ویزای مسافرتی اسکاتلند

مکان های دیدنی اسکاتلند

مکان های دیدنی اسکاتلند

قبل از دیدن مکان های دیدنی اسکاتلند آشنایی با آنها مهم می باشد. اسکاتلند تاریخ و میراث غنی ای دارد که گردشگران میتوانند در آن جستجو کنند، اما به خاطر دریاچه های دوست داشتنی، قلعه ها و مناظر فریبنده اش شناخته شده است. کشور اسکاتلند مدت‌ هاست که مقصدی محبوب به شمار می رود و با وجود شهرهای کلاس جهانی ادینبورگ و گلاسکو، بازدیدکنندگان می‌ توانند در کنار مکان ‌های معروفی مانند ارتفاعات اسکاتلند، دریاچه نس و دره ‌ها و قله‌ های رمانتیک گلنکو به کاوش و لذت بپردازند. اسکاتلند که یک سوم شمالی بریتانیای کبیر را اشغال می کند، بین آب های وحشی اقیانوس اطلس و دریای شمال قرار دارد و انگلستان دقیقاً در جنوب آن قرار دارد. این جزیره علاوه بر داشتن ساحلی طولانی و دیدنی، صدها جزیره مجزا برای بازدید دارد که هبریدها، اورکنی‌ و شتلنداز جمله خاص‌ ترین مجمع‌ الجزایر آن محسوب می‌ شوند.

شایان ذکر است که مکان های دیدنی اسکاتلند شامل دریاچه‌ های شگفت‌ انگیز، کوه ‌ها و دره ‌ها، جنگل ‌های بکر، تالاب ‌های بادگیر و باتلاق ‌های تیره‌ رنگ نیز می شوند. قبل از رفتن به کاوش در برخی از مناظر رمانتیک اسکاتلند، بیشتر مردم از ادینبرا یا گلاسکو دیدن می کنند. دو شهر بزرگ آن در حالی که پایتخت دارای بسیاری از معماری ‌های با شکوه، مکان‌ های دیدنی معروف مانند قلعه ادینبرا و صندلی آرتور است و همچنین میزبان بزرگ ‌ترین جشنواره هنری جهان است، گلاسکو به‌ خاطر مراکز خریدهای فوق ‌العاده، موزه‌ های درخشان و صحنه ‌های تفریحی شبانه‌ اش معروف است. برای آشنایی بیشتر با مکان های دیدنی اسکاتلند متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بسیار خوبی در این نوشتار جمع آوری کرده اند که هموطنان عزیز می توانند از آنها بهره مند شوند.

کشور اسکاتلند کجاست؟

اسکاتلند با مساحتی بالغ بر 78387 کیلومتر در شمال غربی اروپا قرار دارد که به عنوان دومین کشور بریتانیا کبیر شناخته می شود، این کشور از انگلستان کوچکتر است و دارای 790 جزیره می باشد که از این تعداد فقط 93 جزیره با 2% جمعیت جزء مناطق مسکونی هستند. اسکاتلند به 20 شهر تقسیم شده است، مهمترین شهر این کشور شهر گلاسکو است که به عنوان یکی از شهرهای صنعتی مهم در بریتانیا شناخته می شود، دومین شهر مهم این کشور شهر ادینبرو یا ادینبورگ است که به عنوان پایتخت اسکاتلند محسوب می شود. جمعیت اسکاتلند بالغ بر 5.4 میلیون نفر است شهروندان این کشور به زبان های اسکاتلندی، انگلیسی، گیلیک و اسکاتس تسلط دارند، طبق سرشماری ها 54% از جمعیت کشور اسکاتلند پیرو دین مسیحیت و 37% بی دین هستند. واحد پول رایج در کشور اسکاتلند £ (پوند) است.


کارن گورم از جاذبه های گردشگری اسکاتلند

این کوهستان حدود 40 میلیون سال پیش قبل از آخرین عصر یخبندان شکل گرفته است که دارای جنگل های باستانی و 5 قله بن مکدوی، براریاک، کارن تول، اسگور آن لوکن اوئن و کارن گورم است. کارن گروم مرتفع ترین و سرد ترین ناحیه در بریتانیا است که طبیعت بکر و چشم نواز آن اسکی بازان، کوهپیمایان، کوهنوردان و علاقه مندان به تماشای چشم اندازهای مرتفع را به خود جذب می کند. در این منطقه حیوانات نادری مثل: عقاب طلایی، جغد برفی، سنجاب قرمز، گوزن قرمز، عقاب دریایی، گوزن های شمالی یافت می شوند. متقاضیان خارجی و بین المللی برای سفر به کشور اسکاتلند به ویزای توریستی این کشور نیاز دارند، برای اطلاع از چگونگی دریافت ویزای توریستی این کشور به مقاله ویزای توریستی اسکاتلند رجوع کنید.

لخ ‌نس در صدر لیست مکان های دیدنی اسکاتلند

در صدر لیست مکان های دیدنی اسکاتلند لخ ‌نس قرار دارد. اکثر مسافران با مراجعه به لخ ‌نس از دریاچه بازدید می کنند چون آنها می خواهند بانوی افسانه ای دریاچه را ببینند. گردشگران احتمالا هیولای دریاچه نس را نخواهند دید، اما گشت و گذار در دریاچه راهی سرگرم کننده برای جستجو است. دریاچه لخ ‌نس کاملا عمیق است و در برخی نقاط بیش از 230 متر (750 فوت) عمق دارد و طبق گفته ساکنین این منطقه، مکان‌ های پنهان زیادی را برای هیولای نسی فراهم می‌کند. دریاچه لخ ‌نس همچنین بسیار بزرگ است و آب شیرین بیشتری نسبت به همه دریاچه های انگلستان و ولز در خود دارد. مسافران و گردشگران می توانند در امتداد دریاچه قدم بزنند یا از دهکده‌ های عجیب و غریب، از جمله Drumnadrochit، مرکز نمایشگاهی لخ ‌نس، که در اطراف دریاچه پراکنده شده ‌اند، دیدن کنند.

لخ ‌نس در صدر لیست مکان های دیدنی اسکاتلند

ادینبرا از بهترین مکان های دیدنی اسکاتلند

ادینبرا با داشتن ویژگی های عالی برای تمامی افراد در لیست بهترین مکان های دیدنی اسکاتلند قرار می گیرد. این مکان که در خور فورث واقع شده است، پایتخت اسکاتلند است و از قرن پانزدهم به عنوان مقر پارلمان خدمت کرده است. این شهر چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن دارد و پس از لندن در بریتانیا، دومین مقصد گردشگری محبوب است که تعداد زیادی از مکان های دیدنی اسکاتلند در آن واقع شده اند. البته، اکثر افراد دوست دارند قلعه معروف و رویال مایل آن، مسیر اصلی شهر قدیمی را ببینند. ادینبرا شهری است که به خاطر جشنواره های متعددش از جمله فرینج، بزرگترین جشنواره بین المللی هنرهای جهان و تاتو نظامی معروف است. ممکن است برخی افراد شهر را به‌ عنوان صحنه ‌ای برای چندین فیلم، از جمله The Prime of Miss Jean Brodie و The Da Vinci Code بشناسند.

ادینبرا جواهری در تاج صنعت گردشگری اسکاتلند است. این یکی از محبوب ترین مقاصد برای تعطیلات شهری داخلی است و اغلب به عنوان دروازه اسکاتلند برای بازدیدکنندگان بین المللی عمل می کند. رشد تعداد بازدیدکنندگان داخلی و بین‌المللی که به ادینبرا می‌آیند همچنان از سایر بخش‌های اسکاتلند پیشی می‌گیرد. بیش از یک سوم (38%) از بازدیدکنندگان ادینبرا از خارج از بریتانیا هستند.

در جدول زیر به بازارهای اصلی بازدیدکنندگان ادینبرا اشاره شده است:

کشور یا منطقهمیزان مشارکت
کشورهای خارجی38%
انگلستان40%
اسکاتلند18%
ایرلند شمالی2%
ولز1%

همچنین بازارهای اصلی خارج از کشور بر اساس بررسی بین المللی مسافران عبارتند از:

  • ایالات متحده آمریکا (7% از کل سفرها)
  • آلمان (5%)
  • فرانسه (3%)

در نمودار زیر به طور دقیق تر به بازارهای اصلی بازدیدکنندگان خارجی ادینبرا اشاره شده است:

بازارهای اصلی بازدیدکنندگان خارجی ادینبرا

علاوه بر گردشگران، افراد زیادی برای کار در اسکاتلند به صورت موقت و معمولا 1 الی 3 ماهه اقدام به سفر به ادینبرا می کنند.

کلیسای روسلین از جاذبه های گردشگری اسکاتلند

روسلین چپل در خارج از ادینبرو در روستایی به نام روسلین واقع شده است، این کلیسا در قرن 15 میلادی ساخته شد که دارای ستون های پر زرق و برق و حکاکی های پیچیده است. در اواسط قرن 21 ام کلیسای روسلین به عنوان کلیسا کاتولیک شناخته شد در اصل این کلیسا به عنوان کلیسای دانشگاه سنت متیو شناخته می شود و در حال حاضر کلیسای فعالی است. پس از انتشار کتاب رمز داوینچی افراد زیادی برای تماشای کلیسا روسیلین وارد این روستا شدند زیرا در این کتاب ذکر شده بود این کلیسا به منظور حفظ اسرار جام مقدس ساخته شده است.

در رابطه با شهر ادینبرو می توان گفت این شهر به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای دنیا است که در مدخل رودخانه فورث قرار دارد. این منطقه 350 سال پیش در اثر فعالیت های آتشفشانی و سرد شدن مواد مذاب به وجود آمد که امروزه شهرت آن به دلیل وجود قلعه زیبا و چشم نواز ادینبرو، خیابان رویال مال، معماری های کلاسیک، قلعه و شیروانی کنگره دار و برج مخروطی شکل است. هر ساله در ماه آگوست فستیوال هایی در این شهر برگزار می شود که بسیار دیدنی است.

هبریدها یکی دیگر از مکان های دیدنی اسکاتلند

گردشگرانی که ادبیات و موسیقی اسکاتلندی گالیک را دوست دارند، جزایر هبریدها تنها مکانی است که می توانند به اشتیاق خود بپردازند. مجمع الجزایری در سواحل غربی اسکاتلند، هبریدها به خاطر این فرهنگ شهرت دارند. بیش از 50 جزیره، از جمله جزیره اسکای، هیبریدهای داخلی و خارجی را تشکیل می دهند. این جزایر سواحل فوق العاده ای دارند و احتمالاً مسافران فوک ها و پرندگان دریایی را خواهند دید. کاهش قابل توجهی از جمعیت، به ویژه در هبریدهای بیرونی در طول قرن بیستم، به دلیل کمبود فرصت ‌های اقتصادی، وجود داشته است. جزایر اصلی زنجیره هلالی شکل هبریدهای بیرونی لوئیس و هریس، یویست شمالی، بنبکولا، یویست جنوبی و بارا هستند.

اقتصاد جزایر بر روی کشت (کشاورزی)، بافندگی و ماهیگیری متمرکز است. دشت های چمنزار (مچیر) در سواحل غربی برخی از جزایر، حاصلخیزترین مناطق کشاورزی در هبریدها هستند، به ویژه هنگامی که با جلبک دریایی، عمل رایج محلی، بارور شوند.

معرفی و آشنایی با سنت اندروز اسکاتلند

سنت اندروز، خانه گلف اسکاتلند که شهرت جهانی دارد، به ‌خاطر دانشگاه تاریخی، خیابان‌ های قرون وسطایی و ساختمان‌های سنتی زیبایش شناخته شده است. این شهر مملو از چیزهای هیجان انگیز برای دیدن و انجام است، از کلیسای جامع سنت اندروز گرفته تا پناهگاه مخفی اسکاتلند، بنابراین گردشگران ایده هایی برای سپری کردن تعطیلات خود کم نخواهند داشت. سنت اندروز، واقع در خلیج سنت اندروز دریای شمال در 13 مایلی (20 کیلومتری) جنوب شرقی داندی، فلاتی از صخره های ماسه سنگی به ارتفاع 50 فوت (15 متر) را اشغال می کند که در صخره های پرتگاه به سمت شمال می شکند. سنت اندروز زمانی پایتخت کلیسایی اسکاتلند بود. سنت‌ های مذهبی آن در قرن ششم آغاز شد، زمانی که اعتقاد بر این است که سنت کنت یک جامعه کلیسایی سلتی را تشکیل داده است.

متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر به راهنمایی و یاری تمامی هموطنان عزیز در خصوص مهاجرت به اسکاتلند و ارائه خدمات برای مهاجرت از روش های متفاوت به کشورهای مختلف دنیا می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *