ویزای توریستی

مکان های دیدنی ترکیه

مکان های دیدنی ترکیه

مکان های دیدنی ترکیه در سطح جهانی شناخته شده و بی نظیر هستند. به عبارت ساده تر، ترکیه کشوری با شگفتی های فراوان است. از مناظر باورنکردنی گرفته تا شگفتی ‌های زمین‌ شناسی، مکان‌ های باستانی و شهرهای شلوغ که مملو از فرهنگ پر جنب و جوش، بازارهای رنگارنگ، غذاهای وسوسه ‌انگیز و مردم دوستانه هستند، ترکیه مکانی بی ‌نظیر است که از اولین تمدن‌ ها به ذهن متبادر شده است. ترکیه که آسیای غربی را به جنوب شرقی اروپا از طریق تنگه ترکیه متصل می کند، کشور بزرگی است که خانه برخی از زیباترین و عجیب ترین مناظر جهان است که از سواحل دیدنی مدیترانه تا کوه های برفی با شکوه، تپه های سرسبز و تشکل های استپ را در بر می گیرد. پایتخت این کشور آنکارا است، شهری مدرن با آسمان‌ خراش ‌ها و مکان‌ های فرهنگی برجسته مانند موزه تمدن ‌های آناتولی.

بزرگ ‌ترین شهر ترکیه، استانبول، به ‌خاطر بازار بزرگ، تفریحات شبانه پر جنب و جوش و گنجینه ‌های تاریخی مانند ایا صوفیه و مسجد آبی شهرت زیادی دارد. استانبول که زمانی پایتخت امپراتوری های بیزانس و عثمانی بود، در اکثر برنامه های سفر برجسته است، اما مقاصد عالی تری نیز وجود دارد.ریویرا (خط ساحلی) خیره کننده ترکیه دارای شهرهای تفریحی ساحلی مدیترانه مارماریس و آنتالیا است، در حالی که در منطقه آناتولی مرکزی، قونیه به دلیل معماری خیره کننده سلجوقی و دراویش چرخان شهرت دارد. دیگر مقاصد پرطرفدار عبارتند از شهر باستانی افسوس، کاپادوکیه پر از دودکش ‌های پری و تراس‌ های صخره ‌ای آبشاری طبیعی در پاموکاله. علاوه بر این اطلاعات، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور جزئی بهترین مکان های دیدنی ترکیه را در ادامه این نوشتار مورد بررسی دقیق قرار داده اند.

کاپادوکیه یکی از مکان های دیدنی ترکیه

کاپادوکیه که در آناتولی مرکزی ترکیه واقع شده است، بیشتر به خاطر منظره افسانه ‌ای از تشکل ‌های غیرعادی شبیه دودکش ‌ها، مخروط‌ ها، قارچ ‌ها و قله ‌ها شناخته می ‌شود. فرآیندهای طبیعی مانند فوران ‌های آتشفشانی باستانی و فرسایش، همگی این تشکل‌های عجیب و غریب را در طول اعصار ایجاد کرده ‌اند و ارتفاع برخی از آنها به 130 فوت (40 متر) می ‌رسد. با این حال، هزاران سال پیش، بشر با کنده‌کاری خانه ‌ها، کلیساها و شهرهای زیرزمینی از روی صخره‌ های نرم، چشم ‌اندازهای چشم‌گیری را به این شهر اضافه کرد. هیتی ها و سایر ساکنان که در اوایل سال 1800 قبل از میلاد در کاپادوکیه سکونت داشتند، مجتمع های تونل زیرزمینی را ساختند و از مهاجمان ایرانی و یونانی در امان بودند.

در حالی که بیشتر کاپادوکیه در استان نوشهیر واقع شده است، برخی از شهرهای اصلی این منطقه عبارتند از:

  • Ürgüp
  • Göreme
  • Avanos
  • Ortahisar
  • Mustafapas

استانبول از شناخته شده ترین مکان های دیدنی ترکیه

استانبول که زمانی پایتخت امپراتوری های عثمانی و بیزانس بود، امروز بزرگترین شهر ترکیه و یکی از بزرگترین شهرهای جهان است. استانبول در دو طرف تنگه بسفر امتداد دارد، تنگه باریکی که آسیا و اروپا را به هم متصل می کند. معماری چشمگیر، مکان های تاریخی، رستوران ها و مراکز خرید، زندگی شبانه و فضای عجیب و غریب، همگی استانبول را به یکی از مقاصد برتر گردشگری جهان تبدیل کرده اند و هر ساله به تعداد گردشگران این شهر اضافه می شود.

در نمودار زیر به طبقه بندی گردشگرانی که برای بازدید از استانبول به طور سالانه وارد خاک ترکیه می شوند (براساس کشور مبدا) پرداخته ایم:

طبقه بندی گردشگران برای بازدید از استانبول

شهر قدیمی جایی است که بیشتر مکان های تاریخی چشمگیر شهر، که شامل ایاصوفیه، مسجد آبی و کاخ توپکاپی می شود، در آن یافت می شود. محله مهم دیگر شهر جدید است که به خاطر جاذبه های امروزی، آسمان خراش ها و مراکز خرید معروف است. بی اوغلو و گالاتا مناطق محبوبی برای تفریحات شبانه و تفریحی هستند، در حالی که منطقه بسفر خانه کاخ‌ های زیبا، عمارت‌ های کنار آب و پارک ‌های شهری است. علاوه بر این، زیرا این شهر کاملا یک شهر بین المللی و توریستی است، شرکت ها و صنایع بزرگ سالانه در استانبول تاسیس می شوند. منطقی است که این شرکت ها به نیروی کار و تخصص ترک و خارجی نیاز دارند.

آشنایی با بزرگترین شرکت های استانبول ترکیه

در جدول زیر به بزرگترین شرکت های استانبول اشاره شده است:

نام شرکتحوضه فعالیتتعداد مشاغل
PwCحسابداری و مالیات55 هزار شغل
Deloitteحسابداری و مالیات100 هزار شغل
Accentureمشاوره کسب و کار35 هزار شغل
EYحسابداری و مالیات30 هزار شغل
IBMخدمات پشتیبانی فناوری اطلاعات10 هزار شغل

افسوس (شهر) یکی دیگر از مکان های دیدنی ترکیه

یکی دیگر از زیباترین مکان های دیدنی ترکیه، شهر افسوس می باشد. کامل ترین کلان شهر کلاسیک اروپا، افسوس یک مکان باستانی است که در دریای اژه ترکیه واقع شده است. در قرن اول قبل از میلاد، افهسوس یکی از بزرگترین شهرها در تمام امپراتوری روم بود که یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان، معبد آرتمیس را داشت. ویرانه های افسوس به خوبی حفظ شده و در یک سایت باستان شناسی بزرگ قرار دارد و آن را به یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی ترکیه تبدیل می کند. افسوس در سال 133 قبل از میلاد به عنوان یک سکونتگاه رومی اعلام شد، اگرچه تا حدود 200 سال بعد به اوج خود نرسید. زمانی که این شهر پایتخت آسیای صغیر روم بود، افسوس بیش از 250000 ساکن دائمی را در خود جای داد.

بدون شک مشهورترین بنای افسوس معبد آرتمیس است. این معبد زمانی بزرگ ‌ترین معبد روی کره زمین بود و نشان می‌ داد که شهر افسوس چقدر اهمیت دارد. متأسفانه، خود معبد در حدود قرن پنجم تا حد زیادی ویران شد، اما هنوز هم می توان از خرابه ها بازدید کرد. برخی از جدیدترین جاذبه ‌های حفاری شده در افسوس و مطمئناً برخی از محبوب ‌ترین آنها، خانه ‌های پلکانی هستند. تقریباً در قرن اول این خانه‌ های ثروتمندترین ساکنان افسوس بودند و به سبک رومی مدرن ساخته شدند. شایان ذکر است برخی از خانه ها دارای حمام سرد و گرم، کف سنگ مرمر و حتی سیستم گرمایشی بودند. روی دیوارها می‌توان آثار هنری غیر معمول، موزاییک ‌ها و حتی اشعار عاشقانه را که با دست خط کشیده شده ‌اند، مشاهده کرد.

افسوس (شهر) یکی دیگر از مکان های دیدنی ترکیه

آشنایی با بودروم ترکیه از جذاب ترین نقاط این کشور

بودروم واقع در استان موغله در منطقه جنوب دریای اژه ترکیه، محل شهر باستانی مستحکم، هالیکارناس است که زمانی محل ساختمان ‌های مرمری، معابد، مجسمه ‌ها، خیابان ‌های سنگ فرش شده و مقبره، یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان بود. پس از خراب شدن، این شهر تا قرن بیستم یک دهکده ماهیگیری آرام باقی ماند، زمانی که روشنفکران ترک با نوشته های خود محبوبیت خود را به آن جلب کردند. امروزه، ویرانه های جذاب بودروم، سواحل خیره کننده و استراحتگاه های بالای صخره، مردم را از سراسر جهان جذب می کند. در ضلع شرقی بودروم، گردشگران ساحلی زیبا مشرف به آب آبی درخشان را خواهند یافت. در نزدیکی ساحل تعداد زیادی کافه، بار و رستوران های مختلف وجود دارد. در ضلع غربی شهر، مارینا، مراکز خرید قرار دارد.

هیچ بازدیدی از بودروم بدون دیدن قلعه سنت پیتر که به نام قلعه بدروم نیز شناخته می شود کامل نخواهد بود. از سال 1402 توسط Knights Hospitaller ساخته شد و اکنون به عنوان یک موزه فعالیت می کند. از دیدنی های دیگر می توان به آخرین بقایای مقبره و آمفی تئاتر باستانی و دروازه میندوس اشاره کرد که زمانی صحنه نبردی خونین در حین محاصره اسکندر مقدونی بود. علاوه بر این که ترکیه یک مقصد محبوب برای سفر می باشد، در سال های اخیر به مقصدی محبوب به مهاجرت نیز تبدیل شده است و هر ساله افراد زیادی اقدام به مهاجرت به ترکیه می کنند. در صورتی که متقاضیان مایل به کسب اطلاعات در زمینه مهاجرت از روش های مختلف به ترکیه و کسب اقامت این کشور هستند می توانند از خدمات مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

پرسش های متداول در خصوص مکان های دیدنی ترکیه

در بخش پایانی مقاله پیشرو به سواات تخصصی شما پاسخ می دهیم:

  • استانبول از شناخته شده ترین مکان های دیدنی ترکیه به چه صورت است؟ استانبول که زمانی پایتخت امپراتوری های عثمانی و بیزانس بود، امروز بزرگترین شهر ترکیه و یکی از بزرگترین شهرهای جهان است. استانبول در دو طرف تنگه بسفر امتداد دارد، تنگه باریکی که آسیا و اروپا را به هم متصل می کند. معماری چشمگیر، مکان های تاریخی، رستوران ها و مراکز خرید، زندگی شبانه و فضای عجیب و غریب، همگی استانبول را به یکی از مقاصد برتر گردشگری جهان تبدیل کرده اند و هر ساله به تعداد گردشگران این شهر اضافه می شود.
  • آشنایی با بودروم ترکیه از جذاب ترین نقاط این کشور به چه صورت است؟ بودروم واقع در استان موغله در منطقه جنوب دریای اژه ترکیه، محل شهر باستانی مستحکم، هالیکارناس است که زمانی محل ساختمان ‌های مرمری، معابد، مجسمه ‌ها، خیابان ‌های سنگ فرش شده و مقبره، یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان بود. پس از خراب شدن، این شهر تا قرن بیستم یک دهکده ماهیگیری آرام باقی ماند، زمانی که روشنفکران ترک با نوشته های خود محبوبیت خود را به آن جلب کردند. امروزه، ویرانه های جذاب بودروم، سواحل خیره کننده و استراحتگاه های بالای صخره، مردم را از سراسر جهان جذب می کند. در ضلع شرقی بودروم، گردشگران ساحلی زیبا مشرف به آب آبی درخشان را خواهند یافت. در نزدیکی ساحل تعداد زیادی کافه، بار و رستوران های مختلف وجود دارد. در ضلع غربی شهر، مارینا، مراکز خرید قرار دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *