ویزای تحصیلی

موسسه فناوری (Massachusetts (MIT در آمریکا

موسسه فناوری (Massachusetts (MIT در آمریکا

دانشجویان ایرانی مشتاقند بتوانند در یکی از مراکز آموزشی این کشور نظیر موسسه فناوری (Massachusetts (MIT در آمریکا تحصیلات خود را ادامه دهند. قدرت علمی، کیفیت آموزشی و سطح تکنولوژی در دانشگاه های آمریکا و همچنین موسسه MIT به اندازه ای است که موسسه مذکور در نظام رتبه بندی QS توانست با کسب رتبه اول، عنوان بهترین و برترین دانشگاه در جهان را برای خود ثبت کند. بنابراین چنانچه شرایط تحصیلی شما به گونه ای است که قادر به مهاجرت به آمریکا هستید، این آرزو را به واقعیت تبدیل نموده و اقدام نمایید.

البته پیشنهاد می گردد اقدامات خود را از طریق موسسه مهاجرتی برتر و معتبر تحت عنوان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت انجام دهید. این مقاله برای کسب اطلاعات متقاضیان گرامی در امر مهاجرت و پاسخ به سوالات آنها ارائه گردیده است:

  • آیا MIT برترین دانشگاه جهان و کشور آمریکا محسوب می شود؟
  • شرایط مدرک زبان متقاضیان تحصیل در موسسه MIT باید چگونه باشد؟

درباره موسسه فناوری (Massachusetts (MIT در آمریکا

از زمانی که کشور آمریکا به یک کشور صنعتی تبدیل شد و در جهت استفاده از تکنولوژی و به کارگیری نیروی حرفه ای و متخصص رشد چشمگیری یافت، موسسات و دانشگاه های مختلف در این کشور تاسیس گردید. یکی از این مراکز آموزشی، موسسه فناوری (Massachusetts (MIT در آمریکاست که در 10 آوریل 1861 میلادی با شعار ذهن و بازو (Mind and Hand) افتتاح و فعالیت خود را به صورت خصوصی در کمبریج ماساچوست آغاز نمود. در واقع این دانشگاه در زمینه آموزش آزمایشگاهی و علوم پایه و مهندسی تمرکز ویژه ای دارد. موسسه MIT از بودجه و منبع مالی بسیار قوی بهره می برد که برابر با 18.13$ میلیارد (دلار آمریکا) می باشد.

رنکینگ 2024 موسسه فناوری (Massachusetts (MIT در آمریکا

موسسه فناوری (Massachusetts (MIT در آمریکا موفق به کسب جایزه های بسیار زیادی شده است. به طوری که در کارنامه این موسسه، اخذ 86 جایزه نوبل، 58 نشان ملی علوم و 29 نشان ملی فناوری و نوآوری مک آرتور ثبت گردیده است. رتبه QS این دانشگاه در جدول ذیل مشخص شده است:

سالرتبه QS کسب شده توسط موسسه فناوری MIT
20211
20221
20231
20241

همان طوری که در پایین هم ملاحظه می شود، از سال 2012 تا 2024 میلادی MIT آمریکا اولین و برترین دانشگاه جهان است:

رتبه موسسه فناوری ماساچوست

بنابراین موسسه فناوری ماساچوست (MIT) چند سال پیاپی است که در جایگاه بهترین دانشگاه جهان قرار گرفته است. برای اینکه با دلایل این برتری هم بهتر آشنا شوید لازم است تا با شاخص های رتبه بندی این دانشگاه نیز به صورت زیر آشنا شوید.

همان طوری که در نمودار گرافیکی زیر هم ملاحظه می شود، رقم نشانگر تقریبا هر شاخص موسسه MIT عدد 100% را نشان می دهد و این حکایت از برتری همه جانبه این دانشگاه آمریکایی است:

شاخص رتبه بندی موسسه فناوری ماساچوست در آمریکا

دانشکده های موسسه فناوری (Massachusetts (MIT در آمریکا

موسسه فناوری (Massachusetts (MIT در آمریکا دارای بخش های مختلفی است. در اینجا اسامی 5 دانشکده این موسسه فناوری را بیان می نماییم:

  • دانشکده معماری و نقشه ‌کشی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده علوم انسانی، هنرها، علوم اجتماعی
  • دانشکده مدیریت Sloan
  • دانشکده علوم

گفتنی است دانشکده معماری و نقشه کشی لقب نخستین دانشکده معماری در سرتاسر آمریکا را دارا است. دانشکده مهندسی الکترونیک و علوم رایانه ای نیز از جمله دانشکده های پر متقاضی و محبوب کشور آمریکا به شمار می رود. دانشجویانی که از این دانشکده ها فارغ التحصیل می شوند، سطح علمی آنان در حد پیشرفته بوده و با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری آمریکا می توانند در موقعیت های شغلی بسیار بالا و ویژه ای مشغول کار شوند.

دانشکده های موسسه فناوری (Massachusetts (MIT در آمریکا

هزینه های تحصیل در آمریکا و نحوه پرداخت آن

هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان به دو بخش عمده تقسیم می گردد:

  1. هزینه زندگی در آمریکا
  2. شهریه دانشگاه

با انجام کار دانشجویی بخشی از هزینه های دسته اول قابل پرداخت است چرا که دانشجویان در آمریکا تا سقف 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند. سطح درآمد ناشی از کار دانشجویی در آمریکا غالبا بین ساعتی 7.25$ تا 20.14$ (دلار آمریکا) است. منتهی شهریه دانشگاه های آمریکا بسیار گران است مثلا در موسسه فناوری ماساچوست با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی سالانه حدود 59750$ (دلار آمریکا) می باشد که با کار دانشجویی قابل پرداخت نیست.

در قالب جدول زیر می توان با ریز جزییات مخارج دانشجویی در دانشگاه MIT آمریکا 2024 آشنا شد:

مخارج تحصیلی دانشجویان در دانشگاه MIT طی سال 2024- 2023
شهریه سالانه$59750
هزینه زندگی دانشجویی$406
مسکن دانشجویی$12380
خورد و خوراک$7010
کتب و ملزومات درسی$880
مخارج شخصی$2304
هزینه کل$82730

کسانی که تمکن مالی خوبی ندارند اما رزومه درخشانی داشته باشند می توانند درخواست دهند تا پرونده آن ها راجع به اختصاص یا عدم اختصاص بورسیه از سوی دانشگاه، اساتید یا موسسات مختلف مورد بررسی قرار بگیرد. لازم به ذکر است دولت آمریکا هم به دانشجویان ممتاز بورسیه می دهد. از جمله بورسیه های اعطایی از سوی دولت آمریکا می توان به بورسیه فولبرایت اشاره نمود.

برخی دیگر از بورسیه های تحصیلی عبارت هسنتد از:

  • AAUW International Fellowships in USA for Women
  • Clark Global Scholarship Program

رشته‌ های تحصیلی موسسه فناوری Massachusetts در آمریکا

برنامه های تحصیلی و رشته های تحصیلی متعددی برای دانشجویان موسسه فناوری (Massachusetts (MIT در آمریکا وجود دارد که بر اساس علاقه خود می توانند در یکی از رشته ها مشغول تحصیل شوند. برخی از رشته های مورد نظر عبارتند از:

  • زنان و مطالعات جنسیتی
  • زیست شناسی مولکولی
  • علوم، فناوری و جامعه
  • موسیقی و تئاتر
  • مطالعات تطبیقی رسانه‌ ها و نویسندگی
  • علوم بهداشت و تکنولوژی
  • مهندسی عمران و محیط ‌زیست
  • مطالعات آفریقا
  • فیزیک نجومی
  • مطالعات خاورمیانه
  • مطالعات روسیه و اوراسیا
  • مطالعات باستانی و قرون وسطی
  • علوم کامپیوتر
  • محاسبات طراحی و بهینه سازی
  • ریاضیات، آمار و احتمالات

مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیلی در MIT در 2024

مدارکی که دانشجویان در سال 2024 در هنگام درخواست پذیرش تحصیلی بایستی ارائه نمایند، اهمیت بسیاری دارد. چراکه هر گونه ناقصی در ارسال مدارک وجود داشته باشد، دانشجو را با مشکل پذیرش مواجه می سازد. این مدارک می بایست طبق درخواست دانشگاه و بدون کم و کاست ارائه گردد که شرح آنها به صورت زیر است

  • تکمیل و ثبت اطلاعات فرم درخواست پذیرش بایستی به صورت آنلاین انجام گیرد (در صورتی که برای بیشتر از یک گروه یا دپارتمان قصد تقاضا دارید، بایستی ثبت اطلاعات در تقاضانامه به صورت جداگانه انجام و ارسال گردد)
  • هزینه درخواست و ثبت نام (اپلای) معادل 75$ (دلار آمریکا) می باشد که البته در دانشکده مدیریت به 75$ الی 250$ (دلار آمریکا) نیز می رسد و ارائه فیش پرداختی این هزینه الزامی است
  • ارائه توصیه نامه صادره از اساتید قبلی
  • ارائه انگیزه نامه (SOP) دانشجو برای تحصیل در آمریکا و این که هدف او از انتخاب موسسه فناوری (Massachusetts (MIT در آمریکا چه بوده و چه برنامه هایی برای آینده تحصیلی و شغلی خود دارد
  • ارائه مدرک آزمون GRE‌ همراه با نمرات کسب شده در این آزمون که به صورت رسمی ترجمه شده است
  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین همراه با ریز نمرات و به صورت ترجمه شده
  • ارائه رزومه تحصیلی و فردی (CV)

گذراندن دروس پیش نیاز با توجه به نوع دیپلم فرد دانشجو از الزامات ورود به موسسه MIT است. در زمینه مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل و یا به طور کلی سایر روش های مهاجرت به اروپا و کشورهای غیر اروپایی از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

سوالات پرتکرار در خصوص موسسه فناوری (Massachusetts (MIT در آمریکا

در بخش موخره مفتخر به پاسخ گویی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • درباره موسسه فناوری (Massachusetts (MIT در آمریکا چه اطلاعاتی دارید؟ از زمانی که کشور آمریکا به یک کشور صنعتی تبدیل شد و در جهت استفاده از تکنولوژی و به کارگیری نیروی حرفه ای و متخصص رشد چشمگیری یافت، موسسات و دانشگاه های مختلف در این کشور تاسیس گردید. یکی از این مراکز آموزشی، موسسه فناوری (Massachusetts (MIT در آمریکاست که در 10 آوریل 1861 میلادی با شعار ذهن و بازو (Mind and Hand) افتتاح و فعالیت خود را به صورت خصوصی در کمبریج ماساچوست آغاز نمود. در واقع این دانشگاه در زمینه آموزش آزمایشگاهی و علوم پایه و مهندسی تمرکز ویژه ای دارد. موسسه MIT از بودجه و منبع مالی بسیار قوی بهره می برد که برابر با 18.13$ میلیارد (دلار آمریکا) می باشد.
  • .هزینه های تحصیل در آمریکا و نحوه پرداخت آن به چه صورت است؟ هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان به دو بخش عمده تقسیم می گردد. هزینه زندگی در آمریکا و شهریه دانشگاه با انجام کار دانشجویی بخشی از هزینه های دسته اول قابل پرداخت است چرا که دانشجویان در آمریکا تا سقف 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند. سطح درآمد ناشی از کار دانشجویی در آمریکا غالبا بین ساعتی 7.25$ تا 20.14$ (دلار آمریکا) است. منتهی شهریه دانشگاه های آمریکا بسیار گران است مثلا در موسسه فناوری ماساچوست با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی سالانه حدود 59750$ (دلار آمریکا) می باشد که با کار دانشجویی قابل پرداخت نیست.
4.8/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “موسسه فناوری (Massachusetts (MIT در آمریکا

  1. amir گفت:

    سلام خسته نباشید. من دانشجوی سال سوم مهندسی کامپیوتر دردانشگاه صنتی شریف هستم. میخواستم ازتون بپرسم آیا امکان اپلای در دانشگاه MIT برای من و دوستانم که مثل من هستند وجود داره؟ و اینکه ایا ممکنه با مدرک کارشناسی ( که سال بعد اخذ میکنم) پذیرش بشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سعی کنید مدرک کارشناسی خودتون رو دریافت کنید و برای مقطع کارشناسی ارشد توی این کشور اقدام کنید. این طور شما شانس بیشتری خواهید داشت. در نظر داشته باشید که این دانشگاه در دسته دانشگاه های تراز اول جهان هست و معدل نهایی و ریزی نمرات شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *