ویزای توریستی

مکان های دیدنی فرانسه

مکان های دیدنی فرانسه

برای بیش از دو دهه، مکان های دیدنی فرانسه به عنوان محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان با پذیرایی سالانه 82 میلیون گردشگر خارجی سلطنت کرده اند. مردم از سراسر جهان جذب فرهنگ پیچیده فرانسه، مکان ‌های دیدنی خیره‌ کننده، غذاهای نفیس، نوشیدنی ‌های خوب، قلعه ‌های رمانتیک و حومه ‌های زیبای فرانسه می‌ شوند. پایتخت این کشور، پاریس، در منطقه مرکزی ایل دو فرانس واقع شده است که به خاطر مکان‌ های دیدنی مشهور جهان مانند برج ایفل، موزه لوور و کلیسای جامع نوتردام شهرت دارد. پاریس شهری فشرده مملو از موزه ها، گالری های هنری، بوتیک ها و کافه ها و رستوران جذاب است. کاوش در مناطق بیرونی فرانسه برای تجربه بهترین گنجینه های این کشور ضروری است.

به عنوان مثال، سفر به Carcassonne قدم زدن در یک شهر قرون وسطایی محصور شده را ارائه می دهد، در حالی که یک گشت و گذار در تنگه Verdon ماجراجویی هایی در فضای باز مانند صخره نوردی، کایاک سواری و رفتینگ را ارائه می دهد. دره Chamonix مناظر خیره کننده ای از کوه های آلپ را ارائه می دهد. ریویرای فرانسه شنا و آفتاب گرفتن را در سواحل زیبا و مجلل ارائه می دهد در حالی که سواحل اقیانوس اطلس و جزیره کورس نیز سواحل بسیار خوبی را ارائه می دهند. دره زیبای Loire به دلیل بسیاری از قلعه های زیبای فرانسوی خود مورد علاقه است. متقاضیانی که می خواهند بیشتر با مکان های دیدنی فرانسه آشنای شوند، می توانند کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را تا انتهای این نوشتار دنبال کنند و قبل از سفر به این کشور زیبا، با بهترین مکان های دیدنی فرانسه آشنا شوند.

ناحیه ساحلی فرانسه از بهترین مکان های دیدنی فرانسه

ناحیه ساحلی فرانسه (Cote d’ Azur) واقع در سواحل فرانسه دریای مدیترانه، زمین بازی ثروتمندان، مشهور و انبوهی از گردشگران است که به عنوان یکی از بهترین مکان های دیدنی فرانسه به شمار می رود. هیچ مرز رسمی برای ناحیه ساحلی فرانسه اوجود ندارد، اما معمولاً در نظر گرفته می ‌شود که از مرز ایتالیا در شرق تا سن تروپه، هیرس، تولون یا کاسیس در غرب امتداد دارد. اگرچه ناحیه ساحلی فرانسه به خاطر زرق و برق سن تروپه، موناکو یا جشنواره فیلم کن معروف است، اما بسیاری از مقاصد کمتر شناخته شده دیگر مانند   منتخب Eze و Saint-Paul de Vence و عطرسازی ‌های Grasse وجود دارد که می ‌توان نام برد. ناحیه ساحلی فرانسه الهام بخش بسیاری از هنرمندان مشهور مانند پیکاسو بوده است و بسیاری از آثار آنها در موزه ها و گالری های هنری محلی به نمایش گذاشته شده است.

این منطقه با وجود اینکه یکی از سواحل شمالی ‌تر در کل مدیترانه است، در تمام طول سال از آب و هوای معتدل تا گرم برخوردار است.

بهترین جاذبه های ناحیه ساحلی فرانسه عبارتند از:

  • موناکو
  • نیس
  • سن تروپه
  • آنتیب
  • سن پل دو ونس

پاریس یکی از معروف ترین مکان های دیدنی فرانسه

نه تنها از معروف ترین مکان های دیدنی فرانسه است، بلکه پاریس با جذب بیش از 45 میلیون بازدید کننده سالانه، محبوب ترین مقصد گردشگری جهان است. پاریس با نام ‌های مستعار مختلفی مانند شهر نورها، شهر عشق و پایتخت مد، پایتخت فرانسه است که به خاطر فضای رمانتیک، غذا، مد و هنرش شناخته شده است. در حالی که پاریس از 20 منطقه به نام منطقه تشکیل شده است که ویژگی ها و جاذبه های خاص خود را دارند، این شهر به دلیل مکان های دیدنی نمادین خود مانند برج ایفل، طاق پیروزی، کاخ ورسای، کلیسای سکره‌ کر دو مون ‌مارترو و کلیسای جامع نوتردام شناخته شده است. پاریس همچنین خانه برخی از بهترین موزه های جهان است که شامل موزه لوور و موزه اورسی می شود. علاوه بر این، پاریس دارای باغ‌ های با شکوهی مانند باغ‌ های لوکزامبورگ است.

در نمودار زیر به طبقه بندی بازدیدکنندگانی که برای بازدید از پاریس وارد خاک فرانسه می شوند (براساس کشور مبدا) پرداخته ایم:

طبقه بندی بازدیدکنندگان فرانسه

پاریس که پایتخت مد نامیده می‌ شود، خانه برخی از بهترین نام‌ های طراح جهان از جمله Yves Saint-Laurent، Lancôme، L’Oréal و Christian Dior است. صحنه خرید این شهر از مراکز خرید گرفته تا بازارهای روباز، بوتیک ها و بازارهای آزاد است. علاوه بر این، دانشجویانی زیادی که به رشته مد یا طراحی لباس علاقه دارند، برای ادامه تحصیل در فرانسه، مشغول به تحصیل در دانشگاه های پاریس می شوند.

در جدول زیر به بهترین دانشگاه های پاریس اشاره شده است:

نام دانشگاهرتبه در پاریسرتبه جهانی
Université PSL144
Institut Polytechnique de Paris249
Sorbonne University372
Université Paris-Saclay485
Ecole des Ponts ParisTech5245
Sciences Po6261
Université de Paris7262

دوردونی از دیگر مکان های دیدنی فرانسه

دوردونی از دیگر مکان های دیدنی فرانسه می باشد که به عنوان مقصدی برای تفریحات بی نظیر شناخته شده است. دوردونی برخی از جذابیت های عظیم خود را مدیون زمین شناسی سنگ آهکی خود است. در دره رودخانه صخره های صخره ای غیرقابل عبور وجود دارد که به دفاع از قلعه ها کمک می کند، در حالی که چشم انداز آن نیز با غارهایی ساخته شده است که به انسان های ماقبل تاریخ پناه می دادند که مشهورترین دیوار نقاشی های عصر سنگی جهان را ایجاد کردند. دوردونی یک بخش در جنوب غربی فرانسه، در منطقه نوول آکیتن است. دوردونی که بین دره Loire و کوه‌های Pyrenees قرار دارد، مکانی است که زندگی خوب در آن حاکم است، که به خاطر زیبایی ‌های طبیعی بوکولیسی خود، برخی از زیباترین قلعه ‌ها و شهرهای قرون وسطایی فرانسه و نقاشی ‌های جذاب غارهای ماقبل تاریخ شناخته شده است.

دوردونی همچنین یک مکان عالی برای غذا خوردن است که به خاطر فوی گراس، ترافل، نوشیدنی های مختلف، توت فرنگی، گردو، و قارچ ceps معروف است. تابستان فصل اوج برای بازدید از دوردونی است و اکثر بازدیدکنندگان در ماه های جولای و آگوست به این شهر می آیند. همچنین زمانی است که آب و هوا در بهترین حالت خود قرار دارد و اغلب جشنواره های محلی برگزار می شود.

دوردونی از دیگر مکان های دیدنی فرانسه

در جدول زیر به اطلاعات جزئی دوردونی اشاره شده است:

اطلاعات جزئی دوردونی
منطقهنوول آکیتن
بخشداریپریگو (کامین)
مساحت9060 کیلومتر مربع (3500 مایل مربع)
جمعیت413232 نفر
منطقه زمانیUTC +01:00 استاندارد و UTC +02:00 تابستانی
تعداد مناطق4

مون سن میشل یکی دیگر از جاذبه های دیدنی فرنسه

جزیره صخره ای مون سن میشل، واقع در سواحل شمال غربی فرانسه در نرماندی، از میان دشت های گلی وسیع و برخی از قوی ترین امواج جزر و مدی اروپا برمی خیزد. جزیره جزر و مدی یکی از محبوب ‌ترین مکان‌ های دیدنی فرانسه به دلیل ساخت سازه ‌های قرون وسطایی است که گویی روی هم چیده شده ‌اند و با جاذبه‌ های ستاره ‌ای، صومعه مون سن میشل تاج‌ گذاری شده ‌اند. این صومعه الهام‌ بخش توسط راهبان فداکار در سال 708 بعد از میلاد و پس از اینکه گفته می ‌شود اسقف آورانچس توسط فرشته میکائیل بازدید شد، ساخته شد. معماری صومعه مون سنت میشل گواه تسلط و تخصص چندین نسل از سازندگان است. یکی از پربازدیدترین مکان های دیدنی فرانسه، مون سن میشل، پذیرای حدود 2.5 میلیون مهمان در سال است.

ورود به مون سن میشل رایگان است و گردشگران می توانند روز خود را صرف تماشای روستا و مناظر اطراف آن کنند. با این حال، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد، از جمله موزه ها، کلیساها و البته ابی تماشایی که در بالای آن قرار دارد. هموطنان محترمی که قصد دارند برای تحصیل یا اشتغال اقدام به مهاجرت به فرانسه کنند و یا برای بازدید از مکان های دیدنی فرانسه به این کشور سفر کنند می توانند جهت آگاهی از شرایط اخذ ویزا با مشاورین و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *