ویزای مسافرتی ارمنستان

مکان های دیدنی ارمنستان

مکان های دیدنی ارمنستان

مکان های دیدنی ارمنستان یکی از جذاب ترین و در عین حال دست کم گرفته شده ترین مکان هایی هستند که مسافران زیادی تا به حال از آنها بازدید کرده اند. جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی ارمنستان آنقدر زیاد است که وقتی مسافران به ارمنستان سفر می کنند نا امید نخواهند شد. این کشور یکی از زیباترین و منحصر به فردترین کشورهای خاورمیانه بزرگ است. ارمنستان به خاطر مناظر زیبا، آشپزی ، فرهنگ و تاریخش شناخته شده است. از آنجایی که ارمنستان اولین کشوری بود که رسما مسیحیت را پذیرفت، می توان برخی از قدیمی ترین کلیساهای جهان را در محیط های طبیعی بسیار زیبا این کشور یافت. از نظر ایمنی، ارمنستان یکی از امن ترین کشورهای جهان با سطح جرم بسیار پایین است. بخصوص در تابستان، می توان تعداد زیادی از گردشگران را پیدا کنرد که تا نیمه شب در خیابان قدم می زنند.

ارمنستان در حال تبدیل شدن به یک جاذبه توریستی محبوب است که این کشور کوچک اما جذاب دارای تاریخ غنی است. ارمنستان، برخی از خیره کننده ترین مناظر اروپا را به رخ می کشد و قله کوه آرارات بر خط افق کشور تسلط دارد. این کوه نماد ملی ارمنستان است، علیرغم اینکه قله آن درست بر فراز مرز ترکیه قرار دارد و آرارات به دلیل ذکر آن در کتاب مقدس، توسط مردم محلی مقدس است، جایی که کشتی نوح در آنجا فرود آمد. ارمنستان خانه بی‌ شماری صومعه ‌های زیبا است و اغلب در مناطقی با زیبایی‌های طبیعی فوق‌العاده یافت می‌شوند. پایتخت ارمنستان، ایروان، یکی از شهرهایی است که به سرعت در حال توسعه در کل اروپا است، زیرا این کشور همچنان به استقبال گردشگری خود ادامه می دهد. در ادامه متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخی از بهترین مکان های دیدنی ارمنستان را بررسی کرده اند.

صومعه گغارد از مکان های دیدنی ارمنستان

صومعه گغارد که در حومه شهر زیبای گارنی قرار دارد، یک مقصد سفر یک روزه از پایتخت بسیار محبوب است و اگر مسافران فرصت کافی داشته باشند، قطعا ارزش دیدن دارد. این صومعه معروف که از دامنه کوه حکاکی شده، با قله های باشکوه مشرف به آن، کلیسای زیبایی دارد که گردشگران می توانند در اطراف آن قدم بزنند. همچنین تعدادی کلیساهای زیبا وجود دارد که حکاکی ‌های پیچیده را به نمایش می‌گذارند که قدمت برخی از قسمت‌ های این مجموعه به قرن چهارم باز می گردد. محیط منظره صومعه کاملا خیره کننده است.


جای تعجب نیست که مدت ها است که این مکان زیارتی بوده است و مردم مدتها قبل از اینکه مسیحیت برای اولین بار راه خود را به ارمنستان پیدا کند از این مکان دیدن کرده بودند. گردشگران صومعه گغارد که در ارمنستان را باید از نزدیک ببینند، مطمئناً با کلیساها و صومعه های سنگی باورنکردنی و محیط زیبا در تنگه رودخانه آزات ناامید نخواهند شد.

ایروان در لیست مکان های دیدنی ارمنستان

در لیست مکان های دیدنی ارمنستان، ایروان قرار دارد که پایتخت و بزرگترین شهر ارمنستان است و به احتمال زیاد اکثر مسافران سفر خود را به ارمنستان از این نقطه آغاز خواهند کرد. این شهر 29 سال از روم بزرگتر است، هم سن بابل و شهر آشوری نینوا است و اخیراً 2800 سالگی خود را جشن گرفته و یک شهر قدیمی کلاسیک با ساختمان‌ های زیبا و گوشه ‌های جذاب می باشد. پایتخت ارمنستان اکنون مکانی جذاب برای کاوش است زیرا ساختمان ‌های دوران شوروی در کنار خیابان‌ های وسیع با ساختمان ‌ها و کلیساهای قدیمی لذت ‌بخشی قرار دارند که در اینجا و آنجا پراکنده هستند. ایروان شهر زیبایی می باشد و چیزهای زیادی برای آن وجود دارد، خیابان های آن به طور مثبتی با زندگی و کافه ها و تراس های بی شماری در هر گوشه خیابان، میدان و پارک اشغال شده اند.

در نمودار زیر به کشور مبدا مسافرانی که به ایروان سفر کردند اشاره شده است:

کشور مبدا مسافرانی که به ایروان سفر کردند

این شهر علاوه بر اینکه یک سوم جمعیت کشور را در خود جای داده است، دارای بسیاری از مؤسسات فرهنگی بزرگ به شکل موزه ها و تئاترهای فراوان است. با وجود جنبه های مختلف آن، ارزش آن را دارد که مسافران چند روز را در ایروان بگذرانند و قبل از سفر به گشت و گذار در بسیاری از مناظر باورنکردنی و مناظر تاریخی قدیمی که در کشور پراکنده اند، بپردازند.

همچنین در جدول زیر به میزان رشد تعداد گردشگران در ایروان در سال های اخیر اشاره شده است:

سالمیزان رشد (درصد)
202213%
201810.5%
201411%
201018%
200815%

شایان ذکر است که افراد زیادی برای تحصیل در ارمنستان، دانشگاه های ایروان را بخصوص برای تحصیل رشته های پزشکی انتخاب می کنند.

میدان جمهوری ایروان از جاذبه های توریستی ارمنستان

این میدان برای یادبود استقلال ارمنستان از اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد که محل برگزاری انواع کنسرت های بزرگ موسیقی در ارمنستان است. علت دیگری که این مکان جزء جاذبه های گردشگری ارمنستان است این است که 7 ساختمان این میدان را احاطه کرده اند. در ضلع جنوب شرقی میدان آزادی ساختمان وزارت دارایی ارمنستان جای دارد، تنها هتل بین المللی در کشور ارمنستان ساختمان ماریوت است. دیگر بناهایی که در اطراف میدان آزادی ارمنستان قرار دارند شامل: ساختمان خانه دولت، اداره پست مرکزی، وزارت انرژی و منابع طبیعی ارمنستان و وزارت امور خارجه می شوند. طبق قوانین کشور ارمنستان شهروندان ایران می توانند بدون اخذ ویزا به مدت 90 روز در کشور ارمنستان اقامت داشته باشند، اگر شهروند کشورهایی هستید که برای سفر به کشور ارمنستان نیاز به ویزای توریستی این کشور دارید مقاله ویزای توریستی ارمنستان را مطالعه کنید.

نوراوانک یکی دیگر از مکان های دیدنی ارمنستان

نوراوانک یکی دیگر از مکان های دیدنی ارمنستان می باشد. این صومعه باور نکردنی قرن سیزدهمی که توسط دیوارهای صخره‌ ای قرمز رنگ قرمز احاطه شده است، یکی از محبوب ‌ترین مکان ‌های گردشگری در کشور است و دلیل خوبی هم دارد. نوراوانک با داشتن نماهای زیبا که مملو از کنده کاری ‌ها و نقاشی های استادانه است، لذت بخش است. بازدیدکنندگان اگر بخواهند طبقه دوم را کاوش کنند، می توانند از یک پلکان سنگی شیب دار بالا بروند که از کناره ساختمان می پیچد. در حالی که معماری به دلیل پیچیدگی و قدمتش قطعا خیره کننده است، اما دره Amaghu اطراف آن نیز کمتر مسحور کننده نیست. پیاده روی در تنگه یک امر لذت بخش است زیرا دیوارهای آجری قرمز بالای سر گردشگران قرار دارند.

در حالی که کلیسای Surp Astvatsatsin زیباترین ویژگی بخش است، چند کلیسای کوچک و خاچکارهای دوست داشتنی دیگر (سنگ های صلیب ارمنی) وجود دارد که گردشگران می توانند آنها را ببینند.

نوراوانک یکی دیگر از مکان های دیدنی ارمنستان

صومعه تاتو یکی از جاذبه های گردشگری ارمنستان

Tatev بنای مذهبی است که بر فراز صخره جرج و دره عمیق جای گرفته است، این صومعه در موقعیت مکانی بی نظیری قرار دارد که در گذشته علاوه بر دژ دفاعی محل زندگی راهبان مسیحی بود زیرا دو طرف این صومعه مشرف به پرتگاه می باشد. نوع معماری صومعه تاتو به گونه ای است که تا کنون پویایی خود را حفظ کرده به طوری که بسیار از معماران از این صومعه برای ساخت کلیساها و صومعه ها الهام می گیرند. قدمت تاتو به قرن 9 میلادی باز می گردد که نقش مهمی در تاریخ ارمنستان داشته است و به عنوان مرکز مهم آموزشی و معنوی در روزگار گذشته شناخته می شد.

موزه ماتنادران از جاذبه های گردشگری ارمنستان

یکی از برترین موزه های کشور ارمنستان موزه Matenadaran است، در این موزه 17 هزار نسخه خطی به 17 زبان دنیا وجود دارد. در بدو ورود به سالن اصلی موزه پس از عبور از درهای مسی با مجسمه ای از فیلسوفان و بزرگان ارمنی روبرو می شوید پس از آن با عبور از پلکان به سالن نگهداری نسخه های خطی می رسید. موزه ماتنادران توسط مارک گریکوریان در سال 1957 طراحی شد، در ساخت این موزه از تمامی المان های فرهنگی ارامنه من جمله داستان نبرد آوارایر و مجسمه شخصیت های مهمی مثل: مسروپ ماشتوس الهام گرفته شده است. در کتابخانه این موزه طیف گسترده ای از دست نوشته های تاریخی با موضوعات هنر، تاریخ، پزشکی، فلسفه، علوم، جغرافیا و غیره وجود دارد.

دریاچه سوان از بهترین مکان های دیدنی ارمنستان

چه افراد اقدام به مهاجرت به ارمنستان کنند و یا به این کشور سفر کنند، سوان یکی از بهترین مکان های دیدنی ارمنستان و همچنین یکی از بهترین مکان ها برای تفریح می باشد که می توانند از آن بهره مند شوند.

تفریحاتی که در این دریاچه می توان انجام داد عبارتند از:

  • قایق سواری
  • جت اسکی سواری
  • ورزش های مختلف مانند تنیس، فوتبال، بسکتبال و شنا
  • رستوران ها و ساحل های مختلف

سوان بزرگترین دریاچه در کل قفقاز می باشد که به عنوان یک مقصد عالی و محبوب برای تعطیلات در بین مردم محلی و خارجی ها شناخته می شود. صومعه ها و کلیساهای قدیمی چشمگیر مانند سواناوانک و هایراوانک را می توان در کنار سواحل دیدنی آن یافت. با این حال، سواحل فوق ‌العاده بی ‌شمار این دریاچه است که اکثر گردشگران را مجذوب خود می‌کند، کسانی که می‌آیند تا روی شن‌ های طلایی استراحت کنند یا از مجموعه‌ ای باورنکردنی از ورزش ‌های آبی ارائه شده لذت ببرند. دریاچه سوان که در ارتفاع حدود 2000 متری از سطح دریا قرار دارد، به طور گسترده به عنوان جواهر ارمنستان در نظر گرفته می شود.

شنا در آب‌ های جذاب آن یا قایقرانی هر دو سرگرمی ‌های محبوب هستند و پیاده ‌روی و دوچرخه ‌سواری در امتداد خط ساحلی آن نیز محبوب هستند. برخی از روستاها و شهرها در امتداد ساحل دریاچه بسیار آرام هستند و برای گردشگران تجربه اقامت بسیار خوبی آرام را به ارمغان می آورند. هموطنان عزیزی که قصد دارند با مکان های دیدنی ارمنستان بیشتر آشنا شوند و یا از مقاصد توریستی مختلف در سراسر دنیا اطلاعات بیشتری کسب کنند می توانند با متخصصان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *