ویزای تحصیلی

موسسه فناوری گرونوبل فرانسه

موسسه فناوری گرونوبل فرانسه

موسسه فناوری گرونوبل فرانسه از آن جایی که شهریه های بسیار کمی از دانشجویان اخذ میکند طرفداران زیادی بین خود فرانسوی ها و سایر دانشجویان از سرتاسر دنیا دارد. در واقع اگرچه فرانسه به داشتن نظام تحصیلی رایگان معروف است اما حقیقت این است که تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور کاملا رایگان نیست. منتهی از آن جایی که کم هزینه و بسیار ارزان است این جمله گفته می شود که تحصیل در فرانسه رایگان است. در حقیقت بخش عمده هزینه ها در فرانسه به تهیه مایحتاج زندگی و پرداخت هزینه های ماهیانه از جمله اجاره مسکن و غیره اختصاص پیدا می کند. در مقاله پیش رو که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، اطلاعاتی در خصوص موسسه فناوری گرونوبل فرانسه گردآوری شده است.

  • آیا موسسه فناوری گرونوبل در فرانسه جایگاه دانشگاهی دارد؟
  • مزایای تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در این دانشگاه تحصیل کرد؟
  • شرایط تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • آیا دریافت پذیرش از این دانشگاه دشوار است؟
  • جایگاه علمی این دانشگاه چگونه است؟

آشنایی با موسسه فناوری گرونوبل فرانسه

موسسه فناوری گرونوبل فرانسه در سال 1339 میلادی ساخته شده و علاوه بر این که از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی فرانسه است، سومین دانشگاه بزرگ در فرانسه نیز به حساب می آید. این موسسه در حدود 60000 دانشجو را پذیرش کرده رتبه آموزشی بالایی به خود اختصاص داده است. این دانشگاه همچنین برنامه های آموزشی بسیار متنوعی را برای دانشجویان آماده کرده و برای آماده کردن دانشجویان به منظور ورود به بازار کار فوق العاده رقابتی فرانسه شهرت خوبی دارد. این موسسه یکی از موسسات آموزشی دولتی است که شهریه بسیار پایینی از دانشجویان فرانسوی و حتی دانشجویان بین المللی اخذ می کند.

شهریه موسسه فناوری گرونوبل

همانطور که در مقدمه مقاله به درستی اشاره شد، تحصیل در فرانسه کاملا رایگان نیست منتهی شهریه ای که دانشگاه ها و موسسات آموزشی از افراد اخذ می کنند بسیار کم و ناچیز است. موسسه فناوری گرونوبل فرانسه نیز از این قاعده مستثنی نیست و به اخذ شهریه های بسیار کم معروف است. البته باید توجه داشت این که دقیقا چه میزان پول باید به عنوان شهریه این موسسه پرداخت شود به موارد مختلفی از جمله مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و رشته تحصیلی فرد بستگی دارد. شهریه پرداختی در این موسسه با توجه به معیارهای مذکور سالیانه بین 170€ (یورو) تا 601€ (یورو) می باشد.

رنکینگ جهانی و ملی موسسه فناوری گرونوبل فرانسه

موسسه فناوری گرونوبل فرانسه یکی از بهترین موسسات آموزش عالی چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی است و تحصیل در آن امتیاز بزرگی برای رزمه افراد محسوب می شود. نمره سطح آموزشی این موسسه در سال 2022 در واقع 200 تعیین شده و در جدولی که در ادامه ترسیم شده رنکینگ ملی و جهانی این موسسه با توجه به معیار QS نشان داده شده است:

رنکینگ ملیرنکینگ جهانی
31410

رنکینگ جهانی و ملی موسسه فناوری گرونوبل فرانسه

کار ضمن تحصیل در موسسه فناوری گرونوبل

همانطور که ذکر شد تحصیل در این موسسه، از آن جایی که در گروه موسسات دولتی قرار می گیرد، بسیار ارزان قیمت است. منتهی زندگی در فرانسه به طور متوسط برای یک نفر ماهیانه حدود 1100€ (یورو) هزینه در پی دارد. البته دانشجویان با ثبت نام خوابگاه های دانشجویی یا اجاره مشترک منزل با دانشجویان دیگر می توانند هزینه ماهیانه زندگی خود در فرانسه را به ماهی 750€ (یورو) تا 850€ (یورو) نیز برسانند. لازم به ذکر است این رقم با اشتغال به کار نیمه وقت غالبا به طور کامل تامین می شود منتهی باید توجه داشت که تعداد ساعات کاری مجاز در هفته برای دانشجویان محدود است و سرپیچی از آن تبعات سختگیرانه ای از جمله باطل شدن کارت اقامتی فرد را در پی خواهد داشت؛ دانشجویان در فرانسه در مقطع کارشناسی 10، در کارشناسی ارشد 20 و در دکتری 30 ساعت در هفته اجازه خواهند داشت کار کنند.

مقایسه هزینه زندگی در تهران و گرونوبل

به منظور محسابه راحت تر در نمودار پایین هزینه زندگی در تهران با شهر گرونوبل فرانسه مقایسه شده است:

مقایسه هزینه زندگی در تهران و گرونوبل

دوره تحصیل در موسسه فناوری گرونوبل فرانسه

باید توجه داشت که دوره های تحصیل در دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان از جمله انگلستان، ایرلند، ایسلند، ولز، آمریکا، نیوزلند و… غالبا کوتاه مدت تر از سایر نقاط دنیا است. به عنوان مثال دوره لیسانس در انگلستان 3 ساله به اتمام می رسد در حالی که در فرانسه و اتریش 4 ساله است. همچنین دوره کارشناسی ارشد در انگلستان در غالب رشته ها تنها 10 ماه تا 1 سال زمان می برد و این در حالی است که در موسسه فناوری گرونوبل فرانسه دوره های کارشناسی ارشد 2 ساله می باشند. البته هزینه تحصیل چندانی در این موسسه از افراد اخذ نمی شود و تنها مسئله پرداخت هزینه زندگی وجود دارد که آن هم دانشجویان 6 ماه پس از ورود به فرانسه اجازه کار دارند و می توانند هزینه ها را پرداخت کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

پس از اخذ پذیرش از موسسه فناوری گرونوبل فرانسه، نکته مهمی که مطرح می شود اخذ ویزای تحصیلی این کشور است. فرانسه به راحتی برخی کشورها از جمله ترکیه و مجارستان ویزای تحصیلی صادر نمی کند اما خیلی هم سخت گیر نیست. در واقع اگر نکات مهم حین مصاحبه سفارت رعایت شود بالای 95% فرد می تواند ویزای این کشور را اخذ نماید. مدارک ویزایی متعدد می باشند منتهی مهم ترین مدارکی که افراد برای اخذ ویزای فرانسه نیاز دارند در جدول ذیل توضیح داده شده اند:

مدارکتوضیحات
نامه پذیرش موسسه فناوری گرونوبل فرانسهپس از قطعیت ثبت نام، این موسسه ایمیلی ارسال می کند
کپی برابر اصل پاسپورتلازم است پاسپورت بیش از 1 سال اعتبار داشته باشد
نامه تمکن مالینامه بانک مبنی بر وجود 10000€ (یورو) در حساب فرد
گواهی عدم سوء پیشینه کیفریترجمه رسمی آن باید تقدیم سفارت شود
نامه رزرو خوابگاه یا اجاره منزلاثبات تهیه محل اقامتی در فرانسه از سوی دانشجو

در مقاله بالا اطلاعاتی در خصوص تحصیل در موسسه فناوری گرونوبل فرانسه از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد؛ علاقه مندان می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در فرانسه با موسسه سفیران تماس حاصل نمایند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *