ویزای کاری

کاریابی در کرواسی

کاریابی در کرواسی

کاریابی در کرواسی از روش های گوناگونی ممکن است و متقاضیان باید در اولین قدم برای مهاجرت کاری به این کشور شغل مورد نظر خود را به پیدا کنند. برای کار در کشور کرواسی شرایط و قوانین وضع شده است که رعایت آن برای شهروندان این کشور و متقاضیان خارجی الزامی است. کشور کرواسی در منطقه بالکان قرار گرفته است، مساحت این کشور 56542 کیلومتر مربع می باشد. طبق آخرین سرشماری انجام شده این کشور دارای 4 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت می باشد، مردم این کشور به زبان کروات به مکالمه می پردازند. واحد پول در این کشور کونا می باشد. با توجه به افزایش درخواست متقاضیان برای مهاجرت کاری به کشور کرواسی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم گرفتند در این نوشتار به بررسی کاریابی در کرواسی بپردازند و اطلاعاتی در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار دهند.

اقتصاد کشور کرواسی در 2024

با بررسی مجلات معتبر در دنیا متوجه می شوید که کشور کرواسی یکی از کشورهای مرفه در دنیا محسوب می شود، طبق بررسی های صورت گرفته میزان رضایت شهروندان در این کشور تقریبا 98% می باشد. در سال 2024 اقتصاد این کشور وابسته به صنعت کشاورزی، صنعت توریست و گردشگری و بخش های صنعتی می باشد. در واقع می توان گفت اقتصاد این کشور بدون این بخش ها فلج خواهد شد. بخش گردشگری و توریست در کشور کرواسی 20% از تولید ناخالص این کشور را تامین می کند. بخش صادراتی این کشور بسیار فعالی بوده و دارای ارزش میلیاردی می باشد. بیشترین محصولات صادراتی از این کشور مواد غذایی، سوخت، مواد شیمیایی و منسوجات می باشد.


مهاجرت کاری و کاریابی در کرواسی

متقاضیانی که قصد شروع کار و اقامت در کشور کرواسی را دارند باید بتوانند در اولین قدم از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کنند. بدین منظور متقاضیان باید مدارکی مانند تحصیلی مرتبط با کار، مدرک زبان معتبر، رزومه کاری و پاسپورت معتبر را به کارفرمایان ارسال نمایند تا درخواست آنها مورد بررسی قرار گیرد.

برای یافتن کار در کشور کرواسی متقاضیان می توانند از طریق وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی معتبر و روزنامه های منتشر شده در این کشور اقدام کنند. با توجه به این موضوع که کشور کرواسی عضو اتحادیه اروپا می باشد باید برای استخدام متقاضیان خارجی و بین المللی از قوانینی پیروی کنند. کارفرمایان در این کشور باید جمعا به مدت 6 ماه آگهی استخدام را در کشور کرواسی و سایر کشورهای عضوء اتحادیه اروپا منتشر نمایند. اگر در طول این مدت فردی برای شغل مورد نظر انتخاب نشود آنگاه کارفرما می تواند درخواست متقاضیان خارجی را بررسی کرده و آن ها را استخدام نماید.

مهاجرت کاری و کاریابی در کرواسی

شرایط کلی کاریابی در کرواسی

متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند کاریابی در این کشور کار آسانی نیست، افرادی که قصد دارند کار در کشور کرواسی را تجربه کنند باید بدانند که بدون داشتن مهارت و تخصص باید به مدت 12 الی 24 ماه به عنوان کارگری در این کشور فعالیت داشته باشند. برای کاریابی در کرواسی روش های دیگری به جز دریافت دعوت نامه شغلی وجود دارد. متقاضیان می توانند ابتدا از طریق ویزای توریستی وارد کشور کرواسی شوند و در طول این مدت به دنبال کار مورد نظر باشند و از کارفرما دعوت نامه شغلی دریافت کنند. این افراد باید پس از بازگشت به کشور مبدا اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی خود انجام دهند.

علاوه بر این متقاضی می تواند ابتدا از طریق مهاجرت تحصیلی وارد کشور کرواسی شود و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه با تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری در این کشور مشغول به کار شوند. افرادی که از دانشگاه های کرواسی فارغ التحصیل شده باشند شانس بیشتری برای یافتن کار دارند. شما می توانید با مطالعه مقاله اقامت کرواسی از طریق تحصیل اطلاعات بیشتری در این خصوص بدست آورید.

بهترین سایت های کاریابی در کرواسی

برخی از وبسایت های کاریابی آنلاین نیز قابل اعتماد می باشند و مشاغل مورد نیاز شرکت های دولتی و خصوصی را می شناسند؛ این وبسایت ها با توجه به دایره اطلاعاتی گسترده می توانند به راحتی برای هر تحصیل و تخصص شغل متناسب پیدا کنند.

  • MOJ-Posao
  • Posao.hr
  • Njuskalo
  • Career jet
  • Learn4Good

افرادی که در کنار زبان کروات به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند در واقع یک برنده دارند و شانس آن ها برای یافتن شغل ایده آل با درآمد بالا در کرواسی بیشتر است.

نحوه ارتباط با موسسات کاریابی در کرواسی

تمامی متقاضیان کار در کرواسی باید در قدم  اول با نحوه ارتباط با موسسات کاریابی در کرواسی به خوبی آشنا شوند. برای برقراری ارتباط با موسسات کاریابی در کرواسی، متقاضیان باید تماس اولیه را از طریق تلفن برقرار کنند یا رزومه و نامه پوششی خود را از طریق ایمیل به این موسسات ارسال کنند. علاوه بر این، باید نوع موقعیتی را که در کرواسی به دنبال آن هستید را توضیح دهید و یک نمای کلی از مهارت ها و شایستگی های خود در زمینه های مختلف ارائه دهید. در نهایت اینکه می توانید، بلاقاصله پس از ارسال ایمیل خود با آژانس استخدام تماس بگیرید تا تایید کنید که آنها آن را دریافت کرده اند.

در تصویر زیر می توانید برخی از نکات کلیدی در خصوص موسسات کاریابی در کرواسی را مشاهده فرمایید:

نکات کلیدی در خصوص موسسات کاریابی در کرواسی

مراحل کاریابی در کرواسی

تمامی اتباع کشروهای خارجی که به دنبال کاریابی در کرواسی هستند، باید در قدم اول با مراحل کاریابی در این کشور آشنا شوند. زیرا مراحل کاریابی در کرواسی یکی از کلیدی ترین فرآیند ها در این حوزه می باشد. در صورت رعایت نکردن مراحل کاریابی در کرواسی، متقاضیان با چالش های گسترده ای در زمینه های مختلف مواجه می شوند. به طور کلی برای شروع مراحل کاریابی در کرواسی متقاضیان باید شانس خود را در این کشور امتخان کنند. متقاضیان کار در کرواسی با جستجو در وب سایت مشاغل می توانند شانس خود را برای کار رد این کشرو بررسی کنند.

برای آشنایی بیشتر با مراحل کاریابی در کرواسی، به جدولی که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان تهیه شده مراجعه فرمایید:

مراحل کاریابی در کرواسیتوضیحات
شنایی مدارک مورد نیازدر این مرحله متقاضیان باید مدارک خود را شناسایی کنند. این امر برای بسیاری از مشاغل در کرواسی می تواند مفید باشد و برای برخی از مشاغل در این کشور الزامی است.
به دنبال شغل مورد نظر خود در کرواسی باشید.لیست های شغلی پرتقاضا در وب سایت مشاغل کرواسی ارائه می شود. متقاضیان می توانند جزئیاتی از مشاغل خالی را که در آن به طور کامل تخصص دارند را پیدا کنند.
ارائه انگیزه نامهبه طور معمول، تمامی درخواست ها برای یک شرکت کروات شامل یک نامه پوششی، یک رزومه همراه، عکس و گواهی نامه های است.
اقدام برای دریافت ویزااتباع کشورهای خارجی برای کار در کرواسی نیاز به دریافت ویزای کاری این کشور ندارند.

نحوه اخذ ویزا پس از کاریابی در کرواسی

تمامی متقاضیان خارجی و بین المللی برای کار در این کشور باید ویزای کاری کرواسی را کسب نمایند. پس از اخذ دعوت نامه شغلی باید اقدامات لازم را جهت دریافت ویزای کاری انجام دهید. دقت نمایید که اعتبار ویزای کاری 12 ماهه می باشد و متقاضیان باید سالانه قبل از پایان یافتن اعتبار ویزا اقدامات لازم را برای تمدید آن انجام دهند. فرد می تواند به مدت 3 سال ویزای کاری را تمدید کند و پس از گذشت این مدت در صورتی که فرد قوانین و شرایط لازم را رعایت کرده باشد می تواند اقامت دائم کرواسی را دریافت نماید. اگر قصد دارید تابعیت کشور کرواسی را بدست آورید پیشنهاد می شود مقاله تبدیل اقامت به تابعیت در کرواسی را مطالعه کنید. برای دریافت ویزای کاری لازم است مدارک زیر را تهیه کنید و در زمان مصاحبه به سفارتخانه کرواسی ارائه نمایید:

  • دریافت فرم مربوط به اخذ ویزا و تکمیل آن
  • ارائه رزومه کاری دقیق و کامل
  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • دعوت نامه کاری دریافت شده
  • گواهی تمکن مالی
  • مدرک معتبر زبان
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • بیمه درمانی
  • پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه رسید آن

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با کاریابی در کرواسی بدست آوردید، برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در رابطه با مهاجرت کاری به کشور کرواسی و سایر روش ها می توانید با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات کلیدی در خصوص کاریابی در کرواسی

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط کاریابی در کرواسی پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • روند کاریابی در کرواسی برای اتباع کشورهای خارجی چگونه است؟ روند کاریابی در کرواسی، بر خلاف اغلب کشورهای اروپای غربی بسیار ساده و در مدت زمان بسیار کوتاهی صورت می گرد.
  • بهترین راه برای کاریابی در کرواسی کدام روش است؟ به طور کلی بهترین روش برای کاریابی مطمئن در کرواسی مراجعه به سایت ها و موسسات کاریابی در کرواسی می باشد. زیرا درصد موفقیت در پیدا کردن شغل مناسب در کرواسی از این طریق بسیار مساعد تر خواهد بود.
  • آیا کاریابی در این کشور ساده است؟ با توجه به شرایطی که در این کشور وجود دارد، به ویژه محدودیت های زبانی، کاریابی در کرواسی سخت است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *