ویزای توریستی

مکان های دیدنی تاجیکستان

مکان های دیدنی تاجیکستان

بازدید از مکان های دیدنی تاجیکستان با وجود طبیعت عالی، کوهستان دیدنی و دریاچه های درخشان بسیار ارزشمند است. تاجیکستان، با نام رسمی جمهوری تاجیکستان، کشوری کوهستانی و محصور در خشکی در آسیای مرکزی با مساحت 143100 کیلومتر مربع و جمعیت تخمینی 9.9 میلیون نفر است و از جنوب با افغانستان، از غرب با ازبکستان، قرقیزستان در شمال و چین در شرق همسایه می باشد. تاجیکستان زمانی مسافران را در مسیر جاده ابریشم با بازارهای پر جنب و جوش و فیلسوفان، شاعران و دانشمندان بومی جذب می کرد که این منطقه را خانه می نامیدند. امروزه گردشگران این سرزمین پر از کوه ها و دریاچه ها و طعم های غنی و رنگ های روانگردان را دوباره کشف می کنند. تاجیکستان یکی از کشورهای مورد علاقه افراد زیادی در آسیای مرکزی است. اگرچه گاهی اوقات سفر به تاجیکستان یک چالش است، اما کارهای زیادی برای انجام دادن در تاجیکستان وجود دارد.

تاجیکستان کشور کوچکی است که در بین مسافران ماجراجو محبوبیت دارد. این شهر به خاطر چشم انداز باورنکردنی، کوه های زیبا، کلان شهر شلوغ و منحصر به فرد و دریاچه های دیدنی اش شناخته شده است. این کشور آسیای مرکزی هیچ خط ساحلی ندارد، اما طبیعت زیبایی کوهستانی به آن بخشیده است. گردشگران با بازدید مکان های دیدنی تاجیکستان می توانند تاریخ غنی زرتشتی و اسلامی تاجیکستان، کوه‌ های مشهور پامیر را که جاده‌ های آن عملاً به ابرها و دریاچه ‌های آلپی ناب می‌ رسند، جایی که نگرانی‌ های زندگی مدرن امروزی در آن ناپدید می ‌شوند، کشف کنند. با خواندن این نوشتار تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، هموطنان عزیز می توانند با بهترین مکان های دیدنی تاجیکستان آشنا شوند و برای سفر به این کشور اطلاعات کامل داشته باشند.

اسکندرکول یکی از مکان های دیدنی تاجیکستان

دریاچه اسکندرکول مکانی عالی برای فعالیت های خارج از منزل مانند پیاده روی، کمپینگ و شنا است. این دریاچه بین کوه های زیبای فان قرار گرفته است و یکی از بزرگترین دریاچه های یخچالی در شمال غربی تاجیکستان است. دریاچه اسکندرکول بسیار زیبا است، با حال و هوای منحصر به فردی که مطمئنا گردشگران را مسحور می کند. آب ‌های فیروزه ‌ای کریستالی که در تضاد با صخره‌های قرمز کوه‌ ها هستند، فضای خاصی را ایجاد می ‌کنند. پس از استراحت در سواحل دریاچه در طول روز، گردشگران و مسافران می توانند یک شب را در یکی از مهمانسراهای نزدیک بگذرانند. با تاریک شدن آسمان پس از غروب خورشید، افرادی که به دریاچه اسکندرکول سفر می کنند، آرامشی سورئال را در اطراف دریاچه تجربه خواهند کرد.

شایان ذکر است که افرادی که می خواهند با قایق دریاچه را کشف کنند، باید به توربازا بروند که یک استراحتگاه قدیمی در سواحل دریاچه است که می توانند یک قایق کرایه کنند. نام دریاچه اسکندرکول به معنای دریاچه اسکندر مقدونی است، جایی که اسکندر مقدونی در شرق اینگونه نامگذاری شده است و در زبان ترکی کلمه کول به معنای دریاچه است. ثابت نشده است که فرمانده معروف آنجا بوده یا نه، اما افسانه های کمی در مورد دریاچه وجود دارد که با نام او مرتبط است. از نظر علمی، دریاچه اسکندرکول، دریاچه دهانه ای است که پس از ریزش سنگ به وجود آمده است. در ارتفاع 2195 متری از سطح دریا واقع شده است و عمق آن به 72 متر می رسد و مساحت آن 3.4 کیلومتر مربع است.

دوشنبه از جذاب ترین مکان های دیدنی تاجیکستان

دوشنبه شهری تمیز و به سبک اروپایی است. این شهر در دره گیسار در ارتفاع 2700 فوتی از سطح دریا واقع شده است و دارای خیابان‌ های درخت ‌کاری شده با کافه ‌های فراوان برای لذت بردن از قهوه یا چای با شیرینی ‌های محلی است. دوشنبه پایتخت مالی، سیاسی، اداری و فرهنگی تاجیکستان است. تمامی دفاتر دولتی و سفارتخانه ها در دوشنبه واقع شده اند. اکثر افرادی که برای کار در تاجیکستان به این کشور سفر می کنند، مقصد آنها پایتخت تاجیکستان یعنی دوشنبه می باشد. بیشتر گردشگرانی که به تاجیکستان سفر می کنند تا به بازدید از دوشنبه بپردازند از کشورهای پردرآمد در آمریکای شمالی و اروپا یا از چین و استرالیا هستند.

در نمودار زیر به بررسی گردشگران دوشنبه براساس منطقه (قاره) پرداخته ایم:

بررسی گردشگران دوشنبه

در جدول زیر به طور دقیقتر به کشور مبدا گردشگرانی که به بازدید از دوشنبه می پردازند اشاره شده است:

نام کشورتعداد (درصد) بازدیدکنندگان
ایالات متحده آمریکا12%
آلمان11%
چین11%
انگلستان9%
استرالیا7%
فرانسه6%
کانادا5%
ایتالیا5%
روسیه4%

یکی از لذت بخش ترین کارهایی که می توان در دوشنبه انجام داد این است که در بازارهای پرجنب و جوشی مانند بازار مهرگون از محصولات تازه مانند سبزیجات، میوه های تازه و خشکبار استفاده کرد و بعدازظهرها در غرفه های غذا از غذاهای لذیذ محلی و خانگی میل کرد. همچنین بازدید از بنای یادبود نویسندگان تاجیک (دیوار نویسندگان بزرگ تاجیک) گردشگران را با تاریخ ادبیات تاجیک آشنا می کند.

شهر تاریخی خجند از مکان های دیدنی تاجیکستان

شهر تاریخی خجند در قرن هفتم تا ششم قبل از میلاد بنا شد. بعداً اسکندر مقدونی شهر را تصرف، بازسازی و استحکام بخشید. امروزه خجند مرکز تحولات صنعتی، علمی و فرهنگی تاجیکستان است. بازدید از قلعه خجند و موزه تاریخ منطقه برای بازدیدکنندگانی که می خواهند تاریخ منطقه را بدانند، ضروری است. گردشگران در صورتی که چیزی برای اجرای موسیقی داشته باشند، می توانند به تئاتر موزیکال و درام تاجیکستان بروند. بدون بازدید از پنجشنبه بازار تاریخی، نمی توان به تجربه نهایی تاجیکستان نزدیک شد. بازدیدکنندگان می توانند در بازار پر جنب و جوش قدم بزنند، با فروشندگان محلی ملاقات کنند و برای خانواده و دوستان خود در خانه هدیه بخرند. پارک سامانی یکی دیگر از نقاط دیدنی خجند است که نباید آن را از دست داد. خانواده ها و زوج ها پس از غروب آفتاب به این پارک زیبا می روند.

شهر تاریخی خجند از مکان های دیدنی تاجیکستان

بازدیدکنندگان می توانند از فضای آرام لذت ببرند یا برای کشف مجسمه ها و فواره ها در اطراف قدم بزنند.

برخی دیگر از جاذبه های شهر تاریخی خجند که یکی از مکان های دیدنی تاجیکستان می باشد عبارتند از:

  • مقبره شیخ مصلح الدین
  • یادبود جنگ جهانی دوم
  • پارک پیروزی و مجسمه لنین
  • تله کابین رودخانه سیر دریا
  • پارک و موزه کمولی خجندی
  • موزه تاریخی
  • هواپیمای رها شده شوروی
  • قصر ارباب

آشنایی با دره جیسف در تاجیکستان

یکی دیگر از مکان های دیدنی تاجیکستان دره جیسف می باشد. روستای کوهستانی دوست داشتنی جیسف یک مکان عالی برای گریز در تاجیکستان است. بازدیدکنندگان می توانند برای گشت و گذار در روستا بروتد یا پیاده روی کوتاهی در کنار دریاچه های پر از آب داشته باشند. کوه های ناهموار و جنگل های نقطه چین، محیطی منحصر به فرد ایجاد می کنند. چند خانه در روستا وجود دارد که در یک گروه 2 الی 3 خانه در کنار هم قرار گرفته اند. وسایل نقلیه به جیسف نمی روند. پس از عبور از رودخانه، برای رسیدن به دره جیسف باید دو ساعت پیاده روی کرد. پس از عبور از رودخانه، معمولا انتظار می رود که اتصال تلفن یا اینترنت امکان پذیر نباشد. خبر خوب این است که گردشگران این فرصت را خواهند داشت که شب را در یک خانه سنتی پامیری بگذرانند و از فرهنگ و سنت های محلی لذت ببرند.

برای سفر به دره جیسف بهتر است مسافران چادر و کمپ خود را همراه داشته باشند. در نیمه راه بین پل و خانه اول، نزدیک به مدرسه و بلافاصله بعد از اولین خانه ها و در کنار دریاچه که یک ساعت در بالادست خانه های آخر قرار دارد، مکان های کمپینگ خوبی وجود دارد. علاوه بر بررسی مکان های دیدنی تاجیکستان، متقاضیان و هموطنان محترم می توانند برای بررسی و مطلع شدن از روش های مهاجرت به تاجیکستان و یا روش ها و مراحل مهاجرت به سایر کشورهای دنیا با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند و از راهنمایی های کامل و مفید بهره مند شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *