوونی که فرصت های شغلی زیادی فراهم کرده اند، می توان به تولید دارو و محصولات شیمیایی، برق و صنایع برقی، تولید فلز، صنایع چوب و غیره اشاره نمود. در سال های اخیر صنعت گردشگری نیز در اسلوونی رشد داشته است و علاوه بر این که برای دولت این کشور درآمدزایی زیادی داشته است، برای مردم نیز مشاغل زیادی ایجاد نموده است. با این وجود بازار کار در اسلوونی رقابتی است زیرا هم شهروندان اسلوونی و هم تابعین کشورهای عضو اتحادیه اروپا که می خواهند در اسلوونی زندگی کنند، جویای شغل هستند.

البته تسلط به هر 2 زبان اسلوونیایی و انگلیسی فرصت های شغلی پیش روی افراد را تا حد زیادی افزایش می دهد. شایان ذکر است غالبا خارجی هایی که برای کار به اسلوونی می آیند قصد دارند زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم به شهروندان اسلوونی تدریس نمایند. وبسایت های کاریابی ESL Employment و Total ESL نیز از جمله وبسایت هایی هستند که مشاغل حوزه تدریس و آموزش در اسلوونی را معرفی می کنند. همچنین آژانس های کارآموزی متعددی نیز در شهرهای بزرگ اسلوونی هستند که کمک می کنند افراد جویای کار CV خوبی تهیه کنند و مهارت های صحبت کردن و غیره خود را برای مصاحبه کاری ارتقا دهند. لازم به ذکر است معمولا مشاغلی که در ارگان های دولتی اسلوونی است 13% بیشتر از بخش خصوصی درآمد دارند ولی غالبا به خارجی ها داده نمی شوند؛ نمودار زیر میزان تفاوت درآمد را نشان داده است:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه بخش دولتی و خصوصی در اسلوونی

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه و هزینه های زندگی اسلوونی

زندگی در اسلوونی خیلی گران قیمت نیست و برای یک نفر ماهیانه حدود 900€ (یورو) هزینه دربرخواهد داشت. این در حالی است که متوسط درآمد ماهیانه در این کشور نسبتا خوب است نتیجتا مردم در اسلوونی غالبا قدرت خرید بالایی دارند. در جدول زیر متوسط درآمد ماهیانه در اسلوونی طی سال 2022 بیان شده است:

میزان درآمد ماهیانهتوضیحات
860€ (یورو)کمترین میزان درآمد ماهیانه در اسلوونی
6390€ (یورو)متوسط درآمد ماهیانه در اسلوونی
28300€ (یورو)بیشترین میزان درآمد ماهیانه در اسلوونی

از جمله پردرآمدترین مشاغل در کشور اسلوونی نیز می توان به تخصص های مختلف رشته پزشکی مثل چشم پزشکی و دندانپزشکی اشاره نمود. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است برای کسانی که علاقه مند به مهاجرت به کشور اسلوونی هستند راجع به موسسات معتبر کاریابی در اسلوونی و ضرورت کمک گرفتن از آن ها توضیحاتی ارائه شد که امید است مفید واقع شده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *