ویزای توریستی

مکان های دیدنی یونان

مکان های دیدنی یونان

مکان های دیدنی یونان به خاطر انبوهی از ویرانه های باستانی، روستاهای سفیدپوش ، سواحل آفتابی، غذاهای خوش طعم و فضای دوستانه اش شناخته شده اند، جای تعجب نیست که این کشور در میان برترین مقاصد گردشگری اروپا قرار بگیرد. یونان از سرزمین اصلی کوهستانی و صدها جزیره تشکیل شده است که هر کدام سهم خود را از مناظر خیره کننده، مکان های تاریخی، صحنه های شب زنده داری و لذت های فرهنگی ارائه می دهند. بسیاری از گردشگران دوست دارند سفر خود را از سرزمین اصلی آغاز کنند که پایتخت آن آتن است. یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان، آتن در سراسر جهان به خاطر خرابه ها و معابد کلاسیک مانند مجموعه نمادین پارتنون شناخته شده است. برخی از پربازدیدترین جزایر یونانی که فراتر از آتن گسترده شده اند عبارتند از سانتورینی، کرت، کورفو، رودس و میکونوس.

سانتورینی که برای عروسی ‌ها، ماه عسل و استراحت ‌های عاشقانه محبوب است، به‌ خاطر مناظر آتشفشانی، غروب‌ های دیدنی خورشید و دهکده ‌های آویزان در صخره‌ ها مورد علاقه است. یکی از بزرگترین جزایر، کرت، علاوه بر ویرانه‌ های افسانه ‌ای مانند کاخ باستانی کنوسوس، هتل ‌ها، مغازه ‌ها، رستوران ‌ها و کافه های شبانه فراوانی دارد. کورفو با فرهنگ و میراث متنوع دارای سواحل زیبا و ترکیبی از جاذبه های باستانی و مدرن است. رودس مکانی ایده آل برای قدم زدن در روستاهای قرون وسطایی است در حالی که میکونوس مکانی برای مهمانی است. در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بسیار مفیدی درباره مکان های دیدنی یونان جمع آوری کرده اند تا متقاضیانی را که قصد سفر به این کشور را دارند، به طور کامل راهنمایی کنند.

کرت از بهترین مکان های دیدنی یونان

بزرگ ‌ترین جزیره جزایر یونان، کرت، سرزمینی وسیع با تضادهای دلپذیر است که در آن مناظر از خط ساحلی خیره ‌کننده تا کوه‌ های ناهموار و حومه ‌های روستایی پر از درختان زیتون را در بر می‌ گیرد. در کرت، کلانشهرهای شلوغ به دهکده ‌های آرامی که در اطراف کافی ‌شاپ‌ های روباز متمرکز شده ‌اند، گسترش یافته ‌اند. کرت که غرق در تاریخ است، هنوز آثار باستان شناسی بسیاری از تمدن هایی که در طول قرن ها در آن ساکن بوده اند را دارد. بهشت جادویی و باستانی کرت در آب های آبی درخشان دریای مدیترانه واقع شده است. کرت که به عنوان بزرگ ‌ترین جزیره جزایر یونان شناخته می شود، مملو از فرهنگ، تاریخ و زندگی محلی پر جنب و جوش است.

در جدول زیر به اطلاعات جزئی کرت اشاره شده است:

اطلاعات جزئی کرت
محلمدیترانه شرقی
مساحت8450 کیلومتر مربع (3260 مایل مربع)
بالاترین ارتفاع2,456 متر (8058 فوت)
بالاترین نقطهکوه ایدا
منطقه زمانیGMT +2
جمعیت در سال 2022656235 نفر

بازدیدکنندگان کرت درواقع به جزیره جادویی سفر می کنند و می توانند روزها را با سبک زندگی کرت در سواحل زیبای خیره کننده آن که در معماری قدیمی خود گم شده و در عمق غذاهای تازه و محلی لذت می برند، سپری کنند. امروزه کرت با پرواز به یکی از سه فرودگاه آن به راحتی قابل دسترسی است و با وجود استراحتگاه های مهمانی برای جوانان، غذاهای لذیذ برای اهل غذا، ماجراجویی برای معتادان آدرنالین و حومه روستایی برای کسانی که به دنبال فرار از محیط شهری هستند، برای همه نوع مسافران جاذبه های بی نظیری دارد.

آتن از شناخته شده ترین مکان های دیدنی یونان

آتن با بیش از 3000 سال سکونت به طور گسترده به عنوان مهد تمدن غرب و مهد دموکراسی شناخته می شود. این شهر ترکیبی گیج کننده از ویژگی های تاریخی و مدرن را ارائه می دهد. آتن به خاطر ویرانه‌ های باستان ‌شناسی و بناهای تاریخی مانند آکروپولیس معروف، پارتنون، آگورا باستانی و تئاتر دیونیسوس مشهور است. با این حال، آتن فقط مربوط به خرابه های باستانی نیست. این شهر شلوغ همچنین مرکز مهمی برای تجارت، فرهنگ و زندگی شبانه است. آتن شهری گسترده است که در میان هفت تپه تاریخی ایجاد شده و توسط کوه های قابل توجه احاطه شده است. آتن که از یک مرکز شهر بزرگ، یک منطقه شهری و یک منطقه شهری تشکیل شده است، ترکیبی گیج کننده از ویژگی های تاریخی و مدرن را ارائه می دهد.

در نمودار زیر به طبقه بندی بازدیدکنندگان یونان براساس شهر مقصد پرداخته شده است:

طبقه بندی بازدیدکنندگان یونان براساس شهر مقصد

آتن به خاطر ویرانه‌ های باستان‌ شناسی و بناهای تاریخی خود مشهور است. با این حال، آتن فقط مربوط به خرابه های باستانی نیست. این شهر شلوغ همچنین مرکز مهمی برای فرهنگ، تفریحات شبانه، ورزش و تحصیل در یونان است.

جاذبه های گردشگری برتر در آتن عبارتند از:

  • آکروپلیس
  • پارتنون
  • پلاکا
  • آگورا باستانی
  • ارختیون
  • معبد زئوس

رودس از دیگر مکان های دیدنی یونان

یکی دیگر از برجسته ترین مکان های دیدنی یونان رودس می باشد. رودس که جزیره شوالیه‌ها نامیده می‌ شود، بزرگترین جزیره دردودکانسا، پایتخت تاریخی و شاید یکی از محبوب ‌ترین جزایر یونان است. این شهر به‌ خاطر خرابه ‌های تاریخی قدیمی، استراحت‌گاه‌ های ساحلی پرجنب‌وجوش و فرصت ‌های عالی موج ‌سواری معروف است. این جزیره دارای طولانی ترین تابستان در بین جزایر یونانی است و تا نوامبر در اینجا آفتابی است. اما با تابش آفتاب ازدحام جمعیت می آید و فصل گردشگری از اوایل آوریل آغاز می شود. هر چند وقتی همه چیزهایی را که رودس ارائه می دهد مشاهده می شود، چندان تعجب آور نیست. گردشگران حتما باید رودس تاون، پایتخت جزیره را کاوش کنند، جایی که وارد پیچ ​​و خم سنگفرش شده (و اغلب شلوغ) شهر قدیمی محصور شده که توسط شوالیه هاسپیتالر در قرن چهاردهم ساخته شده است.

در اینجا، خیابان شوالیه ها و کاخ چشمگیر استادان بزرگ را می تواند دید که اکنون به موزه تاریخ تبدیل شده است. برای دور شدن از جمعیتی که در ماه های تابستان به رودس می آیند، گردشگران می توانند یک ماشین کرایه کنند و فضای داخلی پر از درخت جزیره را کشف کنند. قلعه ها و کلیساهای جذاب زیادی برای کشف وجود دارد، مانند آنهایی که در نزدیکی Monólithos، Kritinía، Thárri، Asklipió و Áyios Yeóryios Várdhas هستند. از جاذبه های دیگر می توان به آکروپولیس لیندوس و دره پروانه ها اشاره کرد.

رودس از دیگر مکان های دیدنی یونان

کورفو و جاذبه های آن در یونان

کورفو یکی از سرسبزترین و زیباترین جزایر ایونی است و قرن ها به عنوان یک مقصد عالی برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته محسوب شده است. حتی امروزه نیز گردشگران پیوسته ای را در زمان تابستان دریافت می کند. این تا حدودی به دلیل سواحل عالی، زندگی شبانه فوق العاده و یک فرودگاه بین المللی است که کورفو را به یکی از ساده ترین جزایر یونان تبدیل می کند. جذابیت کورفو این است که چیزی برای همه دارد. شهر کورفو، مرکز تاریخی جزیره، مملو از سبک ‌های مختلف معماری گذشته یونانی، ایتالیایی، فرانسوی و بریتانیایی است. گردشگران کورفو می توانند از مرکز اصلی توریستی Palaiokastritsa برای خلیج فیروزه ای زیبا و صومعه جذاب، Sidari برای پارک موضوعی خانوادگی و Kassiopi برای صحنه مهمانی پر جنب و جوش دیدن کنند.

تمامی هموطنان محترمی که مایل به مهاجرت به یونان برای ادامه ادامه تحصیل یا کار هستند می توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی از شرایط اخذ ویزای مورد نظر خود و همچنین هزینه های مهاجرت و اقامت در یونان با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *