ویزای کاری

موسسه های کاریابی در آلمان

موسسه های کاریابی در آلمان

پیدا کردن کار از طریق موسسه های کاریابی در آلمان برای اشخاصی که موفق به اخذ ویزای جستجوی کار شده اند، گزینه بسیار مناسبی است. ما در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است سعی بر آن داریم تا معتبرترین موسسه های کاریابی در آلمان را معرفی کنیم. افرادی که به دنبال کار در کشور آلمان می باشند می توانند با ارائه مدرک دانشگاهی معتبر، سابقه کار و کمی تسلط به زبان آلمانی و انگلیسی به این مهم دست پیدا کنند.

کشور آلمان با توجه به موقعیت خوبی که دارد از نظر اقتصاد در رتبه 5 جهان و همچنین بزرگترین و غنی ترین اقتصاد را در اروپا به واسطه صنعت قوی که در این کشور موجود است، داراست. در کشور آلمان شرایط و موقعیت های شغلی مناسب و فراوانی برای افراد متخصص و دانش دیده و ماهر وجود دارد. همچنین بازار کار در کشور آلمان حتی برای کارهای موقت و معمولی نیز مناسب است. طبق آماری که موسسه تحقیقاتی فدرال آلمان در زمینه مهاجرت اعلام کرده است اکثر افرادی که تابعیت کشورهای خارج از اتحادیه اروپا را دارند در مدت زمان کمتر از یک سال موفق به پیدا کردن شغل شده اند.

مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2023

حوزه های کاری مختلفی در آلمان هستند که نیازمند افراد ماهر،حرفه ای و متخصص می باشند که در سال 2023 عبارت اند از:

  • دانشمندان
  • برنامه نویسان
  • متخصصین رشته های فنی
  • پزشکان بیمارستان
  • خودروسازی
  • مهندسین متخصص مکانیک
  • ریاضیدانان
  • ساخت و ساز
  • مهندسین فناوری اطلاعات و برق
  • مشاغل پرستاری و درمانی

با توجه به اینکه جمعیت آلمان رو به پیری می رود در حوزه پرستاری کمبود نیرو بشدت احساس میشود و بویژه پرستاران از موقعیت شغلی مناسبی برخوردارند و در حال حاضر شرایط مهاجرت این دسته تسهیل یافته است.

معرفی موسسه های کاریابی در آلمان

برخی از موسسه های کاریابی در آلمان عبارتند از:

  • Contacs & Management
  • AZ Futuro-Trabajar en Alemania
  • Proco Global Frankfurt
  • Accenture Germany
  • TTA Personal Gmbh
  • Hays
  • English Language Jobs
  • S & W
  • Az Personalkonzepte
  • stuwex
  • Job center Berlin-Lichtenberg
  • Agentur fur Arbeit Berlin Sud
  • Bip Dientleistungen
  • randstad
  • Mietkoch freelance-cook
  • Job Point Neukolln

در کشور آلمان برای فعالیت در هر کاری ابتدا باید تسلط کافی به زبان آلمانی داشته باشید (حتی تدریس زبان انگلیسی). بدون داشتن تسلط امکان رسیدن به یک جایگاه شغلی میسر نیست و بعید به نظر می رسد. تسلط به زبان آلمانی در حد مکالمات روزمره جهت پیشرفت شما در کشور آلمان الزامی است، بر اساس آمار به دست آمده رشته هایی مانند مکانیک، مکاترونیک، برق، کامپیوتر و IT از جمله رشته هایی هستند که دارای بازار کار فوق العاده هستند.

نحوه استخدام از طریق موسسات کاریابی در آلمان

تمامی متقاضیانی که به دنبال استخدام از طریق موسسات کاریابی در آلمان هستند، باید شرایط و نحوه استخدام از طریق این موسسات را به طور کامل بررسی کنند. در غیر این صورت متقاضیان با مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف شغلی در این کشور مواجه خواهند شد. به طور کلی فرآیند و نحوه استخدام از طریق موسسات کاریابی در آلمان به نسبت اغلب کشورهای جهان بسیار ساده تر است. بنابراین تمامی متقاضیان از سراسر جهان می توانند به راحتی از طریق موسسات کاریابی در آلمان در شغل مورد نظر خود مشغول به کار شوند.

در نمودار زیر می توانید روند استقبال متقاضیان برای حضور در موسسات کاریابی در آلمان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند استقبال متقاضیان برای حضور در موسسات کاریابی در آلمان

فرآیند استخدام از طریق موسسات کاریابی در آلمان، به طور کلی به سه مرحله تقسیم می شود که عبارت اند از:

مراحل مختلف در روند استخدام از طریق موسسات کاریابی در آلمانتوضیحات
پیش انتخابموسسات کاریابی در آلمان در قدم اول با انجام جستجو های آنلاین در پلتفرم های مختلف نامزدها را به صورت کامل بررسی می کنند. این مرحله به شناسایی مناسب ترین نامزد ها برای یک موقعیت بر اساس معیارهای تعریف شده کمک می کند.
غربالگریاین مرحله شامل آزمون ها و مصاحبه های فنی تر است، مانند مصاحبه های فنی و عملی، مصاحبه های شخصیتی و آزمون های مهارت می شود. این آزمون ها به موسسات کاریابی کمک می کند تا بر اساس مجموعه ای از معیارهای مشخص مناسب ترین نامزد ها را انتخاب کنند.
انتخابمرحله نهایی در روند استخدام در موسسات کاریابی در آلمان، تماس با مراجع و انتخاب نهایی بر اساس توصیه های کارفرما است.

نقش موسسه های کاریابی در آلمان برای مشاغل موقت

افراد متقاضی خارج از کشور آلمان که تخصصی در شغلی خاص ندارند می توانند در مشاغلی مانند پیشخدمتی یا یکسری از مشاغل روتین به صورت موقت اشتغال داشته باشند. طبق مقررات بین المللی در کشور آلمان مقدار درآمد برای مشاغل غیر تخصصی حدود 8.5€ (یورو) برای هر ساعت کاری می باشد، همچنین ساعات کاری 38 ساعت و امکان حداقل 18 روز مرخصی در سال وجود دارد. البته برای یافتن همین مشاغل موقت هم جهت کار پاره وقت حین تحصیل یا کار تمام وقت، موسسات کاریابی می توانند به افراد کمک زیادی بکنند. چرا که نه تنها خارجی ها بلکه خود آلمانی ها از تمامی موقعیت های شغلی در آلمان آگاه نیستند اما موسسات و سایت های کاریابی در آلمان بین متقاضیان کار و کارفرمایان ارتباط برقرار می نمایند.

نقش موسسه های کاریابی در آلمان برای مشاغل موقت

مجوز کار در آلمان

متقاضیانی که تبعه کرواسی باشند طبق قوانین مصوب از سال 2015 نیاز به گرفتن مجوز کار می باشند. متقاضیانی که تبعه اتحادیه اروپا یا اسرائیل باشند و محل اقامتشان معتبر و مشخص باشد نیازی به گرفتن مجوز کار ندارند. متقاضیانی که تبعه کشورهایی مانند استرالیا، ژاپن، کانادا، نیوزلند، اسرائیل و آمریکا می باشند می توانند وارد کشور آلمان شده و مشغول به کار شوند.

در هر صورت اتباع کلیه کشورها به گرفتن مجوز رسمی برای اشتغال در کشور آلمان نیاز دارند و اولویت برای صدور جواز کار مهارت و تخصص متقاضیان می باشد. هم چنین باید توجه داشته باشید که امکان دارد دریافت جواز اشتغال در کشور آلمان گاهی سخت و مشکل باشد اما فعالیت در شغلی به صورت غیر قانونی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

پیدا کردن شغل با موسسه های کاریابی در آلمان

در کشور آلمان وب سایت های متعددی در زمینه کاریابی در آلمان وجود دارد که شما در قدم اول باید اقامت آلمان از طریق کار را به دست بیاورید تا بتوانید بعد از ارائه درخواست خود از طریق این وب سایت ها با کارفرماها به صورت حضوری در ارتباط باشید. این موسسات برای دستیابی راحت و آسان انگلیسی زبان ها و یا حتی سایر زبان های جهان فراهم شده است.

در کشور آلمان به طور معمول 60 شغل اصلی و چندین برابر این عدد شغل های وابسته مانند: پزشکی، معلمی، اپتومتریست و غیره وجود دارد. فرد متقاضی جهت اشتغال می بایست مدرک معتبر تحصیلی در ارتباط با زمینه مربوطه ارائه دهد، همچنین برای اطلاع از میزان معتبر بودن مدارک خود می توانید به وبسایت KMK.ORG مراجعه نمایند.

آژانس فدرال (bundesagentur fur arbeit)

آژانس فدرال ارائه دهنده گسترده ترین خدمات بازار کار در کشور آلمان می باشد که زیر مجموعه های این آژانس درآلمان حدود 700 دفتر است. این آژانس خدمات بسیار زیادی در ارتباط با کاریابی و مشاغل بین المللی و هم چنین بازار کار در کشور آلمان در اختیار متقاضیان قرار می دهد. هم چنین متقاضیان کار در کشور آلمان می توانند مدارک و رزومه خود را به پورتال کاری این موسسه ارسال کنند.

برای اینکه از موسسه های کاریابی در آلمان استفاده نمائید باید ویزای کاری آلمان را دریافت نمائید و همچنین شرایط اخذ ویزای کاری کشور آلمان احراز نمائید و پس از یافتن شغل و اشتغال در کشور آلمان بایستی کپی مدارک تحصیلی، رزومه و سوابق کاری خود را به مراکز مربوطه ارائه دهید و همچنین فرم های مربوط را به زبان آلمانی پر کنید.

شرایط کار در آلمان

کسی که با ویزای جستجوی کار به آلمان برود می تواند پس از پیدا کردن شغلی که مرتبط با حوزه تخصص تحصیلی وی باشد، درخواست دهد و ویزای جستجوی کار خود را تبدیل به ویزای کاری کند. لازم به ذکر است خارجی ها حتی اجازه خواهند داشت در آلمان ملک خریداری کنند و این برای کسانی که قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی به آلمان را دارند اهمیت زیادی دارد. پیدا کردن شغل در آلمان طی سال 2023 دشوار نخواهد بود؛ برای بررسی بهتر این موضوع در جدول ذیل نرخ بیکاری در سال جاری در آلمان و چند کشور دیگر با هم مقایسه شده است:

نام کشورنرخ بیکاری
آلمان%5.5
اسپانیا%12.67
ایتالیا%7.8
فرانسه%7.4
اتریش%5.7
مجارستان%3.7
هلند%3.7
سوئد%6.5

سطح درآمد دریافتی در آلمان نیز بالا است؛ این موضوع در جدول ذیل نشان داده شده است:

درآمد ماهیانه در آلمان به یوروتوضیحات
€960کم ترین میزان درآمد ماهیانه در آلمان
€3810متوسط درآمد ماهیانه در آلمان
€17000بیشترین میزان درآمد ماهیانه در آلمان

سطح درآمد در آلمان تقریبا مشابه اتریش و البته کمی بالاتر از اتریش می باشد. در کشور آلمان غالبا مدت زمان قرارداد متقاضی 3 ساله است، چرا که کارفرمایان آلمانی معمولا قراردادی در مدت زیر 3 سال با نیروی کار انعقاد نمی کنند. در این مقاله اطلاعاتی در خصوص موسسات معتبر کاریابی در آلمان ارائه گردید و علاقه مندان به کسب ویزای جستجوی کار آلمان می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص موسسه های کاریابی در آلمان

پرسش هایی که در خصوص موسسه های کاریابی آلمان مطرح می شود شامل موارد زیر است:

  1. شرایط اقتصادی کشور آلمان چگونه است؟ کشور آلمان معروف به غول صنعتی اروپاست و با توجه به موقعیت خوبی که دارد از نظر اقتصادی در رتبه 5 جهان با نرخ بیکاری زیر 3% مکانی امن بابت کاریابی می باشد. در کشور آلمان شرایط و موقعیت های شغلی مناسب و فراوانی برای افراد متخصص، دانش دیده و ماهر وجود دارد.
  2. کدام شهرهای آلمان دارای نرخ بیکاری پایین تری می باشد؟ شهرهای جنوبی آلمان مانند باواریا دارای نرخ بیکاری پایین تر است. طبق آماری که موسسه تحقیقاتی فدرال آلمان در زمینه مهاجرت اعلام کرده اکثر افرادی که تابعیت کشورهای خارج از اتحادیه اروپا را دارند در مدت زمان کمتر از یکسال موفق به کاریابی در آلمان می شوند.
  3. مشاغل مورد نیاز آلمان کدامند؟ دانشمندان و پژوهشگران، متخصصین رشته های فنی و مهندسی، پزشکان، داروسازان، خودروسازی، مهندسین مکانیک، مهندسی عمران و ساز، مهندسین فناوری اطلاعات و برق، همچنین مشاغل پرستاری و درمانی با توجه به اینکه جمعیت آلمان رو به پیری می رود از موقعیت شغلی مناسبی برخوردارند.
  4. 5 موسسه برتر کاریابی در آلمان کدامند؟ Stresemannstrabe,28,28، AZ Futuro-Trabajar en Alemania، Proco Global Frankfurt، Accenture Germany، TTA Personal Gmbh
  5. آیا دانش زبان آلمانی برای کار در آلمان واجب است؟ در کشور آلمان برای فعالیت در هر کاری ابتدا باید تسلط کافی به زبان آلمانی داشت حتی افرای که هدف آن ها تدریس زبان انگلیسی در کشور آلمان است.
3/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه برای “موسسه های کاریابی در آلمان

  1. رامین عباسی گفت:

    سلام بنده بخاطر علاقه ای که به زبان المانی دارم مدرک b2 زبان آلمانی حدود 5 سال پیش گرفتم سنم 34 با مدرک تحصیلی دیپلم
    مدرک درجه 3 فنی حرفه ای معرق و مدرک معرق چوب از فرهنگسرا هم دارم و چندین نمایشگاه گروهی معرق برگذار کردم چندین لوح تقدیر و یادبود از اساتید برجسته این رشته رو هم دارم و حدود 60 تا نمونه کار تابلو معرق و معرق منبت حرفه ای هم دارم و البته شغل اصلی بنده رنگکار چوب و تابلوهای معرق است ولی مدرکی بابت رنگکاری چوب ندارم نقاشی رنگ روغن هم پیش بهترین شاگرد استاد فرشچیان در دوره نوجوانی یاد گرفتم 3تا مدرک ماساژ از انجمن ملی ماساژ ایران دارم ایا امکان گرفتن ویزای کار از طریق موسسه سروش برای من امکان پذیر است؟
    برادر بنده مدرک برق صنعتی درجه 1 فنی حرفه ای رو داره کارشم شرکت تاسیسات برقی داره 35 سالشه زبان انگلیسی بلده اما مدرک زبان المانی نداره ایا برا اونم امکانش هست یا باید حتما مدرک المانی زبان بگیره؟
    با سپاس از شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید ویزای جستجوی کار آلمان رو دریافت کنید باید در نظر داشته باشید که زبان آلمانی برای ورود به این کشور یکی از الزامات هست.

  2. علی گفت:

    سلام سنم ۳۲ سال شغل تاسیسات لوله کشی ..پکیج رادیاتور اسپیلت …و …در اونجا امکان پیداکردن شغل وجود داره مدارکشم دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای این که واجد شرایط دریافت ویزا باشید باید مدرک B2 زبان آلمانی بگیرید

  3. محمد گفت:

    درود بر شما
    شرایط کار برای رانندگان پایه یک در چه کشوری مناسب تر است؟
    باتشکر.

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر همین کشور آلمان که مقاله ش رو مطالعه کردید شرایط خوبی برای شما داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *