ویزای توریستی

مکان های دیدنی ایرلند

مکان های دیدنی ایرلند

مکان های دیدنی ایرلند معروف به مناظر سبز زرق و برق دار، فرهنگ غنی سلتیک و رستوران های بین نظیر و مردمی با رفتار بسیار دوستانه می باشد. این جزیره کوچک که مدت ‌ها یک مقصد توریستی محبوب بوده است، مطمئناً قلعه ‌های در حال فرو ریختن و شهرهای جذابی را که در مزارع حاصلخیز، دره‌ ها و در امتداد خط ساحلی آن پراکنده‌اند، پر می‌کند. جزیره زمرد که توسط آب های وحشی نه تنها اقیانوس اطلس شمالی، بلکه دریاهای ایرلند و سلتیک نیز احاطه شده است، درست در شمال غربی اروپا قرار دارد. این کشور که از جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی بریتانیا تشکیل شده است، عمدتاً از مزارع و زمین های بی ‌پایان با رودخانه ‌های آرام، کوه‌ های کم ارتفاع، جنگل‌ ها و تکه‌ هایی از باتلاق‌ ها که در مناطق مختلف قرار دارند، تشکیل شده است.

اولین بندر مورد علاقه اکثر مردم دوبلین پایتخت ایرلند است که به دلیل میراث غنی ادبی و جاذبه های تاریخی مانند قلعه دوبلین و کالج ترینیتی شناخته شده است. ایرلند از فرهنگ غنی سلتیک گرفته تا زیبایی خیره کننده مناظر متنوع آن، مقصد سفری است که شهرت تقریباً افسانه ای خود را برآورده می کند. جزیره زمرد واقعاً سبز است، مناظر واقعاً دیدنی هستند و مردم واقعاً دوستانه هستند. ایرلند علیرغم اندازه کوچک، شهرهای شلوغ و حومه‌ های وسیع، همچنان دارای جاده‌ ها و مسیرهایی است که بازدیدکنندگان می ‌توانند احساس کنند جزیره را برای خود دارند. از نظر سیاسی، ایرلند بین جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی، بخشی از بریتانیا تقسیم شده است. در این نوشتار انتخاب متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از بهترین مکان های دیدنی ایرلند و جذاب ترین مکان های بازدید در ایرلند کل جزیره را پوشش می دهد.

طبیعت به عنوان یکی از جاذبه های توریستی ایرلند

در ایرلند در نتیجه آب و هوای معتدل و باران های پی در پی پوشش گیاهی سرسبز و غنی ای به وجود آمده است. البته به طور کلی ایرلند آب و هوای معتدل اما متغیر اقیانوسی دارد و سرما یا گرمای شدید معمولا در این کشور دیده نمی شود. بخش های داخلی تر جزیره ایرلند البته در تابستان گرم تر و در زمستان سردتر از نواحی ساحلی است. معمولا نهایتا 40 روز در کل سال دمای هوا در ایرلند زیر 0 درجه سانتیگراد یعنی معادل 32 درجه فارنهایت می باشد. البته بعضا ایرلند تحت تاثیر موج های گرما نیز قرار می گیرد که اخیرا در سال های 1995، 2003، 2006، 2013 و 2018 آب و هوای ایرلند را تحت تاثیر خود قرار دادند.


همین درجه دما و وضعیت بارندگی منجر شده است تا زیبایی های طبیعی ایرلند دو چندان شود و ایرلند را به لحاظ پوشش گیاهی و غیره تبدیل به یک مقصد رویایی کرده است. بسیاری از مردم جهت دیدن پوشش گیاهی و حیوانی ایرلند به این کشور سفر می کنند؛ البته از آن جایی که ایرلند به دلیل بالا آمدن سطح دریا پیش از آخرین عصر یخبندان از سایر سرزمین های اروپا جدا شد، در مقایسه با سایر کشورهای اروپا یا بریتانیای کبیر تنوع کم تری در گونه های گیاهی و جانوری دارد. همچنین لازم به ذکر است که در حال حاضر تنها 10% از کشور ایرلند را جنگل پوشانده است و مابقی خاک این کشور با پوشش گیاهی سرسبز و گل های وحشی پوشیده شده است. در ادامه مقاله برخی از جاذبه های توریستی طبیعی و غیر طبیعی ایرلند که همواره مورد توجه گردشگران قرار داشته است، معرفی می شود.

صخره های موهر یکی از مکان های دیدنی ایرلند

هیچ بازدیدی از ایرلند بدون گذراندن مدتی برای لذت بردن از منظره صخره ای مرتفع مشرف به اقیانوس اطلس کامل نمی شود و صخره های موهر این تجربه را به ارتفاعات جدید نفس گیر می برد. این صخره ‌ها که نزدیک به ۲۱۰ متر (۷۰۰ فوت) از خط ساحلی بلند می ‌شوند، سالانه یک میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کنند و آن را به یکی از محبوب ‌ترین مکان ‌ها برای بازدید در ایرلند تبدیل می‌کنند. قابل درک است که دسترسی به صخره ها در هوای بادی محدود می شود. تورهای قایق ارائه شده در اسکله در دولین به بازدیدکنندگان این فرصت را می دهد تا از منظری متفاوت از صخره ها لذت ببرند. صخره های موهر در ساحل غربی ایرلند در منطقه بورن در شهرستان کلر واقع شده است.

با در نظر گرفتن آب و هوای ایرلند، بهترین زمان از سال برای بازدید از صخره های موهر بین آوریل و سپتامبر است. به طور دقیق تر، آوریل و می کمترین میزان بارش را در این منطقه مشاهده می کنند. البته، ماه های تابستان به ویژه ژوئن تا آگوست، فصل اوج گردشگری در ایرلند است. صخره ‌های موهر واقعاً خارق‌العاده هستند، ضیافتی از مناظر، صداها و حیات وحش که همگی به طرز شگفت ‌انگیزی در کنار هم قرار گرفته ‌اند تا یکی از شگفتی ‌های طبیعی بزرگ جهان را ایجاد کنند. منظره‌ای شگفت‌ انگیز که برای همیشه در یادها می ماند.

دوبلین از بهترین مکان های دیدنی ایرلند

پایتخت جمهوری ایرلند، دوبلین، برای کشوری با جمعیت کل حدود پنج میلیون نفر به طرز شگفت انگیزی بزرگ است. با این حال، اکثر ساکنان شهر در حومه های دور افتاده زندگی می کنند و مقاصد اصلی سفر دوبلین در مرکز شهر واقع شده است.

در نمودار زیر به جمعیت شهرهای مختلف ایرلند در مقایسه با دوبلین اشاره شده است:

جمعیت شهرهای مختلف ایرلند در مقایسه با دوبلین

دوبلین شهری با گذشته ‌ای هزار ساله، هم شهری تاریخی و هم بندری پر جنب و جوش مدرن است. این شهر برای گذشته خود ارزش قائل است در حالی که هرگز زندگی در زمان حال را فراموش نمی کند. شهرهای دیگر اروپا ممکن است برای هنر یا موسیقی شناخته شوند. دوبلین به خاطر ادبیاتش مشهور است. دوبلین محل زندگی غول ‌های ادبی مانند اسکار وایلد، جیمز جویس و جرج برنارد شاو است، بنابراین جای تعجب نیست که یکی از بزرگترین جاذبه ‌های این شهر یک کتاب 1200 ساله است. کتاب کلز که در کالج ترینیتی، دانشگاه نویسندگانی مانند برام استوکر و ساموئل بکت قرار دارد، نسخه ‌ای نادر و تزئین ‌شده از چهار انجیل عهد جدید است.

جاذبه های تاریخی عبارتند از:

  • قلعه دوبلین
  • موزه ملی ایرلند
  • قلعه نورمنی که در سال 1204 ساخته شد.
  • کلیسای جامع سنت پاتریک که در سال 1260 تکمیل شد

کلیسای جامع سنت پاتریک هنوز هم بزرگترین کلیسای جامع کشور است. همچنین موزه ملی ایرلند به دلیل مجموعه طلای ماقبل تاریخ، هنر سلتیک و مصنوعات وایکینگ، ارزش بازدید را دارد. علاوه بر این، دوبلین مکه کسب و کار در ایرلند است. مهاجران در دوبلین در یکی از شهرهای بین المللی بزرگ و دست کم گرفته شده جهان زندگی می کنند. همانطور که انتظار می رود، هزینه زندگی در دوبلین در مقایسه با بسیاری از مناطق دیگر در ایرلند بالا و گران است، اما هنوز هم ارزان تر از سایر مناطق مانند لندن و نیویورک است.

گالوی یکی دیگر از مکان ها دیدنی ایرلند

گالوی یکی دیگر از مواردی می باشد که در لیست مکان های دیدنی ایرلند قرار می گیرد. این شهر، بزرگ ‌ترین شهر ایرلند غربی، بیشتر به‌ خاطر گالری ‌ها و فروشگاه‌ های هنری ‌اش معروف است، که بیشتر آنها در امتداد کوچه ‌های پیچ در پیچ و خیابان‌ های سنگ ‌فرش محله جذاب قرون وسطایی شهر قرار دارند. گالوی با چندین مکان موسیقی زنده و صحنه پررونق میخانه، مرکز اصلی موسیقی سنتی ایرلندی نیز محسوب می شود. این شهر بندری همچنین به عنوان یکی از معدود مکان های باقی مانده در ایرلند شناخته می شود که در آن زبان ایرلندی هنوز در خیابان ها صحبت می شود. گالوی مملو از سرگرمی، تاریخ و فرهنگ، مقصدی ایده آل برای هر بازدیدکننده ای است که به دنبال تجربه واقعی سفر در ایرلند است. علاوه بر این، گالوی یک شهر عالی برای تحصیل به شمار می رود.

یکی از دلایل اصلی زندگی و تحصیل در گالوی این است که سبک زندگی آن برای جوانان ایده آل است و البته این شهر ویژگی های دیگری نیز دارد که دانش آموزان را مانند گرده به زنبورها جذب می کند. در میان بسیاری از موارد، باید به کیفیت آموزش، هزینه مقرون به صرفه زندگی و زیبایی گالوی اشاره کرد.

در جدول زیر به اطلاعات کلی تحصیل در گالوی اشاره شده است:

اطلاعات کلی تحصیل در گالوی
نام بهترین دانشگاهNational University of Ireland Galway
هزینه تحصیل (متوسط) در ماه€1000 (یورو)
هزینه اقامت دانشجویی (متوسط) در ماه€700 (یورو)
دوره های تحصیلکارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و دوره های حرفه ای

"</p

آشنایی با جزایر آران ایرلند

یکی دیگر از مکان های دیدنی ایرلند، جزایر آران می باشد. جزایر آران اینیشمور، اینیشمان و اینیشیر در سواحل غربی ایرلند در دهانه خلیج گالوی واقع شده اند و برای قرن ها بازدیدکنندگان را به خود جذب کرده اند. ساکنان جزایر جدا از سرزمین اصلی، سبک زندگی سنتی تری را نسبت به سایر نقاط ایرلند حفظ کرده اند و به بازدیدکنندگان نگاهی اجمالی به گذشته غنی این کشور می دهند. اما، بیش از هر چیز دیگری، جزایر آران با مناظر خیره‌ کننده، مناظر صخره ‌ای خارق‌ العاده، موسیقی فوق ‌العاده، کلبه‌ های سنتی و بسیاری از یادآوری‌ های زمان ‌های گذشته، خیره ‌کننده هستند. برای دوچرخه سواران و پیاده روی، جزایر آران یک بهشت ​​است. همانطور که گردشگران راه خود را در میان مناظر سنگی آنها طی می کنند، ذهن آنها با سکوت بزرگی که فضای بین دریا و آسمان را پر می کند پاک می شود.

جزایر آران دارای حیات وحش فراوان و حدود 437 گونه گل وحشی است و اگر دوچرخه سواری کار افراد باشد، می توانند یک دوچرخه در روستای دوست داشتنی کیلرونان کرایه کنند و هر کجا که می خواهند دوچرخه سواری کنند.

هزینه های سفر یک ماهه به ایرلند

ایرلند علی رغم زیبایی های طبیعی و غیرطبیعی متعدد یکی از گران قیمت ترین کشورهای اروپایی است که یک سفر یک ماهه به آن برای یک نفر به طور متوسط 1700€ (یورو) هزینه دربرخواهد داشت. البته رقم دقیق هزینه های زندگی در ایرلند به عنوان یک توریست در مدت زمان یک ماه با توجه به انتخاب هتل، رستوران، تفریحات و فعالیت های مورد نظر و غیره متفاوت خواهد بود. در نمودار ذیل قیمت رستوران ها در ایرلند با هم مقایسه شده اند:

مقایسه قیمت یک وعده غذا در رستوران های ایرلندی

علاوه بر گردشگری، برخی افراد ممکن است حتی علاقه مند به تحصیل در ایرلند باشند و بخواهند اقامت بلند مدت این کشور را به دست آورند. این گروه باید توجه داشته باشند تحصیل در کشور ایرلند رایگان نیست و با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر سالیانه بین 9500€ تا 1300€ (یورو) و در رشته هایی مثل پزشکی تا سالیانه 20000€ (یورو) هزینه دربرخواهد داشت. کار در ایرلند هم مستلزم پیدا کردن پیشنهاد شغلی پیش از ورود به این کشور است که نیازی به تسلط به زبان ایرلندی هم ندارد هرچند دانستن این زبان در کنار زبان انگلیسی که هر دو نیز زبان های رسمی ایرلند هستند، شانس پیدا کردن کار را دو چندان خواهد نمود.

هموطنان محترمی که به فکر سفر یا مهاجرت به ایرلند هستند و قصد دارند با مراحل دریافت ویزای ایرلند و هزینه های مربوطه به طور کامل آشنا شوند می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند و اطلاعات تکمیلی دریافت کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *