ویزای توریستی

مکان های دیدنی چک

مکان های دیدنی چک

مکان های دیدنی چک شامل هزاران قلعه در حال فروپاشی، شهرهای تاریخی زیبا و بسیاری از مناظر زیبا و آرام می شوند. به راحتی می توان فهمید که چرا جمهوری چک در اروپای مرکزی اکنون مکانی محبوب برای بازدید است. به دلیل موقعیت استراتژیک خود در قلب قاره، طیف وسیعی از سبک ‌های معماری و تأثیرات فرهنگی را با همه از سلت ‌ها و اسلاوها گرفته تا هابسبورگ ‌ها، ناپلئون و نازی‌ ها که در دوره‌ای از زمان عبور کرده ‌اند، به نمایش می‌ گذارد. این کشور محصور در خشکی که عمدتاً از تپه ‌ها، جنگل ‌ها و حومه‌ های بی‌ پایان تشکیل شده است، توسط آلمان، لهستان، اسلواکی و اتریش احاطه شده است. به طور سنتی به سه قلمرو تاریخی بوهم، موراویا و سیلزی چک تقسیم می ‌شود، همچنین دارای چندین رودخانه و رشته‌کوه‌ های کم ارتفاعی است که از میان مناظر و محیط روستایی آن عبور می ‌کنند.

اولین جایی که همه به آن سر می زنند، البته پایتخت باورنکردنی جمهوری چک، پراگ است که به طور گسترده به عنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپا شناخته می شود و در لیست بهترین مکان های دیدنی چک قرار می گیرد. مملو از معماری شگفت ‌انگیز قرون وسطایی و کلیساهای با قدمت چند صد ساله، یک قلعه و پل جذاب چارلز، مرکز تاریخی بزرگ آن با خیابان ‌های خوش منظره و محیط پر جنب ‌و جوش، واقعاً لذتی بی نظیر برای کاوش است. پس از دیدن ساعت نجومی و جاذبه های دیگر، بسیاری از مردم یا به کاوش در قلعه ها، تاکستان ها و صخره های اطراف می روند یا به برنو یا پلزن می روند. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سایر مکان های دیدنی چک را مورد بررسی دقیق قرار داده اند تا قبل از سفر، متقاضیان اطلاعات کامل از مکان های دیدنی چک داشته باشند.

چسکی کروملوف در لیست مکان های دیدنی چک

چسکی کروملوف، شهری با قلعه بوهمی بزرگ در منطقه کروملوف واقع شده است که در اواخر قرن سیزدهم ایجاد شد. موقعیت مکانی در امتداد یک تقاطع طبیعی از رودخانه ولتاوا آن را به مکانی عالی برای ساختن تبدیل کرده است. ظاهر شهر از قرن 18 تغییر چندانی نکرده است و ساختمان ها به خوبی نگهداری و بازسازی شده اند. این یک شهر قلعه دوست داشتنی است که هنوز هم ظاهر و احساس یک شهر قرون وسطایی را دارد. خیابان‌ های سنگ ‌فرش‌ شده کج و نماهای گچی با رنگ ‌های روشن، چسکی کروملوف را زیبا و منحصر به ‌فرد کرده است. خیابان ها پر از مغازه های جالب، غذاهای آبدار و جذابیت های بی انتها است.

چسکی کروملوف، در اعماق جنوب بوهم، یکی از زیباترین شهرهای اروپا است. از نظر مینیاتوری کمی شبیه پراگ است و دارای یک سایت میراث جهانی یونسکو با یک قلعه خیره کننده بر فراز رودخانه ولتاوا، یک میدان قدیمی شهر، معماری رنسانس و باروک، و انبوهی از گردشگران در خیابان ها می باشد. اما همه در مقیاس کوچکتر. گردشگران می توانند از یک سمت شهر به سمت دیگر در 20 دقیقه پیاده روی کنند. کافه های پر جنب ‌و جوش و مکان‌ های پیک ‌نیک در کنار رودخانه وجود دارد و در تابستان، این مکان یک پاتوق محبوب برای کمپینگ است.

پراگ از اصلی ترین مکان های دیدنی چک

یکی از زیباترین شهرهای اروپا، پراگ در قرن نهم تاسیس شد و در طول قرن ها به عنوان مقر امپراتوران روم مقدس و همچنین مرکز مهم اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در اروپای مرکزی بوده است. این شهر با ایفای نقش های مهم در اصلاحات پروتستان و جنگ سی ساله، پس از جنگ جهانی اول به پایتخت چکسلواکی تبدیل شد. پس از تقسیم چکسلواکی به دو دولت مجزا در سال 1993، پراگ پایتخت جمهوری چک شد. امروزه پراگ شهری جادویی با کلیساهای خیره کننده، معماری قرون وسطایی، فرهنگ پر جنب و جوش، رستوران های خوب و فضایی پر انرژی است که آن را به یکی از پر بازدیدترین شهرهای اروپا تبدیل کرده است. چیزهای هیجان انگیزی برای دیدن و انجام در پراگ کم نیست. برای مثال، قلعه پراگ، بزرگترین قلعه باستانی جهان را نباید از دست داد.

اکثر افرادی که برای بازدید مکان های دیدنی چک و اقامت در پراگ به این کشور سفر می کنند از کشورهای زیر هستند:

بازدیدکنندگان از مکان های دیدنی پراگ چک

شهر قدیمی شهر مملو از بناهای تاریخی مانند ساعت نجومی و کلیساهای باشکوهی مانند کلیسای بانوی ما قبل از تین است. در خارج از منطقه تاریخی، مکان‌ هایی مانند پل زیبای چارلز و میدان ونسلاس قرار دارند که باید حتما گردشگران از آنها بازدید کنند. صحنه فرهنگ پراگ یکی از بهترین های اروپا است. شهر مملو از گالری‌ های هنری، موزه ‌ها و تئاترها است. علاوه بر این، پراگ شهری عالی برای ادامه تحصیل در جمهوری چک می باشد.

برخی از بهترین دانشگاه های پراگ عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه در پراگرتبه در چک
Charles University11
Czech Technical University in Prague23
Czech University of Life Sciences in Prague37
University of Chemistry and Technology, Prague49
University of Economics, Prague511

کوتنا هورا از دیگر مکان های دیدنی چک

کوتنا هورا به‌ عنوان اولین صومعه بوهمین در سال 1142 شروع به کار کرد. در قرن دوازدهم نشان داده شد که کوه‌ های شهر دارای ذخایر بزرگ نقره هستند. این شهر زمانی که بیشتر این رونق اتفاق افتاد تحت کنترل آلمان بود و تعدادی ساختمان های دیدنی گوتیک در آن ساخته شده است. در فهرست مکان هایی که باید حتما دید، کلیسای جامع پنج شبستان، کلیسای سنت بارباراس است. همچنین، اقامتگاه سلطنتی و ضرابخانه که اکنون دربار ایتالیایی نامیده می شود، موزه کنونی به نام خانه سنگی، استوانه (خانه استخوان) و دو کلیسای گوتیک دوست داشتنی دیگر نیز از سایر مکان های دیدنی چک می باشند که در کوتنا هورا واقع شده اند. برای دوستداران معماری گوتیک، مکان های کمی وجود دارد که تعداد بناهای حفاظت شده آن به سال های 1300 بر می گردد.

چندین آتش ‌سوزی بسیاری از ساختمان ‌های کوتنا هورا از جمله صومعه Sedlec را در طول جنگ ‌های هوسی در قرن پانزدهم آسیب رساند یا ویران کرد. این شهر به لطف درآمد مستمر آن از استخراج نقره به سرعت بازسازی شد. هنگامی که معادن نقره در قرن شانزدهم تمام شد، ثروت کوتنا هورا و رشد شهر کاهش شدیدی یافت. بسیاری از کلیساهای آن بعداً در ارتباط با اصلاحات مذهبی امپراتور جوزف دوم در اواخر قرن هجدهم بسته یا ویران شدند. معماری کوتنا هورا با این اتفاقات تعریف می شود.

کوتنا هورا از دیگر مکان های دیدنی چک

آشنایی با کارلووی واری از معروف ترین جاذبه های چک

صدها سال است که اعتقاد بر این بوده که این شهر آب گرم دارای آب های شفابخشی است که می تواند هر چیزی از هضم ضعیف گرفته تا تومورهای مغزی را پاک کند. مانند بسیاری از مناطق چشمه های آب گرم، آب های کارلووی واری به یک منطقه آبگرم بزرگ تبدیل شدند. در این مورد، تحول در قرن سیزدهم اتفاق افتاد و به دستور چارلز چهارم انجام شد. از آنجایی که آبگرم محل اشراف بود، معماری همیشه مجلل بوده است. با این حال، مجموعه ای از بلایای طبیعی بیشتر ساختمان هایی را که قبل از اوج شکوفایی کارلووی واری در قرن 18 و 19 وجود داشته اند، ویران کرده است. با این حال، این شهر هنوز کاملاً باشکوه و زیبا است و آبگرم پس از گذشت شش قرن هنوز باز است و هنوز مدعی درمان معجزه آسا برای ده ها تا صدها بیماری است.

برخی از بهترین جاذبه های کارلووی واری عبارتند از:

  • چشمه های آب گرم و ستون ها
  • موزه موزر شیشه ای
  • کلیسای سنت مریم مجدلیه
  • برج دیدبانی دیانا
  • کلیسای ارتدکس سنت پیتر و پل

متقاضیانی که قصد دارند با اهداف مختلف مانند کار در جمهوری چک، سرمایه گذاری یا در تحصیل در بهترین دانشگاه های آن اقدام به مهاجرت به جمهوری چک کنند اما اطلاعات لازم را ندارند، می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند تا کارشناسان ما جدیدترین و بهترین اطلاعات را در این زمینه ارائه دهند و تمامی امور مهاجرتی هموطنان عزیز را انجام دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *