ویزای توریستی

مکان های دیدنی نروژ

مکان های دیدنی نروژ

مکان های دیدنی نروژ بیشتر به خاطر زیبایی های طبیعی فوق العاده خود، به ویژه آبدره های کنار ساحل غربی آن، شناخته شده اند. این ورودی ‌های عمیق که زمانی بهشتی برای وایکینگ‌ های غارتگر بود، اکنون محبوب‌ ترین جاذبه گردشگری کشور هستند. این کشوری است که در عصر یخبندان شکل گرفته است، با کوه های سر به فلک کشیده، آبشارهای رعد و برق و جنگل های انبوه. نروژ در غرب شبه جزیره اسکاندیناوی در شمال اروپا واقع شده است و اگرچه یک سوم کشور در دایره قطب شمال قرار دارد، طول 1089 مایل به این معنی است که نروژ مقصدی مناسب برای بازدید در تمام طول سال است. ماه های تابستان برای پیاده روی و دوچرخه سواری در کوهستان مناسب است، در حالی که در زمستان ورزش های اسکی و زمستانی بی نظیر است.

این کشور اغلب به عنوان یکی از بهترین مکان ها در جهان برای زندگی رتبه بندی می شود و یکی از دلایل اصلی آن زیرساخت عالی و کیفیت خدمات محلی است. شهر پایتخت اسلو تضاد خیره کننده ای از تاریخ زیبا و معماری مدرن دیدنی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. نروژ چه در شگفتی های خیره کننده شفق شمالی و چه درخشش خورشید تابستانی بر روی یک یخچال عظیم، یک ماجراجویی عالی در هر فصلی است. گردشگران می توانند به تماشای نهنگ ‌ها در ترومسو بروند، خرس ‌های قطبی و ماهی ‌های دریایی را در سوالبارد ببینند، یا بهترین مقاصد دوچرخه ‌سواری و اسکی را امتحان کنند. نروژ چه در شگفتی های شفق شمالی و چه خورشید تابستانی بر روی یک یخچال عظیم، یک ماجراجویی عالی در هر فصلی است. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مکان های دیدنی نروژ را به طور کاملتر بررسی خواهند کرد.

برگن از معروف ترین مکان های دیدنی نروژ

برگن که در نقطه ای خیره کننده در ساحل غربی نروژ قرار دارد، توسط کوه های دیدنی هفت احاطه شده است و چندین آبدره و جنگل آن را احاطه کرده اند. این شهر که زمانی بخشی از اتحادیه هانسیتیک بود، برای مدت طولانی یک مرکز تجاری و بندر دریایی مهم بود و اکنون دومین شهر بزرگ کشور است. بهترین مکان برای کاوش در تاریخ و میراث دریانوردی آن در بریگن به زیبایی حفظ شده است که در سمت شرقی بندر واگن قرار دارد. خانه‌ ها و انبارهای تجار چوبی با رنگ ‌آمیزی رنگارنگ و همچنین چند موزه، رستوران و کافه های عالی قابل ملاحظه هستند. این شهر علاوه بر آب‌ نمای معروف و زیبای خود، قلعه ‌ای جالب و همچنین کلیساهای شگفت‌ انگیز قرون وسطایی دارد.

در جدول زیر به اطلاعات جزئی برگن اشاره شده است:

اطلاعات جزئی برگن
منطقهنروژ غربی
شهرستانوست لند
ناحیهمیدهوردلند
شهرداریبرگن
تاریخ تاسیسقبل از 1070 میلادی
مساحت464.71 کیلومتر مربع (179.43 مایل مربع)
جمعیت213585 نفر (در سال 2022)

برگن به لطف جمعیت زیاد دانشجویی، احساس شادابی و جوانی دارد. در حالی که صحنه کافه ها و زندگی شبانه آن مطمئناً ارزش جستجو را دارد، مناظر باشکوه اطراف شهر نیز برای پیاده روی دوست داشتنی است. یک سفر سریع به فونیکولار محبوب برگن راه خوبی برای جهت یابی در مکانی است که به عنوان دروازه آبدره ها شناخته می شود.

اسلو از بهترین مکان های دیدنی نروژ

اسلو پایتخت نروژ که توسط تپه ‌ها و کوه‌ های سرسبز احاطه شده است، در نقطه ‌ای خوش‌ منظره در انتهای آبدره Oslofjord با دریاچه ‌ها و جزیره‌ های فراوانی در نزدیکی آن قرار دارد و به عنوان یکی از بهترین مکان های دیدنی نروژ شناخته می شود. این شهر یک مرکز بزرگ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است، تاریخچه ای طولانی دارد که بیش از هزار سال قدمت دارد. علاوه بر این، اسلو یک مقصد اصلی و مهم برای دانشجویانی به شمار می رود که برای ادامه تحصیل در نروژ به این کشور مهاجرت می کنند و وارد دانشگاه های نروژ می شوند. در حالی که بیشتر پایتخت اکنون خانه معماری خلاقانه و معاصر است، اما هنوز هم در اینجا و آنجا خانه هایی از ساختمان های چوبی قدیمی پیدا می شود. اکثر مکان های دیدنی اسلو در لیست پربازدیدترین مکان های دیدنی نروژ قرار می گیرند.

در نمودار زیر به طبقه بندی بازدیدکنندگان اسلو براساس کشور مبدا پرداخته ایم:

طبقه بندی بازدیدکنندگان اسلو براساس کشور مبدا

علاوه بر صحنه پر رونق هنرهای نمایشی و برنامه جشنواره های مملو از آن، این شهر دارای موزه ها و گالری های هنری عالی است. موزه کشتی وایکینگ ها برای کاوش بسیار جذاب است. از دیگر جاذبه‌ های اسلو می ‌توان به موزه مونک، که جیغ و دیگر آثار ادوارد مونک را نشان می ‌دهد، تا فولک‌ موزیت، موزه ‌ای در فضای باز که شامل بیش از 150 ساختمان تاریخی از سراسر نروژ، از جمله کلیسای استیو، می ‌شود، اشاره کرد. اسلو به دلیل فضاهای سبز و جنگل های فراوان، مکان های پیاده روی و دوچرخه سواری متعددی نیز دارد که جزایر اسلوفورد داخلی مناظر خیره کننده ای را در خود جای داده است.

پارک ملی یوتونهیمن از دیگر مکان های دیدنی نروژ

پارک ملی یوتونهیمن که گستره وسیعی از مرکز نروژ را پوشش می ‌دهد، دارای برخی از شگفت ‌انگیزترین مناظر و مکان های دیدنی نروژ. این مکان که به درستی به عنوان خانه غول‌ها شناخته می‌ شود، دارای رشته ‌کوه ‌های متعددی با دره ‌ها، یخچال ‌های طبیعی و دریاچه‌ های بی ‌شماری است که بین آنها پراکنده شده ‌اند. این پارک همچنین خانه Vettisfossen است که با 275 متر (900 فوت) بلندترین آبشار نروژ است. یوتونهیمن یکی از معروف ترین مناطق کوهستانی در اسکاندیناوری است که به دلیل زیبایی طبیعی فوق العاده و قله های فراوان در بین کوهنوردان بسیار محبوب است. از این میان، Galdhoppigen و Glittertind دو قله بلند در شمال اروپا هستند. هر دو در ارتفاع بیش از 2450 متر قرار دارند و ارتفاع بسیاری از پایه های پارک به 2000 متر یا بیشتر می رسد.

اقامتگاه های کوهستانی و مسیرهای مشخص شده در این منطقه به بازدیدکنندگان امکان دسترسی آسان به پیاده روی در یخچال، تورهای قله، کوه نوردی و اسکی را می دهد. دریاچه ‌های زمردی درخشان و یخچال ‌های طبیعی پر زرق و برق در میان دره‌ های وسیع آن قرار دارند، در حالی که گهگاه می‌توان گوزن‌ های شمالی و گهگاه ولوورین ها را مشاهده کرد.

پارک ملی یوتونهیمن از دیگر مکان های دیدنی نروژ

معرفی استاوانگر یکی از جاذبه های توریستی نروژ

چهارمین شهر بزرگ نروژ، استاوانگر در امتداد خط ساحلی جنوب غربی آن قرار دارد و پایتخت نفتی این کشور است. به لطف تمام ثروتی که صنعت پررونق به ارمغان آورده است، اکنون یکی از گران ترین شهرهای جهان برای زندگی و بازدید است. در حالی که شهر و حومه آن روز به روز بزرگتر شده است، استاوانگر از زمان وایکینگ ها مرکز مهمی بوده است. منطقه Gamle Stavanger بازدیدکنندگان را به گذشته به اسکاندیناوی قرن هجدهم می ‌برد، در حالی که بسیاری از ساختمان ‌های چوبی زیبا را می ‌توان در امتداد آب ‌نمای دیدنی شهر یافت. در اینجا همچنین گردشگران می توانند کلیسای جامع استاوانگر با چند قرن قدمت و چندین موزه را در مورد همه چیز، از هنر و باستان‌ شناسی گرفته تا گذشته دریایی شهر و اکنون نفت، بیابند. در سال های اخیر، استاوانگر به یک بندر محبوب برای کشتی های کروز تبدیل شده است.

برخی از بهترین جاذبه های استاوانگر عبارتند از:

  • صخره منبر
  • برج والبرگ
  • موزه استاوانگر
  • موزه نفت نروژ
  • موزه کنسرو نروژی
  • کلیسای جامع استاوانگر

در تابستان، کافه ها و رستوران های آن مملو از گردشگران است. منطقه اطراف شهر نیز برای بازدید، با پیاده روی، کوهنوردی و موج سواری فوق العاده در سواحل و کوه های مجاور، عالی است. مهاجرت به نروژ یا سفر به این کشور نیازمند ویزا می باشد و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر به راهنمایی و یاری تمامی هموطنان محترم در زمینه اخذ ویزای این کشور و سایر کشورهای دنیا هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *