ویزای توریستی

مکان های دیدنی ایسلند

مکان های دیدنی ایسلند

در لیست مکان های دیدنی ایسلند می توان گزینه های بی شماری اضافه کرد که در سال 2023 مورد توجه بسیاری قرار می گیرد. در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره بهترین مکان های دیدنی ایسلند اطلاعات کامل جمع آوری کرده اند. به راحتی می توان فهمید که چرا ایسلند با داشتن آبفشان های زرق و برق دار، آتشفشان های ناهموار و آبشارهای درخشان یک مقصد محبوب برای بازدید است. علاوه بر مناظر خیره کننده زیبا و مناظر چشمگیر، این جزیره دارای شهرها و روستاهای کوچک جوی نیز می باشد که گردشگران و بازدید کنندکنندگان می توانند در کنار پایتخت خنک آن، ریکیاویک، از آن دیدن کنند. ایسلند که توسط آب های سرد یخ زده اقیانوس اطلس شمالی احاطه شده است، بین گرینلند و جزایر فارو قرار دارد و نروژ و بریتانیا در فاصله بیش از 750 کیلومتری قرار دارند.

ایسلند از نظر زمین شناسی و آتشفشانی بسیار فعال است و از تندراهای بی پایان با کوه ها، یخچال های طبیعی و میدان های گدازه ای تشکیل شده که در این کشور پراکنده شده اند. در کنار سواحل آن، گردشگران می‌توانند تعداد زیادی سواحل و صخره‌های بادخیز با آبدره‌های خارق‌العاده پیدا کنید که خط ساحلی طولانی آن را نیز مشخص کرده ‌اند. شهر اصلی مورد توجه، پایتخت آن ریکیاویک است که حدود دو سوم کل جمعیت ایسلند را در خود جای داده است. در این مرکز فرهنگ و زندگی در جزیره، یک شهر قدیمی زیبا و رنگارنگ دارد که با موسیقی شگفت ‌انگیز خوب، صحنه‌ های تئاتر و زندگی شبانه که در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد، می ‌توانند آن را کشف کنند. یکی از محبوب ترین جاذبه های آن تالاب آبی معروف است که درست در جنوب غربی شهر قرار دارد.

مرداب آبی یکی از مکان های دیدنی ایسلند

تالاب یا مرداب آبی که در شبه جزیره ریکیانس با کمتر از یک ساعت رانندگی از ریکیاویک فاصله دارد، از محبوب ترین مکان های دیدنی ایسلند است. این دریاچه دست ساز از آب دریای فوق گرم که از جریان گدازه ای در نزدیکی تخلیه می شود تغذیه می شود. آب ‌های زمین گرمایی حاوی مواد معدنی مانند سیلیس هستند که اعتقاد بر این است که فواید سلامتی دارند، اما این فرصتی برای گردشگران است که در تالاب بخار گرفته ‌ای که توسط سنگ‌ های گدازه سیاه احاطه شده است، استراحت کنند که بیشتر بازدیدکنندگان را به خود جذب می ‌کند. علاوه بر رستورانی که مشرف به تالاب است، یک استراحتگاه 35 اتاقه دارای مجموعه ای از امکانات دلپذیر، از جمله درمان های آبگرم، سونا، حمام بخار و یک اتاق تناسب اندام کاملاً مجهز است.

ریکیاویک از بهترین مکان های دیدنی ایسلند

ریکیاویک که بر روی شبه جزیره سلتیارنارنس در جنوب غربی ایسلند واقع شده است، منطقه بسیار وسیعی را برای پایتختی با جمعیتی حدود 120000 نفر پوشش می دهد. در این شهر، بیشتر بازدیدها از مرکز بازدیدکنندگان واقع در نزدیکی دریاچه زیبای Tjornin در سمت غربی شهر آغاز می شود. موزه ‌های ملی و ساگا که مملو از نمایشگاه‌ هایی هستند که میراث وایکینگ ‌های ایسلند را بازگو می‌کنند، از جاذبه ‌های دیدنی هستند. برای تماشای منظره پانوراما از پایتخت، بازدیدکنندگان می توانند سوار آسانسور شوند و به عرشه تماشای کلیسای مدرنیستی Hallgrimskirkja در شرق دریاچه بروند. همچنین گذرگاه مرکزی Laugavegur با مجموعه جذابی از فروشگاه‌ها، بارها و رستوران‌ها، ارزش کاوش را دارد. ریکیاویک بیش از پایتخت ایسلند است. این شهر همچنین مرکز فرهنگی و سیاسی کشور است، ناگفته نماند که اکثریت شهروندان ایسلند در آن ساکن هستند.

در نمودار زیر به جمعیت ریکیاویک اشاره شده است:

جمعیت ریکیاویک

علاوه بر این، در جدول زیر به نرخ رشد جمعیت ریکیاویک اشاره شده است:

سالنرخ رشد (درصد)
20221.65%
20201.98%
20182.71%
20150.79%
20101.40%
20051.08%
20001.01%

علاوه بر این که هر ساله به تعداد گردشگران ایسلند و ریکیاویک اضافه می شود، هر ساله دانشجویان زیادی نیز برای تحصیل در ایسلند، پایتخت این کشور را انتخاب می کنند.

از بهترین دانشگاه های ریکیاویک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه ایسلند (رتبه 1 در ایسلند)
  • دانشگاه ریکیاویک (ربته 2 در ایسلند)
  • آکادمی هنر ایسلند (رتبه 6 در ایسلند)

مسیر دایره طلایی از بهترین مکان های دیدنی ایسلند

یکی از محبوب ترین مسیرهای دیدنی در ایسلند دایره طلایی است که در لیست بهترین مکان های دیدنی ایسلند قرار می گیرد. این مسیر یک معرفی فوق العاده برای ایسلند است و به افراد امکان می دهد بسیاری از شگفتی های طبیعی ایسلند را ببینند. منطقه شرقی ریکیاویک شامل نمونه جالبی از جاذبه های منحصر به فرد ایسلند، از جمله مکان های تاریخی، دهکده های عجیب و غریب، آبفشان ها و آبشارها است. شرکت ‌های متعدد تور، گردش ‌های یک روزه را در این منطقه در امتداد جاده ‌ها و بزرگراه‌ هایی که مجموعاً به عنوان مسیر دایره طلایی شناخته می‌شوند، ارائه می‌کنند. محبوب‌ترین تورها در Gullfoss توقف می‌کنند، جایی که ماموت آبشار طلایی از دره رودخانه Hvita می‌گذرد و چشمه ‌های آب گرم Geysir، جایی که کلمه آبفشان نام خود را در آن گرفته است.

Þingvellir باستانی که در سال 930 در آن کشور ایسلند تأسیس شد، معمولاً در این تور گنجانده شده است. دایره طلایی را می توان در هر زمانی از سال بازدید کرد. بهار، تابستان و پاییز دماهای ملایم تری دارند و منظره عاری از برف است. اگر افراد تصمیم داشته باشند در طول تابستان یک شب را در نزدیکی دایره طلایی بگذرانند، این فرصت را خواهند داشت که این مکان ها را زیر آفتاب نیمه شب با رنگ های صورتی و نارنجی آن ببینند.

مسیر دایره طلایی از بهترین مکان های دیدنی ایسلند

آشنایی با هوساویک در ایسلند

هوساویک یکی دیگر از جذاب ترین و بهتری مکان های دیدنی ایلند می باشد. دهکده ماهیگیری کوچکی که در یک خلیج پناه گرفته در شمال ایسلند واقع شده است، هوساویک به سرعت به عنوان یکی از بهترین نقاط اروپا برای تماشای نهنگ شهرت پیدا می کند. رایج ‌ترین گونه ‌هایی که از قایق‌ های تور مشاهده می‌شوند عبارتند از راسو، وال‌ های گوژپشت و نهنگ ‌های آبی و همچنین دلفین منقار سفید و گراز دریایی بندر. موزه نهنگ هوساویک با چندین اسکلت در اندازه واقعی به نمایش گذاشته شده، اطلاعات زیادی در مورد نهنگ ها ارائه می دهد و همچنین تاریخچه شکار نهنگ در ایسلند را شرح می دهد. کلیسای زیبای چوبی Husavikurkirkja که در سال 1907 ساخته شده است ارزش یک بازدید سریع را نیز دارد.

در مرکز شهر، پارکی لذت بخش با رودخانه ای که از میان آن می گذرد، زیستگاه بسیاری از اردک ها و پرندگان دیگر را فراهم می کند. اعتقاد بر این است که نام محلی Húsavík یکی از قدیمی ترین نام های شناخته شده در ایسلند است. هوساویک، به جای ریکیاویک، اولین مکان اقامت در ایسلند بود. متخصصان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همراهی و یاری هموطنان عزیز برای مهاجرت از طریق کار در ایسلند، مهاجرت تحصیلی به ایسلند و یا مهاجرت به کشورهای دیگر با روش های مختلف می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *