ویزای توریستی

جاذبه های گردشگری سوئیس

جاذبه های گردشگری سوئیس

با توجه به موقعیت جغرافیایی سوئیس و پیشینه تاریخی این کشور جاذبه های گردشگری سوئیس فراوان و البته جذاب هستند. سوئیس که کشوری متشکل از 26 کانتون است، در قسمت مرکزی و غربی قاره اروپا واقع گردیده و علی رغم این که با هیچ دریای بین المللی هم مرز نیست، همسایه کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، اتریش و لیختن اشتاین می باشد. از همین رو زبان های متعددی به عنوان زبان رسمی سوئیس تعیین شده اند که عبارت هستند از: آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانیایی. سوئیس با بیش از 8 میلیون نفر جمعیت وسعتی در حدود 41 کیلومتر مربع دارد و صاحب یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا است. در مقاله پیش رو تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به منظور ارائه چشم انداز دقیق تر از جاذبه های سوئیس و شرایط این کشور به بیان مطالبی پرداخته اند که امید است مطالعه ان مفید باشد و به متقاضیان کمک بکند.

  • شرایط دریافت ویزای توریستی کشور سوئیس چیست؟
  • اقامت موقت در سوئیس از طریق ویزای توریستی چگونه است؟
  • محدودیت های ویزای توریستی کشور سوئیس چیست؟
  • مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور سوئیس کدامند؟
  • آیا کشور سوئیس مقصد جذابی برای مسافرت است؟

مقایسه نقاط قوت و ضعف گردشگری در سوئیس

آب و هوای سوئیس در بخش های مختلف کشور سوئیس متفاوت است؛ به عنوان مثال شرایط آب و هوایی در کوهستان های سوئیس آب و هوای منجمد و بسیار سرد و در قسمت های جنوبی سوئیس معتدل مدیترانه ای می باشد. کشور سوئیس همچنین اقتصادی قدرتمند دارد و به لحاظ تولید ناخالص داخلی به ازای جمعیت، سوئیس با توجه به آمارهای بانک جهانی، در حقیقت هشتمین کشور ثروتمند دنیا محسوب می شود. سوئیس همچنین صاحب رقابتی ترین اقتصاد دنیا است و در اتحادیه اروپا نوآورترین کشور به لحاظ برنامه های اقتصادی کارآمد می باشد. در کنار این نقاط مثبت باید توجه داشت که هزینه زندگی در سوئیس بسیار بالاست و حتی می توان این کشور را گران قیمت ترین کشور و زوریخ که یکی از شهرهای مهم کشور سوئیس است را به عنوان پرهزینه ترین شهر دنیا نام برد.

از جمله هزینه های عمده در سوئیس هزینه اجاره منزل است چرا که سوئیسی ها حدود 20% از درآمد خود را صرف پرداخت اجاره خانه می کنند. گران ترین اجاره آپارتمان ها نیز به طور خاص مختص شهر زوریخ است که بین 2300CHf (فرانک سوئیس) تا حتی 4600CHf (فرانک سوئیس) با توجه به منطقه زندگی و متراژ خانه، متغیر است. البته اگر چه این هزینه ها برای خارجی ها که می بایست از قبل تمکن مالی لازم برای زندگی در سوئیس را فراهم کنند بالا است اما سوئیسی ها از آن جایی که درآمد ماهیانه بالایی دریافت می کنند با هیچ مشکلی مواجه نخواهند بود. در واقع درآمد سالیانه یک فرد در سوئیس به طور متوسط 195000 CHf (فرانک سوئیس) یعنی ماهیانه در حدود 16300CHf (فرانک سوئیس) است. حتی پایین ترین سطح درآمد که 26400CHf (فرانک سوئیس) می باشد، از درآمد بسیاری دیگر از نقاط اروپا بالاتر است.

معرفی هفت مورد از جاذبه های گردشگری سوئیس

معرفی هفت مورد از جاذبه های گردشگری سوئیس

در ادامه به طور اختصاصی و به تفکیک، معروف ترین جاذبه های گردشگری سوئیس برشمرده خواهند شد:

  • کوه پیلاتوس: این کوه با حدود 2100 متر ارتفاع، چشم انداز زیبایی از سوئیس و کوهستان آلپ فرانسه دارد
  • شهر کوهستانی گریندلوالد: از بزرگ ترین ایستگاه های اسکی اروپا که در تابستان مقصد گردشگران علاقه مند به کوهنوردی و مورد توجه اسکی بازان است
  • آبشار رین: تور قایق سواری مهیجی بازدید از این آبشار زیبا را فراهم می کند
  • برج ساعت برن: قدیمی ترین دروازه شهر که در سال 1100 میلادی ساخته شده و مورد توجه عکاسان می باشد
  • قطار برنینا: قطاری رنگارنگ که از آلپ و شهر خور عبور کرده و به تیرانو می رسد
  • دریاچه لوزرن: مرکز فرهنگی سوئیس که همواره میزبان فستیوال های متعدد موسیقی بوده
  • دریاچه ژنو: بزرگ ترین دریاچه حوزه آلپ در اروپا که در مرز سوئیس و فرانسه واقع گردیده

لوسرن از بهترین مکان های دیدنی سوئیس

لوسرن، واقع در بخش آلمانی زبان سوئیس، شهری است که همه چیز از جمله زندگی شهری، دریاچه و کوه را دارد. این شهر که یکی از زیباترین شهرهای جهان به حساب می‌ آید و بیشتر به خاطر پل چپل قرن چهاردهمی و برج آبی خود که گفته می‌ شود پر عکس‌ ترین بنای تاریخی در سوئیس است، مشهور است. یکی دیگر از بناهای تاریخی معروف شیر در حال مرگ است که برای احترام به مزدوران سوئیسی که در سال 1792 در فرانسه جان باختند، از صخره تراشیده شد. لوسرن که در مناظر کوهستانی مرکز سوئیس واقع شده است، مکان خوبی برای کشف این کشور است. با این حال، مسافران بهتر است قبل از اینکه با قطار به مکان دیگری بروند، مدتی را در این شهر زیبا بگذرانند.

چه بازدیدکنندگان بخواهند در دریاچه آبی زیبا (دریاچه لوسرن) به گشت و گذار بپردازند، خانه ‌های قرون وسطایی رنگارنگ را ببینند، به موسیقی کلاسیک عالی گوش دهند یا فقط به کوه ‌ها خیره شوند، لوسرن مکانی برای لذت بردن است. لوسرن مورد ستایش بسیاری از گردشگران از جمله ملکه ویکتوریا و مارک تواین قرار گرفته است. امروزه جاذبه ‌های لوسرن فرصت ‌های زیادی را برای گردشگران فراهم می ‌کند تا تحسین خود را اضافه کنند.

جاذبه های برتر لوسرن که یکی از بهترین مکانی های دیدنی سوئیس می باشد عبارتند از:

  • موزه ریچارد واگنر
  • موزه حمل و نقل سوئیس
  • شیر لوسرن
  • دریاچه لوسرن
  • کوه ریگی
  • کوه پیلاتوس
  • شهر قدیمی

برن یکی از مکان های دیدنی سوئیس

برن یکی از مکان های دیدنی سوئیس است که یک شهر قرون وسطایی زیبا با تاریخی است که به قرن دوازدهم باز می گردد، اگرچه تا قرن شانزدهم به بخشی از کنفدراسیون سوئیس تبدیل نشد. در حالی که برن بزرگترین شهر سوئیس نیست، پایتخت آن است. معروف ترین جاذبه آن Zytglogge، یک برج ساعت باستانی با عروسک های متحرک است. دیگر مکان ‌های محبوب در برن عبارتند از مونستر، کلیسای جامع گوتیک که از شهر قدیمی برمی‌خیزد و تالار شهر آن. خرس نماد شهر برن است و تعدادی از آنها در یک گودال در هوای آزاد نگهداری می شوند. خریداران از شهر قدیمی که دارای چهار مایل پاساژ است، قدردانی می کنند و آن را به یکی از طولانی ترین مناطق خرید سرپوشیده در اروپا تبدیل می کند. برن یکی از دلایلی می باشد که تعداد گردشگرانی که به بازدید از مکان های دیدنی سوئیس می کنند افزایش می یابد.

در نمودار زیر به تعداد بازدیدکنندگان مکان های دیدنی سوئیس که برن یکی از آنها می باشد اشاره شده است:

تعداد بازدیدکنندگان مکان های دیدنی سوئیس

تحصیل و بهرمندی از جاذبه های گردشگری سوئیس

علاوه بر کسانی که صرفا با هدف سفر کوتاه مدت و به عنوان گردشگر وارد سوئیس می شوند، زیبایی های بی شمار و آرامش حاکم بر تمامی نقاط این کشور سبب شده تا حتی دانشجویانی که به منظور تجربه تحصیل در سوئیس، در این کشور حضور دارند نیز از زیبایی های بی شمار این کشور دیدن کنند. در واقع یکی از مهم ترین دلایلی که خارجی ها علی رغم سخت بودن و دشواری مسیر باز هم در پی اخذ ویزای کاری سوئیس در سال 2023 هستند، موقعیت جغرافیایی و جاذبه های گردشگری سوئیس است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای گردشگری سوئیس

جهت اخذ ویزای گردشگری سوئیس، متقاضی می بایست مدارک ذیل را تقدیم سفارت کرده و یا در سایت سفارت بارگذاری نماید:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای توریستی کشور سوئیس
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی با زمینه سفید که پشت آن ها توسط متقاضی امضا شده
  • پاسپورتی که تا شش ماه پس از تاریخ پایان سفر نیز معتبر باشد
  • بیمه درمانی که تمام مدت اقامت فرد در سوئیس را پوشش دهد
  • نامه ای که بیان گر دلیل فرد برای بازدید از سوئیس باشد

همان طور که بر همگان واضح است سوئیس کشوری صلح طلب است که از هر گونه شرکت در جناح بندی های بین کشورهای مختلف وقتی احتمال درگیری های نظامی وجود دارد، پرهیز می کند. رویکرد بی طرفانه سوئیس در کنفرانس وین 1815 مشخص شد و این کشور در سال 2002 عضو اصلی سازمان ملل شد و اولین کشوری بود که بر اساس نتیجه همه پرسی از مردم خود به عضویت سازمان ملل درآمد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده، سعی شد اطلاعاتی در خصوص زیبایی های طبیعی، نقاط مثبت و منفی سفر و جاذبه های گردشگری سوئیس ارائه شود که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. در خصوص اخذ ویزای تفریحی کشور سوئیس و مسائلی که سبب افزایش شانس اخذ ویزای توریستی شنگن می شود بهتر است با مشاورین موسسه ما در تماس باشید که راهنمایی جامع و کامل دریافت کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *