ویزای مسافرتی قبرس

مکان های دیدنی قبرس

مکان های دیدنی قبرس

مکان های دیدنی قبرس در دریای مدیترانه بی نظیر هستند. درست در جنوب ترکیه و در گوشه شرقی دور دریای مدیترانه، جزیره قبرس قرار دارد. این جزیره محل اختلاط فرهنگ ‌ها است که از نظر جغرافیایی در آسیا قرار دارد اما پیوندهای واضحی با اروپا دارد. قبرس به دلیل آب و هوای گرم و سواحل خوش منظره ‌اش به خوبی شناخته شده است، اما این همه چیزی نیست که این جزیره ارائه دهد. همچنین دهکده های تاریخی عجیب، خرابه های باستانی، کوه های باورنکردنی و شهرهای شگفت انگیز و پر جنب و جوش را می توان در قبرس یافت. شرقی ترین جزیره در دریای مدیترانه، قبرس، کشوری مستقل با گذشته ای طولانی و رنگارنگ است. افسانه ها حاکی از آن است که قبرس زادگاه آفرودیت بوده است و به راحتی می توان فهمید که چرا باستانیان این جزیره جذاب را برای پرستش الهه یونانی عشق انتخاب کردند.

قبرس با آب و هوای معتدل، سواحل زیبا، کوه های جنگلی و دره های سرسبز و سرسبز، مقصدی ایده آل برای تعطیلات رمانتیک است. دوستداران تاریخ نیز توسط جاذبه های باستانی قبرس مسحور خواهند شد. این جزیره مملو از مکان ‌های باستان ‌شناسی، خرابه ‌ها و بقایای امپراتوری ‌ها، فاتحان و تمدن‌ های گذشته است که در این نوشتار توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور کامل مورد بررسی قرار خواهند گرفت. غذاهای لذیذ، زیرساخت های مدرن و جمعیتی دلپذیر، تعطیلات در قبرس را به تجربه ای لذت بخش برای هر مسافری تبدیل می کند.

پافوس در لیست مکان های دیدنی قبرس

در انتهای جنوب غربی جزیره، شهر ساحلی پافوس قرار دارد که معمولاً به عنوان زادگاه آفرودیت از آن یاد می شود. امروزه پافوس به دو قسمت تقسیم شده است. بخش پایینی به نام کاتو پافوس شناخته می شود و جایی است که بسیاری از هتل ها و مکان های باستان شناسی را می توان یافت. مقصد بالا منطقه تجاری است که در آن می توان مغازه ها و رستوران ها را پیدا کرد. ویرانه ‌ها و باستان‌ شناسی جاذبه ‌های اصلی پافوس هستند و گردشگران قطعا نمی خواهند خرابه‌ های رومی به نام خانه دیونیسوس و خانه تسئوس، قلعه پافوس قرن شانزدهمی که توسط ترک‌ ها ساخته شده است، مقبره ‌های پادشاهان یا اودئون و یک آمفی تئاتر کلاسیک یونانی که هنوز در آن نمایش ها و سایر اجراهای زنده ارائه می شود را از دست بدهند.

پافوس، شهری غنی از تاریخ و فرهنگ، گوهر قبرس است. پافوس که تصور می شود زادگاه آفرودیت، الهه یونانی عشق و زیبایی است، با افتخار به بقایای کاخ ها، تئاترها، قلعه ها و مقبره هایی که متعلق به دوره های کلاسیک، هلنیستی و رومی هستند می بالد. همچنین شواهد باستان شناسی وجود این شهر را از دوره نوسنگی تأیید می کند. همه این عناصر و حقایق به پافوس ارزش معماری و تاریخی قابل توجهی می بخشد و بیشتر به همین دلیل است که شهر پافوس با کاخ های موزاییکی و مقبره های پادشاهان در فهرست رسمی یونسکو از گنجینه های فرهنگی و طبیعی میراث جهانی قرار گرفته است.

در جدول زیر به اطلاعات جزئی پافوس اشاره شده است:

اطلاعات جزئی پافوس
منطقهپافوس
ارتفاع75 متر (236 فوت)
منطقه زمانیUTC +02:00 استاندارد و UTC +03:00 تابستانی
جمعیت کل90200 نفر
صنایع اصلیصنعت کشاورزی و گردشگری
آب و هواآب و هوای نیمه گرمسیری نیمه خشک

نیکوزیا از بهترین مکان های دیدنی قبرس

نیکوزیا مهمترین شهر و پایتخت جمهوری قبرس می باشد که در امتداد رودخانه Pedieos، در مرکز دشت Mesaoria بین کوه‌های گیرنه (شمال) و رشته کوه ترودوس (جنوب) قرار دارد. این شهر همچنین مقر اسقف نشین کلیسای خودمختار (با حق انتخاب اسقف اعظم و اسقف خود) قبرس است. نیکوزیا که در سطح بین المللی با نام ایتالیایی شناخته می شود، پایتخت قبرس است و بزرگترین شهر این جزیره است. بر اساس اساطیر یونانی، نیکوزیا آژیر، یکی از دختران آچلوس و پلپومنی بود و نام او به عنوان ماده سفید ترجمه شده است. نیکوزیا که بر روی رودخانه Pedleos ساخته شده است، پایگاه جمهوری قبرس است. جمعیت شهرداری نیکوزیا به 55014 نفر می رسد در حالی که منطقه کلان شهر حدود 239277 نفر در منطقه شهری منطقه ای دارد. در دوران باستان این شهر به نام لیدرا نامیده می شد و یکی از پادشاهی های باستانی قبرس بود.

در نمودار زیر به طبقه بندی (براساس کشور مبدا) مسافرانی که سفر خود در قبرس از از نیکوزیا شروع می کنند پرداخته شده است:

طبقه بندی گردشگران قبرس

نیکوزیا به عنوان پایتخت قبرس برای بیش از یک هزار سال توسط فرانک ها، ونیزی ها، عثمانی ها و انگلیسی ها تصرف شد. مرکز تاریخی نیکوزیا امروزی در داخل دیوارهای قرون وسطایی بزرگی قرار دارد که توسط ونیزی ها ساخته شده است. این دیوارها یکی از مشخصه‌های شهر هستند و از سنگرها و دروازه‌های آن برای قرار دادن ساختمان‌ های مهم در شهر مانند تالار شهر و سایر ساختمان‌ها استفاده می ‌شود. شایان ذکر است که پایتخت قبرس مقصد بیش از 20000 دانشجوی بین المللی می باشد که برای تحصیل در قبرس به این کشور مهاجرت کرده اند، زیرا سطح آموزش عالی در این کشور بخصوص در نیکوزیا بسیار بالا و معتبر است.

لیماسول از مکان های دیدنی قبرس در کنار نیکوزیا

پس از پایتخت، لیماسول بزرگترین مقصد شهری در جزیره قبرس است. این یک بندر بزرگ دریایی است و در چند دهه اخیر به یک مقصد گردشگری اصلی برای کسانی که در جستجوی خورشید و شن هستند تبدیل شده است. شهر قدیمی لیماسول بهترین مکان برای شروع وقت خود در شهر است و هیچ یک از گردشگرانی که به قبرس سفر می کنند قطعه نمی خواهند گشت و گذار در قلعه چشمگیر لیماسول را از دست بدهند. همچنین در شهر قدیم، خیابان آنکسارتیسیاس، یک مرکز خرید عمده، و میدان ساریپولو، که به عنوان مرکز تفریحات شبانه برای مردم محلی و بازدیدکنندگان عمل می کند، قرار دارد. توصیه می شود بازدیدکنندگان بدون تحسین قایق های تفریحی لوکسی که در مارینا لیماسول لنگر انداخته اند یا قدم زدن در مسیر ساحلی Akti Olympion، آنجا را ترک نکنند.

بهترین جاذبه های لیماسول قبرس عبارتند از:

  • بازدید از کوریون باستانی
  • استراحت در سواحل لیماسول
  • بازدید از جاذبه های شهر قدیمی لیماسول
  • بازدید از قلعه کولوسی
  • بازدید غروب در صخره آفرودیت (Petra tou Romiou)
  • سفر جاده ای در اطراف کلیساهای کوه ترودوس

لیماسول از مکان های دیدنی قبرس در کنار نیکوزیا

کوهستان ترودوز یکی از معروف ترین جاذبه های قبرس

کوهستان ترودوز یکی از مکان های دیدنی قبرس می باشد. در جنوب غربی جزیره، کوه های سر به فلک کشیده ترودوز به عنوان مقصد اصلی برای تفریح ​​در فضای باز در قبرس قرار دارد. گردشگران می‌توانند به سمت آب ‌های تند آبشار کالدونیا پیاده‌ روی کنند، بر روی پل قرون وسطی میلیا پیاده ‌روی کنند یا دوچرخه کوهستانی کرایه کنند و مایل‌ ها مسیرهای پیاده‌ روی کوه ‌ها و همچنین در اطراف کوهپایه‌ ها را کشف کنند. همچنین روستاهای کوچک و سنتی زیادی در کوه‌ های ترودوز وجود دارد و ممکن است بخواهند از مکان ‌های دیدنی جذابی مانند کلیسای تیمیوس استاوروس بیزانسی در پلندری یا کلیسای فرشته در پدولاس دیدن کنند. بزرگترین رشته کوه قبرس که از یک سوم جزیره عبور می کند، کوه های ترودوز است. بلندترین قله آن که به نام Chionistra نیز شناخته می شود، در سمت غربی قبرس واقع شده و 1952 متر ارتفاع دارد.

ترودوز دارای هنرهای کلیسایی، عامیانه و شراب منحصر به فرد و از نظر فرهنگی است. آبشار زانتارا بر روی رودخانه ترودیتیسا در روستای فینی که در ارتفاع 3400 فوتی قرار دارد یافت می شود. در میان کوه ‌ها و دره ‌های ترودوز، دهکده‌ های دیدنی وجود دارند که طعمی از معماری سنتی قبرس را ارائه می‌دهند و با خیابان ‌های سنگ ‌فرش تزئین شده ‌اند. این روستاها با جذابیت و مهمان نوازی، فرصتی برای کشف غذاهای سنتی محلی است. قبل از سفر یا مهاجرت به قبرس، کسب اطلاعات کامل درباره شرایط و قوانین ورود به خاک این کشور بسیار مهم می باشد و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا هموطنان محترم را علاوه بر شرایط و قوانین ورود به این کشور، با هزینه ها، مراحل، مدارک مورد نیاز و سایر موارد مرتبط برای اخذ ویزای قبرس، آشنا سازند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *