ویزای مسافرتی بلاروس

مکان های دیدنی بلاروس

مکان های دیدنی بلاروس

بازدید از مکان های دیدنی بلاروس در چهار فصل سال دارای جذابیت خاص خود می باشد. بلاروس سابقه طولانی در رقابت دارد. با این وجود، از گذشته تاریک تاریخی خود بیرون آمده و به یک جمهوری زیبا تبدیل شده است که دارای جاذبه های گردشگری قابل توجهی است. در این مقاله برخی از بهترین مکان های دیدنی بلاروس برای گردشگران و افرادی که به فکر سفر به این کشور هستند توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری شده است. بیش از 40% از بلاتروس را زمین های جنگلی تشکیل می دهد، که سفر بلاروس را برای دوستداران طبیعت و کوهنوردان ایده آل می کند. گردشگران شهرهای بلاروس همچنین می ‌توانند از مکان‌ های متعددی که در بلاروس بازدید می ‌کنند بهترین بهره را ببرند که به محبوبیت خود در قالب معماری سنتی الهام گرفته از ارتدکس شرقی می ‌بالند.

کسانی که مایل به بازدید از بلاروس هستند، باید قبل از برنامه ریزی سفر، از رسانه های محلی برای گزارش های آب و هوا و سایر اخبار مطلع شوند تا از هرگونه غافلگیری ناخوشایند جلوگیری کنند.  زمستان به دلیل شرایط آب و هوایی سخت به عنوان بهترین زمان برای سفر به بلاروس در نظر گرفته نمی شود. بلاروس جایی است که می توان چهار مکان میراث جهانی یونسکو را پیدا کرد که آنها را به نقاط دیدنی بسیار محبوب تبدیل می کند. چه شهرها و چه جنگل ها، چیزی برای لذت بردن از این مقصد گردشگری زیبا برای همه وجود دارد. این کشور همچنین دارای تاریخ نظامی قوی است، بنابراین گردشگران می توانند از قلعه های تاریخی متعدد به عنوان بخشی از جاذبه های بلاروس لذت ببرند. در ادامه لیستی از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی بلاروس برای کسانی که قصد سفر به بلاروس را دارند، ذکر است.

سفر به بلاروس

بلاروس کشوری است که به آب های بین المللی راه ندارد و اصطلاحا محصور در خشکی یا Landlocked است. این کشور که به تازگی مرزهای خود را به روی توریست ها و گردشگران بین المللی گشوده است خیلی سریع هم تبدیل به مقصد جذابی برای خارجی ها شده است. بلاروس کشوری پر از مناطق دیدنی کشف نشده و بکر است که هنوز همه توریست ها به آن ها آشنایی ندارند. در ادامه مقاله برخی از بهترین جاذبه های گردشگری بلاروس برای علاقه مندان به سفر به این کشور زیبا معرفی شده اند.


گرودنو یکی از مکان های دیدنی بلاروس

گرودنو از مکان های دیدنی بلاروس است که مانند هیچ شهر دیگری نیست. این شهر که در نزدیکی مرز لهستان و لیتوانی قرار دارد، در چهارراهی قرار دارد که تحت تأثیر فرهنگ ‌های مختلف قرار دارد و تاریخ پر دردسری دارد. تا قبل از جنگ جهانی دوم، گرودنو بخشی از لهستان بود و تا کنون یک جامعه بزرگ لهستانی در این شهر زندگی می‌کند. گرودنو ممکن است زیباترین شهر بلاروس با خیابان ‌های سنگ ‌فرش، کلیساهای باروک، و همچنین تعداد کمی از بقایای شوروی باشد که هنوز پابرجا هستند. در سمت دیگر رودخانه از مرکز، چهره ای کاملا متفاوت از شهر را می توان دید که زندگی به کندی می گذرد و منطقه پر از خانه های چوبی کوچک و رنگارنگ است.

بهتر است در اواخر بهار یا در تابستان که جو پر جنب و جوش است و شهر تا ساعات پایانی زنده است از گرودنو دیدن کرد. شهر گرودنو در میان میراث فرهنگی و تاریخی بلاروس جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. در گرودنو مناظر و جاذبه های بسیار زیادی وجود دارد که بسیاری از آنها برای کل کشور ضروری هستند. در میدان اصلی شهر گرودنو، یکی از جاذبه ‌های بزرگی که شایسته ذکر است وجود دارد و آن هم خانه سابق تاجر می باشد که اکنون یک هتل است. این بنا در قرن 19 ساخته شده است و شاید معماری این بنا چندان منحصر به فرد نباشد اما به دلیل موقعیت مرکزی آن به یکی از کارت های بازدید شهر گرودنو تبدیل شده است. همچنین رشد و توسعه گرودنو به عنوان یک شهر تاریخی در بلاروس یکی از دلایل اصلی رشد جمعیت این شهر بوده است.

در جدول زیر رشد جمعیت گرودنو در سال های مختلف اشاره شده است:

سالجمعیت (نفر)
2000305284
2005318076
2010331390
2015359722
2020386787
2022294260

گرودنو یکی از مکان های دیدنی بلاروس

مینسک از محبوب ترین مکان های دیدنی بلاروس

در پایتخت بلاروس چیزهای زیادی برای دیدن بازدیدکنندگان وجود دارد. میدان استقلال با وسعت 7 هکتار یکی از بزرگترین میادین عمومی در این قاره است. این منطقه برای قدم زدن عصرگاهی در میان چراغ‌ های رقص زیبا و فواره ‌های آب ایده ‌آل است. خیابان استقلال یکی دیگر از مقاصد بلاروس است که نباید آن را از دست داد و به عنوان شریان اصلی شهر با مراکز خرید، رستوران ‌ها و کافه‌ هایی که برخی از بهترین غذاهای بلاروس را سرو می‌کنند، عمل می ‌کند. مینسک بلاروس نیز به خاطر باغ ها و پارک های بسیار معروف است، بنابراین سفر به پارک مرکزی کودکان گورکی را نباید از دست داد. جاذبه‌ های اینجا شامل سواری در میدان نمایشگاه و یک چرخ مشاهده است که منظره خیره‌ کننده شهر را ارائه می‌دهد. موزه تاریخ ملی و موزه هنر ملی از جمله گزینه های دیگر برای گردش در مینسک هستند.

کارهای زیادی برای انجام دادن در مینسک برای همه نوع مسافران وجود دارد. در طول ماه‌ های گرم ‌تر، پارک ‌های سرسبز در سطح شهر قرار دارند و می‌توان افرادی را پیدا کرد که در حال قایق‌ سواری هستند یا از آب نبات پنبه‌ای در آنها لذت می ‌برند. علاوه بر این، 48 دانشگاه در بلاروس وجود دارد که بسیاری از آنها در مینسک، پایتخت این کشور مستقر هستند. علاوه بر دانشگاه ‌های عمومی، دانشکده‌ های پزشکی تخصصی مانند دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس و دانشگاه‌های فنی مانند دانشگاه فنی ملی بلاروس (BNTU) نیز وجود دارد.

از بهترین دانشگاه های مینسک برای ادامه تحصیل در بلاروس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه دولتی بلاروس
  • دانشگاه فنی ملی بلاروس
  • دانشگاه دولتی انفورماتیک و رادیو الکترونیک بلاروس
  • دانشگاه ایالتی یانکا کوپالا گرودنو

همچنین در نمودار زیر به بررسی تعداد دانشجویان این دانشگاه ها پرداخته ایم:

بررسی تعداد دانشجویان دانشگاه مینسک

منطقه دریاچه براسلاو یکی دیگر از مکان های دیدنی بلاروس

منطقه دریاچه براسلاو عمدتاً بقایای یک یخچال باستانی است و چیزی که هر راهنمای سفر بلاروس آن را به عنوان یک کاوش ضروری توصیه می کند. این منطقه دارای حدود 300 دریاچه است که به دلیل وجود آب های نیلگون به آن گردنبند آبی بلاروس گفته می شود. حومه ناهموار بلاروس در اینجا با صخره ها و خلیج ها پراکنده شده است در حالی که دریاچه ها خانه بیش از 30 گونه مختلف ماهی هستند. پرنده نگری یکی از فعالیت های مورد علاقه بلاروس در کنار کوهنوردی و رامبلی است. صخره ‌های متعددی را می‌توان در اینجا دید که توسط یخچال پایین آورده شده‌اند و وزن برخی از آنها حدود 40 تن است. سنگ گاو و ردپای شیطان نام هایی است که به برخی از این جاذبه های بلاروس به دلیل شکل و اندازه آنها داده شده است.

معرفی پارک ملی پریپیاتسکی بلاروس

یکی دیگر از مکان های دیدنی بلاروس این پارک ملی پریپیاتسکی  می باشد که در دره ‌ای واقع شده است و به دلیل وجود باتلاق ‌ها و جنگل ‌های متعدد در این منطقه، آمازون بلاروس نامیده می‌شود. برای بازدیدکنندگان از این بخش ها، نقاط دیدنی بلاروس شامل سافاری عکاسی و حضور حیات وحش بسیار متنوع است. این پارک خانه 51 گونه مختلف از پستانداران است که شامل بیس، راکون، گوزن و حتی برخی از حیوانات کمیاب تر مانند راسو و سیاه گوش می شود. کسانی که به بلاروس سفر می کنند و علاقه مند به تماشای پرندگان هستند، مطمئنا از حضور در اینجا با بیش از 250 گونه پرنده که به سمت حوضه رودخانه پریپیات مهاجرت می کنند، لذت خواهند برد.

همچنین امکان تورهای قایق رانی برای بازدیدکنندگانی وجود دارد که می توانند آبزیان را از نزدیک مشاهده کنند در حالی که سفرهای شکار و ماهیگیری یک راه تأیید شده برای کاوش حداکثری در پارک است.

Nesvizh Castle از جاذبه های توریستی بلاروس

این قلعه زیبا و تاریخی که در بلاروس واقع شده است در یونسکو نیز به ثبت رسیده است و سالیانه تعداد زیادی از توریست های علاقه مند به تاریخ بلاروس و جهان را به این کشور جذب می نماید. علاوه بر معماری شاهانه و سلطنتی فوق العاده زیبای این قلعه می توان به پارک جنگلی، دریاچه ها و رودخانه زیبایی که در این منطقه قرار گرفته است نیز به عنوان دلایلی که بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد نام برد. در معماری این قلعه می توان سبک های متعدد معماری مثل گوتیک جدید، کلاسیک، مدرنیسم، روکوکو و غیره را مشاهده نمود؛ نکته ای که برای دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته معماری همواره جذابیت فوق العاده زیادی داشته است.

علاوه بر قلعه پیشنهاد می شود کسانی که به این منطقه در بلاروس سفر می کنند گذری هم به خیابان های اطراف داشته باشند و از کلیسای بزرگ این منطقه نیز دیدن کنند. نحوه سفر به این منطقه از طریق اتوبوس یا اتومبیل شخصی است هرچند اتومبیل قطعا انتخاب سریع تری خواهد بود. به عبارت دقیق تر از شهر مینسک تا این ناحیه با اتومبیل به طور متوسط بین 2 تا 3 ساعت فاصله است اما خوشبختانه مسیر جاده ای بسیار زیبا است.

قلعه میر از مهمترین مکان های دیدنی بلاروس

یکی از مهمترین مکان های دیدنی بلاروس، قلعه میر می باشد که به قرن شانزدهم باز می گردد و در منطقه گرودنو یافت می شود. این یک شاهکار بزرگ معماری، به عنوان ترکیبی از سبک های باروک، رنسانس و گوتیک با دیوارهای استحکامات عظیم در اطراف آن ساخته شد. بازدیدکنندگان می توانند در باغ گل های با شکوه که به سبک نفیس ایتالیایی طراحی شده اند در کنار دریاچه مصنوعی وسیع قدم بزنند. این قلعه دارای برخی از بهترین معماری هایی است که گردشگران در سفر به بلاروس خواهند دید و یکی از سایت های میراث جهانی یونسکو در کشور بلاروس است. اگرچه در زمان های قدیم تحت شلیک توپ به شدت آسیب دیده است، اما این جاذبه گردشگری بلاروس بازسازی شده است تا شکوه سابق خود را منعکس کند.

قلعه سه طبقه با سردرها، بالکن ها و ایوان های آهکی تزئین شده است. این ساختمان مربعی دارای پنج برج بلند در گوشه و کنار با پل متحرک و توری برای جلوگیری از کمین است. این سازه که به عنوان یک قلعه ساخته شده است، برای دفاع از خود در یک حمله مسلحانه طراحی شده است و دیوارهای آن دارای سوراخ هایی برای شلیک توپ های سنگین است. در طول جنگ جهانی دوم، قلعه میر به عنوان محله یهودی نشین برای جمعیت یهودی مورد استفاده قرار می گرفت. متقاضیانی که مایل به بازدید از مکان های دیدنی بلاروس هستند و یا قصد دارند از روش ها و هزینه های مختلف مهاجرت به بلاروس اطلاعات کامل کسب کنند می توانند با مشاورین با تجربه موسسه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند و برای آگاهی بیشتر با ما تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *