ویزای توریستی

مکان های دیدنی عمان

مکان های دیدنی عمان

مکان های دیدنی عمان جاذبه هایی نیستند که بسیاری از مردم به فکر بازدید از آنها باشند و این باعث شرمساری است زیرا عمان چیزهای زیادی برای ارائه دارد و یکی از امن ترین کشورهای خاورمیانه است. در عمان می توان از قلعه ها و صحراها، کوه ها و سواحل و ساجد دیدن کرد و در وادی ها شنا کرد. عمان در ضلع شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است. این کشور در شمال غربی با امارات متحده عربی، از غرب با عربستان سعودی و از جنوب غربی با یمن همسایه است. در حاشیه شبه جزیره عربستان، سلطان نشین عمان را واقع شده است. عمان که اغلب توسط مسافران نادیده گرفته می شود، مقصدی عجیب و غریب پر از جاذبه ها و شهرهای باورنکردنی است. پایتخت مسقط محبوب ‌ترین مقصد عمان می باشد، اما تنها بخش کوچکی از آنچه عمان را برجسته می ‌کند را در خود جای داده است.

تعداد کمی از بازدیدکنندگان متوجه می شوند که تاریخ عمان به 10000 سال قبل باز می گردد. یافته های باستان شناسی و آثار به جا مانده از دوره نوسنگی به وجود سکونتگاه های باستانی اشاره دارد که در تجارت کندر دخیل بودند. در قرن هفدهم، کنترل عمان بر مسیرهای دریایی و بنادر از سواحل ایران تا شرق آفریقا گسترش یافت. امروزه این کشور به خاطر احترام به مناظر طبیعی و تعادل کامل بین سنت و مدرنیته شناخته شده است. عمان نه تنها به دلیل جذابیت فرهنگی، بلکه به خاطر تاریخ و معماری خود مورد تجلیل قرار گرفته است. اگرچه یک بازدید برای دیدن تمام جاذبه ها کافی نیست، اما فقط در فرصت چند روزه، توصیه می شود روی بهترین مکان های دیدنی عمان تمرکز کرد. تا انتهای این نوشتار هموطنان عزیز می توانند با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین مکان های دیدنی عمان را پیدا کنند.

شبه جزیره مسندم یکی از مکان های دیدنی عمان

از بهترین مکان های دیدنی عمان، شبه جزیره مسندم می باشد. در حالی که عمان به خاطر صحرا و خشکی شهرت دارد، این کشور همچنین خانه برخی از بهترین نقاط غواصی و سواحل خاورمیانه است، با فرصتی برای دیدن لاک پشت های در حال جوجه ریزی، پرندگان مهاجر، دلفین ها و حتی نهنگ ها. شاید اوج شگفتی های ساحلی آن شبه جزیره مسندم باشد که توسط امارات متحده عربی و خلیج عمان از بقیه کشور جدا شده است. این مکان فوق العاده ای برای غواصی، تماشای دلفین ها و تحسین زیبایی های طبیعی خیره کننده است. دلیلی وجود دارد که چرا عمان به عنوان نروژ عربستان شناخته می شود. آبدره های مسندم به اندازه ورودی های باریک اقیانوس نروژی که نام آن را به این واژه داده اند، تماشایی هستند.

اما چیزی در مورد تضاد صخره های قرمز کویر در برابر آب های فیروزه ای شبه جزیره مسندم وجود دارد که آبدره های عمان را جادویی تر می کند. بهترین راه برای تجربه آنها از طریق یک کشتی کروز چوبی (قایق سنتی عمانی) است. غواصی در آب های بکر و بازدید از جزیره تاریخی ، که زمانی محل ایستگاه تلگراف بریتانیا بود. مسندم شبه جزیره عمان است که توسط یک قطعه زمین از امارات از بقیه کشور جدا شده است. واقع در شمالی ترین نقطه عمان و احاطه شده توسط دو خلیج استان عربی و عمانی دارای شگفتی های طبیعی و معماری زیادی است.

بهترین کارهایی که می توان در شبه جزیره مسندم انجام داد عبارتند از:

  • بادبانی در اطراف آبدره های زیبای مسندم
  • بازدید از قلعه خسب
  • لذت بردن از ساحل طلایی
  • تماشای دلفین ها در حال شنا در اطراف مسندم
  • پیاده روی و کمپ در جبل حریم
  • پاراگلایدر بر فراز خلیج زیگی
  • غواصی

مقسط در لیست بهترین مکان های دیدنی عمان

مسقط، پایتخت عمان، به عنوان یک پیوند تجاری جدایی ناپذیر بین شرق و غرب عمل کرده است و همچنان یکی از توقفگاه های اصلی برای کشتی های دریایی و کشتی های تجاری است. این شهر با ساختارهای جدیدتر که دارای جزئیات عربی هستند، جذابیت قدیمی خود را حفظ کرده است. ناگفته نماند سواحل آبی زمردی و ورزش های آبی هیجان انگیزی که علاقه مندان به ماجراجویی را به خود جذب می کنند. شهری در میان تپه ها و سواحل، این شهر برای افراد متعصب فرهنگ نیز ضروری است. در واقع، این شهر بزرگترین شهر است و اتفاقاً مقر دولت نیز می باشد. برای تجربه خرید محلی، گردشگران می توانند از بازارهایی مانند سوک المترا و سوک الضم دیدن کنند. هر ساله تعداد زیادی گردشگر وارد عمان می شوند که سفر خود را از مسقط شروع کرده اند.

در نمودار زیر به طبقه بندی گردشگرانی که سفر خود را در عمان از پایتخت این کشور شروع می کنند (براساس کشور مبدا) پرداخته شده است:

گردشگران مکان های دیدنی عمان

علاوه بر اهداف گردشگری، پایتخت عمان مقصد اکثر افرادی که برای سرمایه گذاری و کار در عمان به این کشور سفر می کنند زیرا به عنوان پایتخت عمان، این شهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بهلاء از جاذبه ها و مکان های دیدنی عمان

یکی دیگر از مقصدهای باور نکردنی در عمان شهر بهلاء است که در شمال عمان قرار دارد. بهلاء نوعی واحه در کویر است و قرن هاست که محل توقف مسافران بوده است. بهلاء تنها 40 کیلومتر (25 مایل) از نیزوا فاصله دارد و همچنین دارای یک قلعه دیدنی و تاریخی است. قدمت قلعه بهلاء به قرن سیزدهم باز می گردد، زمانی که به طور گسترده تحت کنترل قبیله بانو نبهان بود. علاوه بر کاوش در قلعه بهلاء ، می‌توان دیوارهای شهر را دید که از خشت ساخته شده ‌اند و نزدیک به هفت مایل طول دارند. اگر گردشگران در بازار سوغاتی باشند، بهلاء به دلیل انتخاب چشمگیر سفال های محلی اش به طور گسترده ای شناخته شده است. طلسم های اسرارآمیز، هوکوس پوکوس، داستان های جاودانه جادوی سیاه و معماری خیره کننده، تنها بخشی از جاذبه های بهلاء هستند.

شایان ذکر است که شهر بهلاء یکی از کم جمعیت ترین شهرهای عمان می باشد.

در جدول زیر به مقایسه جمعیت بهلاء و سایر شهرهای عمان پرداخته ایم:

نام شهرجمعیت (نفر) در سال 2022
مسقط797000
السیب237816
صلاله163140
بوشر159487
صحار108546
سویق107121
بهلاء54338

بهلاء از جاذبه ها و مکان های دیدنی عمان

جبل اخضر از جاذبه های گردشگری عمان

جبل اخضر را می توان به کوه سبز ترجمه کرد و بخشی از رشته ‌کوه حجر است. به گردشگرانی که به این منقطه سفر می کنند توصیه می شود انتظار یک قله کوه سنتی را نداشته باشند و اجازه ندهند نام اشتباه سبز آنها را را فریب دهد. منطقه جبل اخضر عمدتاً سنگ آهک است و بلندترین نقطه در کل عمان را در خود جای داده است. در حالی که در جنگل های سرسبز پوشیده نیست، ارتفاع باعث می شود دماهای خنک تر و رشد کشاورزی بیشتری نسبت به بیابان زیرین ایجاد شود. اکنون این منطقه محافظت شده است و می‌توان در تراس‌ های زیبا و حتی درختان مملو از میوه پیاده ‌روی کرد. ممکن است پیاده روی در بیابان های عمان یک فعالیت جذاب به نظر نرسد، اما در جبل اخضر این تفریح ​​عالی است.

این منطقه که با دو ساعت رانندگی از مسقط پایتخت عمان فاصله دارد، به دلیل موقعیت دورافتاده و زمین ناهموارش اغلب نادیده گرفته می شود. با این حال، کسانی که به آنجا سفر می ‌کنند می‌ توانند به روستاهای اصیل عمانی نگاهی بیاندازند و از مناظر وسیع کوهستانی دیدن کنند. متقاضیانی که قصد دارند علاوه بر مکان های دیدنی عمان و شرایط سفر به این کشور از شرایط و قوانین مهاجرت به عمان نیز اطلاعات کامل کسب کنند، می توانند از خدمات و راهنمایی های تیم تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *