ویزای تحصیلی

موسسه فناوری Kharagpur هند

موسسه فناوری Kharagpur هند

موسسه فناوری Kharagpur هند اولین موسسه فناوری تاسیس شده در هند است که دانشجویان و علاقه مندان بسیاری را هر سال پذیرا می باشد. این موسسه یکی از موسسات برتر کشور هندوستان است که تحت نظارت و حمایت دولت فعالیت می کند و اکنون جزو 10 موسسه برتر آموزشی در هند شناخته می شود. این موسسه همیشه در لیست مؤسسات برتر مهندسی در هند حضور داشته است.

یکی از راه های مهاجرت به کشور هفتاد و دو ملت یعنی هندوستان مهاجرت از طریق تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی کشور هندوستان است. این کشور کهن از دیرباز تاکنون از نظر علمی و آموزشی در قاره آسیا از جایگاه خوبی برخوردار بوده و امروز با داشتن موسسات و دانشگاه های بسیار میزبان دانشجویان هندی و دانشجویان دیگر کشورها است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نوشتار موسسه فناوری کاراگپور را معرفی کرده اند.

  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • آیا دانشگاه کاراگپور دارای اعتبار علمی است؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه چقدر است؟
  • زبان تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • پروسه دریافت پذیرش از این دانشگاه چقدر طول خواهد کشید؟
  • شرایط تحصیل در دانشگاه کاراگپور چیست؟

تاریخچه موسسه فناوری کاراگپور هند

تاریخچه تاسیس موسسه فناوری Kharagpur هند به سال 1946 بر می گردد که کمیته ای توسط هومبلی سر جوزاندرا سینگ، عضو شورای اجرایی ویکروی، وزارت آموزش، بهداشت و کشاورزی تشکیل شد تا راه اندازی مؤسسات فنی عالی را برای پس از جنگ جهانی بررسی کند. با توجه به توصیه‌ ها و بررسی های انجام شده، اولین مؤسسه فناوری هند در ماه می سال 1950 در کاراگپور، در قسمت شرقی هند تاسیس شد.

کاراگپور سفر خود را در اردوگاه بازداشت قدیمی هجلی آغاز کرد که در آن برخی از مبارزان بزرگ آزادی هند برای استقلال آن جان خود را فدا کردند. از این رو تاریخ این موسسه با تاریخ اردوگاه بازداشت هجلی ارتباط دارد. این موسسه یکی از معدود مؤسساتی در سراسر جهان است که کار خود را در یک زندان آغاز کرده است. این مؤسسه برنامه دانشگاهی خود را با 10 بخش آغاز کرد و در مارس 1952 ساخت ساختمان جدید را بنا نهادند.

آیتمشرح
تاسیس1951
نوع دانشگاهدولتی
تعداد دانشجو9469
مکاندهلی نو
نام مستعارIIT KGP
وبگاهwww.iitkgp.ac.in

درباره موسسه فناوری Kharagpur هند

موسسه فناوری کاراگپور در هند یکی از مؤسسات برتر در هند برای تحصیل دوره های مختلف است. این موسسه برنامه های درسی خاص خود را دارد که بر پیشرفت کلی دانشجویان متمرکز است. با گذشت سال ها، هزاران دانشجو از موسسه فناوری Kharagpur هند فارغ التحصیل شده اند. این موسسه همچنین دارای یک شبکه گسترده است که هر وقت لازم باشد از دانشجویان فارغ التحصیل شده خود پشتیبانی می کند. این موسسه همه ساله جوایز فارغ التحصیلی را به فارغ التحصیلان ممتاز ارائه می کند. با توجه به رتبه بندی های NIRF و سایر رتبه های ملی و جهانی، موسسه فناوری Kharagpur هند عملکرد قابل توجهی در طول سال ها نشان داده است. روند پذیرش در این موسسه سفت و سخت است و موسسه همیشه سعی در جذب بهترین ها دارد. آزمایشگاه های تحقیقاتی و امکانات موجود در این موسسه یکی از بهترین ها در هند است.

تحصیل در موسسه فناوری Kharagpur هند

تحصیل در موسسه فناوری کاراگپور هند طیف گسترده ای از رشته ها را در 19 بخش، 13 مدرسه و 9 مرکز ارائه می کند که هم تراز شده اند و بدین ترتیب مجموعه ای از دوره های چند رشته ای را در دسترس قرار می دهند. دانشجویان صرف نظر از رشته ای که در آن پذیرفته شده اند، تشویق می شوند در برنامه های عملی و تحقیقاتی نیز شرکت کنند علاوه بر این فرصت های تحقیق، بورس های تحصیلی، کارآموزی و کمک هزینه های تحصیلی در این موسسه فراهم شده است.

معیارهای پذیرش این موسسه سختگیرانه است. دانشجویان از امکانات فنی کلاس ها، کلاس های مجازی و محیط آموزش مجازی، استفاده از ابزارهای مدیریت یادگیری، انجمن بحث و گفت و گو و برنامه های دانشگاهی مختلف بهره مند می شود. دوره های مختلف تحصیلی در این موسسه در زمینه های از جمله علم و فناوری نانو، علوم انرژی، انرژی زیستی، حقوق و امور مالی است.

تحصیل در موسسه فناوری Kharagpur هند

برنامه های تحصیلی در موسسه فناوری Kharagpur هند

برنامه های تحصیلی ارائه شده در این موسسه طیف گسترده ای را شامل می شود و دانشجویان با ارائه رزومه تحصیلی قوی و مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیلی از هند می توانند در این برنامه ها شرکت کنند. در اینجا از جمله مهم ترین برنامه های تحصیلی ارائه شده در موسسه فناوری کاراگپور هند معرفی شده اند.

  • کارشناسی: مهندسی هوافضا، مهندسی کشاورزی و علوم غذایی، مهندسی معماری، بیوتکنولوژی، شیمی و بیولوژی مولکولی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، علوم کامپیوتری، مهندسی برق، الکترونیک، ژئوفیزیک و ژئولوژی، مهندسی صنعتی، مهندسی مکانیک، ریاضیات، مهندسی فلز و مواد، مهندسی معدن، مهندسی دریایی و معماری، پزشکی هسته ای، پزشکی فیزیکی،
  • کارشناسی ارشد و دکتری: کنترل و نرم افزار، مهندسی هوافضا، بیوتکنولوژی، مهندسی علوم غذایی، مهندسی کشاورزی، پردازش اطلاعات، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی کرایوژنیک، علوم انرژی و مهندسی، علوم انسانی، تکنولوژی بازیافت، منابع آبی، عکسبرداری پزشکی و انفورماتیک، مهندسی معدن، شیمی، ژئوفیزیک و ژئولوژی، مهندسی فلز و مواد، مهندسی مکانیک

امکانات موسسه فناوری کاراگپور هند

کتابخانه مرکزی در موسسه فناوری کاراگپور هند یکی از بهترین و بزرگترین ها در جهان محسوب می شود. 8000 متر مربع آن فضای خواندن را برای 2000 نفر فراهم می کند که دارای 300000 کتاب و 25000 مجله مشترک است. همچنین به کلیه بانک های اطلاعاتی و منابع اصلی از جمله 3.8 میلیون پایان نامه و پایان نامه دسترسی دارد. این موسسه از طریق كتابخانه دیجیتال، خدمات كتابخانه دیجیتال از طریق پروژه مأموریت ملی كتابخانه دیجیتال ملی را فراهم ساخته است. این موسسه همچنین 22 سالن اقامت دارد. هرکدام اتاق غذاخوری، اتاق مشترک، سالن بدنسازی، زمین ورزشی، کتابخانه و غیره دارند. تالارهای اقامت مهمترین قسمت زندگی دانشجویی این موسسه هستند. همچنین مسابقات مختلف مانند مسابقات ورزشی، فناوری و رویدادهای فرهنگی در طول سال در این موسسه برگزار می شود.

شرایط تحصیل در موسسه فناوری Kharagpur هند

برنامه های تحصیلی هر ترم تقریبا 20 هفته به دو ترم تقسیم می شود که شامل یک ترم پاییزی ماه ژوئن تا نوامبر و ترم بهار ماه ژانویه تا آوریل است. برنامه فعالیت های تحصیلی شامل جلسات، تاریخ های ثبت نام، امتحانات میان ترم و پایان ترم ، استراحت بین ترم و غیره است که در تقویم دانشگاهی تنظیم و منتشر می شود. جهت تحصیل در موسسه فناوری کاراگپور هند دانشجویان بایستی مدارک تحصیلی معتبر ترجمه شده را ارائه دهند و همچنین بایستی مدرک معتبر زبان نمره تافل حداقل 80 از 120 و نمره 6.5 آیلتس را ارائه دهند.

همچنین دانشجویان بایستی باید برای ورود در برخی از رشته در آزمون های ورودی JEE یا JAM شرکت نمایند. هزینه تحصیل در هند و این موسسه نیز با توجه به رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی متفاوت است. همچنین با استفاده از خوابگاه دانشجویی در هند و بورس های تحصیلی ارائه شده می توان هزینه تحصیل را کاهش داد. توجه داشته باشید که این موسسه برنامه های دکترای مشترک را با دانشگاه صنعتی کرتین، دانشگاه ملبورن و دانشگاه وولونگونگ دارد و به دانشجویان ارائه می کند. چنانچه قصد مهاجرت به کشورهای اروپا و آمریکایی را دارید می توانید بر تجربه و کارنامه طلائی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تکیه کنید و برای اخذ مشاوره به این موسسه مراجعه کنید.

سوالات پرتکرار در خصوص موسسه فناوری Kharagpur هند

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص موسسه فناوری Kharagpur هند پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • بهترین دوره تحصیلی در موسسه فناوری Kharagpur کدام دوره است؟ به طور کلی موسسه فناوری Kharagpur هند از دیرباز، به دلیل ارائه دوره های مهندسی در این کشور معروف بوده است.
  • هزینه تحصیل در موسسه فناوری Kharagpur هند چقدر است؟ هزینه تحصیل در موسسه فناوری Kharagpur هند بسته به سبک زندگی دانشجویان و دوره تحصیلی آنها در این دانشگاه متفاوت خواهد بود، اما معمولا بین 3100INR تا 3700INR (روپیه هند) در ماه متغیر می باشد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *