ویزای توریستی

مکان های دیدنی روسیه

مکان های دیدنی روسیه

مکان های دیدنی روسیه با توجه وسعت 5000 مایلی از غرب به شرق این کشور، بسیار متنوع و زیاد هستند که به آنها می پردازیم. این کشور با نروژ، فنلاند، استونی، لتونی، لیتوانی، بلاروس و اوکراین در غرب، گرجستان و آذربایجان در جنوب غربی و قزاقستان، چین ، مغولستان، کره شمالی در شرق و بیشتر جنوب مرز زمینی دارد. در حالی که از نظر جغرافیایی بیشتر در آسیا قرار دارد، بخش عمده ای از جمعیت روسیه در بخش اروپایی متمرکز شده است و از نظر فرهنگی، روسیه بدون تردید اروپایی است.

روسیه از زمین های یخ زده سیبری گرفته تا مناطق آتشفشانی و شهرهای شلوغ در بین آنها، بیش از آنچه که هر توریستی می تواند در یک تعطیلات تجربه کند، ارائه می دهد. به همین دلیل، پیشنهاد می ‌شود که گردشگران روی دو شهر بزرگ این کشور، مسکو و سن پترزبورگ تمرکز کنند که بیشترین تمرکز جاذبه ‌های محبوب را دارند. مسکو، پایتخت روسیه، مکان دیدنی ‌های برجسته ‌ای مانند میدان سرخ و کلیسای جامع سنت باسیل است. همچنین در کنار میدان سرخ، کرملین قرار دارد، مجموعه ای عظیم با دیوارهای ساختمان های دولتی و کاخ ها که محل زندگی رئیس جمهور روسیه است.

از جاذبه های اصلی سنت پترزبورگ می توان به کاخ زمستانی اشاره کرد که ثروت و قدرت امپراتوری روسیه را به نمایش می گذارد. موزه هریتیج با نگهداری بیش از 3 میلیون شیء و آثار هنری از اروپا، آسیا و روسیه، بزرگترین موزه در نوع خود در جهان است. در خارج از شهرها، شبه جزیره دور افتاده و وحشی کامچاتکا به دلیل منطقه آتشفشانی، چشمه های آب گرم، آبفشان ها و انواع حیات وحش محبوب است. در ادامه این نوشتار متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کامل تری درباره بهترین مکان های دیدنی روسیه به هموطنان محترم ارائه خواهند دارد.

درباره روسیه و جاذبه های گردشگری آن

روسیه کشوری سردسیر و پهناور می باشد که کلیساهای زیبا، سالن های تئاتر با شکوه، طبیعت بکر و ساختمان هایی با معماری متفاوت و بدیع، به زیبایی آن افزوده اند. دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک اطراف روسیه را را فرا گرفته و موجب شده اند خط ساحلی این کشور با طول زیادی امتداد داشته باشد. روسیه دارای جمهوری های مختلف بوده که مردم هر یک از آن ها دارای فرهنگ منحصر به فردی می باشند؛ به گونه ای که در بین شهروندان این کشور می توان 27 زبان متفاوت را مشاهده کرد.


شهر مسکو دومین پایتخت پر جمعیت اروپا بوده و با وجود ازدحام موجود در آن، همچنان یکی از نقاصد علاقه مندان به تاریخ و معماری می باشد. سنت پترزبورگ دومین شهر مجلل روسیه می باشد که دارای کاخ ها و موزه هایی با شهرت جهانی است. واحد پول این کشور RUB (روبل روسیه) بوده و جمعیت روسیه نزدیک به 146 میلیون نفر می باشد.

کلیسای سنت باسیل از جاذبه های گردشگری روسیه

ساخت کلیسای سنت باسیل 6 سال به طول انجامید. یکی از تزارهای روسیه به نام ایوان د تریبل در سال 1555 دستور ساخت این بنا را داده است. در افسانه ها می خوانیم که با پایان کار معمار این ساختمان که با نام یاکولوف (Yakovlev) شناخته می شود، تزار وقت روسیه دستور به کور کردن این معمار داد تا بنای سنت باسیل در جهان بی رقیب بماند. این کلیسا در طول تاریخ دچار تغییراتی شده و بخشی از آن تخریب شده است؛ با این وجود پس از گام نهادن به میدان سرخ، اولین منظره ای است که توجه گردشگران را به خود جلب می نماید. گنبدهای رنگارنگ این کلیسا وجه تمایز آن با سایر بناهای مشابه در شهر مسکو می باشد.

علاوه بر 4 گنبد بزرگ این کلیسا، در فضای روبروی آن مجسمه ای قرار دارد که به افتخار دو تن از سربازان روس که در جنگ با لهستان از قهرمانان این کشور می باشند، احداث شده است. در سال 1990 کلیسای سنت باسیل در میراث یونسکو به ثبت جهانی رسید و در کنار 15 بنای دیگر جزء ارزش مندترین بناهای تاریخی می باشد.

صومعه سولووتسکی از جاذبه های توریستی روسیه

جزایر سولووتسکی (Solovetsky) از مشهورترین مناطق روسیه بوده که دارای پیشینه تاریخی بسیاری در انواع جنگ های این سرزمین می باشد. صومعه سولووتسکی در سال 1459 با دیوارهای سنگی بنا شد. این بنا دارای شش برج بوده که هرکدام دارای دیوارهای بلند و بسیار ضخیمی می باشند؛ معماری این بنا مربوط به دوره باروک بوده و بام های این ساختمان قیفی شکل هستند که در نوع خود جالب است. در سمت دیگر این بنا دریاچه سوی یاتو واقع شده که می توان تصویر کامل بنا را در آب های این دریاچه مشاهده کرد.

دو کلیسای بزرگ با نام های تجلی و عروج درون این صومعه قرار گرفته اند که زیبایی وصف ناپذیری به آن بخشیده است. کلیسای جامع تجلی (Transfiguration Cathedral) در مرکز صومعه قرار گرفته است. این کلیسا دارای دیوارهای سفید رنگ و چندین گنبد چوبی می باشد. شایان ذکر است معماری این کلیسا تحت عنوان پومورسکی شناخته می شود. کلیسای عروج (Assumption) سابقا بخش ناهارخوری صومعه را شامل بوده و دارای اشیای گرانبهای بسیاری می باشد.

سن پترزبورگ از بهترین مکان های دیدنی روسیه

سن پترزبورگ که به‌عنوان پایتخت امپراتوری و به عنوان نمونه شهرهای بزرگ اروپایی ساخته شده است، فضای منحصر به فردی دارد که در هیچ جای دیگری نمی‌ توان یافت. هنوز از آن به عنوان پایتخت فرهنگی یا شمالی یاد می شود. کاخ‌ ها، موزه ‌ها، تئاترها، حومه ‌های دوردست و پارک ‌های آن از آثار معروف میراث فرهنگی جهان هستند. بنیانگذار آن پیتر کبیر، آن را در درجه اول به عنوان یک شهر بندری هدف قرار داد و یک خروجی برای روسیه به دریای بالتیک و کشورهای اروپایی باز کرد و روسیه را به بقیه جهان معرفی کرد. در طول سال‌ های متمادی، پنجره ‌ای در اروپا به ‌عنوان مرکز پیوندهای حیاتی بین شرق و غرب، اروپا و آسیا، هم زادگاه و هم خانه دوم سنت‌های جهان توسعه یافته است. امروزه سنت پترزبورگ میراث جذاب روسیه را با سنت های اروپایی ترکیب می کند.

در نمودار زیر به طبقه بندی بازدیدکنندگان سن پترزبورگ که وارد خاک روسیه شده اند (براساس کشور مبدا) اشاره شده است:

بازدیدکنندگان سن پترزبورگ

مسکو یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی روسیه

مسکو در محافل اطراف مرکز تاریخی اصلی توسعه یافته است. امروزه مردم مسکو شهر خود را به چهار حلقه جاده تقسیم می کنند. اولین مورد، Bulvarnoye Koltso (حلقه بلوار)، شامل مرکز شهر، کرملین و همچنین میدان سرخ و برخی جاذبه های گردشگری دیگر است. جاده کمربندی دوم دایره ای به قطر حدود پنج کیلومتر در اطراف کرملین ترسیم می کند و مرکز شهر را پوشش می دهد. این منطقه به عنوان Sadovoye koltso، حلقه باغ شناخته می شود.

حلقه سوم حمل و نقل (TTK) یک آزادراه پرسرعت است. حلقه چهارم توسط جاده کمربندی اتومبیل مسکو (MKAD) محصور شده است). MKAD مرز رسمی شهر است، اگرچه مناطق بزرگی در خارج از رینگ وجود دارد که به طور رسمی بخشی از منطقه شهر هستند. برای آشنایی بیشتر با مسکو، می توان جدول زیر را بررسی کرد:

اطلاعات جزئی درباره مسکو
نام منطقهاستان مسکو
مساحت2511 کیلومتر مربع
میانگین دما8 درجه سانتی گراد
اقلیمآب و هوای قاره ای
منطقه زمانیUTC +03:00
واحد پولRUB
جمعیت12506468

مسکو همچنین از مقاصد اصلی برای کار یا تحصیل در روسیه به شمار می رود و هر ساله افراد زیادی برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه های مسکو می شوند.

برخی از بهترین دانشگاه های مسکو برای ادامه تحصیل عبارتند از:

  • Mosco State University
  • HSE University
  • Peoples’ Friendship University of Russia
  • Bauman Moscow State Technical University
  • National Research Nuclear University MEPhI

مسکو یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی روسیه

حلقه طلایی از مکان های دیدنی روسیه

حلقه طلایی حلقه ای از شهرهای باستانی است که در 50 تا 200 کیلومتری مسکو قرار دارد. این شهرها موزه‌ های فضای باز نامیده می ‌شوند و دارای بناهای تاریخی منحصر به‌ فردی از معماری روسیه در قرون 12 تا 18 هستند، از جمله کرملین، صومعه‌ ها و کلیساها. در واقع حلقه طلایی یک مسیر توریستی است که این اصطلاح هیچ پیشینه تاریخی ندارد. فقط در اواسط قرن بیستم ظاهر شد که عکاس مشهور شوروی جالب ترین شهرهای نزدیک مسکو را انتخاب کرد و سفر خود را به عنوان نوعی وبلاگ نویس شوروی توصیف کرد. با این حال، هر شهر حلقه طلایی مرکز مهم روسیه قرون وسطی بوده و دارای آثار معماری زیادی در آن زمان است.

امروزه حلقه طلایی میزبان چندین سایت میراث جهانی یونسکو است، با این حال وضعیت اجتماعی سیاسی شهرها کاهش یافته است و همه به توسعه اجتماعی اقتصادی نیاز دارند. پس از تسلط مغول در سال 1240، قدرت آن ناپدید شد و به سمت غرب به شهر مسکو رفت، که منجر به آزادسازی سرزمین های روسیه شد. با این حال، اهمیت ولادیمیر و حلقه طلایی نه تنها در تاریخ روسیه، به ویژه در تاریخ قدرت دولتی، بلکه در گذشته کلیسای ارتدکس اهمیت دارد.

سوچی یکی از مهمترین و دیدنی ترین نقاط روسیه

سوچی تنها شهر تفریحی نیمه گرمسیری روسیه است که در کراسنودار کرای، در ساحل شمال شرقی دریای سیاه، در 1620 کیلومتری جنوب مسکو واقع شده است. این شهر به طور غیر رسمی به عنوان پایتخت استراحتگاه روسیه شناخته می شود. این شهر یک مرکز اصلی حمل و نقل و همچنین یک مرکز بزرگ اقتصادی و فرهنگی در سواحل دریای سیاه است.

مهمترین عوامل جذب گردشگران در سوچی عبارتند از:

  • آب و هوای گرم و نیمه گرمسیری
  • دریای سیاه
  • منابع معدنی
  • نزدیکی کوه ها
  • زیرساخت های گردشگری و تفریحی نسبتاً توسعه یافته

مناطق حفاظت شده (ذخیره گاه زیست کره قفقاز، ذخیره گاه طبیعی دولتی جمهوری سوچی، پارک ملی سوچی) حدود 80% از مساحت کل سوچی بزرگ (3502 کیلومتر مربع) را اشغال می کنند. جنگل‌ های کلخی که تا حدی در قلمرو سوچی (ذخیره‌ گاه زیست ‌کره قفقاز) واقع شده‌اند، میراث جهانی یونسکو است. علاوه بر سفر به روسیه، مهاجرت به روسیه از روش های مختلف نیز یکی از موضوعات اصلی می باشد که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند درباره آن اطلاعات کاملی به هموطنان محترم ارائه دهند و تمامی متقاضیان را برای اخذ ویزا یاری کنند.

سوالاتی درباره مکان های دیدنی روسیه

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا روسیه دارای میراث فرهنگی ثبت شده در یونسکو است؟ بله بیش از 30 مکان در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است.
  • مهم ترین مکان های دیدنی روسیه کدامند؟ کلیسای جامع سنت ایزاک سن پترزبورگ، قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ، کاخ های تاریخی سن پترزبورگ، بافت تاریخی سن پترزبورگ، کلیسای مسیح غرقه در خون سن پترزبورگ، باغ تابستانی سن پترزبورگ، کشتی کروز آئورا سن پترزبورگ، پل های تاریخی سن پترزبورگ از مهم ترین آثار دیدنی در روسیه هستند.
  • مهم ترین شهرهای روسیه برای سفر کدامند؟ سن پترزبورگ و مسکو مهم ترین شهرهای روسیه برای سفرهای توریستی هستند.
  • محدودیتی برای سفر به روسیه وجود دارد؟ برای ایرانی ها در این رابطه محدودیتی وجود ندارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *