ویزای کاری

موسسات معتبر کاریابی در شیلی

موسسات معتبر کاریابی در شیلی

اطلاع از انواع موسسات معتبر کاریابی در شیلی و شرایط کاریابی آنها برای متقاضیان کار در شیلی می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. این موسسات در حقیقت پل ارتباطی بین کارفرماهای شیلی و متقاضیان کار محسوب می شوند. این موسسات با توجه به شرایط و ضوابط استخدام اعلام شده توسط شرکت های استخدام کننده اقدام به گزینش و جذب متقاضیان واجد شرایط می کنند. در کشور شیلی روش کاریابی از طریق موسسات معتبر کاریابی به خاطر وجود موسسات کاریابی متخصص و معروف از جمله شیوه های رایج کاریابی محسوب می شود.

اما اگر هنوز هم به اهمیت و جایگاه این موسسات پی نبرده اید، لازم است بدانید که اخذ ویزای کار شیلی طرفداران زیادی از سراسر جهان دارد و شرط اساسی برای اخذ این ویزا برخورداری از پیشنهاد کار می باشد. در این میان، نقش موسسات کاریابی در جستجوی جاب آفر مناسب در شیلی بیش از پیش عیان می شود. مخصوصا این موسسات می توانند بهترین ابزار ممکن جهت کاریابی متقاضیان خارجی مجسوب شوند. مقاله حاضر با تلاش کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت پاسخگوئی به سوالات متقاضیان مهاجرت کاری به کشور شیلی تهیه و نگارش شده است.

  • شرایط کاریابی در شیلی چیست؟
  • موسسات معتبر کاریابی در کشور شیلی کدامند؟
  • هزینه استفاده از موسسات کاریابی در شیلی چقدر است؟
  • آیا می توان با مراجعه حضوری به موسسات کاریابی در شیلی اقدام به کاریابی کرد؟

شرایط بازار کار کشور شیلی

شیلی یکی از کشورهای آمریکای جنوبی با یک اقتصاد قدرتمند و با ثبات است که در سال 2019 نیز با سرانه درآمد حدود $27,058 (دلار) مرفه ترین کشور این قاره محسوب می شود. تمامی عوامل دست به دست هم داده است که تا شیلی را به بهشت کارجویان خارجی در آمریکای لاتین تبدیل کند. بازار کار شیلی قویا نیازمند نیروی کار در صنایع خدماتی و صنایع کشاورزی و مواد خام (همانند معدن، جنگل، زراعت و کشاورزی) می باشد. به همین دلیل در طی چند دهه اخیر این کشور با موج مهاجرتی از کشورهای مختلف جهان مواجه شده است. اما انواع مشاغل در دسترس شهروندان خارجی عبارتند از:

  • مشاغلی که نیازمند تسلط به زبان اسپانیایی نیست: از جمله این مشاغل می توان به دبیری زبان انگلیسی (با درآمد600 تا 1200$ (دلار) در ماه)، پذیرشگر یا راهنمای تور مسافرتی (با درآمد 450 الی 900$ (دلار))، خدمتکاری در هتل ها یا رستوران های خارجی (با درآمد 500 الی 1500$ (دلار))
  • مشاغلی که تسلط به زبان اسپانیایی ضروری است: از جمله مشاغل مهندسی، پزشکی، وکالت و … همگی نیازمند ارائه مدرک دانشگاهی و زبان اسپانیولی می باشد

اما قبل از عزیمت به شیلی اطلاع دقیق درباره شرایط کار این کشور نیز امری الزامی است. اگر چه کشور شیلی کشوری با درآمد بالا است، اما دستمزدها نسبتا پایین است. با این حال، هزینه زندگی در سانتیاگو قابل قیاس با شهرهایی مثل آمستردام یا برلین است. حداقل درآمد در شیلی 270000 CLP (پزو) و هفته کاری حدود 45 ساعت میباشد. هزینه زندگی هر فرد در شیلی به طور ماهیانه حدود 500 تا 700 هزار (پزو) معادل 700 الی 1100$ (دلار) می باشد.

روش های کاریابی در شیلی

متقاضیان کار و جویندگان کار جهت کار در شیلی دو نوع گزینه ویزای کار در اختیار دارند. این گزینه ها شامل ویزای قرارداد کار یا Visa sujeto a contrato و ویزای موقتی متخصصان دانشگاهی یا Visa temoraria para professionles می باشد. هر دوی ای ویزاها به مدت 2 سال اعتبار دارند. اما شرط اصلی برای دریافت آنها داشتن جاب آفر از شرکت استخدام کننده شیلی می باشد. برای این کار متقاضیان می توانند از چند روش اقدام نموده و نسبت به جستجوی کار در کشور شیلی اقدام نمایند:

  • وب سایت های کاریابی و پورتال های جستجوی مشاغل
  • موسسات معتبر کاریابی در شیلی
  • بخش نیازمندی های روزنامه های شیلی
  • مراجعه حضوری به شرکت ها و موسسات

نحوه کار موسسات معتبر کاریابی در شیلی

نحوه کار موسسات معتبر کاریابی در شیلی

موسسات معتبر کاریابی در شیی شرکت های تخصصی برای استخدام می باشند که متقاضیان را برای کوتاه مدت یا بلند مدت به استخدام شرکتهای معتبر در می آورند. برخی از این شرکت ها استخدام کارگران فصلی یا موقتی می پردازند. برخی دیگر به صورت تخصصی کار کرده و اغلب بر روی صنایع خاصی متمرکز می شوند. موسساتی نیز هستند که بر روی استخدام کارکنان مالی و حسابداری تمرکز دارند. پس هریک از موسسات کاریابی در کشور شیلی به صورت تخصصی به معرفی و گزینش نیروهای کار می پردازند.

معمولا رسم رایج در بین کارفرمایان شیلی بر این است که برای یافتن متقاضیان واجد شرایط از موسسات کاریابی بهره می گیرند. موسسات کاریابی در شیلی نیز این کار را توسط جستجوی مشاغل آزاد، شناسایی افراد واجد شرایط، غربالگری متقاضیان و تهیه پشتیبانی های مورد نیاز کارفرمایان در طی گزینش نیروی کار جدید انجام می دهند. این موسسات خدمات کاریابی و هزینه های خود را به چند طریق تنظیم و اعلام می کنند. آنها این کار را از طریق فرآیند کاریابی داخلی یا خارجی انجام می دهند.

انواع موسسات معتبر کاریابی در شیلی

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، اصل مهم و اساسی در زمینه اخذ ویزای کار شیلی داشتن پیشنهاد کاری است و کلید موفقیت در اینباره کاریابی در این کشور محسوب می شود. با یک جستجوی ساده در اینترنت می توان با انواع و اقسام مختلف موسسات کاریابی در کشور شیلی آشنا شد. این موسسات به جستجوی کار و کاریابی برای کلاینت های خود بر اساس پروفایل هر متقاضی می پردازند. برخی از بهترین موسسات معتبر کاریابی در شیلی عبارتند از:

نام موسسه کاریابیزمینه تخصصیآدرس
Haysمتخصص در زمینه استخدام مدیران اجراییCerro El Plomo 5630, oficina 1701, Las Condes, Santiago
Carsol Fruitمتخصص در زمینه استخدام متقاضیان رشته های کشاورزی3780000 Chile, Chillan, Bio Bio, Chile
Downing Teal Chileمتخصص در زمینه استخدام متخصصان و مدیران معدن، انرژی، صنایع و مهندسیAndres Bello 2777, Santiago, Las Condes, Region Metropolitan, Chile
Chile Enploymentمتخصص در امور استخدام فارغ التحصیلان فنی و مهندسیLautaro 1205, Temuco, Araucania, Chile
Kesco Chileمتخصص در زمینه استخدام نیروهای متخصص در کلیه رشته هاFundo la placilla lots 2A, Longavi, Maule, Chile

ملاحظات پایانی درباره موسسات معتبر کاریابی در شیلی

به دلیل وجود نرخ بالای بیکاری و ارزش پولی کاهش یافته در کشورهای جهان سوم، همه ساله مهاجرت کاری به کشورهای خارجی روبه افزایش است. در این میان اخذ اقامت و تابعیت دوگانه از کشور شیلی می تواند ایده بسیار آسان و سریعی به نظر برسد. چرا که دارندگان ویزای کار شیلی فقط 2 سال با دریافت تابعیت این کشور فاصله دارند. از سوی دیگر هزینه پایین اقامت و نیز امکان آوردن اعضای خانواده دیگر پوئن های کار در شیلی محسوب می شود.

در این میان نمی توان نقش موسسات معتبر کاریابی در شیلی را جهت طی مراحل فرآیند مهاجرت به شیلی نادیده گرفت. چرا که این موسسات کاریابی هستند که متقاضیان را از حضور در شیلی برای جستجوی کار بی نیاز می سازند. در واقع این موسسات با یافتن پیشنهاد کاری متناسب با شرایط هر متقاضی کلید ورود مهاجران به شیلی محسوب می شوند. برای اطلاع از شرایط و مدارک ثبت نام در موسسات کاریابی شیلی و نیز هزینه های کاریابی در این کشور حتما با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمائید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *