ویزای توریستی

مکان های دیدنی تایلند

مکان های دیدنی تایلند

مکان های دیدنی تایلند برای تمامی بازدیدکنندگان از نقطه مختلف دنیا جذاب هستند و در سال 2023 بسیار مورد توجه قرار می گیرند. این مکان های جذاب توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفته اند. تایلند کلاژی از صحنه ‌های متحرک است که شامل شهرهای مدرن شلوغ مملو از موتورسیکلت ‌ها و اتوریکشاها، معابد بودایی که توسط راهبان نارنجی پوش نگهداری می ‌شوند، قبایل تپه ‌ای که صنایع دستی می ‌فروشند، مناظر سرسبز پر از دهکده‌ های کشاورزی سنتی، ویرانه ‌های باستانی و خطوط ساحلی خیره‌ کننده با دره سواحل و تالاب های آبی چنین پرتره جذابی می شود و تمامی این موارد نشان می دهند که چرا تایلند محبوب ترین مقصد سفر در جنوب شرقی آسیا است.

بیشتر بازدیدکنندگان تایلند سفر خود را از پایتخت، بانکوک آغاز می‌کنند که در آن انبوهی از ساختمان ‌های مرتفع، معابد مقدس، بازارهای شناور، کافه های شبانه شلوغ و خیابان ‌های شلوغ پر از فروشندگان خیابانی که سوغاتی‌های ارزان قیمت و غذاهای عجیب و غریب را می ‌فروشند وجود دارد. شهرهای شمال مانند چیانگ مای و چیانگ رای دروازه ‌هایی برای کوهنوردی، حیات وحش، ماجراجویی در فضای باز و قبایل قومی هستند. شهرهای قدیمی مانند آیوتایا و سوکوتای تاریخ باستانی را ارائه می دهند، در حالی که کانچانابوری غرق در رویدادهای مهم جنگ جهانی دوم است.

جنوب بهشت ​​جزیره قابل توجه تایلند پوکت، کو تائو و کو سامویی و شهرهای تفریحی ساحلی زیبا مانند هوآهین و کرابی است. تایلند برای همه چیزهایی ارائه می دهد، از کاوش در خرابه های باشکوه گرفته تا غواصی، مراکز خرید، بازارها، پارک های تفریحی و اسپاهای مجلل گرفته تا فیل سواری، پیاده روی و زیپلاین در جنگل.

کو فی فی در صدر لیست مکان های دیدنی تایلند

از اصلی ترین مکان های دیدنی تایلند، کو فی فی می باشد. مجمع الجزایر جزیره فی فی در سواحل جنوب شرقی پوکت در استان کرابی واقع شده است. بزرگترین جزیره کو فی فی دون است، یک مقصد تعطیلات محبوب که به خاطر سواحل غرق آفتاب، صخره‌های آهکی زیبا و فضایی آرام شهرت دارد. خلیج تونسای و لانگ بیچ بیشترین گردشگران را به خود جذب می‌کنند، در حالی که سواحل دیگر مانند خلیج Phak Nam یک محیط آرام و به دور از جمعیت ارائه می‌دهند. همچنین می‌توان تا نقطه نمای فی فی که دارای مناظر شگفت‌ انگیز 360 درجه از کل جزیره است، پیاده ‌روی کرد. در وسط جزیره روستای شلوغ تونسای قرار دارد. این شهر جذاب که قلب کو فی فی به حساب می آید، مملو از رستوران های خوش آب و هوا و بارهای ساحلی پرجنب و جوش است.

در یک مایلی جنوب فی فی دون، کو فی فی له، واحه ای درخشان از آب های شفاف کریستالی و صخره های آهکی قرار دارد. در مرکز جزیره خلیج مایا قرار دارد که پس ‌زمینه خیره‌کننده ‌ای برای فیلم ساحل بوده است.

سواحل عالی در کو فی فی عبارتند از:

  • خلیج تونسای
  • خلیج Phak Nam
  • ساحل Laem Tong
  • ساحل میمون
  • لانگ بیچ
  • جزیره بامبو

بانکوک از معروف ترین مکان های دیدنی تایلند

یکی دیگر از معروف ترین مکان های دیدنی تایلند، پایتخت این کشور می باشد. پایتخت تایلند و با فاصله زیاد بزرگترین شهر این کشور، بانکوک، کیهانی پرهیاهو از ساختمان‌ های مرتفع، کاخ ‌های با شکوه، معابد باستانی، کافه های شبانه درخشان، بازارهای شلوغ و خیابان ‌های مملو از فروشندگانی است که سوغاتی ‌ها و غذاهای وسوسه ‌انگیز می ‌فروشند. در حالی که این شهر گاهی اوقات به عنوان یک جنگل بتنی مملو از ترافیک پر سر و صدا و آلودگی هوا توصیف می شود، بانکوک نیز از زیبایی طبیعی آن بی بهره نیست که در کانال های باقی مانده، فضاهای سبز و گیاهان استوایی گلدار دیده می شود.

در نمودار زیر به طبقه بندی گردشگرانی که به بازدید از بانکوک می پردازند (براساس کشور مبدا) پرداخته ایم:

طبقه بندی گردشگران برای بازدید از بانکوک

بانکوک که در مرکز تایلند واقع شده است، شهری گسترده است که برای همه چیزهایی ارائه می دهد. خیابان توریستی معروف Khao San Road با مکان ‌های جالب و خرید ارزان و تفریحات شبانه مکان خوبی برای شروع است. این شهر به ‌خاطر معابد بی ‌شمارش مانند معبد مقدس Wat Phra Kaew، که حاوی بودای زمردی است، شناخته شده است. باغ‌ وحش ‌ها، پارک ‌های آبی و پارک ‌های تفریحی همگی سرگرمی ‌های خانوادگی موجود در این شهر هستند.

خرید در بانکوک با مراکز خرید و بازارهای متعدد، از جمله بازارهای شناور که نباید از دست داد، هیجان انگیز است. مکان های ورزشی میزبان مسابقات بوکس تایلندی هستند. با این که بانکوک شهر شلوغی می باشد، اما به دلیل بازار و صنعت توریستی بی نظیر آن به عنوان یکی از بهترین شهرها برای کار در تایلند به شمار می رود.

چیانگ مای یکی دیگر از مکان های دیدنی تایلند

چیانگ مای که توسط کوه ‌های شمال تایلند احاطه شده است، شهری پر رونق است که اغلب به عنوان پایگاهی در میان گردشگرانی که مایل به کشف مناظر سرسبز، قبایل تپه ‌ها و ماجراجویی‌ های فضای باز منطقه هستند، استفاده می ‌شود. با این وجود، چیانگ مای خود یک شهر بزرگ و از نظر فرهنگی مهم است که در آن معماری و سنت های تاریخی و مدرن تایلندی در کنار هم قرار دارند.

در جدول زیر به اطلاعات جزئی چیانگ مای اشاره شده است:

اطلاعات جزئی چیانگ مای
استانچیانگ مای
آمفو (منطقه به تایلندی)موئانگ چیانگ مای
جمعیت1289686 نفر
منطقه زمانیUTC +07:00 ICT
مساحت40216 کیلومتر مربع
نام فرودگاهفرودگاه بین‌ المللی چیانگ مای

قدم زدن در اطراف مرکز تاریخی، مناظری از دیوارهای قدیمی شهر و ده ها معبد زیبا باستانی را به نمایش می گذارد. با این حال، معروف ترین این معابد، Wat Phrathat Doi Suthep، در خارج از چیانگ مای در دامنه کوهی مشرف به شهر قرار دارد. چیانگ مای امروزی بازارهای صنایع دستی، انبوه سالن ‌های ماساژ و اسپا، باغ‌ های گیاه ‌شناسی و پارک طبیعی فیل‌ ها را ارائه می‌کند که بازدیدکنندگان می ‌توانند در آن حمام کنند و به فیل ‌ها غذا بدهند.

کسانی که به دنبال تجربه زیبایی، حیات وحش و ماجراجویی در منطقه کوهستانی هستند، طیف گسترده ای از شرکت های تور سازمان یافته را پیدا می کنند که در خارج از چیانگ مای فعالیت می کنند که شامل پیاده روی، دوچرخه سواری در کوهستان، زیپلینینگ، رفتینگ در رودخانه و بازدید از قبایل تپه های محلی است.

چیانگ مای یکی دیگر از مکان های دیدنی تایلند

آشنایی با کو تائو یکی از مقاصد توریستی تایلند

جزیره کوچک تائو که یکی دیگر از مکان های دیدنی تایلند می باشد با مساحت 21 کیلومتر مربع که در سواحل جنوب شرقی تایلند واقع شده است تا اواخر دهه 1900 عمدتاً خالی از سکنه باقی ماند و اخیراً به عنوان یک مقصد سفر توسعه یافته است. با سواحل ماسه ‌ای سفید، جنگل ‌های سرسبز و صخره‌ های گرانیتی با شکوه، جای تعجب نیست که خانه‌ های ییلاقی بدون امکانات آن فضایی را برای استراحتگاه ‌های مجلل باز می‌ کنند، زیرا بازدیدکنندگان بیشتری از جاذبه ‌های طبیعی جزیره آگاه می ‌شوند. کو تائو به عنوان بهترین مکان غواصی و شنا شناخته شده است. با خلیج های کم عمق زیاد، جریان آب آرام و صخره های مرجانی زیبا، بازدیدکنندگان زیادی به کو تائو سفر می کنند تا نحوه غواصی را بیاموزند یا گواهینامه غواصی خود را ارتقا دهند.

چندین مدرسه غواصی در شهر اصلی جزیره و در اطراف جزیره وجود دارد. صخره ‌های مرجانی تائو محل زندگی طیف گسترده ‌ای از جانداران دریایی از جمله پروانه ‌ماهی، خفاش ‌ماهی، کوسه نهنگ و کوسه گاو نر است. تائو کلمه تایلندی برای لاک پشت است و برخی معتقدند که این جزیره به دلیل شکل لاک پشت مانند آن نامگذاری شده است. کو تائو همچنین دارای مکان ‌های مختلفی است که سالانه لاک ‌پشت‌ های پوزه عقابی و سبز برای تولید مثل می ‌آیند، اگرچه زیستگاه آنها به دلیل محبوبیت فزاینده جزیره به عنوان یک مقصد گردشگری تهدید شده است. در صورتی که متقاضیان مایل به سفر یا مهاجرت به تایلند باشند و به فکر کسب اطلاعات دریافت شرایط اخذ ویزا و اقامت این کشور زیبا باشند، می توانند با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخ تمامی سوالات خود را به درستی دریافت کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *