ویزای توریستی

مکان های دیدنی ژاپن

مکان های دیدنی ژاپن

مکان های دیدنی ژاپن نه تنها به خاطر شهرهای مدرن و معابد قدیمی، بلکه به خاطر مناظر نمادین، غذاهای لذیذ و فرهنگ پاپ جذاب می باشد. این کشور جزیره ای عظیم با ارائه ترکیبی جذاب از قدیم و جدید، مطمئناً چیزی برای لذت بردن همه با سنت های وسوسه انگیز و فناوری های جدید در کنار زیارتگاه های تاریخی و آسمان خراش های سر به فلک کشیده دارد. سرزمین طلوع خورشید که درست در نزدیکی سواحل شرقی سرزمین اصلی آسیا قرار دارد، در اقیانوس آرام با 6852 جزیره که بیش از 3000 کیلومتر از انتها تا انتها امتداد دارند، واقع شده است. تقریباً تمام خشکی های آن چهار جزیره بزرگ و مهم آن هوکایدو، هونشو، شیکوکو و کیوشو هستند. از آنجایی که مجمع الجزایر عمدتاً از جنگل های بکر و کوه های باشکوه پوشیده شده است، اکثریت جمعیت ژاپن در شهرهای پرجمعیت در امتداد خط ساحلی فرورفته آن ساکن هستند.

البته بزرگترین آنها توکیو پایتخت پرجمعیت آن است که به طور قابل ملاحظه ای پرجمعیت ترین کلان شهر جهان است. در اینجا بازدیدکنندگان می توانند نه تنها مجموعه تقریبا بی پایانی از رستوران های عالی و محله های جالب را برای کاوش پیدا کنند، بلکه می توانند انواع مناظر دیدنی و جاذبه های گردشگری را پیدا کنند که شامل معبد سنسوجی، برج توکیو و بازار تویوسو می شود. پس از توکیوی پرشتاب و دیوانه‌وار، پایتخت فرهنگی کشور کیوتو به لطف همه معابد، کاخ ‌ها و باغ ‌های با شکوه، اغلب به عنوان یک تغییر خوشایند است. نیکو و نارا همچنین دارای بناهای تاریخی و مقبره‌های شگفت ‌انگیزی هستند که می ‌توان از آن دیدن کرد. این نوشتار برای اطلاع رسانی متقاضیان سفر به ژاپن جهت آشنای با مکان های دیدنی ژاپن توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

کیوتو یکی از مکان های دیدنی ژاپن

کیوتو یکی از مکان های دیدنی ژاپن

کیوتو امروزه تنها پایتخت استان کیوتو است، اما زمانی به عنوان پایتخت امپراتوری ژاپن برای بیش از 1000 سال خدمت می کرد. اگر متقاضیان علاقه مند به دیدن ژاپن قدیمی باشند، کیوتو باید در برنامه سفر آنها باشد. این شهر به دلیل اهمیت تاریخی اش تا حد زیادی از بمباران های مخربی که در سراسر ژاپن در طول جنگ جهانی دوم رخ داد در امان ماند. این شهر 1.5 میلیون نفری که در جزیره مرکزی هونشو واقع شده است، همچنین دارای بیش از 1000 معبد و زیارتگاه است. علاوه بر تعداد زیادی از سازه های مذهبی، کیوتو دارای قلعه زیبای نیجو، محل اقامت سابق شوگان های توکوگاوا است. هیگاشیاما، یک منطقه تاریخی به خوبی حفظ شده و Gion، منطقه معروف گیشا کیوتو می باشد.

اما کیوتو فقط در مورد تاریخ نیست، این شهر همچنین دارای یک آکواریوم در سطح جهانی است و برای سرگرمی، متقاضیان می توانند نحوه تبدیل شدن به یک قاتل ژاپنی را در دوجوی آموزشی نینجا یاد بگیرند.

در جدول زیر به رتبه بندی برترین جاذبه های کیوتو پرداخته ایم:

رتبه بندینام جاذبه های گردشگری کیوتو
1آلاچیق طلایی
2زیارتگاه فوشیمی ایناری
3معبد کیومیزو درا
4معبد گینکاکوجی
5ناحیه گیون

توکیو از برجسته ترین مکان های دیدنی ژاپن

مسافرانی که دوست دارند با مردم معاشرت کنند، توکیو را دوست خواهند داشت. کلان شهر پایتخت ژاپن پرجمعیت ترین منطقه در جهان است. از تماشای شکوفه های گیلاس بهاری در باغ های سنتی گرفته تا بازار ماهی در توسکیجی، از زیارتگاه‌ ها گرفته تا بارهای کارائوکه، توکیو تاریخ را با نوآوری ترکیب می کند. در توکیوی پر هیجان و پر شتاب که حتی پیاده روی در خیابان ها می تواند جالب باشد و در این شهر گردشگران خسته نمی شوند. توکیو همچنین دارای زیارتگاه های متعددی است، از جمله معروف ترین آنها، معبد میجی و معبد سنسوجی، یکی از قدیمی ترین آن ها می باشد. سپس بازار ماهی Tsukiji وجود دارد. در بیشتر شهرها، بازار ماهی یک جاذبه توریستی محسوب نمی شود، اما این بازار شلوغ ترین و بزرگ ترین بازار جهان است و تقریباً در برنامه سفر هر بازدیدکننده ای از توکیو قرار دارد.

در نمودار زیر به بررسی گردشگرانی که برای بازدید مکان های دیدنی ژاپن در توکیو ساکن می شوند (براساس کشور مبدا) پرداخته ایم:

بازدید کنندگان مکان های دیدنی ژاپن در توکیو

به علاوه، یکی از بهترین مکان‌های روی کره زمین برای تهیه سوشی بسیار تازه است. یک نکته، چون بازدیدکنندگان صبح زود از بازار ماهی دیدن خواهند کرد، معمولا سوشی خود را برای صبحانه میل می کنند. از دیگر جاذبه های جالب توکیو می توان به کاخ امپراتوری، اقامتگاه امپراتور و برج توکیو اشاره کرد. خوشبختانه رفت و آمد در توکیو آسان است زیرا این شهر دارای یک سیستم حمل و نقل بزرگ و نسبتاً آسان برای استفاده است. به دلیل کیفیت زندگی بالا و رفاه عالی در توکیو، اکثر افرادی که برای کار در ژاپن وارد خاک این کشور می شوند، در توکیو مستقر می شوند.

نارا از دیگر جاذبه ها و مکان های دیدنی ژاپن

نارا که زمانی با نام هیجو شناخته می شد، اولین پایتخت دائمی ژاپن بود که در سال 710 تأسیس شد. در سال 784 هنگامی که دولت توسط صومعه های بودایی قدرتمند تهدید شد، پایتخت به ناگائوکا منتقل شد. این شهر که کمتر از یک ساعت از کیوتو فاصله دارد، دارای انبوهی از مناظر تاریخی مهم و چشمگیر، با معابد و زیارتگاه های بی شماری است. بیشتر جاذبه ‌های اصلی آن را می‌توان در پارک زیبا و سرسبز نارا یافت، که همچنین میزبان انبوه گوزن‌ های اهلی این شهر است که از گردشگران درخواست غذا می‌ کنند. در اینجا پاگوداهای چند طبقه کوفوکو جی و فانوس های سنگی باشکوه کاسوگا تایشا و همچنین چند باغ ژاپنی با مناظر دوست داشتنی را می توان دید. معبد تودای جی با معماری الهام ‌بخش و بودای عظیم ‌الجثه، برجسته ‌ترین آن است.

بهترین جاذبه های گردشگری نارا عبارتند از:

  • پارک نارا و معبد تودای جی
  • معبد کوفوکو جی
  • باغ ایسوین
  • معبد توشودای جی
  • معبد یاکوشی جی
  • زیارتگاه بزرگ کاسوگا

آشنایی با هاکونه ژاپن

هاکونه با داشتن مناظر زیبای کوهستانی، چشمه های آب گرم آرامش بخش و تعدادی از موزه های هنری در سطح جهانی، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در ژاپن است. این شهر در فاصله کوتاهی با قطار در جنوب غربی توکیو قرار دارد و در سواحل دریاچه آرام آشی قرار دارد و کوه نمادین فوجی در دوردست بالا آمده است. یک مکان دلپذیر و زیبا، هاکونه خانه بسیاری از لونسن ها و ریوکان ها است، بنابراین بازدید از یکی از حمام ها و اقامت در یک مسافرخانه سنتی در هنگام حضور در شهر ضروری است. علاوه بر این، مجسمه ها و آثار هنری نفیس را می ‌توان در گالری ‌ها و موزه ‌های متعدد آن یافت، در حالی که مغازه ‌ها و بوتیک ‌های کوچک صنایع دستی محلی را می ‌فروشند.

یکی از محبوب ترین کارها در هاکونه قایق سواری در یکی از کشتی های دزدان دریایی است که در اطراف دریاچه آشی حرکت می کنند. از روی عرشه آنها، می توانید از مناظر خیره کننده دریاچه و کوه با شکوه فوجی در دوردست لذت برد. در حالی که هاکونه می ‌تواند بسیار شلوغ باشد، به خصوص در تعطیلات آخر هفته، پارک ملی فوجی هاکونه ایزو مسیرهای پیاده‌روی خلوت زیادی دارد که می توان از آنها بهره مند شد. مهاجرت به ژاپن و اقامت در این کشور برای مهاجران خارجی دارای شرایط خاصی می باشد و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به هموطنان عزیز توصیه می کنند تا قبل از مهاجرت به هر کشوری از هزینه ها و روند دریافت ویزا و هزینه های اقامت و زندگی کشور مقصد اطلاعات کامل کسب کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *