ویزای مسافرتی گرجستان

مکان های دیدنی گرجستان

مکان های دیدنی گرجستان

چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در مکان های دیدنی گرجستان وجود دارد، با اینکه گرجستان ممکن است اندازه کوچکی داشته باشد و هنوز در صحنه گردشگری جهانی نسبتاً مبهم باشد. اما یکی از نقاط مهم سفر در حال حاضر کشور فوق العاده گرجستان در قفقاز است. این مقاله راهنمای تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین مکان ها برای بازدید در گرجستان است. گرجستان با مناظر کوهستانی بی ‌نظیر، موقعیت برتر در تقاطع اروپا و آسیا و گذشته پر آشوب و جذاب، در حال تبدیل شدن به یک مقصد محبوب برای تعطیلات است. این جمهوری شوروی سابق علیرغم اندازه کوچکش، قله های پوشیده از برف، نقاط ساحلی، مسیرهای پیاده روی خوش منظره و برج های دفاعی چند صد ساله را ارائه می دهد.

گرجستان دارای تضادهای بسیاری است که آن را به مکانی جذاب برای بازدید تبدیل می کند. جاذبه ‌هایی که گردشگران را به گرجستان می‌آورند، از مناظر کوهستانی و ویژگی ‌های طبیعی باشکوه شمال گرجستان ، مانند کوه Lookout و مرداب Okefenokee، تا میدان‌ های تاریخی رمانتیک ساوانا و معماری مدرن خیره‌ کننده آتلانتا را شامل می ‌شود. کارهای سرگرم کننده ای در گرجستان برای کل خانواده و برای هر علاقه ای وجود دارد. همه چیز از سواحل زیبا گرفته تا بزرگترین آکواریوم جهان و خانه‌ های قدیمی زیبا و مکان ‌های تاریخی که زندگی و رویدادها را از دوران ماقبل تاریخ تا اواخر قرن بیستم برای حقوق مدنی روشن می‌ کنند، پیدا می شوند.

باتومی از بهترین مکان های دیدنی گرجستان

بزرگترین شهر تفریحی دریای سیاه گرجستان به عنوان لاس وگاس قفقاز شهرت دارد. باتومی گرجستان به عنوان استراحتگاه ساحلی، یکی از محبوب‌ ترین مکان ‌ها در دریای سیاه و یکی از مکان‌ های دیدنی گرجستان و منطقه قفقاز شناخته می ‌شود. اما این شهر بسیار بیشتر از تعطیلات ساحلی برای ارائه دارد و بسیار بهتر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر می رسد. باتومی در بخش گرجستانی سواحل دریای سیاه، نه چندان دور از مرز ترکیه (20 کیلومتر) واقع شده است و تفلیس، پایتخت گرجستان 380 کیلومتر با این شهر فاصله دارد. باتومی یک شهر قدیمی واقعا دوست ‌داشتنی با ساختمان ‌های قدیمی چشمگیر است در اینجا می توان غذاهای دریایی خوشمزه و تازه امتحان کرد و شایان ذکر است که باتومی مکانی بسیار پر جنب و جوش است که کارهای بسیار خوبی برای انجام دادن دارد.

در جدول زیر اطلاعات جزئی باتومی یکی از مکان های دیدنی گرجستان ذکر شده است:

اطلاعات جزئی باتومی
تاریخ تاسیسقرن هشتم
مساحت64.9 کیلومتر مربع (25.1 مایل مربع)
ارتفاع3 متر (10 فوت)
جمعیت175000 نفر
منطقه زمانیUTC+4 (به وقت گرجستان)

منطقه اطراف باتومی با پوشش گیاهی سرسبز، مناظر زیبا و یک پارک ملی خیره کننده است که بسیار نزدیک به شهر می باشد. در ماه های تابستان، باتومی یک مقصد تعطیلات شلوغ است که نه تنها گردشگران محلی، بلکه بسیاری دیگر را به ویژه از ارمنستان، روسیه یا کشورهای خلیج به خود جذب می کند. افرادی که شلوغی در ساحل و به خصوص در تفرجگاه ساحلی را دوست ندارند، باید از بازدید از باتومی در ماه های جولای و آگوست خودداری کنند.

برخی از بهترین جاذبه های باتومی عبارتند از:

  • مجسمه علی و نینو
  • برج الفبایی
  • برج چاچا
  • تله کابین آرگو

باتومی از بهترین مکان های دیدنی گرجستان

تفلیس از محبوب ترین مکان های دیدنی گرجستان

هنگام بازدید از گرجستان، گذراندن حداقل چند روز در تفلیس، پایتخت این کشور و مرکز هنر، فرهنگ و غذا الزامی است. تاریخ تفلیس حداقل به قرن پنجم باز می گردد و موقعیت آن در تقاطع جغرافیایی و تصویری شرق و غرب به این معنی است که همیشه راهی برای ترکیب بهترین های هر دو جهان پیدا کرده است. تفلیس در دره ‌ای قرار دارد که کوه ‌ها آن را احاطه کرده ‌اند، که هر کدام با یک تله‌کابین سر به فلک کشیده یا فونیکولور آماده است تا مسافران را به سمت مناظر با شکوه سوق دهد. قلعه قرون وسطایی ناریکالا و متاتسمیندا تزئین شده توسط شوروی با تپه ‌های مخالف، نگهبانی بر سر کلیساهای باستانی، حمام ‌های گنبدی آبانوتوبانی و شگفتی‌ های مدرن از جمله پل صلح و سالن کنسرت رایک روبرو می‌شوند. تفلیس سمفونی از ادیان، فرهنگ ها و سنت های مختلف است.

در نمودار زیر به توزیع گردشگران در تفلیس براساس کشور مبدا پرداخته شده است:

توزیع گردشگران در تفلیس براساس کشور مبدا

افرادی که به فکر تحصیل در کشور گرجستان هستند می توانند در تفلیس از گزینه های بسیار خوبی برای ادامه تحصیل بهره مند شوند زیرا در این شهر دانشگاه های معتبر و مقرون به صرفه وجود دارد که آماده پذیرش دانشجویان بین المللی هستند.

کوتائیسی یکی دیگر از مکان های دیدنی گرجستان

کوچکتر از تفلیس و با احساسی کاملاً متفاوت، دومین شهر بزرگ گرجستان، کوتائیسی، شهری می باشد که حتما باید از آن دیدن کرد. کوتائیسی یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا است که که از قرن ششم قبل از میلاد انسان ها در آن سکونت داشته اند و به عنوان مرکز سیاسی پادشاهی کلخیس در قرون وسطی فعال بود. بعدها تا زمان شوروی، زمانی که کوتائیسی برای صنعت مقاوم ‌سازی شد و افق او بازسازی شد، به پایتخت فرهنگی گرجستان تبدیل شد. کوتائیسی و مناطق اطراف آن با طبیعت زیبا و فراوانی بناهای فرهنگی متمایز است. افرادی که از کوتایسی دیدن می کنند، حتماً باید از غارهای Sataplia و Prometheus در نزدیکی کوتائیسی ، شهرداری Tskaltubo بازدید کنند. غارهای کارستی بسیار زیبایی در ایمرتی وجود دارد.

تنگه اوکاتسه در شهرداری خونی نیز با مسیری معلق، آبشارها و مناظر شگفت انگیز زیبایی دارد. تاریخ کوتایسی به دوران باستان باز می گردد و به همین دلیل بناهای تاریخی و فرهنگی زیادی، چه در دوران پیش از مسیحیت و چه در قرون وسطی، وجود دارد. کلیسای جامع باشکوه و چشمگیر باگراتی، صومعه گلاتی، که سرداب پادشاهان گرجستان بوده و بزرگترین پادشاه گرجستان، دیوید سازنده در آن دفن شده است، موتسامتا، کاخ گگوتی و بسیاری از معابد یا قلعه های دیگر در این شهر بسیار دیدنی هستند.

آشنایی با متسختا در گرجستان

یکی از قدیمی ترین شهرهای گرجستان و پایتخت پادشاهی قدیمی برای تقریباً یک هزار سال، متسختا تنها در 20 کیلومتری تفلیس واقع شده است و یک مقصد سفر یک روزه محبوب است. دسترسی به آن با مارشوتکا یا تاکسی در کمتر از یک ساعت آسان است و می توان آن را با بازدید از گوری ترکیب کرد یا به عنوان توقفگاهی در مسیر خود از شرق به غرب استفاده کرد. متسختا نقش مهمی در تکامل مسیحیت در گرجستان ایفا کرد و در نتیجه این شهر کوچک مملو از کلیساهای مهم است. یکی از چهار سایت میراث جهانی یونسکو، بناهای تاریخی متسختا، در اینجا قرار دارد و شامل مجموعه ای از صومعه ها است که به خاطر نقاشی های دیواری و کتیبه هایشان در نسخه اولیه الفبای گرجی مورد توجه قرار گرفته است.

صومعه جواری که در قرن ششم بر روی تپه ای بر فراز متسختا ساخته شده است، یکی از مواردی است که در گرجستان باید از آن بازدید کرد. خود کلیسا در داخل بسیار ساده است، اما منظره ای از حیاط کلیسا، چشم انداز خیره کننده ای از تلاقی رودخانه های متکواری و آراگوی، یکی آبی و دیگری زمردی، به سادگی نفس گیر است. متقاضیانی که مایل به مهاجرت به گرجستان هستند و قصد دارند از شرایط و روش ها و همچنین هزینه های آن به طور کامل مطلع شوند، می توانند از خدمات و راهنمایی های عالی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *