ویزای تحصیلی

موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان

موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان

کشور سوئیس دارای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با کیفیت و معتبری در سطح بین المللی می باشد که یکی از آن ها موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان است. دانشگاه های سوئیس به 4 زبان ایتالیایی، آلمانی، رومانش و فرانسوی واحدهای درسی را ارائه می دهند و مردم این کشور معمولا به 2 زبان از این 4 زبان مسلط هستند. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

درباره موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان

شهر لوزان از شهرهای فرانسوی زبان سوئیس می باشد که در نزدیکی دریاچه ژنو واقع شده است. این شهر که به شهر دانشجویی معروف است حدود 130 هزار نفر جمعیت دارد و مقر دو دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان و دانشگاه لوزان است. دانشجویان بین المللی موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان سوییس از 100 کشور جهان هستند و حتی اکثر اساتید این دانشگاه نیز از کشورهای خارجی بین المللی می آیند. در این مرکز رشته های مهندسی عمران، معماری، مطالعات محیط زیستی، علوم کامپیوتر و ارتباطات، علوم پایه و علوم زیستی در مقاطع کارشناسی تا کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود.

امکانات و مزایای موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان

این دانشگاه دارای یک واحد رباتیک می باشد که در حوزه های هوایی، پوشیدنی و تکاملی و نرم ربات ها به تحقیق و فعالیت مشغول هستند. موسسه آموزشی مزبور دارای یک وبسایت اینترنتی رسمی به آدرس www.epfl.ch می باشد که اطلاعات مهم درباره شرایط پذیرش رشته های تحصیلی در آن نگارش شده است. این دانشگاه در زمینه تجارت و فناوری به شهرت بسیاری در سطح بین المللی دست پیدا کرده است. افراد سرشناس بسیاری در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند که بعدها موفق به دریافت جوایز متعدد از جمله جایزه نوبل شده‌اند. مرکز آموزشی مذکور محل برگزاری بسیاری از همایش های بین المللی و نمایشگاه‌ های فناوری و تجاری می باشد که سالانه شهرت بیشتری برای این موسسه به همراه می آورند.

امکانات و مزایای موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان

دانشکده‌ های موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان

موسسه فدرال لوزان از نظر مساحت یکی از بزرگ ترین دانشگاه های جهان است که دارای چندین دانشکده و ساختمان جانبی برای مراکز آزمایشگاهی یا اقامت می‌باشد. این موسسه آموزش عالی که اکثر رشته های تحصیلی حوزه مهندسی و ارتباطات و کامپیوتر را ارائه می‌دهد دارای دانشکده هایی به شرح لیست زیر می باشد:

  • دانشکده مهندسی عمران معماری و محیط زیست
  • علوم کامپیوتر و ارتباطات
  • علوم انسانی و مدیریت
  • سلامت زندگی
  • دانشکده مهندسی عمران، مکانیک، صنایع و غیره
  • دانشکده مدیریت تکنولوژی و سیاست عمومی

پذیرش در موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان

کشور سوئیس عضو پیمان شنگن است و دریافت ویزای این کشور به معنی جواز تردد بدون نیاز به روادید در تمام کشورهای حوزه شنگن می باشد. به همین علت سخت‌گیری زیادی به خصوص برای ایرانیان در سال های اخیر جهت صدور ویزای تحصیلی اعمال می‌شود.

بطور کلی سوئیس دو نوع ویزای تحصیلی دارد که با توجه به نوع پذیرش دانشجو و دوره تحصیلی وی به او اعطا می‌شود. ویزای تحصیلی C کوتاه مدت است و برای دوره های تابستانی و دوره های زبان به متقاضیان ادامه تحصیل اعطا می شود. ویزای تحصیلی D که بلند مدت است و برای دوره های تحصیلی بیشتر از 3 ماه به متقاضیان ادامه تحصیل در سوئیس اعطا می‌شود. جهت پذیرش در موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان و اخذ ویزای تحصیلی سوئیس نیازمند ارائه مجموعه ای از اسناد و مدارک می باشید.

اخذ پذیرش از موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان

هر رشته ای برای اخذ پذیرش از این موسسه باید مدارک مخصوص و مشخص شده از سوی دانشکده مورد نظر را تهیه کند. اما به طور خلاصه می توان گفت مهم ترین مدارک به منظور اخذ پذیرش از این موسسه در سال 2022 عبارت هستند از:

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی همراه با ریز نمرات و ترجمه رسمی
  • دریافت آنلاین فرم ثبت نام و تکمیل و تحویل به سایت دانشگاه
  • ارائه توصیه نامه معتبر از اساتید سابق
  • یک انگیزه نامه سطح بالا برای بیان انگیزه از تحصیل در سوئیس
  • ارائه مدارک زبان برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی
  • گواهی سلامت پزشکی که توسط سفارت سوئیس درخواست می شود.
  • تاییدیه شرح حال زندگی و انگیزه بازگشت به مبدا بعد از فارغ التحصیلی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل با کارشناسان مجرب و متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *