ویزای توریستی

جاذبه های گردشگری اوکراین

جاذبه های گردشگری اوکراین

یکی از عوامل اصلی ازدیاد توریست هایی که اروپای شرقی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند، جاذبه های گردشگری اوکراین است. اوکراین با داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب و معماری منحصر به فرد در بین سایر کشورهای اروپایی توانسته است گردشگران زیادی را همه ساله به سوی خود جذب کند. طبق آخرین آمار تعداد توریست هایی که هرساله از این کشور بازدید می نمایند بیش از 14 میلیون نفر است که رقم قابل ملاحظه ای است. جذابیت بعضی کوچه و خیابان های اوکراین به علت دارا بودن بافتی قدیمی که متعلق به زندگی انسان ها در 4500 سال پیش از میلاد مسیح بوده و تضاد بین آن و فضای مدرن موجود در شهرهایی چون کیف به زیبایی های این کشور افزوده است. ما کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی داریم در ادامه این مطلب به جذابیت های شگرف این کشور بپردازیم.

  • شرایط زندگی در اوکراین چگونه است؟
  • آیا اوکراین مقصد مناسبی برای تحصیل و زندگی است؟
  • شرایط مهاجرت توریستی به اوکراین چگونه است؟
  • محدودیت های مهاجرت توریستی به اوکراین چیست؟
  • بهترین مکان های توریستی اوکراین برای مهاجرت کدامند؟
  • بهترین شهرهای اوکراین برای سفر کدامند؟

اهمیت جاذبه های گردشگری در اوکراین

اوکراین یکی از کشورهای اروپای شرقی بوده و همسایگانی چون لهستان، بلاروس، مجارستان و رومانی در اطراف آن دیده می شوند. به علت حضور تعداد زیادی از اتباع روس در این کشور، بسیاری از افراد به زبان روسی صحبت می کنند اما زبان اصلی و رسمی این کشور اوکراینی است. اوکراین دومین کشور پهناور در اروپاست و همچنین تعدد معادن گوناگون و منابع انرژی در این کشور کمک شایانی به رشد و ثبات اقتصاد آن کرده است. اغلب ساکنین اوکراین مسیحی می باشند و پایتخت آن شهر کیف است که جزء توریستی ترین شهرهای اروپا به شمار می رود. طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری اوکراین دارای رتبه 31 از جهت تعداد توریست در بین تمامی کشورهای جهان است. واحد پول در این سرزمین گریونا است و آب و هوای آن معتدل است.


لویو در لیست بهترین مکان های دیدنی اوکراین

لویو بزرگترین شهر در غرب اوکراین است و دارای یک مرکز تاریخی است که ارزش کاوش را دارد. پایتخت که در سال 1240 تأسیس شد و به نام لئو، بزرگترین پسر پادشاه روتنیا نامگذاری شد، وضعیت آن چندین بار بین لهستانی ‌ها و روس ‌ها تغییر کرد تا اینکه سرانجام در سال 1991 مستقل شد. لویو مملو از بناهای تاریخی، موزه ‌ها، و ساختمان‌ های قدیمی با یافته ‌های باستان‌ شناسی مربوط به قرن پنجم است و ماجراجویان چیزهای زیادی برای کشف کردن دارند. لویو که یکی از محبوب ‌ترین قطب ‌های فرهنگی اوکراین نامیده می ‌شود، سرشار از گالری‌ های هنری، از جمله گالری ملی هنر لویو است که بیش از 50000 اثر هنری را در خود جای داده است.

هیچ کمبودی برای یک روز فرهنگی وجود ندارد، از اجرای اپرا و باله گرفته تا فرهنگ جذاب کافه‌ ها. انواع کافه های و رستوران های محلی را می توان در لویو دید که در خیابان های فرعی باریک قرار گرفته اند.

مناظر طبیعی بی نظیر از جاذبه های گردشگری اوکراین

به علت قرارگرفتن اوکراین در موقعیت جغرافیایی خاص و متفاوت، انواع منظره های دیدنی در فصل های مختلف سال در شهرهای گوناگون این کشور به چشم می خورد. اودسا (Odessa) یکی از این شهرها است که در جنوب اوکراین قرار گرفته و به موجب مجاورت آن با دریای سیاه، خط ساحلی این شهر بسیار زیبا بوده و بنادر تجاری آن بزرگترین مرکز بازرگانی در اوکراین به حساب می آیند. همچنین چشمه های موجود در این شهر از دیگر جاذبه های طبیعی آن است. کوه ها و مراتع سرسبز از دیگر جاذبه های اوکراین هستند؛ رشته کوه مشهور کارپات (Carpathian) که از رومانی تا جمهوری چک امتداد یافته و دارای تنوع جانوری و انواع مختلف پوشش گیاهی است، از جاذبه های این کشور است. خرس های قهوه ای کمیاب از جذاب ترین گونه های جانوری این منطقه به حساب می آیند.

بهترین زمان پیشنهادی سفر به اوکراین فصل پاییز است زیرا هوا بسیار مطبوع است؛ همچنین بهار نیز با توجه به پوشش رنگارنگ درختان و شکوفه ها زیبایی های خاص خود را دارد. شبه جزیره کریمه از دیگر مناطق دیدنی است که دارای کشتی های تفریحی، کاخ ها و قلعه های متعدد با معماری متفاوت است. بیشترین جاذبه های طبیعی در خارج از شهرهای پر تردد و شناخته شده ای چون دونتسک و خارکیف قرار دارند اما همچنان مراکز معروف تر در شهر کیف به چشم می خورند:

  • باغ ملی گیاه شناسی کیف
  • موزه زندگی محلی کیف
  • باغ گل مرکزی

مناظر طبیعی بی نظیر از جاذبه های گردشگری اوکراین

بوکوول در لیست مکان های دیدنی اوکراین

بوکوول که مقصد زمستانی بی نظیری است، بزرگترین مقصد اسکی اوکراین است. در واقع، این بزرگترین پیست اسکی در اروپای شرقی است و در میان سه کوه، از جمله بلندترین قله های کارپات، مناظر این پیست اسکی آلپاین لوکس به سادگی نفس گیر است. در بالای دامنه‌ های غرب اوکراین، بوکوول وعده ‌های سرگرمی زیادی را برای همه سنین می‌ دهد و همه سطوح مهارت را با بیش از 50 کیلومتر پیست و زمین بازی مرتب می کند. بوکوول علیرغم سن نسبتا جوانی به عنوان یکی از معروف ترین و فوق مدرن ترین پیست های اسکی در اوکراین شناخته می شود. این پناهگاه تفریحی محبوبیت بسیار زیاد خود را در بین دوستداران اوکراینی و خارجی فعالیت های فضای باز مدیون آب و هوا، امکانات رفاهی بی پایان و مسیرهای اسکی بسیار مجهز است.

بوکوول در یکی از زیباترین مکان های کشور، کارپات اوکراین، در ارتفاع 920 متری (بیش از 3000 فوت) واقع شده است. از آنجایی که برف در اوایل سال می ‌بارد و برای مدت طولانی باقی می ‌ماند، از نوامبر تا آوریل، استراحتگاه دارای شرایط ایده‌آلی برای اسکی و اسنوبورد است. این پیست دارای 16 تله اسکی است که از 650 متر تا 2000 متر (2130 تا 6560 فوت) طول دارد که آن را به یکی از بزرگترین پیست های اسکی نه تنها در اوکراین، بلکه در کل اروپای شرقی تبدیل می کند.

ساختمان های با معماری خاص از جاذبه های توریستی اوکراین

اماکن مذهبی و بناهای تاریخی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اوکراین هستند. کلیسای سنت میشل (St Michael) از مشهورترین کلیساهای محدوده شرقی اروپا بوده که دارای گنبدهای طلایی رنگ است. معماری این بنا مریوط به قرن چهارم و دوره باروک بوده و در مجاورت آن رودخانه دنیپر قرار گرفته است. افراد هنرمند در زمینه های هنری می توانند برای بازدید از تئاترها، ارکسترهای موسیقی و موزه ها به شهر پولتاوا (Poltava) سفر کنند. این شهر به دلیل قدمت تاریخی و جنگ هایی که در آن رخ داده است، نظر علاقه مندان به آثار به جای مانده پس از وقوع این جنگ ها را به خود جلب خواهد کرد؛ از دیگر مناطق گردشگری و تفریحی آن می توان به پارک اکتبر و میدان جنگ پولتاوا اشاره کرد.

از آرام ترین و بکرترین مناطق اوکراین می توان شهر میرهورود (Myrhorod) را نام برد. چشمه های آب گرم این ناحیه دارای محبوبیت خاصی میان بومیان و اهالی همان منطقه بوده و علاوه بر آن در رودخانه های این منطقه ورزش قایقرانی میان گردشگران بسیار به چشم می خورد. نام شهر چرنیوتسی (Chernivtsi) به دلیل دارا بودن بنایی باستانی تحت عنوان کاهن در میراث یونسکو ثبت جهانی شده است. معماری این ساختمان از الگوی بیزانسی پیروی کرده و در اطراف آن کتابخانه ها و کتاب فروشی های متعددی به چشم می خورد. مجموعه کلیساهای لاورا در شهر کیف واقع شده و یکی از مراکز مسیحیت ارتدوکس در اروپا است؛ این کلیسا در حال حاضر فعال بوده و تعداد زیادی راهبه در آن فعالیت می کنند.

جاذبه های گردشگری اوکراین و سفر به این کشور

با توجه به نرخ رشد منفی جمعیت اوکراین در سال های اخیر و رشد مهاجرپذیری در این کشور، اغلب متقاضیان سفر به این سرزمین اقدام به دریافت ویزای گردشگری می نمایند. برای ورود به اوکراین سه نوع ویزای توریستی موجود است که ایده آل ترین و مقرون به صرفه ترین آن ها ویزای نوع C با ایجاد امکان 90 روز اقامت در هر یک از شهرهای این کشور است. ویزای ترانزیتی و بلند مدت از سایر روش های اخذ اقامت در این سرزمین هستند که افراد به فراخور هدف خود اقدام به دریافت هریک می کنند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی اوکراین به شرح زیر است:

  • پاسپورت
  • دو قطعه عکس سایز گذرنامه
  • بیمه نامه درمانی معتبر
  • ارائه فرمی جهت شفاف سازی هدف از سفر
  • رسید پرداخت تعرفه کنسولگری

تا به اینجا سعی داشتیم شما عزیزان را با جاذبه های اوکراین جهت سفر تفریحی به این کشور آشنا گردانیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون این زمینه می توانید با کارشناسان مجرب ما ارتباط تلفنی داشته یا به صورت حضوری به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید.

سوالاتی درباره جاذبه های گردشگری اوکراین

برخی از مهم ترین سوالاتی که در این رابطه پیش می آید عبارتند از:

  • چگونه می توان از دیدن مناظر دیدنی اوکراین لذت برد؟ هر شهروند خارجی باید از طریق ویزای توریستی خود را به این کشور برساند و بتواند از این امکان بهره ببرد.
  • آیا اوکراین کشوری در دسترس برای سفرهای توریستی است؟ در شرایط کنونی، دریافت ویزای توریستی اوکراین ساده نیست و اکثر درخواست ها رد می شود.
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *