ویزای مسافرتی چین

مکان های دیدنی چین

مکان های دیدنی چین

مکان های دیدنی چین که دروازه شرق آسیا هستند، دارای جذابیت بی پایان می باشند و بسیار مورد توجه قرار می گیرند. تمدن چین در طول هزاره‌ ها تحولات و انقلاب ‌های پر فراز و نشیب، دوران طلایی و دوره‌ های هرج و مرج را پشت سر گذاشته است. از طریق رونق اقتصادی اخیر که با اصلاحات دنگ شیائوپینگ آغاز شد، چین بار دیگر یکی از کشورهای پیشرو در جهان است که با جمعیت زیاد و پر تلاش و منابع طبیعی فراوان خود حفظ شده است.

عمق و پیچیدگی تمدن چین با میراث غنی خود، مسافرانی مانند مارکوپولو را در قرن‌ های گذشته مجذوب خود کرده است و امروزه نیز گردشگران را به هیجان می ‌آورد و گیج می ‌کند. بازدیدکنندگانی که اولین سفر خود را به چین انجام می‌دهند معمولاً به سه شهر می‌روند. پکن، پایتخت با دیوار بزرگ و شهر ممنوعه. شانگهای، بزرگ‌ترین شهر با آسمان‌ خراش ‌های نوآورانه‌ اش و شیان، پایتخت باستانی چین.

گاهی اوقات مسافران در رودخانه یانگ تسه با سد Three Gorges که بزرگترین سد برق آبی جهان است، به کشتی تفریحی می پردازند. بازدیدکنندگان ماجراجوتر یا با تجربه ‌تر از پادشاهی میانه به جهات دیگری سر می ‌زنند، جایی که سفر ممکن است به دلیل مانع زبانی کمی خسته‌کننده‌ تر باشد، اما قطعاً برای مسافران مستقل قابل انجام است. آنها به دنبال تراس های برنج جنوب چین، کارخانه های ابریشم سوژو و روستاهای تبتی در استان های سیچوان و گانسو خواهند بود. آنها از نگاه کردن به گذشته در روستاهای اقلیت که زندگی در آن‌ها مانند قرن ‌ها ادامه دارد، لذت خواهند برد. اینها فقط بخشی از مکان های دیدنی چین هستند و اما در ادامه، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به طور عمیق تر به بررسی بهترین مکان های دیدنی چین خواهند پرداخت.

پکن در صدر لیست بهترین مکان های دیدنی چین

پکن پایتخت کنونی است و همچنان یکی از محبوب ترین مکان ها برای بازدید در چین است. تاریخچه آن به بیش از 3000 سال قبل باز می گردد و بسیاری از آن تاریخ هنوز در مرزهای آن زنده است. پکن در لغت به معنای پایتخت شمالی است، نقشی که بارها در تاریخ طولانی چین ایفا کرده است. اولین بار پس از آن که به عنوان پایتخت ایالت یان با نام یانجینگ تبدیل شد، در تاریخ چین قابل توجه شد. مغولان این شهر را در سال 1215 تصرف کردند و از سال 1264 به عنوان پایتخت چین متحد تحت رهبری کوبلای خان عمل کرد. پس از سقوط سلسله یوان که توسط مغول ها تأسیس شد در سال 1368، پایتخت ابتدا به نانجینگ منتقل شد، اما در سال 1403 به عقب برگشت و نام فعلی خود را دریافت کرد.

در نمودار زیر به بررسی بازدیدکنندگان پکن براساس قاره پرداخته شده است:

بررسی بازدیدکنندگان پکن

این شهر که به دلیل مسطح بودن و ساخت و ساز منظم خود شناخته می شود، تنها سه تپه دارد و جاده های حلقوی متحدالمرکز آن در واقع مستطیل شکل هستند. پکن دارای یک شبکه حمل و نقل عمومی گسترده است که شامل یک سیستم مترو گسترده است. مسیرهای دوچرخه سواری در پکن وجود دارد، اما مسافران ممکن است آلودگی را برای دوچرخه سواری بیش از حد ظالمانه بدانند. برای بیش از 100 سال، خیابان تجاری Wangfujing بهترین مکان برای خرید در پکن بوده است. با این حال، بازارهای خیابانی یاشو و سیلک نیز بسیار محبوب هستند.

هنگ کنگ از معروف ترین مکان های دیدنی چین

هنگ کنگ که در سواحل جنوب شرقی چین واقع شده است، یک مرکز تجاری پر زرق و برق و در سطح جهانی است که در آن فرهنگ چینی، تأثیرات استعماری بریتانیا و فناوری پیشرفته مدرن با هم ترکیب می شوند. در حالی که هنگ کنگ دارای بالاترین تعداد آسمان خراش های جهان و یکی از بالاترین تراکم جمعیت است، فضاهای سبز، منظره کوه ها و سواحل زیادی نیز ارائه میدهد.

برخی از جاذبه‌ های دیدنی این شهر عبارتند از بندر معروف ویکتوریا، که منظره‌ای تماشایی در شب با تمام آسمان‌خراش ‌های خیره‌ کننده و قله، مرتفع ‌ترین تپه جزیره هنگ‌ کنگ است که مناظری حیرت‌ انگیز از بندر را ارائه می ‌دهد. از پارک‌ های تفریحی مانند اوشن پارک و دیزنی ‌لند هنگ‌ کنگ گرفته تا موزه‌ ها، مراکز خرید، بازارهای شبانه، مسابقات اسب‌ سواری، سواحل زیبا و سواری در بلندترین پله برقی روباز جهان، هنگ‌ کنگ چیزی برای همه دارد.

علاوه بر این، هنگ کنگ یکی از اصلی ترین شهرها برای ثبت شرکت و کار در چین می باشد. دولت هنگ کنگ برنامه ای به نام فهرست استعدادها را اجرا می کند که افراد دارای مشاغل خاص را تشویق می کند تا تحت طرح پذیرش مهاجر با کیفیت به هنگ کنگ مهاجرت کنند. این ممکن است بهترین راه برای یافتن شغل در هنگ کنگ به عنوان یک خارجی باشد زیرا متقاضیان آن حرفه ها برای دریافت ویزا نیازی به داشتن یک پیشنهاد شغلی موجود ندارند.

برخی از حرفه های واجد شرایط عبارتند از:

  • متخصصان مدیریت دارایی
  • متخصصان صنایع خلاق
  • دانشمندان داده
  • کارشناسان فناوری اطلاعات
  • معماری نیروی دریایی

برخی از برجسته ترین شرکت های مستقر در هنگ کنگ عبارتند از:

نام شرکتحوضه فعالیت
AIA GROUPامور مالی و بیمه
HKEXامور مالی، بازارهای سهام، معاملات و بازار سرمایه
JARDINE STRATEGIC HOLDINGSصنایع
BOC HONG KONGامور مالی و بانکی

هنگ کنگ از معروف ترین مکان های دیدنی چین

دیوار بزرگ چین یکی دیگر از مکان های دیدنی چین

یکی از بزرگترین پیروزی های معماری و مهندسی جهان و مکان های دیدنی چین، دیوار چین بیش از 6000 کیلومتر است و معروف ترین مناظر این کشور است. در مجموع از 15 استان چین می گذرد. برج های دیده بانی، دروازه ها و استحکامات آن از صحرا در غرب تا دریای بوهای در شرق کشیده شده است. این دیوار در طول قرن ها و هزاره ها توسط پادشاهی ها، ایالت ها و امپراتوری های مختلف چین ساخته شده است، این دیوار در میان زمین ها پرپیچ و خم می شود و مناظر طلسم کننده ای را پشت سر می گذارد. در حالی که اولین بخش ‌های آن در قرن هفتم قبل از میلاد برای محافظت از مردم در برابر مهاجمان ساخته شد، بسیاری از معروف ‌ترین بخش ‌های آن مربوط به سلسله مینگ است.

دیوار بزرگ با عبور از کوه ها، دره ها و تپه ها، مناظر خیره کننده زیادی برای بازدیدکنندگان دارد. در حالی که برخی از بخش ها به خوبی بازسازی شده اند، برخی دیگر در مناطق وحشی و دورافتاده قرار دارند و در حالات مختلف خراب هستند. یکی از محبوب ‌ترین بخش ‌های دیوار بزرگ برای بازدید، Badaling است، در خارج از پکن، در حالی که Jinshanling به دلیل طبیعت دست نخورده و مناظر شگفت ‌انگیزش، کوهنوردان را به خود جذب می‌کند.

آشنایی با شهر شانگهای از جاذبه های معروف چین

شانگهای واقع در دریای چین شرقی و دهانه رودخانه یانگ تسه، بزرگترین شهر و توسعه یافته ترین شهر چین است که به عنوان یکی دیگر از مکان های دیدنی چین به شمار می رود. نزدیک به یک سوم صادرات چین از این منطقه حاصل می شود و تقریباً یک چهارم کل سرمایه گذاری خارجی کشور را جذب می کند، بیش از هر کشور در حال توسعه. خط افق آن مملو از آسمان‌ خراش‌ ها است، در حالی که مراکز خرید براق، هتل‌ های مجلل و مراکز هنری معتبر در کنار آن بالا می ‌روند. شب‌ های شهری در شانگهای نمایانگر نمای غربی شهرهای چین با تابلوهای نئونی روشن، خیابان ‌های شلوغ و مشاغل متعدد است. وقتی صحبت از رفت و آمد در شانگهای می شود، این شهر همه چیز دارد، از جمله یک سیستم متروی گسترده.

محبوب ترین مکان برای قدم زدن، Bund، کنار رودخانه استعماری شانگهای در امتداد رودخانه Huangpu است. در حالی که عوارض به طور قابل توجهی ظاهر بوند را تغییر داده است، تعدادی از ساختمان های مهم از نظر معماری در مجاورت این نوار قرار دارند و هنوز قابل مشاهده هستند. با وجود این شهرها و پیشرفت چشمگیر چین، هر ساله به تعداد مهاجرانی که اقدام به مهاجرت به چین می کنند افزایش می یابد و اگر متقاضیان به فکر کسب اطلاعات کامل و همچنین درخواست ویزا از روش های مختلف برای ورود به خاک این کشور هستند، می توانند با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند و اطلاعات تکمیلی در این زمینه دریافت کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *