ویزای مسافرتی برزیل

مکان های دیدنی برزیل

مکان های دیدنی برزیل

قبل از سفر به برزیل، آشنایی با این کشور و مکان های دیدنی برزیل بسیار مهم می باشد و انتخاب های گردشگر را راحت می کند. برزیل که به دلیل داشتن یکی از برترین تیم های فوتبال جهان، کارناوال ریودوژانیرو و آبشار قابل توجه ایگوازو، شهرت دارد و مقصدی هیجان انگیز برای سفر در جهان است. برزیل به عنوان بزرگترین کشور آمریکای جنوبی، اکثریت منطقه شمال شرقی این قاره را پوشش می دهد و با تمام کشورهای آن به جز شیلی و اکوادور همسایه است. از جنگل ‌های بارانی آمازون در شمال گرفته تا سواحل استوایی در خط ساحلی آن، تا تالاب ‌های پانتانال و کلان ‌شهرهای پر جنب و جوش جنوب شرقی، مناظر و شهرهای برزیل به اندازه فرهنگ آن متنوع هستند. برزیل از شهرهای جذاب بسیاری تشکیل شده است. پایتخت آن برازیلیا، صحنه ‌ای مدرن از زیرساخت ‌های منحصر به ‌فرد و ساختمان ‌های دولتی است.

شهر مشهور جهانی ریودوژانیرو به ‌خاطر کارناوال، زندگی شبانه پر هیاهو و مجسمه عظیم مسیح رستگار معروف است. سائوپائولو بزرگترین و ثروتمندترین شهر بین المللی کشور است. یکی دیگر از شهرهای بزرگ، سالوادور، با مرکز تاریخی و سواحل زیبایش، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن دارد. رسیفی اغلب به دلیل پل‌ ها و آبراه ‌های دیدنی ‌اش، ونیز برزیل نامیده می‌ شود. همچنین مانائوس دروازه محبوب برای تجربه جنگل های بارانی آمازون است. فرهنگ برزیل که برای هزاران سال خانه قبایل بومی متعددی بوده و در قرن شانزدهم توسط پرتغال مستعمره شده است، ترکیبی از پرتغالی ها، بومیان آمریکا، اروپایی و آفریقایی است که همگی به وضوح در غذاهای، سنت ها، موسیقی، رقص و جشنواره های این کشور به نمایش گذاشته شده اند. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا از بهترین مکان های دیدنی برزیل اطلاعات کامل کسب کنید.

درباره کشور برزیل

این کشور با نام رسمی جمهوری فدراتیو برزیل با مساحتی بالغ بر 8515767 در قاره آمریکا جنوبی جای گرفته است و به عنوان بزرگترین کشور در این قاره شناخته می شود. برزیل دارای مرزهای زمین مشترک با کشورهای آرژانتین، اروگوئه، بولیوی، پاراگوئه، پرو، کلمبیا، گویان، ونزوئلا، گویان فرانسه و سورینام است، در واقع باید گفت کشور برزیل با تمامی کشورهای آمریکا جنوبی به جز کشور شیلی و کشور اکوادور دارای مرز های مشترک است. جمعیت کشور برزیل بالغ بر 210 میلیون نفر است، کشور برزیل مستعمره کشور پرتغال بوده است و تنها کشوری در آمریکا جنوبی است که شهروندان آن به زبان پرتغالی به مکالمه می پردازند. این کشور چند ملیتی است و جمعیت آن متشکل از نژاد های سرخ پوستان آمریکایی، اروپایی، آسیایی و آفریقایی است. مذهب اصلی و رایج در این کشور کاتولیک کلیسا روم است. واحد پول رایج در کشور برزیل رئال با علامت اختصاری BRL است.


شوگر لوف از جاذبه های گردشگری برزیل

Sugar Loaf کوهی به مانند کله قند است که مانند نشان به راحتی از هر منطقه ای در ریو دو ژانیرو قابل تشخیص می باشد. قدمت این کوه 600 میلیون سال تخمین زده شده است، اطراف شوگر لوف پوشیده از درختان کاج است. به دلیل چشم اندازهای پانوراما به شهر و تله کابین هیجان انگیز شوگر لوف یکی از جاذبه های گردشگری برزیل محسوب می شود. در قرن 16 میلادی پرتغالی ها به دلیل شباهت این کوه به کله قند نام شوگر لوف را برای آن انتخاب کردند. از ویژگی های خاص شوگر لوف می توان به بیرون آمدن قله از لبه آب به سمت بالا اشاره کرد.

رودخانه آمازون از جاذبه های گردشگری برزیل

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مهم در کشور برزیل رودخانه آمازون است، Amazon River دومین رودخانه طولانی در دنیا است که طول آن 6400 کیلومتر مربع است. طول رودخانه آمازون اندکی از رود نیل کمتر است و بزرگترین رودخانه حجیم در دنیا محسوب می شود. در این رودخانه گونه های ماهی زیادی وجود دارد که تا کنون 3 هزار گونه آن کشف شده است. از ویژگی های مهم رودخانه آمازون می توان به پوشش جنگلی بسیار انبوه آن اشاره کرد، به طور کلی می توان گفت یک دهم از گونه های زنده در جهان در منطقه آمازون زندگی می کنند.

مجسمه عیسی مسیح یکی از مکان های دیدنی برزیل

مسیح نجات دهنده مجسمه معروف عیسی مسیح در ریودوژانیرو است. این کوه در قله 700 متری (2300 فوت) کوه کورکووادو واقع شده است و چشم انداز وسیعی را از داخل خلیج گوانابارا به سمت شمال، تا تالاب رودریگو ده فریتس در جنوب ارائه می دهد. مجسمه مسیح نجات دهنده 39.6 متر (130 فوت) ارتفاع دارد که شامل پایه 9.5 متری (31 فوت) آن می شود و به نماد ریو و برزیل تبدیل شده است. این مجسمه نه تنها قابل تشخیص ترین نقطه عطف ریو است، بلکه به نماد فرهنگی برزیل نیز تبدیل شده است. اما مهم‌ تر از همه، این مجسمه به نماد جهانی مسیحیت تبدیل شده است که سالانه میلیون‌ ها مؤمن و غیر مؤمن را به بالای کوه کورکووادو جذب می‌کند.

مجسمه معروف برزیل در سراسر جهان شهرت دارد. مجسمه عیسی مسیح در برزیل در سال 2007 به عنوان یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن انتخاب شد و مجسمه آزادی در بندر نیویورک را شکست داد که تنها یکی از 21 نامزد بود. بنای یادبود برزیل کوچکتر از مجسمه آزادی نیویورک است، اما حضور احساس شده آن قوی است. حلقه کاتولیک ریو در سال 1920 طرحی را برای مجسمه عظیم عیسی بر فراز قله برزیل پیشنهاد کرد. این گروه هفته یادبود را به منظور ایجاد بودجه و امضا در حمایت از نصب مجسمه سازماندهی کرد و کاتولیک های برزیل اکثریت کمک ها را ارائه کردند. یکی از ایده‌ هایی که برای مجسمه عیسی مسیح در برزیل ارائه شد، تصویری از صلیب، مجسمه‌ای از مسیح که کره ‌ای را در دست گرفته بود و یک پایه به نماد جهان بود. به عنوان نماد صلح، مجسمه کریستو ردنتور انتخاب شد.

ریودوژانیرو از بهترین مکان های دیدنی برزیل

ریودوژانیرو از بهترین مکان های دیدنی برزیل

هیچ مقصدی بر روی زمین متحرک تر و هیجان انگیزتر از ریودوژانیرو نیست. ریودوژانیرو در جنوب شرقی برزیل واقع شده است و به دلیل کوه ها، سواحل و جشنواره کارناوال، پربازدیدترین شهر آمریکای جنوبی است. ریودوژانیرو در یکی از بزرگترین بندرهای جهان واقع شده است که توسط جاذبه های طبیعی احاطه شده است که شامل کوه های Sugarloaf و Corcovado و سواحل معروفی مانند Copacabana و Ipanema می شود. در داخل این کلانشهر وسیع، پارک ملی تیجوکا، یکی از بزرگترین جنگل های شهری جهان، پر از گیاهان و جانوران بومی قرار دارد. نماد نمادین شهر، مجسمه عظیم مسیح رستگار است که بر فراز کوه کورکووادو قرار دارد و در بخش قبلی به آن اشاره شد.

دیگر نقاط دیدنی مهم عبارتند از:

  • قلعه های استعماری
  • کاخ های ریاست جمهوری سابق
  • استادیوم ماراکانا (یکی از بزرگترین استادیوم های فوتبال جهان)

متأسفانه، اکثر مردم ریو را به جرم و جنایت و فاولاهایش نیز می شناسند. فاولاها مناطقی با مسکن های بی کیفیت هستند، محله های فقیر نشین که معمولاً در دامنه های کوه های متعدد شهر واقع شده اند و در کنار محله های طبقه متوسط ​​قرار دارند. ریودوژانریو محل برگزاری یکی از بزرگترین جشن های کارناوال در جهان است که به خاطر رژه های پر جنب و جوش، لباس ها، رقص، موسیقی، آتش بازی و مهمانی های خیابانی شهرت دارد. خارج از جشنواره، شهر هر شب با کافه ‌ها و کلوپ ‌های رقص شلوغ می ‌شود. شایان ذکر است که علاوه بر این که ریودوژانیرو یکی از بهترین مکان های دیدنی برزیل می باشد، همچنین به عنوان یکی از بهترین شهرهای برای تحصیل در برزیل به شمار می رود.

سالوادور یکی دیگر از بهترین مکان های دیدنی برزیل

یک شهر قدیمی تاریخی، دارای سواحل زیبا، فرهنگ پر جنب و جوش و یکی از بزرگترین جشن های کارناوال جهان، سالوادور را به یکی از برترین مقاصد گردشگری برزیل تبدیل می کند. یکی از قدیمی ترین شهرهای قاره آمریکا، سالوادور سومین شهر بزرگ برزیل و پایتخت ایالت باهیا است. سالوادور که سابقاً مرکز عمده تجارت شکر و برده بود، امروزه هنوز آثاری از تاریخ خود را در شهر قدیمی خود، که دارای معماری استعماری، کلیساها و میدان ‌های خیره ‌کننده است، در خود جای داده است. همچنین در محله قدیمی بسیاری از رستوران ها، کافه ها، گالری های هنری و مغازه های صنایع دستی یافت می شود. برعکس، منطقه شهر جدید سالوادور جایی است که تمام پیشرفت‌ های مدرن امروزی از مراکز خرید، مکان‌ های سرگرمی، زمین‌ های گلف و محله‌ های مسکونی در آن قرار دارند.

سالوادور سواحل فوق العاده ای را ارائه می دهد که برای آفتاب گرفتن، شنا و موج سواری ایده آل هستند. برخی از محبوب ترین ها عبارتند از پورتو د بارا، فلامنگو و استلا ماریس. سالوادور به ‌عنوان یکی از معدود شهرهای بزرگ جهان که می‌تواند زیبایی و شکوه بصری را برای مهمانان خود حفظ کند، همچنین یک مقصد شگفت ‌انگیز منحصر به ‌فرد برای دانشجویان از سراسر جهان است. تحصیلات عالی به راحتی در سالوادور در دسترس است. نه تنها حداقل چهار دانشگاه وجود دارد که شهر را خانه می نامند، بلکه چندین مؤسسه فنی، کالج و مدرسه تخصصی برای تحصیلات آکادمیک پس از متوسطه و آموزش شغلی در دسترس هستند. کیفیت بالای آموزش موجب افزایش تعداد دانشجویان سالوادور شده است.

در جدول زیر به بهترین دانشگاه های سالوادور اشاره کرده ایم:

نام دانشگاهرتبه در سالوادور
Jose Simeon Canas Central American University1
University of El Salvador2
University of Technology of El Salvador3
Francisco Gavidia University4

آشنایی با مانائوس یکی از جاذبه های گردشگری در برزیل

مرکسوریز ایالت آمازوناس در شمال غربی برزیل، مانائوس یک مقصد گردشگری مهم است زیرا به عنوان دروازه ای به جنگل های بارانی آمازون عمل می کند و باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان از این جنگل ها می شود. جنگل ‌های بارانی آمازون شامل بخش ‌هایی از هشت کشور آمریکای جنوبی است که شامل برزیل، بولیوی، پرو، اکوادور، کلمبیا، ونزوئلا، گویان و سورینام و همچنین گویان فرانسه می شود. بیش از سه پنجم جنگل های بارانی آمازون در برزیل قرار دارد.

در نمودار زیر به تقسیم جنگل های آمازون براساس کشور پرداخته شده است:

تقسیم جنگل های آمازون براساس کشور

در نتیجه شکوفایی صنعت لاستیک منطقه در اوایل قرن بیستم، مانائوس امروزی بزرگترین منطقه شهری شمال برزیل است که دارای بناهای برجسته مانند اپرای آمازوناس، بازار آدولفو لیسبوا و کاخ ریو نگرو است. بندر مانائوس نه تنها یک مرکز تجاری مهم برای چندین صنعت تولیدی است، بلکه به عنوان محبوب ترین نقطه شروع برای تورهای رودخانه ای در جنگل های بارانی آمازون نیز عمل می کند. شرایط سفر و شرایط مهاجرت به برزیل با سایر کشورهای دنیا کمی متفاوت می باشد و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا تمامی متفاضیانی که قصد دارند ویزای برزیل را از روش های مختلف کسب کنند به طور کامل راهنمایی کنند و اطلاعات کامل در این زمینه ارائه دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *