ویزای توریستی

مکان های دیدنی مالزی

مکان های دیدنی مالزی

کشور مالزی با وسعت 329758 کیلومتر مربع کشوری در جنوب شرقی آسیا دارای جاذبه های فراوان با زیرساخت های مناسب و مکان های دیدنی فراوان است. کشور مالزی با داشتن مردمی با قومیت های مختلف از جمله چینی، مالایایی، هندی و قبیله های دیگر با مذهب های اسلام، هندوئیسم، مسیحیت و بودائیسم کشوری با تضادهای زیاد و چند وجهی شناخته می شود.

لذا سفر به این کشور و بازدید از مناطق زیبای آن با فرهنگ ها و زبان های متفاوت می تواند گزینه بسیار مناسبی برای گردشگران علی الخصوص ایرانیان عزیز باشد. زبان اصلی مردم مالزی مالایاییست. اما زبان های هندی، چینی و انگلیسی نیز در مناطق مختلف این کشور رایج است. مالزی با برنامه های مناسب اخیر خود توانسته است در حوزه های کشاورزی، صنعتی و خدمات، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشد. به طوری که از حدود 31 میلیون جمعیت خود، 12 میلیون نفر مشغول به کار باشند.

همانطور که می دانید پایتخت کشور مالزی، کوالالامپور است که بزرگترین شهر این کشور نیز محسوب می شود. چنانچه قصد سفر به مالزی را دارید مطمئنا اطلاع از مکان های دیدنی مالزی برای شما حائز اهمیت می باشد و می تواند سفر بهتری را برای شما رقم بزند. از جمله مکان های دیدنی کشور مالزی می توان به پارک ملی باکو، برج های دوقلو پتروناس، گنتینگ هایلندز، کوهستان کینبالو، پارک تفریحی فایرفلای ولی و غیره اشاره کرد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله به بررسی برخی از مکان های دیدنی این کشور می پردازند.

ده مکان دیدنی مالزی 2023

مکان های دیدنی مالزی در سال 2023 بسیار است. در زیر به 10 مکان دیدنی مالزی اشاره میکنیم:

  • شهر کوالالامپور
  • جزایر پرهنتیان
  • کامرون هایلند
  • معبد باتو کیوز
  • شهر بوکیت تینگی
  • مسجد کریستال
  • شهر تاریخی مالاکا
  • برج های دوقلوی پتروناس
  • بلندی های گنتینگ هایلند
  • پارک ملی باکو

لنکاوری از بهترین مکان های دیدنی مالزی

لنکاوی در سواحل شمال غربی مالزی در دریای آندامان، مجمع الجزایری از 99 جزیره است که دارای سواحل زیبا، جنگل های بارانی، جنگل های حرا و کوه های پوشیده از جنگل است که آن را به یکی از محبوب ترین مقصدهای مالزی تبدیل کرده است. در سال ‌های اخیر، استراحتگاه ‌ها، هتل ‌ها، رستوران‌ ها و سایر امکانات توریستی در لنکاوی توسعه یافته ‌اند که به بازدیدکنندگان این فرصت را می ‌دهند تا زیبایی‌ های طبیعی استثنایی مجمع ‌الجزایر را تجربه کنند. تا کنون بزرگترین جزایر، همان پولائو لنکاوی با جمعیتی حدود 94100 نفر است که تنها جزیره مسکونی دیگر در نزدیکی پولائو توبا است.

در نمودار زیر طبقه بندی جمعیت لنکاوی براساس سن پرداخته ایم:

طبقه بندی جمعیت لنکاوی براساس سن

شکوه و عظمت طبیعی این جزیره جاذبه شماره یک آن است. سواحل دارای ماسه های سفید پودری، آب های شفاف، صخره های آهکی و ورزش های آبی هستند. محبوب ترین ساحل، پانتای سنانگ، شلوغ با رستوران ها و بارها است. سواحل پانتای تنگاه و پانتای کوک ایزوله تر هستند و آرامش را ارائه می دهند. چندین پارک حفاظت ‌شده، تورهای جنگل ‌پیمایی و حرا را ارائه می ‌دهند که بازدیدکنندگان می‌توانند مناظری خیره‌کننده از آبشارهای Telaga Tujuh و پرندگان و حیوانات عجیب و غریب مانند مارمولک‌ های مانیتور و میمون‌ های ماکاک را تجربه کنند. Gunung Raya و Gunung Mat Cincang بلندترین کوه ‌های لنکاوی با نقاط دیدبانی هستند که مناظر فوق ‌العاده‌ای از منطقه و تایلند را ارائه می‌کنند. تله کابین و پل SkyBridge راه های سرگرم کننده ای برای بالا رفتن از کوه ها و بررسی زیبایی های اطراف هستند.

برج های دیدنی از مکان های گردشگری مالزی

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی علاوه بر داشتن بناهای تاریخی دارای برج ها و آسمان خراش های متعدد است. مطمئنا در پوسترهای گردشگری و تبلیغاتی تصویر برج های دوقلوی پتروناس را دیده اید. این برج های دو قلو به دلیل معماری منحصر به فرد خود تبدیل به نمادی برای کشور مالزی شده اند. ساخت این دو برج در سال 1996 به پایان رسید و معمار آرژانتینی به طراحی این برج ها پرداخت. این دو برج 88 طبقه ای با ارتفاع کلی 452 متر با پلی مخصوص در طبقات میانی به هم وصل شده اند.

شرایط اقامت در بهترین هتل های مالزی

امکان بازدید از این برج برای گردشگران در این سکو امکان پذیر است. حضور مکان های تفریحی از جمله شهربازی، رستوران ها و هتل ها در اطراف این برج امکانات لازم برای بازدید از این برج ها را فراهم نموده است. برج مخابراتی KL نیز با ارتفاع 421 متر از دیگر برج های مرتفع این شهر می باشد.

کوالالامپور از مکان های دیدنی مالزی

کوالالامپور از مکان های دیدنی مالزی

کوالالامپور با وسعت 243 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 1.8 میلیون نفر بزرگترین شهر مالزی و پایتخت این کشور است. این کشور با آب و هوایی گرم و استوایی همراه با باران های فراوان دمایی بین 14 الی 38 درجه دارد. شهر کوالالامپور علاوه بر برج های معروفش دارای مناطق مختلف بسیار دیدنیست که در لیست زیر به معرفی آنها پرداخته ایم.

  • شهر چینی ها
  • غارهای باتو
  • ساختمان سلطان عبدالصمد
  • پارک پنج گانه sunway lagoon
  • آکواریوم KLLC
  • باغ پرندگان و مسجد جامع کوالالامپور
  • میدان استقلال و گالری شهر کوالالامپور
  • دهکده ژاپنی و دهکده فرانسوی

گنتینگ هایلند از مکان های دیدنی مالزی

یکی دیگر از مناطق دیدنی مالزی، منطقه گنتینگ هایلند مالزیست. این منطقه که توسط کمپانی هایلند ساخته شده به همین نام نیز شناخته می شود. این منطقه در شمال شهر کوالالامپور مالزی واقع شده است که با تله کابین و اتومبیل می توانید به این منطقه بروید. تله کابین گنتینگ یکی از طویل ترین و سریع ترین تله کابین های جنوب آسیا به حساب می آید و این منطقه در طول سال میزبان توریست های بی شمار از سراسر دنیاست. ازدحام و شلوغی یکی از موارد همیشگی در این مکان است.

ارتفاع این منطقه از سطح دریا 1800 متر است و تا مرکز شهر حدود 50 کیلومتر فاصله دارد. گنتینگ همچنین دارای پارکهای بسیار متنوع چه سرپوشیده چه سرباز با امکانات تفریحی بسیار مانند ترن، مونوریل و غیره فضای مناسبی برای تفریح مسافرین می باشد. همچنین معبد بهشت و جهنم با معماری منحصر به فرد خود یکی دیگر از محل های دیدنی این منطقه است.

قدم به قدم تا دریافت ویزای توریستی مالزی

معبد باتو کیو در مالزی

معبد باتو کیو مالزی یک دیگر از مکان های دیدنی پرطرفدار در مالزیست. باتو کیو تپه ای بزرگ در 13 کیلومتری کوالالامپور است که دارای چندین غار بزرگ و کوچک است. معبد باتو کیو 100 سال قدمت دارد. یک مکان مقدس برای هندوها به شمار می رود که سالانه بیش از 1 میلیون بازدیدکننده دارد. این غارهای 400 میلیون ساله با ترکیب مجسمه ها، بت ها و طبیعتش مکانی مرموز و جذاب را برای گردشگران پدید آورده است.

ضمن اینکه هر ساله در این مکان در ماه ژانویه مراسم تایپوسام جشنواره سالانه هندوها برگذار می شود. یکی از بزرگترین مراسم های مذهبی به شمار می آید. اگر به این غارها سفر کنید احتمالا شاهد میمون های زیادی در پله ها و غارهای آن خواهید بود که منتظر میزبانی از شما خواهند بود. به همین دلیل این غارها به غار میمون ها نیز معروفند. پس از رسیدن به این منطقه و طی پله های فراوان آن معبد باتو کیو روبروی شما خواهد بود. همچنین غار کاتدرال یکی دیگر از مشهورترین غارها در باتوکیو است.

معرفی تامان نگارا یکی دیگر از مکان های دیدنی مالزی

تامان نگارا با احتساب سه ایالت در بخش شمالی مالزی غربی، قدیمی ‌ترین جنگل بارانی استوایی در جهان است. این پارک ملی که یک مقصد محبوب اکوتوریسم و ​​ماجراجویی است، مملو از حیات وحش از گیاهان کمیاب گرفته تا پرندگان عجیب و غریب و حیوانات کمیاب مانند ببر مالایا، فیل آسیایی و کرگدن سوماترا است. بیشتر بازدیدکنندگان از طریق شهر کوالا تاهان به تامان نگارا دسترسی پیدا می‌کنند که در آن سوی رودخانه از مقر پارک ملی واقع شده است. از مرکز بازدیدکنندگان، جنگل ‌پیمایی ‌ها و سایر ماجراجویی‌ها را می‌توان ترتیب داد. راه های هیجان انگیز مختلفی برای تجربه جاذبه های طبیعی پارک مانند پیاده روی، ماهیگیری و کاوش در غار وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین کارهایی که می‌توان انجام داد، پیاده‌ روی یک پل معلق طولانی در بالای درختان است که بازدیدکنندگان می‌ توانند در آن راه بروند و پرندگان عجیب و غریب را تماشا کنند.

سافاری ‌های شبانه نیز برای دیدن گیاهانی که فقط در شب شکوفا می ‌شوند، قارچ‌ هایی که در تاریکی می‌درخشند و موجودات شب ‌زی مانند جغدها، گربه‌ های پلنگی و اژدهای آبی در دسترس هستند. بالا رفتن از تپه ترسک فرصتی برای دیدن پرندگان کمیاب، گرازهای وحشی و مناظر زیبای پانوراما را نیز فراهم می کند. بازدید از سکونتگاه های گروه های بومی، معروف به اورنگ اصلی، ارزشمند است تا در مورد سنت ها و نکات آنها برای زنده ماندن در جنگل آشنا شد. برای همچنین انتخاب غذا در رستوران های شناور در کنار رودخانه کولا تاهان را نباید از دست داد.

معرفی جزیره پنانگ در مالزی

جزیره پنانگ که در تنگه مالاکا در سواحل شمال غربی مالزی واقع شده است، به دلیل تاریخی جورج تاون و تنوع آشپزی غنی، یک مقصد گردشگری محبوب است. موقعیت آن در امتداد یکی از پر مسافرترین مسیرهای کشتیرانی جهان، پنانگ را با مجموعه‌ای رنگارنگ از فرهنگ ‌ها، معماری و آشپزی القا کرده است. چه با ماشین یا اتوبوس های عمومی، جزیره پنانگ را باید برای دیدن و تجربه جاذبه های متعدد آن مانند باغ های گیاه شناسی، پناهگاه پرندگان، پارک پروانه ها و سواحل شنی سفید باتو فرینگی در امتداد ساحل شمالی کاوش کرد. معابد متعددی در این جزیره پراکنده شده اند، از جمله معبد مارهایی که باید حتما دید. جزیره جرجاک که قبلاً مستعمره جذامی و زندان بود، در منتهی الیه جنوب شرقی پنانگ، اکنون بهشتی استوایی است که ماجراجویی در فضای باز و همچنین خدمات اسپا و نوازش را ارائه می ‌کند.

بهترین جاذبه های گردشگری جزیره پنانگ عبارتند از:

  • عمارت پینانگ پراناکان
  • هنر خیابانی پنانگ
  • معبد کک لوک سی
  • تپه پنانگ
  • عمارت Cheong Fatt Tze

در راستای سفر یا مهاجرت به مالزی و سایر مهاجرت به سایر کشورهای دنیا و اخذ ویزای بهترین کشورها، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا تمامی هموطنان عزیز را به طور کامل اطلاع رسانی و یاری کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *