ویزای توریستی

جاذبه های گردشگری کرواسی

جاذبه های گردشگری کرواسی

کشور کرواسی یکی دیگر از کشورهای اروپایی می باشد که هر ساله افراد زیادی برای گردشگری وارد آن می شوند. جاذبه های گردشگری کرواسی بسیار زیبا و چشم نواز است که در ادامه سعی داریم به برخی از این مکان ها اشاره کنیم. اگر شما علاقه مند به دریافت اطلاعات در رابطه با جاذبه های گردشگری در کرواسی هستید با مطالعه این مقاله و سایر مقالات در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات کاملی در این رابطه دست می یابید.

این کشور با نام رسمی جمهوری کرواسی در قاره اروپا (جنوب مرکزی) واقع شده است. کشور کرواسی دارای 56542 کیلومتر مربع مساحت می باشد. کشور کرواسی دارای مرزهای مشترک با کشورهای صربستان، اسلوونی، مجارستان، مونته نگرو و دریای آدریاتیک و بوسنی و هرزگووین می باشد. این کشور به 20 استان تقسیم می شود، که استان های این کشور به 428 بخش تقسیم می شوند که شامل 128 شهر می شوند. شهر زاگرب مهم ترین شهر این کشور بوده که به عنوان پایتخت کرواسی نیز شناخته می شود. طبق آخرین سرشماری انجام شده در سال 2019 میلادی این کشور دارای 4 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت می باشد. زبان رایج و رسمی در این کشور زبان کروات می باشد. بیشتر شهروندان کرواسی پیرو آیین مسیحیت کاتولیک هستند. واحد پول رایج در کشور کرواسی کونا (HRK) می باشد.

کرواسی همچنین کشور فوق العاده امنی می باشد. نرخ امنیت در کرواسی در سال 2024 به شرح ذیل می باشد:

نرخ امنیت در کرواسی

بررسی جاذبه های گردشگری کرواسی

در زمان های قدیم کشور کرواسی یه عنوان یکی از رازهای پنهان قاره اروپا محسوب می شد. شهرهای جاودان و طبیعت زیبا و چشم نواز این کشور یادآور جاذبه های مدیترانه ای می باشند. در این کشور شگفتی های تاریخی، فرهنگی و طبیعی زیادی وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد. پیاده روهای شهر در کنار معماری های زیبا و چشم نواز کلیساها گردشگر را یاد دوران قرون وسطا می اندازد. در کنار این موارد باید به سواحل، دریای زیبا و  غذاهای دریایی لذیذ اشاره کرد.

خوار در لیست بهترین مکان های دیدنی کرواسی

یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دریای آدریاتیک، خوار، جزیره ای زیبا در کرواسی در سواحل دالماسی است که به دلیل مناظر سواحل دیدنی، مزارع اسطوخودوس و تاکستان های سرسبز مورد علاقه است. شهر اصلی خوار، شهر خوار ، شهری جذاب است که دارای دیوارهای قرن سیزدهمی، خیابان های سنگ مرمر، کاخ های گوتیک، کلیساهای خیره کننده و قلعه قدیمی با شکوهی است. میدان شهر یکی از بزرگترین و زیباترین میدان های کرواسی است که توسط بسیاری از سازه های تاریخی مانند آرسنال قرن هفدهمی و کلیسای جامع سنت استفان احاطه شده است. زیبایی طبیعی جزیره تفریحات و ماجراجویی در فضای باز را ارائه می دهد، از پیاده روی در صخره ها گرفته تا شنا در خلیج های منزوی و سواحل.

اجاره قایق و تور برای کسانی که مایل به کاوش در جزایر پاکلنی هستند در دسترس است. مکان ‌های باستان‌ شناسی در جزیره، نماهایی از آثار باستانی و بینشی از تاریخ نوسنگی هوار ارائه می‌دهند. غار Grapceva ارزش بازدید برای دیدن اشکال جالب آن را دارد. روستاهای جذابی که در حومه شهر سرسبز قرار دارند، برای تجربه فرهنگ محلی عالی هستند. گردشگران در خوار رستوران های متنوعی از کرواسی گرفته تا مدیترانه ای و اروپایی پیدا خواهند کرد. در شب، شهر خوار با مهمانی ها، رستوران و کافه های شبانه با موسیقی زنده و رقص فعال می شود.

درباره ساحل دالماسی (Dalmatian Coast)

یکی از جاذبه های گردشگری کرواسی ساحل دالماسی می باشد، این ساحل افسانه ای به عنوان یکی از دراماتیک ترین و زیباترین خطوط ساحلی اروپا محسوب می شود. شهرت این ساحل به دلیل مجاورت با ویرانه های رومی، مناظر رومانتیک و معماری قرون وسطایی می باشد. شما می توانید با سفر جاده ای در امتداد این ساحل زیبایی های کشور کرواسی را تماشا کنید. با گذشتن از کنار صخره های شگفت انگیز شهرهایی مانند: زادار و اسپلیت را می بینید. شهر زادار نیز دارای سواحلی خوش منظره می باشد که نظر هر بیننده ای را جلب می کند. در شهر اسپلیت شاهد معماری های بی نظیر و مبهوت کننده ای وجود دارد، مجموعه های تاریخی این شهر به تازگی در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

ساحل برلا (Brela Beach) از جاذبه های گردشگری کرواسی

این ساحل زیبا در ماکارسکا ریویرا جای گرفته است، ساحل برلا به عنوان یکی از زیباترین سواحل کشور کرواسی محسوب می شود. به علت شاخابه های ژرف، آب های زلال و تمیز، تفرجگاه های بادگیر به سبک ویکتورین و مناظر با شکوه این ساحل در سال 1968 م. عنوان قهرمان آدریاتیک دریافت کرد. نماد ساحل برلا صخره کامن می باشد که این صخره در میان آب های فیروزه ای قرار گرفته است.

بررسی جاذبه های گردشگری کرواسی

درباره شهر رووینج (City of Rovinj)

از دیگر جاذبه های گردشگری کرواسی می توان به شهر رووینج اشاره کرد، این شهر یک بندر فعال و کوچک می باشد که در راستای شبه جزیره ایستریا قرار گرفته است. این شهر کوچک به سرعت تبدیل به گردشگاه توریستی شده است و یکی از خوش منظره ترین شهرهای مدیترانه ای محسوب می شود. بیشتر مردم این شهر همچنان به زبان باستانی و بومی ایستریایی به مکالمه می پردازند. در شهر رووینج خانه های بسیار زیبایی وجود دارد که گویی با پاستل نقاشی شده اند.

برخی از نماد های مشهور شهر رووینج عبارتند از:

  • پارک جنگلی زلتنی
  • باسیلیکای سنت اوفمیا

زاگرب از مهمترین مکان های دیدنی کرواسی

زاگرب، پایتخت و بزرگترین شهر کرواسی، یک کلانشهر پر جنب ‌و جوش است که دارای جاذبه‌ های گردشگری تاریخی و مدرن و در لیست بهترین مکان های دیدنی کرواسی، شهری مهم به شمار می رود. این شهر در شمال غربی کرواسی واقع شده است، قدمت این شهر به قرن دوم پس از میلاد بر می گردد، زمانی که یک اسقف نشین برای اولین بار توسط پادشاه مجارستان لادیسلائوس تأسیس شد. امروزه، زارگرب یک شهر جهانی گسترده و قلب فرهنگ، دانشگاهیان و دولت کرواسی است. این شهر به دو شهر بالا و پایین تقسیم شده است و شهر بالا هسته تاریخی است که گردشگران می توانند در خیابان های سنگ فرش قدم بزنند و از کلیساها، برج ها و کاخ های قدیمی و قرون وسطایی دیدن کنند. اکثر مسافرانی که برای بازدید مکان های دیدنی کرواسی وارد این کشور می شوند، سفر خود را از زاگرب شروع می کنند.

در نمودار زیر به کشور مبدا مسافرانی که سفر خود در کرواسی را از زاگرب شروع می کنند اشاره شده است:

طبقه بندی گردشگران مکان های دیدنی کرواسی

برخی از مهم ترین مکان های شهر عبارتند از دروازه سنگی با نقاشی مریم مقدس که از آتش سوزی بزرگ در سال 1731 جان سالم به در برد. میدان Ban Jelacic میدان اصلی شهر است و محل معماری و رستوران های تاریخی. بازار سنتی در فضای باز، بازار دولاک، دارای غرفه ‌های بسیاری است که محصولات تازه، پوشاک و صنایع دستی محلی می‌ فروشند. در امتداد پیاده ‌روی Strossmayer، گردشگران می ‌توانند هنرمندان، نوازندگان و دیگر هنرمندان خیابانی را ببینند. علاوه بر این، به دلیل کیفیت بالای آموزش و پرورش، زاگرب به عنوان پایتخت، به عنوان بهترین شهر برای تحصیل در کرواسی شناخته شده است و افراد زیادی با دریافت ویزای تحصیلی کرواسی در دانشگاه های آن تحصیل می کنند.

دوبروونیک از برجسته ترین مکان های دیدنی کرواسی

شهر قدیمی دوبروونیک با نام مستعار مروارید آدریاتیک یکی از مقاصد گردشگری برجسته دریای مدیترانه است که به عنوان یکی از بهترین مکان های دیدنی کرواسی شناخته می شود. در دوبروونیک که در انتهای جنوبی کرواسی در کنار دریای آدریاتیک واقع شده است، در قرن هفتم، تجارت دریایی تأسیس شد. علیرغم تهدیدهای دائمی سرزمینی از سوی ونیز و امپراتوری عثمانی، دوبروونیک در قرون وسطی به عنوان مرکز ادبیات، هنر، علم و آموزش شکوفا شد. دوبروونیک با خانه ‌های نارنجی روی پشت ‌بام که در تضاد با آسمان آبی قرار گرفته ‌اند، گنجینه ‌های دیدنی زیادی را ارائه می‌ کند. منطقه تاریخی، شهر قدیمی، مملو از ویژگی ‌های تاریخی بسیاری مانند دیوارهای قدیمی و دفاعی، خیابان‌ های سنگ‌ فرش، کاخ‌ های باشکوه و کلیساهای خیره‌ کننده است. یکی از مواردی که باید دید، شگفتی مهندسی قرن پانزدهم، فواره اونوفریو است.

در شب، شهر قدیمی نورانی می شود و فضایی رمانتیک به آن می بخشد. درست در خارج از شهر قدیمی، سواحل محبوبی مانند Banje و Lapad وجود دارد که حمام آفتاب، شنا و ورزش های آبی را ارائه می دهد. جزیره لوکروم با سواحل، صومعه و باغ‌ های گیاه ‌شناسی با کشتی دورتر است.

بهترین جاذبه های دوبروونیک عبارتند از:

  • دیوارهای شهر دوبروونیک
  • بندر قدیمی دوبروونیک
  • دروازه شمع
  • ساحل بانجه
  • استرادون
  • تله کابین دوبروونیک
  • قلعه Lovrijenac
  • کاخ رکتور

پارک ملی دریاچه پلیتوایس (Plitvice Lakes)

یکی از مشهورترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری در جهان پارک ملی دریاچه پلیتوایس می باشد، در سال 1979 م. نام پارک ملی دریاچه پلیتوایس در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. دریاچه ها در بین شهر زاگرب و شهر ساحلی زادار واقع شده اند. شکوه و زیبایی این پارک ملی به دلیل شانزده دریاچه جای گرفته در آن می باشد، که توسط چند آبشار به یکدیگر متصل می شوند و در اعماق جنگلی جای گرفته اند. مساحت پارک ملی دریاچه پلیتوایس 300 کیلومتر می باشد و زنجیره دریاچه ها بیشتر از 8 کیلومتر است. در این پارک اختلاف ارتفاع فراوانی وجود دارد، کوتاه ترین نقطه در این پارک دارای ارتفاع 380 متر و بلند ترین نقطه آن دارای ارتفاع 1280 متر می باشد. اختلاف بین دریاچه ها 135 متر تخمین زده شده است، بلند ترین آبشار این پارک با نام Veliki Slap 70 متر ارتفاع دارد.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با جاذبه های گردشگری کرواسی بدست آوردید، اگر قصد دارید پس از سفر در این کشور به کشورهای همسایه کرواسی نیز سفر کنید پیشنهاد می شود مقاله درباره مجارستان مطالعه کنید. اگر قصد مهاجرت به کشور کرواسی را دارید می توانید طی تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مشاوره های در نظر گرفته شده استفاده کنید و اطلاعات کاملی در این رابطه کسب نمایید.

سوالات کلیدی در خصوص جاذبه های گردشگری کرواسی

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص جاذبه های گردشگری کرواسی، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از این سوالات پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا زیرساخت های حمل و نقل برای مشاهده جاذبه های گردشگری در کرواسی مناسب است؟ همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی، تمامی گردشگران بین المللی از تمامی نقاط جهان می توانند با استفاده از وسایل حمل و نقل پیشرفته از جاذبه های گردشگری این کشور بهره مند شوند.
  • هزینه گشت و گذار و دیدن جاذبه های گردشگری کرواسی برای هر گردشگر بین المللی چقدر است؟ هزینه گشت و گذار و دیدن جاذبه های گدشگری کرواسی، بسته به مکان مورد نظر متقاضیان متفاوت خواهد بود، اما معمولا بین 5500HRK تا 9500HRK (کونا کرواسی) برای هر گردشگر می باشد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *