ویزای کاری

موسسات کاریابی در سوئد

موسسات کاریابی در سوئد

برای رسیدن به ویزای کار سوئد ابتدا باید یک پیشنهاد کاری یا همان جاب آفر داشت، وجود موسسات کاریابی در سوئد این مسیر را هموار می کند. حال این سوال پیش می آید که موسسات کاریابی به جه صورت عمل می کنند؟ کشور سوئد جزو برترین کشورهای اروپا و عضو حوزه اسکاندیناوی با بالاترین استانداردهای زندگی است. در این مقاله که توسط تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، علاوه بر این که به موسسات کاریابی می پردازیم به موضوع ویزای کاری سوئد نیز می پردازیم. اطلاعات وارده در مورد موسسات طبق لیست تا سال 2024 است.

بررسی شرایط موسسات کاریابی در سوئد

موسسات کاریابی در سوئد نقش مهمی در فرآیند استخدام و جذب نیروی کار دارند. این موسسات با ارائه خدمات متنوع از جمله توسعه مهارت ‌ها، آموزش ‌های شغلی، مشاوره شغلی و ارتباط با کارفرمایان، به افراد کمک می‌ کنند تا بهترین شغل برای خود پیدا کنند. یکی از ویژگی ‌های شایسته ذکر در مورد موسسات کاریابی در سوئد، تمرکز بر روی برابری جنسیتی و تنوع فرهنگی است. این موسسات تلاش می ‌کنند تا افراد از هر نژاد، جنسیت و زبانی را در فرآیند استخدام و جذب نیروی کار متناسب با مهارت‌ هایشان حمایت کنند.

علاوه بر این، موسسات کاریابی در سوئد به افراد کمک می ‌کنند تا مهارت‌ های لازم برای ورود به بازار کار را تقویت کنند. این شامل آموزش ‌های شغلی، کارگاه‌ های آموزشی و فرصت ‌های آموزشی مختلف است. با توجه به سیاست ‌های پویای کاریابی در سوئد، موسسات کاریابی نقش مهمی در افزایش فرصت‌ های شغلی برای افراد با تمام سطوح تحصیلات و تخصص ‌ها دارند. این موسسات با همکاری با شرکت ‌ها و سازمان‌ های مختلف، فرصت ‌های شغلی مناسب را برای افراد فراهم می ‌کنند. در نهایت، موسسات کاریابی در سوئد نقش مهمی در افزایش بهره‌ وری و رضایت شغلی افراد دارند و به عنوان پل ارتباطی بین افراد و صاحبان کار، نقش اساسی در توسعه اقتصاد و جامعه دارند.

نقش موسسات کاریابی در اخذ ویزای کاری سوئد

ویزای کاری بهترین مسیر مهاجرتی و عملا کم هزینه ترین راه مهاجرت است، با سختی های خاص خود. یکی از برترین طرق مهاجرتی، بعد از ویزای تحصیل، پیدا کردن کار و مهاجرت کاری است. برای جستجوی کار روش‌ های گوناگونی در سوئد وجود دارد. موسسات کاریابی سوئد از سال 1993 کار خود را شروع کرده‌ اند. اکنون با توجه به تعداد بالای قراردادها، موسسات کاریابی کشور سوئد رشد بسیار زیادی داشته‌ اند در حقیقت از عوامل گسترش رشد اقتصادی سوئد، مراکز کاریابی می باشد که خدمات خوبی که برای مشاغل مختلف دارند.

با توجه به این که یکی از مهم ترین مدارک به منظور اخذ ویزای کاری سوئد داشتن پیشنهاد و قرارداد شغلی با کارفرمایی در سوئد است، موسسات کاریابی می توانند خیلی مفید باشند. از دیگر مدارک لازم به این منظور می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک زبان سوئدی B2 یا آیلتس بالای 6.5
  • عکس پاسپورتی
  • تمکن مالی به میزان ماهانه 1000€ (یورو)
  • تهیه محل اقامتی در سوئد
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

وظایف موسسات کاریابی در سوئد

یکی از اصلی ترین دلایلی که سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان، موسسات کاریابی در سوئد را برای پیدا کردن شغل مناسب انتخاب می کنند. وظایف کلیدی این موسسات در ارائه مشاغل مختلف به افراد مستعد می باشد. مهمترین وظیفه موسسات کاریابی در سوئد این است که، با شرکت ها کار کنند تا نامزدهای واجد شرایط، و مرتبط را برای پر کردن مشاغل خالی پیدا کنند. همچنین موسسات کاریابی در سوئد از پایگاه های اطلاعاتی برای جستجوی افرادی استفاده می کنند که معیارهای خاصی دارند. همچنین از دیگر وظایف موسسات کاریابی در سوئد می توان به، ارسال فرصت های شغلی مناسب به صورت آنلاین برای متقاضیان اشاره کرد.

در نمودار زیر می توانید روند استقبال متقاضیان برای حضور در موسسات کاریابی در سوئد را مشاهده فرمایید:

روند استقبال متقاضیان برای حضور در موسسات کاریابی در سوئد

علاوه بر این، از دیگر وظایف موسسات کاریابی در سوئد می توان به یافتن متقاضیان واجد شرایط، مصحبه به آنها و مذاکره درباره حقوق اشاره کرد. به طور کلی موسسات کاریابی در سوئد همواره گزینه سودمندی برای شرکت های کوچکتر و هر سازمان دیگری در این کشور می باشد. یک موسسه کاریابی در سوئد، مسئولیت بیشتر فرآیند استخدام را بر عهده می گیرد. که شامل ایجاد شرح شغل، بررسی و مرتب سازی از طریق برنامه ها و ارسال لیست مشاغل مرتبط می شود. همچنین موسسات کاریابی معمولا در مراحل پایانی فرآیند استخدام بیشتر درگیر می شوند زیرا این موسسات تصمیمات نهایی را در مورد اینکه چه کسی شغل را در سوئد دریافت می کند می گیرد.

یافتن کار در سوئد

مهاجرت از طریق کار در سوئد، یکی از مسیرهای مهاجرت است. از روش‌ های بیان شده در زیر می‌ توانید به دنبال کار در کشور مورد نظرتون از جمله کشور سوئد بگردید:

  • مؤسسات کاریابی در سوئد
  • از طریق اینترنت: جستجوی کار از طریق اینترنت تقریباً یکی از رایج‌ترین مسیرها به حساب می‌ آید. فردی که به دنبال کار است رزومه‌ اش را در سایت به طور آنلاین می‌ گذارد. بعد از آن در موتور جستجو به دنبال شغل مورد نظر خود می‌ گردد به این ترتیب بهترین گزینه‌ ها با توجه به رزومه شخص معرفی می‌ شوند.
  • روزنامه‌ های سوئدی: DAGENS – SEVENSKA DAYBLADETNYHETER بخشی ویژه برای پیشنهادات کاری دارند، البته این بخش ویژه در سایت هم قرار می‌گیرد. همچنین مجله‌ای تخصصی برای جستجوی کار در سوئد به نام PLATSBANKEN می‌ باشد.
  • جستجوی کار به صورت مستقیم: روش رایجی که در سوئد برای جستجوی کار استفاده می‌ شود. این که فرد متقاضی کار مستقیماً از کارفرمایان و شرکت‌ ها درخواست کار می‌ کند.

سطح درآمد در سوئد در 2024

سوئد در کنار فنلاند، نروژ و دانمارک یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است و این کشورها نیز جزو مناطق پرهزینه و نسبتا گران اروپا محسوب می شوند. با این حال باید توجه داشت سطح درآمد مردم در هر 4 کشور یاد شده از جمله سوئد بسیار بالا است و نتیجتا مردم این کشورها قدرت خرید بسیار بالایی دارند. در واقع کشورهای اسکاندیناوی به لحاظ شاخص توسعه انسانی و تولید ناخالص داخلی به ازای جمعیت از جمله بهترین های دنیا هستند. در جدول ذیل سطح درآمد در سوئد طی سال 2024 بررسی شده است:

سطح درآمد در سوئد در سال 2024 به کرون سوئدتوضیحات
SEK11400کم ترین میزان درآمد ماهیانه در سوئد
SEK45100متوسط درآمد ماهیانه در سوئد
SEK201000بیشترین میزان درآمد ماهیانه در سوئد

اعتماد به موسسات کاریابی کشور سوئد

موسسات کاریابی سوئد خدماتی دارند که زیر نظر وزارت استخدام عمل می‌ کند. اشتغال عمومی در سوئد و اجرای سیاست‌ های بازار کار، وظیفه‌ اصلی این موسسات است در این موسسات خدمات برای استخدام افراد جویای کار صورت می‌ گیرد. همین‌ طور نیروی کار مناسب برای کارفرمایان در نظر می‌ گیرند، افرادی در اولویت هستند که اقامت سوئد را دارند و از بازار کار دورند. اطلاعات این موسسات به زبان انگلیسی و سوئدی است.

موسسات کاریابی در سوئد به افراد جویای کار برای پیدا کردن شغل مناسب کمک می‌کنند، همچنین به کارفرمایان برای پیدا کردن نیروی کار مفید و مناسب کمک می‌کنند. در این موسسات معرفی سریع و کارآمد مهاجران تازه‌ وارد صورت می‌گیرد، این موسسه 280 اداره اشتغال محلی را داراست. افرادی که تسلط به زبان سوئدی داشته باشند، قطعا در اولویت استخدام قرار می گیرند.

اعتماد به موسسات کاریابی در کشور سوئد

لیست مشاغل مورد نیاز سوئد

موسسات کاریابی در سوئد در ارتباط با استخدام کارکنان، مزیت‌ های منطقه‌ ای شرکت‌ ها و الگوهای رفتاری شاغلان را مورد بررسی قرار می‌ دهند. موسسه کاریابی حدود 14000 کارمند دارد. لیست حرفه‌های موجود بسیار تنوع دارد که برخی از آن ها عبارت هستند از:

  • توسعه‌ دهندگان سیستم
  • تکنیسین‌ های عامل
  • بازرسان کسب و کار
  • متخصصات منابع انسانی
  • روانشناسان
  • مهندسان

سختی های کاریابی در سوئد در سال 2024

در سال 2024 برای افراد خارجی در سوئد پیدا کردن شغل مناسب خیلی سخت‌ تر از افراد بومی این کشور است و در اکثر کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا از جمله کشور سوئد، وارد شدن به بازار کار با توجه به تخصص و تحصیلات، کمی سخت است. در موسسات با توجه به بررسی CV و ارسال به شرکت های تجاری کوچک و بزرگ نیرو معرفی می گردد، افراد جویای کار در سوئد می توانند با ارسال رزومه به موسسات کاریابی در سوئد شانس خود را در خصوص کار افزایش دهند. با توجه به نرخ بیکاری پایین، احتمال کاریابی افراد متخصص در این کشور بسیار بالا است.

موسسات کاریابی در سوئد، شهر استکهلم

کمک گرفتن از موسسات، برای کاریابی بسیار موثرند که برترین موسسات کاریابی در شهر استکهلم عبارتند از:

موسسات کاریابیشماره تماسآدرس سایت
مؤسسه کاریابی Hammer & Hanborg4590350 – 468+www.hammerhanborg.com
مؤسسه کاریابی Stockholm Headhunting9806969 – 4673+www.stockholmheadhunting
مؤسسه کاریابی Academic Work55529000 – 468+www.academicwork.se
مؤسسه کاریابی Wise Professionals55529000 – 468+www.wis.se
مؤسسه کاریابی Work & Study Abroad Stockholm4289055 – 468+www.workandstudyabroad.se
مؤسسه کاریابی Maxkompetens Produktion i Sverige12075300 – 468+www.maxkompetens.se

سایت های کاریابی سوئد

سایت های کاریابی در کشور سوئد شامل موارد زیر می شود:

می‌دانیم که سوئد جزو کشورهای صنعتی و پیشرفته است، لیست مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار سوئد را در این لینک مطالعه نمائید. موسسات کاریابی این کشور قادرند برای افراد در کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ جویای کار باشند، ما در اینجا چند نمونه از این شرکت‌ ها را آورده‌ایم:

  • آکزا نوبل
  • آیکیا
  • اینوستورآب
  • اسکانسکا
  • اریکسون
  • لوندین پترولیو
  • مدرن تایمز
  • اطلس
  • سوئدیش مچ

شرکت های کاریابی در سوئد

در این‌ جا درباره چند شرکت معروف سوئدی به تفضیل توضیح خواهیم داد:

  • شرکت کاریابی آیکیا: در سال 1943 در کشور سوئد شرکت آیکیا تأسیس شد. در سال 1958 اولین فروشگاه این شرکت افتتاح شد. در سال 1963 در نروژ شعبه دیگر و در سال 1969 در دانمارک شعبه‌ بعدی این شرکت افتتاح شدند. شرکتی چند ملیتی و سهامی خاص است. آیکیا در باب طراحی و تولید و فروش مبلمان، تخت خواب، میز و سایر لوازم چوبی فعالیت دارد. این شرکت در سطح جهان بزرگ‌ ترین شرکت خرده‌ فروش است، تعداد افراد مشغول به کار در این شرکت 139 هزار نفر است. سایت شرکت آیکیا www.IKEA.com است.
  • شرکت کاریابی اوری فلیم: در سال 1967 در کشور سوئد شرکت اوریف‌لیم تاسیس شد که تولیدات آن محصولات آرایشی است. اوریف لیم با درآمد بالای یک میلیارد یورو در سال توانسته است 5 کارخانه را در 5 نقظه به خود اختصاص دهد. شرکت اوری فلیم دارای سایت رسمی www.oriflame.com است.
  • شرکت اچ اند ام: در سال 1947 در کشور سوئد شرکت اچ اند ام تاسیس شد. دفتر مرکزی شرکت در استکهلم می‌باشد، در 43 کشور مختلف شعبه و فروشگاه دارد. حدود 94 هزار نفر تعداد کارکنان این شرکت است. شرکت اچ اند ام شرکتی چندملتی است و کار آن خرده‌فروشی لوازم آرایش و لباس است. شرکت اچ اند ام دارای سایت رسمی www.HM.com است.
  • موسسه اریکسون: در سال 1876 در کشور سوئد شرکت چند ملیتی سهامی خاص با نام اریکسون تأسیس شد. کار این شرکت تجهیزات مخابراتی است و کارش را ابتدا با ساخت تجهیزات تلفن‌ خانه و دستگاه‌ های تلفن شروع کرد. امروزه این شرکت از نامدارترین شرکت‌ های تولید سیستم‌ های مخابراتی و ارتباطی است. شرکت اریکسون دارای سایت رسمی www.Ericsson.com است.

مزایای کاریابی از طریق شرک ها در سوئد

موسسات معتبر کاریابی در سوئد یک روش راحت و سریع برای جستجوی کار در سوئد است به خصوص برای اشخاصی که می‌خواهند شغلی در راستای تخصص و مهارتشان داشته باشند. موسسات کاریابی بهترین گزینه هستند. سوئد از جمله کشورهای صنعتی و پیشرفته محسوب می گردد. پیشنهاد ما این است که ابتدا از طریق تحصیل وارد کشور سوئد شوید، سپس با مدرک دانشگاهی راحت‌تر در پی کار باشید. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند افراد را در خصوص شرایط مهاجرت کامل مورد بررسی قرار دهند.

سوالات پرتکرار در خصوص موسسات کاریابی در سوئد

سوالاتی که در خصوص موسسات کاریابی در سوئد مطرح می شود به شرح زیر است:

  • پیدا کردن کار در سوئد از چه طریق امکان پذیر است؟ موسسات کاریابی، اینترنت، روزنامه های سوئدی و جستجوی کار به صورت مستقیم از طرق پیدا کردن کار در سوئد است.
  • خدمات موسسات کاریابی در سوئد چیست؟ این موسسات زیر نظر وزارت استخدام کار می کنند. وظیفه اصلی این موسسات در باب اجرای سیاست ها بازار و خدمات کاریابی است.
  • اولویت در استخدام موسسات کاریابی در سوئد چیست؟ اولویت بر افرادی است که اقامت سوئد را دارند و به زبان انگلیسی و سوئدی مسلط هستند.
  • لیست مشاغل مورد نیاز سوئد چیست؟ این لیست شامل رشته های علوم اجتماعی، تکنسین های کامپیوتر و اصلاعات می باشد.
  • اسامی برخی از موسسات کاریابی عبارتند از؟ Hammer & Hanborg، Academic Work، Work & Study Abroad Stockholm، Maxkompetens Produktion i Sverige
3.7/5 - (3 امتیاز)

20 دیدگاه برای “موسسات کاریابی در سوئد

  1. فرشاد گفت:

    سلام خسته نباشین، من ۱۰ سال سابقه کار تو خواربارفروشی و ۲ سال کار توی پوشاک دارم به انگلیسی در حد مکالمه مسلطم و به سوئدی هم در حد ابتدایی آشنایی دارم.بیزحمت‌راهنماییم کن چجوری باید اقدام کنم؟ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک پیشنهاد کاری در این کشور داشته باشید تا بتونید وارد بشید.
      در صورتی که تمایل به کار در رومانی دارید، ما این امکان رو داریم که برای شما در زمینه های مشابه کار پیدا کنیم.

  2. مجتبی گفت:

    سلام 36 ساله هستم متاهل لیسانس برق الکترونیک و در زمینه تخصص اشراف کامل به برق بیمارستانی ،ادارات و منزل با سابقه کاری و بیمه کارگاهی .آشنایی کامل با بردهای مختلف لوازم خانگی و تعمیرات آن
    آشنایی با زبان آلمانی و دارای مدرک آموزشی
    پیشنهاد شما برای اقامت کاری؟ تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر به زبان آلمانی تسلط دارید بهترین کشور برای شما آلمان خواهد بود. شما می تونید یک پیشنهاد کاری از این کشور داشته باشید و از این طریق اقامت هم به دست بیارید

      1. مجتبی گفت:

        اگر ممکن بابت دریافت پیشنهاد کاری راهنمایی بفرمایید سپاس

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          در حال حاضر اگر آشنایی در سوئد داشته باشید که بتونن برای شما پیشنهاد کاری ارسال کنن، بهترین گزینه هست ولی در مجموع شما باید سایت های کاریابی در سوئد رو جستجو کنید و رزومه خودتون رو برای شرکت های مختلف ارسال کنید. دقت داشته باشید که برای مرحله شروع کار زیاد نباید به دستمزد و مسائل این چنین توجه کنید و صرفا هدفتون ورود به بازار کار باشه

  3. آیدین گفت:

    سلام من 32 سال سن دارم
    شرکت دارم بنام خودم با سابقه 2 ساله
    8 سال سابقه کار در شهرداری تهران دارم مدیر و کارشناس ارشد
    مدارک HSE OHSAS 18001 TO ISO 45001 , ICDL , IT , Windows , مدیریت خرید و سفارشات بین الملیل از سازمان مدیریت صنعتی
    انگلیسی مکالمه خوب بهمراه مدرک
    مدرک تحصیلی معماری شهری لیسانس
    مدیریت دولتی فوق لیسانس در حال تحصیل
    متاهل
    شرایط برای اخذ ویزای کاری دارم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این امکان وجود داره که برای کار بخواین اقدام کنبد ابتدا رزومه بفرستید برای موسسات کاریابی این کشور و منتظر پاسخ ازطرف اونها باشید

  4. عباس امینی گفت:

    سلام وقت بخیرمن نقاش ساختمون هستم میخواستم ببینم کاری درموردنقاش ساختمون هستش که من برم سوئدممنون میشم راهنمااییم کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما بایستی در موسسات کاریابی این کشور ثبت نام کنید تا رزومه شما رو بررسی کنن

  5. ایمان تناسان گفت:

    سلام وقت تون بخیر
    من میتونم انگلیسی صحبت کنم ولی مدرک ندارم
    برای اقامت کاری گرفتن حتما به مدرک نیاز دارم یا نه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای اقامت کاری گرفتن در کشور سوئد به زبان سوئدی احتیاج دارید

  6. ساسان گفت:

    با عرض سلام خدمت شما، خواستم بدونم این سایت هایی که گذاشتید دقیقا اکثرشون رو بررسی کردم اما چیز خاصی گیرم نیومد در واقع واسه ی اون حرفه ای که من بلدم چیزی وجود نداشت، من ۲۰ سالمه و کابینت سازم, سه سال هم سابقه و بیمه دارم تقریبا تمام مدارک فنی و حرفه ایم هم تکمیله، میشه بپرسم چجوری باید با این موسسات ارتباطی که به حرفه ی من بستگی داره مراجعه کنم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شرایط شما برای کاریابی از نظر سنی مناسب نیست
      شما باید در کشورهایی که دوره کارآموزی برگزار میکنن مثل آلمان اول دوره بگذزونید بعد بتونید وارد بازار کار بشید
      پیشنهاد میکنم ابتدا مقاله دوره های آسبیلدونگ در آلمان ر ومطالعه نمایید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  7. nima گفت:

    سلام من ۲۱ سالمه
    دانشجوی ترم ۵ مهندسی برق آزاد هستم‌
    سربازیم نرفتم
    میخواستم بدونم برای مهاجرت‌
    اول برم ترکیه ارشد بخونم بعدبرای کشور دیگ‌ اقدام کنم بهتره؟ یا از همون اول برای کشور‌ دیگ اقدام کنم؟
    میخواستم بدونم شرایط تحصیل و کار مناسب با رشتم کدوم کشور بهتره؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر نیازی نیست که ارشد را ترکیه بخونید میتونید در خود کشور سوئد ویزای تحصیلی بگیرید ققط نیازمند آیلتس هستید

  8. پرنیان گفت:

    سلام وقت بخیر
    مهندسی کشاورزی درخواست نیروی کارنداره توی سوئد؟پگ

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما از طریق سایت های کاریابی این موضوعرو چک کنید

  9. دنیا گفت:

    با سلام خدمت شما اگر کسی به زبان انگلیسی اشنایی نداشته باشه کاری نمیشه براش انجام داد

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر منظورتون سوئد هست هم سوئدی هم انگلیسی نیاز هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *