ویزای توریستی

مکان های دیدنی لهستان

مکان های دیدنی لهستان

بازدیدکنندگان مکان های دیدنی لهستان در حال کشف این هستند که لهستان کشوری غنی از فرهنگ خوب، مناظر دیدنی و مکان‌های تاریخی خارق‌ العاده است. لهستان از قرن ها درگیری جان سالم به در برده است تا به عنوان کشوری مستقل و سربلند ظاهر شود و آماده ایفای نقش جدید خود در تاریخ مدرن باشد. لهستان در شمال شرقی اروپا واقع شده است و از شمال با دریای بالتیک و لیتوانی، از جنوب با اسلواکی و جمهوری چک، از شرق با اوکراین و بلاروس و از غرب با آلمان همسایه است. جغرافیای آن زیباست که در شمال آن دشت های ساحلی و در جنوب رشته کوه است. این کشور توسط یک سیستم رودخانه ای گسترده به دو نیم تقسیم شده است که رودخانه ویستولا طولانی ترین آن است.

هنگام بازدید از مکان های دیدنی لهستان، مکان های مختلفی وجود دارد که بازدیدکنندگان باید از آنها بازدید کنند. یک مکان فوق العاده برای بازدید میدان اصلی بازار در کراکوف است. این یک میدان شهری بسیار بزرگ به سبک قرون وسطایی است که توسط ساختمان هایی با بیش از 1000 سال قدمت احاطه شده است. مکان دیدنی‌تر برای بازدید آشویتس بیرکناو است که در طول جنگ جهانی دوم محل اردوگاه کار اجباری نازی‌ ها بود. ورشو پایتخت لهستان و همچنین بزرگترین شهر این کشور است و منطقه شهری آن نزدیک به 2.7 میلیون نفر جمعیت دارد و آن را به یک قطب گردشگری و اقتصادی تبدیل کرده است. امروزه لهستان معماری قرون وسطایی را با فعالیت های فرهنگی پر جنب و جوش ترکیب می کند تا نیازهای گردشگران مدرن را برآورده کند و در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به مکان های دیدنی لهستان اشاره خواهند کرد.

کراکوف از مکان های دیدنی لهستان

کراکوف را می توان به عنوان یک شهر ژنده پوش تا ثروت توصیف کرد، زیرا از یک روستای قرن هفتمی به دومین شهر مهم لهستان تبدیل شد و به دلیل فعالیت های فرهنگی، هنری، دانشگاهی و اقتصادی خود شناخته شد. در طول جنگ جهانی دوم، نازی ‌ها یهودیان را به گتوی کراکوف بردند، جایی که بعداً به اردوگاه‌ های کار اجباری فرستاده شدند. فیلم فهرست شیندلر حول محور تلاش های یک مرد برای نجات ساکنان گتو از نابودی بود. این پایتخت سابق لهستان که در رودخانه ویستولا واقع شده است، به راحتی می توان در اطراف آن رفت و آمد کرد، زیرا جاذبه های کراکوف از شهر قدیمی که بهترین شهر قدیمی در این کشور محسوب می شود، تابش می کند. کراکوف که به طور گسترده به عنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپا شناخته می شود، دومین شهر بزرگ لهستان پس از ورشو است.

در نمودار زیر به تعداد مسافرانی که از کراکوف دیدن کرده اند اشاره شده است:

تعداد مسافرانی که از کراکوف دیدن کرده اند

پایتخت سابق که در سواحل رودخانه ویستولا واقع شده است، از دیرباز مرکز مهم هنر، تجارت و فرهنگ در کشور بوده است و هنوز هم تا به امروز مکانی پر جنب و جوش و شلوغ است. از آنجایی که کراکوف در طول قرن ‌ها بارها مورد تهاجم، تخریب و بازسازی قرار گرفته است، کراکوف دارای سبک ‌های مختلف معماری است، با کلیساهای رنسانس و باروک که در کنار ساختمان‌ های گوتیک و هنر نو قرار گرفته ‌اند.

ورشو از بهترین مکان های دیدنی لهستان

پایتخت لهستان را می توان به درستی با ققنوس برآمده از خاکستر مقایسه کرد. ورشو که در حدود قرن سیزدهم تأسیس شد، در طول جنگ جهانی دوم تقریباً ویران شد، اما خود را به یک مرکز تاریخی و فرهنگی پر رونق با یک شهر قدیمی بازسازی شده بازسازی کرده است. زمانی که به عنوان پاریس شمال شناخته می شد، به عنوان خانه آهنگساز کلاسیک فرایدریک شوپن نیز مشهور است. شهروند مشهور دیگر، ستاره شناس دوره رنسانس، کوپرنیک بود که در لهستان به دنیا آمد. مسافران در هر سنی از بازدید از مرکز علمی کوپرنیک که در آن فعالیت های عملی فراوان است، لذت خواهند برد. ورشو مکان خوبی برای تجربه شهری است که چندین بار دوباره متولد شده است و مانند ضرب المثل فینیکس از خاکستر برخاسته است.

در جدول زیر به اطلاعات جزئی ورشو اشاره شده است:

اطلاعات جزئی ورشو
تاریخ تاسیسقرن 13
مساحت6100.43 کیلومتر مربع (2355.39 مایل مربع)
بالاترین ارتفاع78 تا 116 متر (328 فوت)
جمعیت1795000 نفر
منطقه زمانیUTC +01:00 استاندارد و UTC +02:00 تابستانی

در طول قرن ها بارها توسط نیروهایی از سوئد و فرانسه گرفته تا روسیه مورد غارت و هجوم قرار گرفته است. در جنگ جهانی دوم از بمب‌ های آلمانی آسیب زیادی دید. با این حال، ورشو امروز شهری جدید و پر جنب و جوش است که تا حد زیادی به قبل از جنگ جهانی دوم بازسازی شده است. علاوه بر این که ورشو یک مکان عالی برای بازدید گردشگران می باشد، این شهر همچنین مقصد اکثر دانشجویانی می باشد که برای ادامه تحصیل در لهستان وارد خاک این کشور می شوند.

ورشو از بهترین مکان های دیدنی لهستان

گدانسک یکی دیگر از مکان های دیدنی لهستان

گدانسک که به نام دانزیگ نیز شناخته می شود، بزرگترین شهر شمال لهستان و بندر اصلی آن است زیرا در دریای بالتیک قرار دارد. در حدود قرن 10 تأسیس شد و تاریخ سیاسی متفاوتی دارد. در زمان‌های مختلف به آلمان و لهستان تعلق داشت و قبل از اینکه برای همیشه بخشی از لهستان شود، یک ایالت آزاد بود. این شهر پس از جنگ خود را بازسازی کرد و شهر قدیمی خود را بازسازی کرد که به دلیل جاده سلطنتی که پادشاهان لهستان هنگام بازدید از این شهر تاریخی در آن سفر می کردند، مشهور است. این شهر همچنین خانه کلیسای سنت مریم، بزرگترین کلیسای آجری جهان است. از معماری قرون وسطایی گرفته تا موزه ‌های جنگ جهانی دوم، شهر بندری لهستان برای علاقه‌ مندان به تاریخ و هر کسی که به ‌دنبال یک استراحت شهری با بودجه مناسب است، ضروری است.

برخی از بهترین جاذبه های گدانسک عبارتند از:

  • بازدید از Stogi Plaza
  • خرید کهربا در خیابان ماریاکا
  • بازدید مکان‌های تاریخی در امتداد خاکریز رودخانه متلاوا
  • بازدید از موزه جنگ جهانی دوم
  • بازدید از کلیسای سنت مری
  • بازدید از نمایشگاه سنت دومینیک

معرفی وروتسواف یکی از جاذبه های گردشگری در لهستان

وروتسواف یکی دیگر از بهترین مکان های دیدنی لهستان می باشد. وروتسواف یکی دیگر از شهرهای رنگارنگ و پر جنب و جوش در لهستان است که طیف وسیعی از کارهای عالی را برای انجام ارائه می دهد. وروتسواف که در رودخانه Oder واقع شده است، بزرگترین شهر در غرب لهستان است. طی قرن ‌ها تحت کنترل پروس، لهستان، آلمان و بوهم بوده است، اما از سال 1945 بخشی از لهستان بوده است. پایتخت سابق سیلزیا هنوز به عنوان برخی از مکان‌های دیدنی در لهستان کمتر شناخته شده است، اما قطعاً می‌ تواند در معماری شگفت ‌انگیز رقابت کند. جاذبه های اصلی وروتسواف عبارتند از میدان بازار و تالار شهر قدیمی چشمگیر، کلیسای الیزابت با سکوی مشاهده مشرف به شهر و بزرگترین باغ وحش در لهستان. همچنین قایقرانی در رودخانه اودر راهی آرامش بخش برای حس کردن این شهر قرون وسطایی است.

تمامی متقاضیانی که مایل به مهاجرت به لهستان یا سایر کشورهای دنیا از روش های مختلف مانند کار، تحصیل یا ازدواج هستند می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و از شرایط مهاجرت به لهستان و سایر کشورهای دنیا به طور کامل آگاه شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *